Vreemd nieuws.

Gestart door Martin, 22 juni 2003 - 10:40:10

« vorige - volgende »

Supermariobros

Bejaarde in Florida overleeft val van acht verdiepingen

Een 70-jarige vrouw heeft een val van de achtste verdieping van een flat in Fort Lauderdale in Florida overleefd. De vrouw had het geluk te landen op een luifel op de begane grond, nadat ze was gevallen bij het schoonmaken van haar balkon.

Supermariobros

Birmese tijgers sterven ondanks borstvoeding

Twee Bengaalse tijders die wekenlang borstvoeding kregen van een Birmese vrouw, zijn gestorven door oververhitting en uitdroging. De moeder van een jongentje gaf gehoor aan een noodkreet van de dierentuin in Rangoon, die de dieren in leven wilde houden nadat de moeder ze had verstoten.

Dat meldde een Birmese krant donderdag. De Birmese zoogde de twee tijgerwelpjes drie keer per dag. De welpjes reageerden echter niet goed op mensenmelk en verzwakten toen de temperatuur steeg.

Supermariobros

Drugsdealende broers bellen politie voor inbraak maar worden zelf ingerekend

Twee broers uit Salt Lake City in de Amerikaanse staat Utah merkten maandag dat er een inbreker hun appartement overhoop had gehaald. Ze belden onmiddellijk de politie, maar hadden beter even wat dingen weggezet. De broers werden zelf ingerekend nadat de agenten meer dan een halve kilo marihuana, een hoeveelheid cocaïne en verschillende vuurwapens had aangetroffen.

De broers, wiens namen niet vrijgegeven werden, probeerden met het verhaal weg te komen dat de inbreker net de drugs en de wapens had achtergelaten om hen er in te luizen. De agenten geloofden daar niets van. "Een van de broers zei tegen me: denk je dat ik zo dom zou zijn geweest de politie te bellen, als ik drugs in huis had?", vertelde sheriff Darren Carr aan de plaatselijke kranten.

De voordeur van hun appartement was geforceerd en er was effectief sprake van een inbraak. De politie vermoedt dat de inbrekers concurrerende drugsdealers van de ingerekende broertjes zijn. De twee zijn aangehouden voor drugsbezit met de intentie om te verkopen. Ook worden ze aangeklaagd voor illegaal wapenbezit.

Supermariobros

Dronken paardrijden leidt tot arrestatie

Gearresteerd worden omdat hij in beschonken toestand paard reed... Het overkwam Millard Dywer, een Amerikaan uit Kentucky, toen zijn trouwe viervoeter Prince oog in oog kwam te staan met een agent.

Toen bleek dat hij drie maal meer promille in zijn bloed had dan wettelijk toegelaten, bekende de dronkelap meteen twaalf biertjes achterover geslagen te hebben. Resultaat: een veroordeling voor rijden onder invloed.

Dwyer zal tegen de veroordeling in beroep gaan, maar makkelijk zal dat niet gaan. Wettelijk gezien wordt een paard in de staat Kentucky immers als een voertuig beschouwd.

"De beschuldiging kan toch nooit "rijden onder invloed" luiden, want een paard kan voor zichzelf denken", aldus een duidelijk opnieuw bloednuchtere Dywer.

De uitspraak volgt op 23 mei. Hij riskeert een boete tot 80 euro.

Supermariobros

Indiër stuurt per maand 182.689 sms'jes

Deepak Sharma uit Ludhiana in India heeft een vermelding in het Guiness Book of World Records op zak.  Per maand stuurt hij ongeveer 182.689 sms'jes en dat is een wereldrecord.

Per dag zijn dat er ongeveer 6000, of 253 per uur, of bijna  4,2 berichten in een minuut. En of dat nog niet genoeg is, is Sharma  vastbesloten om er binnenkort nog meer te sturen en zo het record veilig te stellen.

