Vreemd nieuws.

Gestart door Martin, 22 juni 2003 - 10:40:10

« vorige - volgende »

Supermariobros

Huwelijk slecht voor de gezondheid

Algemeen wordt aangenomen dat het vrijgezellenbestaan slecht is voor de gezondheid en dat vrijgezellen niet veel kans hebben om een rijpe leeftijd te halen. Dat klopt niet, zeggen onderzoekers van de Queensland Universiteit in Brisbane, Australië.
Zij namen een steekproef van 2.300 Australiërs ouder dan 60 en ontdekten dat gescheiden vrouwen, weduwen en nooit-getrouwde vrouwen gezonder waren dan hun getrouwde seksegenoten. "Misschien zijn getrouwde vrouwen meer uitgeput van het voor hun mannen zorgen," zei onderzoekster Belinda Hewitt tegen de Sydney Morning Herald.

Het onderzoek kon op geen beter moment komen, aangezien het aantal gescheiden vrouwen tegenwoordig het aantal weduwen overstijgt. Sinds 1991 is het aantal gescheiden vrouwen gestegen van 6,3 naar 9,6 procent van de 20 miljoen inwoners van Australië.
Hewitt ontdekte dat oudere single vrouwen een actief leven hebben en dat ze even goed in de maatschappij ingewerkt zijn als alle anderen. "Het zijn geen zwakke en eenzame mensen die een last vormen," zei ze. "Het huwelijk bindt je waarschijnlijk meer aan je partner en aan je huis".

Supermariobros

Man sms't in slaap

Een  man uit het Engelse Swansea heeft ondervonden dat hij sms'jes verstuurt in zijn slaap. Eén van die sms'jes zond de 23-jarige Richard Griffiths tijdens een nachtmerrie. "Ik stuur zoveel sms'jes dat het echt een karaktertrek van me is geworden. Maar ik was erg verbaasd toen mensen me vertelden dat ze midden in de nacht vreemde berichten van mij hadden gekregen."

Zijn eerste slaap-sms'je verstuurde hij achttien maanden geleden  naar zijn moeder om twee uur 's nachts, meldt The Sun.   Een vriend van Richard ontving enkele maanden later een sms'je met de mededeling: "help, ik zit in de problemen, iemand achtervolgt me."

Die maat belde meteen Richard in het midden van de nacht op en vroeg of alles in orde was. Richard kon zich allemaal niets herinneren. De twintiger moet een liefhebber zijn van het Jungle Book. In één van zijn slaap-sms'jes die hij naar een familielid stuurde, vroeg hij namelijk: "Baloo heb jij Bagheera gezien?" Slaapexpert professor Chris Idzikowski heeft nog nooit over iets soortgelijks gehoord. "Ik acht het wel perfect mogelijk."

Supermariobros

Vrouwt geeft na 47 jaren spieken toe

Beter laat dan nooit. Een vrouw uit Gypsum in de Amerikaanse staat Colorado heeft bekend dat ze 47 jaar geleden spiekte op een Engelse literatuurtest. Directeur Mark Stakbrein van de Eagle Valley -middelbare school ontving deze week een handgeschreven brief van een 65-jarige grootmoeder waarin ze haar bedrog toegaf. In de herfst van 1957 spiekten de vrouw en één van haar vriendinnen tijdens een test over het werk van William Shakespeare.

"Ik weet dat het na 47 jaar weinig uitmaakt, maar misschien weerhoudt deze brief sommige studenten ervan te spieken. Je geweten laat je nooit in de steek. Ik denk dat God me vergeven heeft, maar ik vind het nodig toch mijn bedrog aan de school te melden", staat er in de brief.

Directeur Stakbrein weigerde de identiteit van de afzender bekend te maken. Hij bevestigt dat de vrouw wel degelijk in 1958 afstudeerde op de Eagle County High School, die later de Eagle Valley High werd. De directeur ging elk klaslokaal in zijn school af om de brief voor te lezen. "Je kon een speld horen vallen", aldus de directeur.

Luca

Japanner steekt baby dood in supermarkt

Een baby van elf maanden is vrijdag doodgestoken in een supermarkt in Japan. Een man stak het jongetje in zijn hoofd en verwondde in de speelhoek van de winkel ook diens 3-jarige zusje in haar gezicht. Dat meldde de Japanse politie vrijdag. De man vluchtte na zijn bloedige daad uit de winkel, maar is enkele uren later gearresteerd.

Japan kent in verhouding weinig moorden, maar de laatste jaren zijn kinderen verscheidene keren doelwit geweest, vaak van verwarde mannen. Een voormalige psychiatrisch patiënt doodde in 2001 acht scholieren. Een krantenbezorger verdronk vorig jaar een meisje in zijn badkuip en sneed haar in stukken. De foto's van zijn gruwelijke daad stuurde hij per telefoon naar de moeder van het meisje.
I would kill for this job, but the people I want to kill are the people offering me the job.

Luca

Michael Jackson legde ex-vrouw zwijgen op

Michael Jackson heeft zijn ex-vrouw Debbie Rowe na hun scheiding verboden over zijn vermeende drugsgebruik en zijn seksleven te praten. In ruil voor miljoenen dollars, besloot Rowe te zwijgen over de intieme details van Jacksons excentrieke leven.

