Vreemd nieuws.

Gestart door Martin, 22 juni 2003 - 10:40:10

« vorige - volgende »

Supermariobros

Lelijkste hond is dood

De lelijkste hond van de wereld is gestorven. Sam kreeg drie keer de titel. Hij is net geen vijftien geworden, meldt zijn baasje Susie Lockheed.

Merchandising
De hond werd in 2003 voor het eerst in Californië verkozen tot lelijkste hond van de wereld en werd nadien ook echt wereldberoemd. Susie Lockheed reisde met het haarloze beest de halve wereld af. Hij maakte een radio-optreden in Nieuw-Zeeland, televisieverschijning in Japan en trad samen met miljardair Donald Trump op in een praatshow voor tv. Lockheed verdiende ook via de online verkoop van gadgets een aardige cent met het beest.


Supermariobros

Vrouw door eigen auto overreden

Een inwoonster van Roswinkel is maandagavond door haar eigen auto overreden.

De vrouw bezorgde folders en voor het uitstappen aan het Oude Schuttingkanaal OZ heeft zij vermoedelijk de automatische versnelling abusievelijk in de stand 'achteruit' gezet in plaats van 'neutraal'. Hierdoor is zij bij het uitstappen komen te vallen en door haar eigen auto overreden. Een bewoner van het Oude Schuttingkanaal wist haar met zijn autokrik te bevrijden waarna zij in zorgwekkende toestand naar het scheperziekenhuis werd overgebracht.

Supermariobros

Sinterklaas geeft jongetje lap rond zijn oren

Bij zijn feestelijke intocht in het Nederlandse Rijswijk heeft de Sint aan een stoute jongen een flinke tik uitgedeeld. Toen de jongen aan de baard van Sinterklaas begon te trekken kreeg hij meteen een fikse oorvijg. De Sint heeft er geen spijt van.

,,Het was een spontane reactie, ik heb er ook geen spijt van. Anders had ik deels of helemaal zonder baard gestaan. Dan zouden er mogelijk tientallen kindertjes zijn getraumatiseerd." De Sint vindt het voorval wel vervelend, maar alleen voor de andere kindertjes.

Hij vertelde aan de aanwezige kinderen dat er duizenden lieve kinderen wonen maar ook één stout jongentje. Die zojuist heel erg hard aan zijn baard had getrokken en dat dit heel erg pijn deed. De kinderen knikten en begrepen de uitleg.

Supermariobros

Boeven rammen met bulldozer leeg geldautomaat

Vier Zuid-Afrikaanse criminelen probeerden vrijdagochtend met een bulldozer een geldautomaat te kraken. Ze ramden de muur met de bulldozer en probeerden hun slag te slaan. Alleen bleek het geldautomaat van het winkelcentrum van Vosloorus nabij Johannesburg leeg te zijn. De boeven hadden even voordien twee bewakingsagenten vastgebonden. De misdaad in Zuid-Afrikaanse winkelcentra viert al jaren hoog tij.

Supermariobros

Man redt koppel met bevroren kalkoen

Een bejaard echtpaar uit Maywood in de Amerikaanse staat Illinois heeft wellicht hun leven te danken aan een bevroren kalkoen. De senioren botsten met hun wagen, die meteen vuur vatte. Het koppel verloor bij de crash het bewustzijn. De voorbijrijdende Mark Copsy zag dat de twee nog in de wagen zaten en probeerde de ruiten uit te slaan.

De man slaagde er niet in om de deuren te openen. Daarom haalde hij een bevroren kalkoen uit z'n koffer en sloeg daarmee de ruiten stuk. Copsy had de kalkoen gekocht voor het Thanksgiving-feest dat donderdag wordt gevierd. Toegesnelde agenten en omstanders hielpen Copsy de twee senioren uit de wagen te halen. Ze werden in kritieke toestand naar het ziekenhuis overgebracht.

Supermariobros

Sexy leerkracht Debra LaFave niet naar gevangenis

De sexy leerkracht Debra LaFave, wiens liefdesaffaire met een leerling van 14 nationaal nieuws werd in de Verenigde Staten, hoeft niet naar de gevangenis. Het voormalige model van 25 pleitte dinsdag schuldig op twee aanklachten inzake ontucht met een minderjarige en mishandeling in Tampa in de staat Florida.

