Vreemd nieuws.

Gestart door Martin, 22 juni 2003 - 10:40:10

« vorige - volgende »

Supermariobros

Duitser rent in 43 dagen van oost- naar westkust Australië

Een Duitse hardloper, de 53-jarige Achim Heukemes, is in iets meer dan 43 dagen van de westkust naar de oostkust van Australië gerend, een afstand van 4.568 kilometer.

Heukemes kwam zondag in Sydney aan na 43 dagen, dertien uur en acht minuten. Hij legde gemiddeld ruim honderd kilometer per dag af en begon vaak al om 2 uur 's nachts te rennen. Dat deed hij volgens zijn manager en vriend Franz Brandmüller om de ergste hitte te vermijden.

Zijn benen waren onderweg eens zodanig verbrand dat hij een panty aan moest om ze te beschermen. Een nadeel van 's nachts rennen was weer dat hij wel eens bijna over een kangoeroeskelet viel.

Heukemes legde de tocht af om geld in te zamelen voor de liefdadigheidsorganisatie Oxfam, maar het was niet direct bekend hoeveel hij bij elkaar heeft gerend.

Ferrari 2010

Negenjarige redt op autosnelweg moeder en twee zusjes van de dood

Een negenjarige jongen uit het Nederlandse Nederhorst den Berg heeft zondagmiddag een ongeluk weten te voorkomen. De jongen zat samen met zijn moeder en twee zusjes van twee en vier jaar oud in de auto op een snelweg toen zijn 37-jarige moeder onwel werd.

De auto dreigde tegen een andere auto te botsen. De jongen, die voorin de auto zat, greep het stuur en stuurde de auto naar rechts, waar het voertuig de vangrail schampte en even later op de pechstrook tot stilstand kwam.

Andere weggebruikers zagen de auto en stopten. Ze verleenden de vrouw eerste hulp, totdat de politie ter plaatse kwam. Toen de vrouw zich beter voelde, vervolgde het viertal zijn weg per taxi.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Ferrari 2010

Verwarde man blijkt getalenteerd pianospeler

LONDEN (ANP) - Een verwarde man in een drijfnat zwart pak met stropdas zet de Engelse politie voor een raadsel. De man, die werd gevonden in de buurt van een strand, praat al weken niet. Eenmaal opgenomen op de psychiatrische afdeling van een ziekenhuis, gaf hij een virtuoos pianoconcert.

De politie zag de man op 8 april in Kent en bracht hem naar de inrichting. Daar bleek het onmogelijk zijn identiteit te achterhalen. Toen hulpverleners hem pen en papier gaven, tekende hij een piano. De hulpverleners namen de man mee naar de kapel van het ziekenhuis, waar hij urenlang op de piano speelde.

Een foto van de man verscheen op de nationale website voor vermiste personen. Tot nu heeft niemand de man geïndentificeerd. Volgens The Daily Telegraph heeft de man mogelijk een inzinking gehad.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Supermariobros

Vliegtuig vliegt woning in

Een ultralight-vliegtuigje is zondag rond 18.00 uur op een schuur nabij een woning in het Gelderse Kilder ingevlogen. De twee inzittenden van het vliegtuigje zijn daarbij om het leven gekomen. De bewoners van het huis zijn ongedeerd.

Na de botsing vloog de schuur van het huis in brand, maar deze is inmiddels geblust. De bewoners van het huis waren op het moment van het ongeluk thuis, maar raakten niet gewond.

Over de oorzaak van het ongeluk en de herkomst van het vliegtuigje is nog niets bekend.

Het dorpje Kilder ligt in de Achterhoek tussen Doetinchem en Emmerich.

Supermariobros

Peuter valt uit raam bovenop man

Een 2-jarig meisje is zondagmiddag rond half drie uit het raam op de eerste etage van een woning in Amsterdam gevallen. Juist op dat moment stond een gast van de buren onder het raam.

