Vreemd nieuws.

Gestart door Martin, 22 juni 2003 - 10:40:10

« vorige - volgende »

Supermariobros

Aparte toiletten voor travestieten in Brazilië

Voor de meeste mensen is de keuze niet zo moeilijk: je gaat naar het herentoilet of je gaat naar het damestoilet. Voor Braziliaanse travestieten blijkt de keuze echter lastig. Vrouwen voelen zich door hun aanwezigheid in de toiletruimtes niet op hun gemak en ook mannen zien hen liever gaan dan komen.

En daar wil de gemeenteraad van Nova Iguacu een oplossing voor bieden: dinsdag heeft de raad een wetsvoorstel aangenomen om in uitgaansgelegenheden en openbare gebouwen aparte toiletten voor hen te laten bouwen.

Volgens raadslid Carlos Eduardo Moreira, degene die het voorstel indiende, zal het kostenplaatje dat een dergelijke maatregel met zich meebrengt horecagelegenheden niet in grote problemen brengen. "Een investering is nodig, maar die zal een etablissement terugverdienen doordat men meer klanten aantrekt. En travestieten geven graag veel geld uit", aldus Moreira.

Supermariobros

Chirurgen halen literfles uit darm Turkse man

Artsen in de Turkse stad Izmit hebben een nogal ongewone ingreep gedaan bij een man die zich met buikklachten had gemeld. De geneesheren verwijderden operatief een 25 centimeter lange literfles uit de dikke darm van de ongelukkige, meldde het Turkse persbureau Anatolië.

Volgens de artsen, die het object door middel van een röntgenapparaat wisten te localiseren, verkeert de man na de 2,5 uur durende ingreep nog in levensgevaar. De fles zou rectaal ingebracht zijn. De politie heeft de patiënt nog niet kunnen ondervragen over de oorzaak. Ook familie van de man heeft de autoriteiten geen opheldering kunnen verschaffen.

Supermariobros

Vrouw valt 150 kilogram af

Een Amerikaanse vrouw is in drie jaar tijd maar liefst 150 kilogram afgevallen. Cathi Lee uit Watersville in de Amerikaanse staat Maine woog ooit 230 kilo. De vrouw vermagerde zonder de hulp van een maagring of pillen. Ook een gevaarlijk dieet was niet aan Cathi besteed. Wel liet ze fastfood achterwege en ging ze sporten.

Drie jaar geleden at Cathi nog dagelijks minstens twaalf doughnuts per dag, en schrokte ze de ene zak chips na de andere naar binnen. Nu eet ze vooral yoghurt, salades en groeten. Lee wil op de ingeslagen weg verdergaan en nog enkele kilo's kwijtspelen.

Supermariobros

Fotograferende autodieven lopen tegen de lamp

De politie van Redlands in Californië kreeg bij het onderzoek naar een autodiefstal onverwachte hulp... van de dieven zelf. De twee mannen lieten niet alleen hun vingerafdrukken achter, maar namen ook verschillende foto's toen ze een Ford Mustang stalen. De foto's stonden op een wegwerpcamera die ze in de Mustang vonden. Toen ze met de gestolen wagen wegreden, lieten ze de fotocamera achter.

"Niet echt slim", zei een zegsman van de politie. De vingerafdrukken en de foto's leidden vrijdag tot de arrestatie van een zeker Albert Engelsman. Toen de politie bij hem ging aankloppen, droeg Engelsman hetzelfde hemd als op de foto's.

"Toen hij daarmee geconfronteerd werd, ging hij door de knieën." De 28-jarige Engelsman is aangehouden voor grootschalige diefstal en bezit van gestolen goed. De politie arresteerde ook medeplichtige Matthew Montanez (22). Engelsman is alweer op vrije voeten na het betalen van een borgsom.

Supermariobros

Man slaapt tussen vaten carbid

De politie heeft in een huis in Bloemendaal een 20-jarige inwoner van die plaats aangehouden omdat hij in zijn woning vaten met in totaal 240 kilo carbid had opgeslagen. Hij en zijn vrouw sliepen tussen de vaten.

Vooral in de periode voor oud en nieuw gebruiken mensen carbid als een soort vuurwerk. Als er aan de stof water of ander vocht wordt toegevoegd, komt het brandbare en explosieve acetyleengas vrij. In bijvoorbeeld een melkbus (carbidschieten) leidt dat tot een harde knal, waarbij de deksel ver weg schiet.

De politie maakte woensdag bekend een onderzoek te hebben ingesteld nadat was gebleken dat de verdachte het carbid op internet te koop aanbood. De verdachte is maandag aangehouden.