Zijn familie en vriendenkring kregen eerst een punthoofd van de overvloedige en overbodige sms'jes, maar steunen Sharma nu volledig. Airtel, het netwerk waarbij Sharma is aangesloten, stuurt hun klant per maand een factuur van 1411 pagina's.

Supermariobros

Weldoener zoekt slachtoffer overstroming voor huwelijk

De Roemeense zakenman Sandu Visan is vast van plan een huwelijk aan te gaan met een van de vrouwen die alles verloren hebben na een verwoestende overstroming. Het aanbod van de weldoener geldt alleen voor slachtoffers uit het westen van het land.

De 60-jarige Roemeen schreef een brief naar de officiële instantie in Timis met de vraag of ze hem geen vrouw konden sturen die alles kwijt was. Wel had hij nog een bijkomende eis. "Het mag zeker geen gemakkelijke vrouw zijn, want zo kan ik er genoeg in mijn thuisstad krijgen."

"De ellendige situatie waarin al deze slachtoffers van overstromingen terechtgekomen zijn, ontroert mij enorm. Daarom heb ik besloten om mezelf aan te bieden om tenminste één vrouw er weer bovenop te krijgen", ging hij verder. "Ik laat de keuze aan jullie, maar ze mag in ieder geval niet ouder zijn dan 40 jaar. Verder moet ze diepgelovig en eerlijk zijn en mag ze haar neus niet optrekken voor wat huishoudelijk werk."

Over zichzelf had hij het volgende te vertellen. "Iedereen weet dat ik er warmpjes inzit, want ik heb een eigen huis en auto en ik heb een bloeiende zaak. Met al mijn geld zou ik makkelijk een vrouw kunnen vinden, maar ik wil met mijn huwelijk iets zinvols doen. Ik zal van haar een koningin maken en er haar helemaal opnieuw bovenop helpen. Andere mensen schenken goederen, geld of medicijnen. Wel, ik schenk de gelukkige mijn vrijheid."

Supermariobros

Gezin voor rechter na weghalen vogelnest

De familie Kooistra uit het Friese Kootstertille moet zich voor de rechtbank verantwoorden omdat de ouders het nest van een agressieve buizerd in hun tuin hebben weggehaald. De Friese familie is woest op de Algemene Inspectiedienst (AID) die het proces-verbaal heeft opgemaakt.

,,Als een hond schapen aanvalt, wordt de hond afgemaakt. Maar als een buizerd onze kinderen van twee en vier jaar aanvalt, mogen we niets doen. Dat is de omgekeerde wereld'', aldus moeder Wil Kooistra donderdag.

De buizerd is een beschermde vogel. In eerste instantie belde de familie Kooistra dan ook de politie, toen bleek dat het dier hun kinderen en nichtje aanviel. ,,Sinds ze drie eieren had, pakte ze de kinderen bij de haren als die langs de boom met het nest liepen. Omdat de boom langs de oprijlaan staat, durfden de kinderen er niet eens meer langs te lopen. Maar toen we de politie belden, namen ze ons tot twee keer toe niet serieus'', aldus Kooistra.

Afgelopen zaterdag nam de familie daarom het heft maar in eigen handen en liet het nest weghalen. Woensdag stond echter de AID voor de deur. ,,Ze hebben proces-verbaal opgemaakt en er zou een schikkingsvoorstel komen. Maar zoals het er nu uitziet, laten we de zaak voor de rechter komen want dit lijkt nergens op'', aldus Kooistra. CDA-parlementariër Joop Atsma, die in de buurt van Kootstertille woont, gaat minister Veerman van Natuur volgende week verzoeken de wetgeving aan te passen.

Supermariobros

Badmintonpluimpjes halen snelheden tot 332 km/u

PEKING - Het badminton wordt algemeen beschouwd als de snelste racketsport ter wereld. Afgelopen week werden daar ook cijfers op geplakt door de Wereldbadmintonfederatie. Voor het eerst voerde die 'snelheidscontroles' in tijdens een groot toernooi, meerbepaald de Sudirman Cup in Peking. Er werden smashes genoteerd tot 332 km/u.