Wonderwel landde het meisje op de schouders van de man, wat haar val heeft gebroken. De peuter raakte niet zichtbaar gewond, maar is voor de zekerheid naar een ziekenhuis gebracht. De man had na zijn onbewuste redding pijn aan schouders en nek, meldde de politie zondag.

Supermariobros

Jaar cel voor 'bluffende' Amerikaanse dj

Een Amerikaanse dj, Lee Mroszak is vrijdag tot een jaar gevangenisstraf veroordeeld voor belastingontduiking. De dj, bijgenaamd Crazy Cabbie, van een lokaal radiostation onthulde in een radiogesprek met de controversiële presentator Howard Stern al drie jaar geen belasting te hebben betaald.

Een belastinginspecteur hoorde de uitzending en ondernam actie. De rechter meende een voorbeeld te moeten stellen tegen het "op deze manier publiekelijk een lange neus trekken naar de overheid". Mroszak moet ook zijn belastingschuld betalen.

Ferrari 2010

Citaat van: Supermariobros op 16 mei 2005 - 10:19:06
Jaar cel voor 'bluffende' Amerikaanse dj

Een Amerikaanse dj, Lee Mroszak is vrijdag tot een jaar gevangenisstraf veroordeeld voor belastingontduiking. De dj, bijgenaamd Crazy Cabbie, van een lokaal radiostation onthulde in een radiogesprek met de controversiële presentator Howard Stern al drie jaar geen belasting te hebben betaald.

Een belastinginspecteur hoorde de uitzending en ondernam actie. De rechter meende een voorbeeld te moeten stellen tegen het "op deze manier publiekelijk een lange neus trekken naar de overheid". Mroszak moet ook zijn belastingschuld betalen.
;D ;D ;D ;D ;D ;D
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Supermariobros

Brommobiel rijdt op snelweg

Een 75-jarige man uit Weert is zondagavond met zijn vrouw in een brommobiel de snelweg opgereden richting Best. Het 45-kilometer-karretje werd omstreeks 20.00 uur door de politie van de A58 ter hoogte van Oirschot gehaald.

Het tweetal dat de weg had gevraagd, zou de snelweg opgestuurd zijn. Ze zijn door agenten begeleid naar de juiste weg.

Supermariobros

Roemeense dokter krijgt slaag van een lijk

In Roemenië is er een onderzoek ingesteld nadat een dokter een klap in het gezicht kreeg van een... lijk. Nadat tiener Bogdan Georgescu de dokter in het lijkenhuis sloeg, raakte die laatste zo in shock dat hij in behandeling is.

De dokter vond het al verdacht toen hij een lijk zag bewegen. Toen de man voorover boog om het lichaam nader te bekijken, werd hij getrakteerd op een vuistslag. De 16-jarige Georgescu werd dood geacht toen hij flauwviel en geen tekenen van leven meer vertoonde. In het ziekenhuis werd hij dood verklaard en zijn lichaam naar het lijkenhuis gevoerd.

Koffie
"Ik werd plots wakker en had geen idee waar ik was", zei de tiener. "Ik keek naar links en rechts en zag aan beide kanten een dode vrouw. Daarop zag ik dat een man met een witte jas naar me toekwam. Ik dacht dat hij me wou doden en raakte in paniek." 

Momenteel wordt onderzocht hoe het kwam dat de jongen flauwviel. "Het laatste wat ik me herinner, is dat ik een koffie aan het drinken was met mijn broer. De volgende moment werd ik wakker in een lijkenhuis."

Raikkonen MASTER

In België op de commerciële zender VTM is er een soortgelijke 'joke' uitgehaald met poetsdames.
Ze waren de schoonmaak aan het doen van een lijkenhuis en het televisieprogramma had er niets beter op gevonden om er 'valse' lijken bij te leggen.

De vrouwen begonnen te kuisen en werden opgeschrikt door deze vermomde lijken.

Ik dacht dat een van de vrouwen een proces had ingesteld tegen de VTM maar ben niet zeker.
Het programma werd op heel veel kritiek getrakteerd door deze smakeloze grap, en werd volgens mij ook afgevoerd na de betreffende aflevering.
Zieker kan niet  ???