Regeling
"Ik neem de volle verantwoordelijkheid op van mijn daden", aldus de leerkracht op de hoorzitting. De advocaten van LaFave hebben nu een regeling met de procureur getroffen waardoor ze een huisarrest van drie jaar krijgt opgelegd, met daarboven op een proeftijd van zeven jaar. Indien het tot een proces was gekomen, wachtte haar een gevangenisstraf die kon oplopen tot 15 jaar.

4x4
Debra LaFave was op het ogenblik van de feiten gehuwd. Debra en de jongen hebben drie keer met elkaar gevreeën. Eén keer na de lessen op school, één keer bij haar thuis én één keer in de koffer van een 4x4 terwijl een 15-jarige neef van de leerling langs rustige baantjes reed. De advocaten waren eerst van plan om LaFave ontoerekeningsvatbaar te laten verklaren.


Supermariobros

Tiener heeft seks met etalagepop

Een tiener die probeerde de liefde te bedrijven met een etalagepop is aangeklaagd wegens openbare zedenschennis. De 19-jarige uit Sioux Falls, South Dakota, werd bovenop een mannequin in de etalage van een kledingswinkel betrapt door het bewakingspersoneel.

"Wat hij met de etalagepop deed, was compleet ongepast. Dat is de enige manier waarop ik het kan uitleggen," zei een van de bewakers. De bewakers hadden al meermaals opgemerkt dat de kleding van de etalagepop plots verdwenen was.

"Misschien vinden veel mensen dat dit geen kwaad kan. Maar ik zou het toch wel willen weten als deze persoon mijn buurman was," sprak de woordvoerder van de openbare aanklager, Hope Matchan.

Supermariobros

Zweedse pin-up faket beste orgasme

Zweeds pin-up model Victoria Silvstedt verklapt dat ze ooit tien mannen versloeg in een wedstrijd 'om ter beste een orgasme faken'. De sexy blondine nam jaren geleden deel aan de caféwedstrijd en won een tv voor de moeite.

"Het was ik tegen tien mannen...niet zo moeilijk dus. Toen mijn moeder me vroeg waar de tv vandaan kwam, heb ik maar gezegd dat ik die gewonnen had met een spelletje bingo," vertelt het model. De Zweedse praat verder nog heel vrijuit over haar seksleven. "Ik heb ooit seks gehad in een vliegtuig, en in een taxi. En dan was er die ene keer dat ik het op een jetski deed," verklapte ze in een interview."


Supermariobros

Bankovervallers laten bericht achter voor politie

Een bende Braziliaanse bankrovers heeft op de plaats van misdaad een bericht achtergelaten voor de politie. Op de muur in de bestolen bank, staat te lezen 'dat het wel een erg gemakkelijke klus was' om de kluis te kraken.

De dieven groeven een gat in de winkel naast de bank in Ribeirao Preto. Daarna groeven ze een tweede hol, doorheen de muur van de winkel en de bank. De bank had geen beveiliging tijdens het weekend, en de muur tussen de winkel en bank was amper 60 centimeter breed. De overvallers konden ontsnappen met bijna 15.000 euro.

Supermariobros

Vrouw rijdt woonhuis binnen

Drie gewonde fietsers, enkele beschadigde auto's en een aan puin gereden voorpui. Dat was het resultaat van de black-out die een vrouw van middelbare leeftijd uit Naarden woensdagochtend (waarschijnlijk) kreeg toen ze in haar auto door de Vondellaan in Bussum reed.

Volgens de politie sloeg de vrouw aan het einde van de straat niet af naar de De Genestetstraat, maar reed ze rechtdoor een woonhuis binnen. De automobliste belandde samen met de fietsers in het ziekenhuis. De verwondingen van de patiënten vallen mee.

Supermariobros

Michael (18) is burgemeester na schooltijd

In het stadje Hillsdale (8.200 zielen) in de Amerikaanse staat Michigan heeft de 18-jarige Michael Sessions de burgemeesterssjerp aangetrokken. Bij verkiezingen versloeg hij onlangs zijn 51-jarige tegenstander met twee stemmen (2) verschil.