Supermariobros

Kerstaugurk herovert Duitsland

Een speciale augurk rukt op in Duitsland. Het gaat om de glazen kerstaugurk voor in de kerstboom.

Amerikanen hangen al jaren zo'n Christmas Pickle in hun boom. Zij denken dat het een oeroude Duitse traditie is. In de Bondsrepubliek was het gebruik echter totaal onbekend, meldde een Duitse zender woensdag.

Tot voor kort. Want de Duitsers hebben hun vermeende traditie 'herontdekt'. Een glasblazerij in het Zuid-Duitse Beieren produceert het kleinood aan de lopende band om aan de grote vraag te voorzien.

Bij de Amerikanen komt de kerstaugurk uit Good Old Germany goed verstopt in de boom te hangen. Het eerste kind dat de augurk ontdekt, krijgt een extra presentje. Ook mag de gelukkige als eerste zijn geschenken uitpakken.



Supermariobros

Tienjarig jongetje maakt valse dollarbiljetten

Een tienjarige jongen uit Indiana wordt beschuldigd van vervalsing en diefstal nadat hij met een biljet van 20 dollar zijn lunch op school wou betalen. De kassier van dienst stelde zich vragen bij dat hoge bedrag en na onderzoek bleek het inderdaad om vals geld te gaan. Het kereltje gaf onmiddellijk toe dat hij zelf met zijn computer de biljetten namaakte.

"We waren zeer verrast", aldus hoofdinspectrice Darlene Breitenstein. "We werken samen met de Geheime Dienst en volgens hen gaat het hier om de jongste vervalser uit de geschiedenis. Bovendien valt ook de kwaliteit van het nagemaakte geld nog best mee."

Toch waren er ook enkele aanwijzingen die de tiener uiteindelijk aan het kruis zouden nagelen. Zo waren alle serienummers hetzelfde, waren sommige biljetten niet goed uitgesneden en voelde het papier niet juist aan.

Supermariobros

Goedgelovige vrouw speelt 5.000 euro kwijt aan 'exorciste'

Een Duitse vrouw heeft meer dan 5.000 euro verloren nadat een zogezegde waarzegster haar ervan wist te overtuigen dat ze bezeten was door kwade geesten. De oplichtster las in de handpalmen van de 44-jarige goedgelovige dame dat enkel een dure duiveluitdrijvingstherapie haar opnieuw op het rechte pad zou kunnen brengen. Het gewillige slachtoffer stemde in met de behandeling en gaf de helderziende daarvoor geld en juwelen ter waarde van 5.000 euro.

De vrouw rook pas onraad toen de 'exorciste' haar wijsmaakte dat er nog meer boze geesten uitgeroeid moesten worden en de rekening dus nog hoger kon oplopen. Ze verwittigde de politie, die de 17-jarige bedriegster uit het voormalige Joegoslavië meteen in de boeien sloeg. Het geld en de juwelen werden aan de rechtmatige eigenaar terugbezorgd.

Supermariobros

Agenten schoppen penis van sneeuw stuk

De 19-jarige Jessica Sherer bouwde zondag met enkele vrienden een penis uit sneeuw. Toen ze het beeld de volgende morgen wilde bewonderen, lag er enkel een hoopje sneeuw. De politie van New Windsor, in de Amerikaanse staat New York, had het beeld stukgemaakt nadat buren hadden geklaagd.

Werk van kinderen
Het beeld, bijna twee meter hoog en anatomisch correct, wekte het ongenoegen van de buurtbewoners op. "We kregen een aantal telefoontjes van mensen die verontwaardigd waren. We namen ook aan dat het het werk van kinderen was," zegt commissaris Michael Biasotti. De politie vond de eigenaar van het stuk grond niet en nam aan dat het om een grap ging. Daarop schopten ze letterlijk het beeld stuk: met spades gingen ze de levensgrote penis te lijf.

Oprechte bedoelingen
"We wilden 's morgens ons werk bewonderen, maar er lag enkel nog een hoop sneeuw," vertelt de 19-jarige Jessica Scherer. De tiener is verbaasd omdat zoveel mensen hun verontwaardiging tonen. "Toen we het beeld maakten, toonden velen ons hun appreciatie. Chauffeurs toeterden, anderen wuifden en lachten."

Volgens de regels in de stad mogen reclameborden geen obscene beelden bevatten, maar over publieke sneeuwsculpturen wordt niets gezegd. "Het was waarschijnlijk niet 100 procent correct om het beeld te vernietigen," zegt stadstoezichter George Meyers. "Maar de bedoelingen waren oprecht. Er passeren trouwens elke dag schoolbussen langs de tuin waarin de sneeuwpenis stond."