Dat blijkt uit documenten van de rechtbank in Californië, waar de Amerikaanse popzanger terechtstaat voor kindermisbruik. De papieren, opgesteld door de advocaat van Rowe, zijn gepubliceerd op een Amerikaanse website. Volgens media gaat de aanklager in de zaak de ex-vrouw van Jackson als getuige oproepen.

Jackson zou Rowe na de scheiding ook niet meer tot hun twee kinderen hebben toegelaten. Het duo sloot de vertrouwelijke overeenkomst in 1999.
I would kill for this job, but the people I want to kill are the people offering me the job.

Luca

Killer-mieren bedreigen Disney-pretpark

Een dodelijke mierensoort heeft een groot nest gebouwd bij het Disney-pretpark in aanbouw in Hongkong. Het gif van de rode mieren kan fataal zijn voor kinderen, ouderen en mensen met allergische reacties.

Hongkong kampt sinds kort met de agressieve dieren, die waarschijnlijk met geïmporteerde planten en bloemen uit het aangrenzende Zuid-China meekwamen. In de stad zijn al ruim zeshonderd nesten aangetroffen. Het nest bij het Disney-park is na overleg met de autoriteiten vernietigd, meldde de krant South China Morning Post vrijdag.
I would kill for this job, but the people I want to kill are the people offering me the job.

Luca

Wekenlang posten voor drie bonnen

De politie van het korps IJsselland heeft bij Raalte wekenlang nutteloze controles uitgevoerd. Agenten van het korps stonden vier weken verdekt opgesteld voor een oogst van welgeteld drie bonnen.

Voor de controle, waarmee uiteindelijk 103 uur was gemoeid, had het korps een speciale bijdrage ontvangen van justitie. Het idee en het geld werden geleverd door landelijk verkeersofficier Koos Spee.

Het politiekorps besloot de intensieve controle in te stellen na enkele klachten dat bromfietsers over een fietspad zouden rijden op de Raarhoeksweg, nabij Raalte. Een speciaal team van acht agenten postte daarop dagelijks langs de route, op verschillende plaatsen en tijdstippen.

Toen de politie na vier weken posten de magere resultaten van het team presenteerde aan de Raaltense wethouder Joke Stegeman (Verkeer) besloot zij na overleg met de officier van justitie de operatie te beëindigen.

Volgens de politie werd de controle gehouden om de ,,subjectieve verkeersonveiligheid" terug te dringen. Het korps zegt daarmee doelgericht op klachten van burgers te reageren.
I would kill for this job, but the people I want to kill are the people offering me the job.

Luca

Commotie door luchtige actie studenten

Een luchtige actie van een aantal studenten van Design Academy in Eindhoven heeft de nodige commotie veroorzaakt. Omdat het nog maar de vraag is of schone lucht voor iedereen gratis beschikbaar blijft, willen de studenten op 10 december op de Dag van de Rechten van de Mens in Eindhoven een luchtmuseum inrichten. Daarom vroegen ze honderd prominenten in binnen- en buitenland een capsule met lucht te vullen. Onder hen onder anderen de Amerikaanse president Bush en zijn voorganger Clinton.

De studenten verstuurden de capsules in een plastic zakje waarin verder alleen wat Eindhovense lucht zat. De Amerikaanse douane vertrouwde de zaak niet en vroeg de Eindhovense politie om poolshoogte te nemen. Na een onderzoek op de ontwerpacademie heeft de politie een geruststellend mailtje naar Amerika gestuurd en gemeld dat het om een ludieke studentenactie gaat, aldus een woordvoerder vrijdag. Of de zakjes vervolgens alsnog zijn doorgestuurd naar de geadresseerde, is niet bekend.
I would kill for this job, but the people I want to kill are the people offering me the job.

Luca

Weer seksschandaal bij brandweer in VS

Vijf brandweerlieden in het Amerikaanse Tampa (Florida) zijn ontslagen of geschorst wegens een naaktreportage in hun brandweerkazerne. De vijf spuitgasten hadden twee vrouwen gevraagd naakt te poseren voor hun camera's. De foto's van de hooggehakte strippers op een glimmende brandweerauto verschenen vervolgens op het internet, aldus media in Florida.

Eind vorige maand werden in Sacramento (Californië) vier brandweermannen geschorst omdat zij in diensttijd seks hadden. Drie brandbestrijders, onder wie een commandant, bleken in een kazerne met een vrouwelijke collega te hebben gerommeld. Het ging hier om het tweede recente seksschandaal bij de brandweer van Sacramento.
I would kill for this job, but the people I want to kill are the people offering me the job.

Luca

Man dood door big bag

Een 57-jarige man uit het Duitse Emlichheim is vanochtend vroeg bij een bedrijf in Hardenberg om het leven gekomen doordat een zogenoemde big bag bovenop hem viel.

De grote zak, bedoeld voor (bouw)afval, zat vol kunststof korrels en resten van kunststof kratten. De man overleed ter plaatse, aldus een woordvoerder van de politie.
I would kill for this job, but the people I want to kill are the people offering me the job.