De jonge burgemeester, die nog het laatste jaar van zijn middelbare studies moet afmaken, neemt zijn ambt zeer ernstig: ,,Tot 15 uur ben ik student, daarna ben ik burgemeester. Ik heb al mijn spaarcenten - 600 euro - niet uitgegeven aan mijn verkiezingscampagne om daarna niets meer te doen. Ik ben burgemeester voor iedereen, ook al weet ik dat de twee stemmen van mijn ouders het verschil hebben gemaakt.''

Supermariobros

Eenzame Canadees trouwt met boom

Een inwoner van het Canadese Beaver Dam is in het huwelijksbootje gestapt met een boom die in de tuin van zijn vriend staat. "Het is allemaal nogal onschuldig begonnen", aldus Henre' Larouge. "Ik was net gescheiden en voelde me een beetje eenzaam. Toen ik in de tuin van mijn vriend Josh wandelde, zag ik deze fantastische esdoorn met haar ranke figuur voor mij opdoemen. Toen niemand in de buurt was, klom ik in haar verleidelijke takken. Ik was helemaal de kluts kwijt."

Larouge heeft zelfs al nagedacht over de toekomst met zijn "Clarice", een troetelnaampje voor de boom van zijn dromen. "Clarice en ik gaan op huwelijksreis. Natuurlijk zal die in de tuin zelf moeten plaatsvinden, maar ik pas me wel aan. Ware liefde kan elk obstakel overwinnen."

Larouge geeft toe dat de warmte die de esdoorn uitstraalt niet vergeleken kan worden met de passie van een echte vrouw, maar de tegenargumenten die hij opsomt, zijn ook niet min. "Ze zegt nooit nee, er komen geen extra kilootjes bij en ze heeft al alle ringen die ze maar kan wensen", besluit de man met een knipoog.

Supermariobros

Koffer met 125.000 euro gestolen

Een 42-jarige man moet er eeuwig spijt van hebben dat hij dinsdagmiddag in Amsterdam over straat liep met een koffer met 125.000 euro. Toen hij op de Nieuwezijds Voorburgwal liep, griste een onbekende man het koffertje uit zijn hand.

Hij rende ermee weg naar een gereedstaande blauwe personenauto, waar ook een andere man in zat. Vervolgens reden de twee met piepende banden weg in de richting van het Centraal Station, aldus de Amsterdamse politie woensdag. Het onfortuinlijke slachtoffer had het aanzienlijke geldbedrag bij zich voor een ,,zakelijke transactie''.

Het is de tweede keer in korte tijd dat criminelen in Amsterdam een groot geldbedrag buit maakten. Een week geleden werden twee Duitse zakenlieden op het Amstelplein beroofd van een tas met enkele duizenden euro's. De Duitsers hadden het geld bij zich als eerste afbetaling voor een zakelijke transactie met twee Nederlandse mannen. Toen zij het geld lieten zien, gristen de Nederlanders de tas uit hun handen en vluchtten weg in een zwarte auto.

Supermariobros

Kogelvrij vest voor honden

Voor hondenbezitters die het leven op straat te gevaarlijk vinden voor hun viervoeter is er hoop. Een Duits bedrijf heeft speciaal voor honden een kogelvrijvest ontwikkeld. Tijdens een expositie van veiligheidatributen bij Parijs werd woensdag een exemplaar getoond.

Het vest is in zes maten verkrijgbaar en weegt ongeveer drie kilo. Er hangt een prijkaartje aan van 800 euro tot 1000 euro. Honden in het Zwiterse leger beschikken al over een dergelijk vest.

Supermariobros

Half jaar cel na dood klant door 19 tequila's

Een Noorse barman is veroordeeld tot zes maanden cel, waarvan anderhalve maand voorwaardelijk, omdat hij een klant negentien tequila's had geserveerd. De man overleed daarop door een alcoholvergiftiging.

De barman deed aan een soort zuipwedstrijd, maar dronk zelf alleen water. De klant daarentegen werkte 0,8 liter pure alcohol naar binnen, aldus het Noorse persbureau NRK woensdag. Het 34-jarige slachtoffer raakte in een coma en overleed enkele dagen later in een ziekenhuis.

De 32-jarige barman is veroordeeld wegens schending van de wet op de alcoholverkoop.