Nieuwe sneeuwpenis
De laatste twee nachten heeft het gevroren in New Windsor, waardoor de sneeuw niet bruikbaar is. Jessica Sherer wacht vol ongeduld op de dooi en is alvast van plan een nieuwe sneeuwpenis te bouwen. De politie en schepenen zijn nog niet zeker wat ze dan zullen doen. Agent Biassoti is alvast bezorgd dat het incident andere op ideeën heeft gebracht. "Nu zullen er over de hele stad penisbeelden verschijnen," vreest hij.


Supermariobros

Vrouw probeert liefdesrivale kaal te krijgen

Een jonge Duitse vrouw heeft geprobeerd haar liefdesrivale kaal te krijgen door een agressief goedje in haar shampoo te mengen. Voor die daad wordt de 20-jarige Brigitte Tullman nu veroordeeld tot zes maanden gevangenisstraf met uitstel. Volgens getuigen was de recente relatie van Tullmans ex-vriend met de eveneens 20-jarige Burgermeister de rechtstreekse aanleiding voor de wanhoopsdaad.

Burgermeister hield er zware brandwonden aan haar hand aan over. "Ik durf me zelfs niet in te beelden wat er gebeurd zou zijn als mijn patiënte daadwerkelijk deze gevaarlijke mix over haar hoofd zou gegoten hebben", aldus de dokter van Burgermeister.

Supermariobros

Overvaller helemaal de kluts kwijt door taalbarrière

James Adams uit Muncie in de Amerikaanse staat Indiana kan in het vervolg beter een ander restaurant overvallen, of lessen Spaans volgen. De man, die enkel het Engels machtig is, besloot om een Mexicaans restaurant te overvallen. Volgens getuigen stak hij zijn hand in zijn jaszak en deed zo alsof hij gewapend was met een pistool.

De man sprak een keukenhulpje van het restaurant Puerto Vallarta aan en vroeg om de inhoud van de kassa. Jammer voor Adams, maar het Mexicaanse keukenhulpje sprak enkel Spaans. De jongen wist dan ook niet wat Adams bedoelde, en die was totaal de kluts kwijt.

Adams sprak nog een tweede werknemer van het restaurant aan. Die verstond wel Engels, maar dat verzweeg hij even voor de overvaller. Een ander personeelslid maakte daarvan gebruik om de politie te bellen. Adams is aangehouden voor overval en zit in de cel.

Supermariobros

Ontsnapte olifant zorgt voor opschudding in Sint-Petersburg

Een ontsnapte olifant is op dit moment aan het rondzwerven in de straten van Sint-Petersburg. In plaats van onmiddellijk in actie te schieten, houdt de Russische overheid zich echter bezig met de vraag wiens taak het is de tientonner te vangen.

Het dier, dat door een onbekend Fins bedrijf doorheen Rusland getransporteerd werd, vernielde de wanden van de container waarin hij opgesloten zat en ging op de loop. Verschillende getuigen hebben de olifant intussen al opgemerkt, maar niemand durft een poging te ondernemen om de blauwe kolos gevangen te nemen. Vooralsnog blijft het een mysterie welke hulpdienst verantwoordelijk is voor ontsnapte olifanten.

Supermariobros

Schilderij zet Duitse kunstexperte voor aap

Een Duitse kunstexperte is door haar collega's lelijk in het ootje genomen. Ze maakten haar wijs dat de schilderkunsten van een chimpansee het werk waren van een gerespecteerd kunstenaar.

Katja Schneider, directrice van het kunstmuseum in Moritzburg, geloofde zelf ook dat het schilderij van de hand kwam van Guggenheim-winnaar Ernst Wilhelm Nay. "Dit kunstwerk heeft de typische trekken van een Nay. De man staat bekend voor zulke kleurrijke vlekken in zijn oeuvre."

De echte artiest moet echter in het apenkot van de dierentuin van Halle gezocht worden. Volgens dierenverzorgers is schilderen het favoriete tijdverdrijf van de 31-jarige chimpansee Banghi. Nadat Schneider van de grap op de hoogte gebracht werd, had ze moeite om haar eigen tekortkomingen toe te geven. "Ik vond al dat het schilderij er wat gehaast uitzag", luidde haar korte maar vooral droge commentaar.