Luca

Fransman maand verdwaald in grotten

Een Fransman die was verdwaald in de ondergrondse grotten van een voormalige champignonkwekerij, is na 35 dagen uitgehongerd gevonden door scholieren.

Dit meldde de Franse krant La Dépêche du Midi. De man was in december gaan wandelen in de verlaten champignonkwekerij in de Pyreneeën. Hij verdwaalde in de vochtige gangen zonder licht, waar zijn mobieltje het niet deed. Hij had als levensmiddelen alleen wat whiskey en gebak bij zich. Donderdag werd hij gered.
I would kill for this job, but the people I want to kill are the people offering me the job.

Supermariobros

Taiwanese kunstenaars bouwen reuzenpenis

Acht beeldhouwers uit Taiwan hebben een houten penis vervaardigd van 8,5 meter lang. Bedoeling is om met het kunstwerk het Guiness Book of Records te halen in de categorie 'langste voorstelling van een mannelijk geslachtsorgaan' (in niet-erectiele toestand).

De beeldhouwers werkten zes maanden aan de reuzenpiemel in Pingtung, in het zuiden van Taiwan. Het houten kunstwerk, dat 12 ton weegt, zal tentoongesteld worden in een stadspark.

Het is nog niet zeker dat de penis het Guiness Book of World Records haalt. Daarvoor moet de Aziatische organisatie die bevoegd is voor de certificaties het record kunnen toekennen.

Mogelijk beschouwt het museum Guinness World Records in Londen het werk namelijk als immoreel, waardoor het kan worden geweigerd, aldus Huang Chih-ying, een verantwoordelijke van het centrum in Taichung.

Supermariobros

Beklaagde krijgt veroordeling per sms

Een Britse vrouwelijke rechter heeft voor de eerste keer een beklaagde per gsm veroordeeld. De 44-jarige taxichauffeur Aftab Ahmed moest zich voor een rechtbank in Ipswich wegens bedrieglijk bankroet verantwoorden. Op zijn weg naar de rechtbank raakte hij vast in het verkeer. Toen hij de rechter opbelde om zich te verontschuldigen voor zijn laattijdigheid, bood zij hem een kort proces aan. Ahmed kon de uitspraak ook via de telefoon vernemen. Dat meldde de Britse krant The Daily Telegraph.

Nadat de rechter zich ervan had overtuigd dat de taxichauffeur niet al rijdend belde, veroordeelde ze hem tot 140 uren gemeenschapswerk en een boete van omgerekend 1.050 euro. "Ik moest absoluut stil zijn en mocht de rechter tijdens het vonnis niet onderbreken", vertelde Ahmed in de krant. De beklaagde had tijdens een vorige zitting al een getuigenis afgelegd. Hij stond terecht omdat hij zijn financiële situatie niet volledig aan de curator uit de doeken had gedaan, nadat hij bankroet was gegaan.

Supermariobros

VS-generaal die op mensen schieten "fun" noemde, op de vingers getikt

Het Amerikaanse marinierskorps heeft een van zijn generaals een publieke uitbrander gegeven omdat hij het neerschieten van mensen in Irak "plezierig" had genoemd. Generaal James Mattis had tijdens een paneldiscussie in Californië gezegd: "In feite is vechten heel plezierig; weet je, het is dolle pret. Ik hou ervan op de vuist te gaan en ik vind het plezierig mensen neer te schieten".
Mattis (53) sprak tijdens de discussie over zijn oorlogservaringen in Irak als bevelhebber van de 1ste divisie mariniers. Volgens de Los Angeles Times reageerden de circa 200 aanwezige mensen met gelach en applaus op de uitlatingen van de generaal.

De (op band opgenomen) uitspraken verwekten een storm van verontwaardiging bij Amerikaanse moslimorganisaties. De grootste moslimkoepel in de VS eiste disciplinaire maatregelen.
Generaal Mattis, die van zijn soldaten de bijnaam "dolle hond" heeft gekregen, komt er voorlopig af met een openbare schuldbekentenis en een vermaning van het marinierskorps.

Luca

Echtpaar gezocht wegens martelen kinderen

De autoriteiten in de Amerikaanse staat Florida zijn op zoek naar een echtpaar dat verdacht wordt van ernstige mishandeling van vijf kinderen. Ze zouden de kinderen hebben uitgehongerd, geslagen met hamers en hun teennagels hebben uitgetrokken met een tang. Dat heeft nieuwszender CNN vrijdag gemeld.

Volgens de politie in Florida zorgde het echtpaar Dollar, 58 en 51 jaar oud, voor zeven kinderen van tussen de 12 en 17 jaar oud. Vijf van hen zeggen systematisch door hen zijn gemarteld. De andere twee bleven buiten schot, omdat zij de lievelingetjes van het paar zouden zijn geweest.

Artsen waarschuwden de politie toen een van hen, een 16-jarige jongen, twee weken geleden werd binnengebracht in een ziekenhuis met verwondingen aan zijn hoofd en nek. De knaap woog slechts 27 kilo.
I would kill for this job, but the people I want to kill are the people offering me the job.