Supermariobros

Citaat van: Raikkonen MASTER op 16 mei 2005 - 17:42:40
In België op de commerciële zender VTM is er een soortgelijke 'joke' uitgehaald met poetsdames.
Ze waren de schoonmaak aan het doen van een lijkenhuis en het televisieprogramma had er niets beter op gevonden om er 'valse' lijken bij te leggen.

De vrouwen begonnen te kuisen en werden opgeschrikt door deze vermomde lijken.

Ik dacht dat een van de vrouwen een proces had ingesteld tegen de VTM maar ben niet zeker.
Het programma werd op heel veel kritiek getrakteerd door deze smakeloze grap, en werd volgens mij ook afgevoerd na de betreffende aflevering.
Zieker kan niet  ???

Ik weet er ook nog van, dit zijn dingen die echt wel veel te ver gaan

Supermariobros

Franse tiener opgepakt nadat hij broer aanviel met kettingzaag

Een 15-jarige jongen uit Orleans (Frankrijk) is maandag gearresteerd nadat hij toegaf dat hij zijn oudere broer had aangevallen met een kettingzaag. Dat hebben politiebronnen bekendgemaakt.

Het 18-jarige slachtoffer werd zaterdag hevig bloedend op straat aangetroffen. Zijn gezicht was ernstig verminkt en één arm was bijna helemaal verwijderd van zijn lichaam.

De artsen opereerden het slachtoffer ter plaatse in de ambulance. Daarna werd de jongen overgebracht naar het ziekenhuis van Orleans.
Volgens een plaatselijke krant werd de dader, wiens identiteit niet werd vrijgegeven, zondag opgepakt door de politie en gaf hij tijdens het verhoor toe dat hij zijn oudere broer thuis in de tuin had aangevallen. Volgens de krant kon de jongen geen motief opgeven voor zijn daad.

Supermariobros

Opgelet, dalmatiër achter het stuur

Voorbijgangers in Nanjing (China) wisten niet wat ze zagen toen een modebewuste dalmatiër  hen aan het stuur van een motorfiets voorbijscheurde. Hoewel, voorbijscheuren? Volgens het baasje kan de gespikkelde hond met het zijspan slechts een maximumsnelheid van acht kilometer per uur halen.

Supermariobros

Lerares ontslagen na schietpartij

Linda Walker (48) gaat in beroep tegen haar uitspraak. De Britse lerares uit Manchester schoot in augustus zes keer met een luchtkarabijn naar een groepje jonge vandalen. Ze wou ze enkel schrik aanjagen maar vloog prompt zelf de cel in.

Na flink wat publieke verontwaardiging werden haar zes maanden hechtenis teruggebracht tot 36 dagen en kwam ze voorwaardelijk vrij. Na vijf uur beraad besloot de disciplinaire commissie om de lerares te onslaan. Walker gaat alvast in beroep tegen de uitspraak.

Supermariobros

Merkjes in kleding mysterieuze pianoman weg

Alle merkjes uit de kleding van de mysterieuze 'pianoman', wiens identiteit een raadsel is, waren verwijderd toen hij begin april in Kent werd aangetroffen. Dat meldde de Daily Telegraph dinsdag.

De man was verward en droeg een drijfnat pak met stropdas. Niemand weet wie hij is. Hij praat niet, maar speelt fantastisch piano.

De geheimzinnige man wordt nu al enkele weken verzorgd in een kliniek. Bij de autoriteiten zijn dinsdag tachtig tips binnengekomen over de mogelijke identiteit. Eentje, die naar Sussex leidt, lijkt veelbelovend, maar het is niet eens zeker of de man een Brit is.

Tolken komen er niet uit. Hij spreekt niet, wil niets schrijven, maar leeft op als hij piano kan spelen. Ook tekent hij piano's, en zelfs het binnenwerk tot in detail.

Sommigen dachten dat het om de Zweedse pianist Martin Stufalt ging, maar die belde maandag uit Zweden om te zeggen: ,,Ik ben het niet.''