Dat snelheidsrecord kwam op naam van Fu Haifeng, de vedette van het Chinese dubbelpaar bij de mannen. Haifeng had geluk, want de Australische meetmachines konden maar tot 350 km/u gaan. De nummer twee van de wereld, de Deen Kenneth Jonassen, gaf zijn pluimpje een snelheid mee van 298 km/u.
Bij de vrouwen kwam de Chinese Huang Sui uit op 257 km/u, nog 9 km/u beter dan de recordservice van de Amerikaanse tennisser Andy Roddick (246 km/u).


Supermariobros

eBay vervolgd voor verkoop auto Benedictus XVI

De werkzoekende Duitser die de auto van Benedictus XVI via eBay heeft verkocht, gaat de organisatie nu vervolgen. Hij vindt dat de verkoop van de wagen te weinig heeft opgeleverd. De wagen is verkocht voor een slordige 200.000 euro.

Benjamin Halbe had bijna 9000 euro betaald voor de Volkswagen Golf van Benedictus XVI. Halbe is van mening dat hij de wagen voor een veel hoger bedrag had kunnen verkopen, maar dat een aantal potentiële kopers niet op tijd konden inloggen op eBay.

eBay heeft alvast toegegeven dat de auto één van de meest begeerde stukken ooit op eBay was.

Supermariobros

Vrouw verwondt echtgenoot die weigert in haar achterwerk te bijten

Voorbereidingen voor een zondagse vispartij liepen voor een inwoner van een dorp in de Amerikaanse staat Tennessee nogal pijnlijk af toen hij weigerde in te gaan op de avances van zijn vrouw. Richard Brown verklaarde aan de politie dat zijn vrouw Misty Brown in de achtertuin liep toen hij zijn vistrip aan het voorbereiden was en dat "ze aan het proberen was sexy te zijn".

Volgens het politieverslag droeg Misty haar man op "haar kont te bijten", wat hij weigerde. Mevrouw Brown kon daar niet mee lachen en werd heel kwaad. Ze ging binnen op de bank zitten mopperen en zat daar nog steeds toen Richard even later terug in de woning kwam.

Gebroken glas
Zijn vrouw wou niet meer mee gaan vissen en smeet een groot wijnglas in zijn richting. Het glas brak en sneed hem achteraan zijn linkerbeen. Ze zou dan nog een glasscherf hebben gegooid dat een ferme jaap in haar man zijn arm kerfde. Hij viel kermend en bloedend op de grond en smeekte zijn vrouw om hulp, aldus zijn verklaring.

Richard werd voor verzorging opgenomen in het ziekenhuis en voor Misty werd een aanhoudingsbevel uitgevaardigd.

Supermariobros

IJsjesverkoper moet afkoelen

Nazzareno DidianoIn het Amerikaanse Pittsbugh is een ijsventer veroordeeld tot 18 maanden voorwaardelijk voor het verliezen van zijn koelheid tijdens een incident met een onbeleefde tiener.

De 14-jarige tiener beweert dat de 44-jarige Nazzareno Didiano hem op 12 mei bij zijn arm van zijn fiets heeft gesleurd, in zijn gezicht heeft gemept en tegen een muur heeft gekwakt. De aanval volgde op gemor van de jongen over de hoge prijs van de ijsjes. Hij zou daarbij de verkoper hebben beledigd, die dat niet pikte en de schelm van weerwoord diende. Hij zou hem hebben gezegd dat de jongen beter geen ijsjes at omdat hij dik is. De stevig gebouwde jongen noemde de man daarop een kale afzetter en schuwde daarbij ook geen vuile praat.

Slagen en verwondingen
De rechter veroordeelde de verkoper voor het toebrengen van slagen en verwondingen en gaf hem een voorwaardelijk straf. Daarnaast moet hij cursussen voor zelfbeheersing bijwonen en de tiener twintig dollar voor schade aan diens fiets. Hij is ook op zoek naar een nieuwe job.