Supermariobros

Internetliefde blijkt eigen moeder te zijn

Rokkenjager Daniel Anceneaux flirtte wekenlang met een sensueel meisje via het internet vooraleer hij besloot een afspraakje met haar te maken. Groot was zijn - en haar - verbazing toen bleek dat het meisje van zijn dromen zijn eigen moeder was. "Ik stond op het strand te dromen van het meisje. En daar was ze - zoals afgesproken in witte shorts en een roze topje," vertelt Daniel. "Toen ze zich omdraaide schrokken we ons beiden dood. Het enige dat ik kon denken was: "Oh mijn God, het is mama!".

Lokale televisie
En het ergste moest nog komen: terwijl moeder en zoon door de grond konden zinken uit schaamte, kwam een agent langs. Die wilde weten wat ze op het afgesloten strand na zonsondergang te zoeken hadden. "In onze verwarring vertelden we de agent wat er gaande was," vertelt de 52-jarige moeder Nicole. "Hij schreef zijn verslag, dat op een of andere manier bij de lokale televisie terechtkwam. Onze foto en ons verhaal was te zien op het nieuws. Iedereen lacht ons uit sinds het gebeurd is."

Prince of Pleasure
De vrouwengek uit een voorstad van Marseille wilde een beetje pit in zijn leven toen hij met het meisje, die maar zes kilometer verderop woonde, begon te chatten. De chatnaam van zijn moeder was Sweet Juliette, hij zelf noemde zich The Prince of Pleasure. "De gesprekken waren nogal gevoelvol en flirterig, ja. Maar het meisje had een ongewoon gevoelige kant, daarom viel ik voor haar. Ze stuurde me gedichten en vertelde haar dromen. Het was allemaal nogal romantisch," zegt Daniel. "Maar een pluspunt aan de hele zaak is dat ik mijn moeder van een heel andere kant heb leren kennen."

Bloedmooi meisje
Toen Daniel zijn chatvriendin om een foto vroeg, stuurde Nicole hem van een bloedmooi meisje die ze uit een mannentijdschrift haalde. "Het meisje op de foto was zo mooi, ik smeekte haar om met mij af te spreken. En ze zei ja. Ze wilde me per se ontmoeten, ze begon ook gevoelens te krijgen voor mij."

Volgens Daniel waren de eerste dagen na het incident erg vernederend voor hem en zijn moeder. Niet alleen werden ze overal uitgelachen, maar vader/man Paul kon er niet mee lachen. "Hij heeft moeder verboden om nog met vreemden te chatten," aldus Daniel.

Supermariobros

Bewoner plukt baby drie hoog uit brandende flat

Felix Vazquez is de held van de Bronx. De huisbewaarder van een wooncomplex in New York heeft een baby, drie weken oud, drie hoog opgevangen uit een brandende flat. Moeder Tracinda Foxe (30) is de held eeuwig dankbaar. Zijn kwaliteiten als vangman bij de lokale baseballploeg kwamen hem van pas. "Ik ving hem op als een american football", aldus Vazquez.

Keukenbrand
Tracinda Foxe werd hoestend wakker. De kamer was gevuld met rook, de keuken in haar flat stond in brand. Ze kon nog net haar baby Eric uit zijn bedje halen. Drie hoog schreeuwde ze naar voorbijgangers. "Je moet mijn baby redden, je moet mijn baby redden!"

Geen andere keuze
Bewoners en voorbijgangers bleven staan, keken omhoog en zagen hoe ze haar zoontje door het open raam hield. "Ik trachtte nog naar buiten te lopen maar het lukte niet. Ik sloot dan maar de slaapkamerdeur en ging naar het raam. Ik had geen andere keuze meer, dan mijn zoontje door het raam te gooien. Ik moest iets ondernemen." Ze mikte haar baby zorgvuldig door het raam.

Vangman
Huisbewaarder en catcher Felix Vazquez plukte de baby ijzig kalm uit de lucht. "Ze was aan het panikeren. Het wordt mij of mijn baby, schreeuwde ze en ze riep om de hulp van God. Ze gooide haar zoontje uit het raam. God dank, stond ik er op de juiste plaats, op het juiste moment. De baby landde ondersteboven in mijn armen. Het ademde niet meer en ik gaf het mond-op-mond-beademing. Zijn moeder was me enorm dankbaar. Ik kreeg tranen in mijn ogen. Ze liep naar me toe en gaf me een knuffel", aldus Vazquez.

Ongedeerd
Ondertussen strormden de brandweermannen D.J. Martin en Bobby Eustace het gebouw binnen op zoek naar de moeder. "Ze was hysterisch, maar we konden haar kalmeren en met een zuurstofmasker uit de brandende flat halen." Zoontje en moeder werden overgebracht naar het Jacobi Medical Center. Ze stellen het beiden goed.