De moeder van de tiener is tevreden met de uitspraak maar medt dat haar zoon nu wel lichtjes geobsedeerd is door zijn gewicht.

Supermariobros

Brandweer breekt muur uit om zwaarlijvige vrouw uit woning te helpen

Enkele brandweermannen hebben donderdag een muur van een huis in Zuid-Afrika moeten uitbreken zodat een zwaarlijvige vrouw voor het eerst in tien jaar tijd haar huis nog eens kon verlaten. De vrouw was de afgelopen jaren zo veel kilo's aangekomen dat ze niet meer door de deuropening kon. Volgens buren had de vrouw al zeker elf jaar geen buitenlucht meer gezien.

Toen enkele sociale assistenten van haar toestand op de hoogte werden gebracht, gaven ze onmiddellijk het bevel om haar weg te halen uit het huis dat ze al jaren deelde met haar echtgenoot en hun twee dochters.

De medische onderzoeksdienst van Zuid-Afrika waarschuwde er onlangs nog voor dat het land meer en meer ten prooi valt aan obesitas of zwaarlijvigheid. Uit de gegevens van de dienst bleek dat 56 pct van de vrouwen en 29 pct van de mannen in het land, waar dieetproducten een winstgevende zaak zijn geworden, met zwaarlijvigheid kampen.

Supermariobros

Impotente man moet ex-vrouw schadevergoeding

Een impotente man die zijn gebrek voor zijn vrouw verborgen had gehouden tot na hun huwelijk moet haar een schadevergoeding betalen voor het 'uithollen' van haar recht op een gezin. Dat vonniste het Italiaanse hooggerechtshof.

De vrouw, Christina S., liet haar prille huwelijk in de late jaren '90 annuleren toen ze tot haar ontzetting had moeten vaststellen dat haar kersverse echtgenoot niet in staat bleek te zijn het te consumeren.

Recht op seksualiteit
Ze eiste een schadevergoeding op grond van haar "recht op seksualiteit" en de belofte van een gezin. Ondanks nadelige vonnissen in lagere rechtbanken bleef ze steeds hoger beroep aantekenen tot het hooggerechtshof haar nu eindelijk gelijk gaf.

Het bedrag van de schadevergoeding zal door een lagere rechtbank in Sicilië worden vastgelegd.

Supermariobros

CAO voor ezels in Blackpool

De 228 ezels die in de Britse plaats Blackpool hun kost verdienen met het rondrijden van kinderen hebben van de gemeente een echte CAO gekregen. De dieren hebben nu wettelijk recht op een uur lunchpauze en iedere vrijdag vrij.

De werkdagen lopen van 10 uur 's ochtends tot 19 uur 's avonds. Inspecteurs van de gemeente zullen tijdens het toeristisch hoogseizoen in de zomer steekproefsgewijs controles uitvoeren om te kijken of de ezels inderdaad hun uurtje rust krijgen. Op vrijdag krijgen de ezels een gezondheidscheck. Dierenartsen zullen er op uit worden gestuurd om de oren, hoeven, tanden en vacht van de rustende ezels te onderzoeken.

De autoriteiten willen dat de ezels ,,gezond en gelukkig'' zijn, zo schreef de krant The Times op donderdag. Het ezeltje rijden op en rond het strand in Blackpool is een ruim honderd jaar oude traditie.

Ferrari 2010

Oudste persoon ter wereld overleden

PEKING (ANP) - De oudste persoon ter wereld, de Chinese Li Cairong, is op 120-jarige leeftijd overleden. De vrouw was in februari in het Guinness Book of Records opgenomen.

De Chinese stierf in het Zuid-Chinese dorp Yinkeng bij de stad Nanhai, meldden Chinese kranten donderdag. Tijdens haar lange leven lag Li Cairong slechts twee keer in een ziekenhuis.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.