Vreemd nieuws.

Gestart door Martin, 22 juni 2003 - 10:40:10

« vorige - volgende »

Luca

Koning van 'rookvrij' Bhutan paft vrolijk door

Ondanks een nationaal verbod op de verkoop van rookwaren in het koninkrijk Bhutan paft de koning vrolijk door. De vorst is naar eigen zeggen ook niet van plan te stoppen, maar hooguit te minderen. "Ik ben een roker. Ik probeer te minderen", aldus het staatshoofd Jigme Singye Wangchuk tegen de media na afsluitng van zijn bezoek in India op zaterdag.

Het Himalaya-koninkrijk Bhutan verbood in december als eerste land ter wereld de verkoop van tabakswaren. Ook is roken in het openbaar niet toegestaan. In achttien van de twintig districten van het landje was de verkoop van tabak al verboden. Vanaf december geldt de verordening voor de gehele 2,1 miljoen zielen tellende monarchie.

Mensen mogen voor eigen gebruik nog wel sigaretten meenemen uit het buitenland maar moeten daarop een stevige invoerheffing betalen van 100 procent. Hoeveel pakjes de koning mee naar huis neemt uit India, wilde hij niet zeggen. "Dat wil ik u niet vertellen", zei hij. "Maar met vier echtgenotes kan ik maar beter stoppen", voegde hij er aan toe.

Bhutan kent een lange rookvrije geschiedenis. 's Lands eerste rookverbod stamt uit 1729 en heeft betrekking op alle religieuze ruimten. Het percentage rokers in Bhutan beloopt overigens volgens een studie uit de jaren negentig ongeveer 1 procent.
I would kill for this job, but the people I want to kill are the people offering me the job.

Supermariobros

Stripper krijgt schadevergoeding na tijgeraanval

Een stripper die in een safaripark door een tijger werd aangevallen, heeft een schadevergoeding van 800.000 Canadese dollar gekregen. De stripteaseuse werd zo toegetakeld dat ze door de littekens haar werk niet meer kan uitvoeren.

Jennifer-Anne Cowles bracht negen jaar geleden met haar toenmalige vriendje een bezoek aan het safaripark in Ontario, toen plots een tijger in hun auto sprong en hen wilde meesleuren.

Zowel Jennifer-Anne als haar vriendje beweerden bij hoog en laag dat ze hun raampje niet geopend hadden, wat verantwoordelijken van het safaripark tegenspreken.De rechter aanvaardde de uitleg van het  koppel dat de raampjes openden doordat de tijger met kracht tegen de auto botste.

De rechter kende haar een schadevergoeding van 800.000 Canadese dollar toe. Haar vriendje kreeg een schadevergoeding van 1,7 miljoen Canadese dollar, omdat hij door zijn verwondingen niet meer in zijn band kon spelen.

Supermariobros

Vrouw verhuurt decolleté als reclameruimte

Vorige week verdiende een man via eBay 30.000 dollar. Hij verhuurt zijn voorhoofd namelijk voor dertig dagen aan adverteerders. Het ideen blijkt anderen aan te spreken: een Engelse vrouw biedt nu haar decolleté te huur aan, eveneens als advertentieruimte.

De 27-jarige vrouw uit Schotland, stelt haar borsten voor 15 dagen ten dienste van de hoogstbiedende adverteerder. Het bod voor de boezem staat inmiddels op 420 Engelse ponden, zo'n 608 euro.

Luca

Filmploeg opgepakt in Maarssen

De politie heeft zaterdag in Maarssen een filmploeg opgepakt, nadat buurtbewoners alarm hadden geslagen. De ploeg filmde hoe mensen gekleed in camouflagepakken iemand onder schot hielden met iets dat leek op een vuurwapen.

Buurtbewoners en voorbijgangers schrokken hier zo van, dat ze de politie waarschuwden. Volgens de woordvoerster van de politie zijn drie mannen en twee vrouwen meegenomen naar het bureau, onder andere omdat de orde ter plekke werd verstoord. De arrestanten worden zaterdag verhoord. De achtergrond van de opnamen is nog onduidelijk.

Dat gebeurde bij mij om de hoek hoorde ik later.
Zelf heb ik er niets van gezien, jammer.
I would kill for this job, but the people I want to kill are the people offering me the job.

Supermariobros

Gsm voor honden op komst

Nog een paar maanden wachten en de gsm, zo langzamerhand uitgegroeid tot de beste vriend van de mens, wordt ook op de markt gebracht voor het huisdier dat vroeger dit etiket droeg. Inderdaad: de honden-sm is in aantocht, zo meldt de Sunday Times.

Het idee komt van Cameron Robb, die de Petscell bedacht toen hij een collega tijdens een zakenreis op diens mobieltje met zijn hond hoorde praten. Nu ja, praten. De man miste zijn viervoeter en wilde die gewoon even horen blaffen.

Dat is, gezien de verbale beperkingen van de hond, ook het beste dat je kunt verwachten van de Petscell. Maar volgens Robb, die het apparaatje later dit jaar op de markt zal brengen, biedt het toch een vorm van communicatie tussen baas en beest en kan het ook dienen om een verloren gelopen hond op te sporen.

Wie belt naar de gsm, die aan de halsband van de hond wordt bevestigd, kan zijn hond horen blaffen. En er zitten ook twee knoppen op waaronder geprogrammeerde nummers zitten. Wie een loslopende hond met zo'n gsm tegenkomt kan gewoon zo'n knop indrukken en wordt dan verbonden met de eigenaar die zijn huisdier kan komen ophalen.

En daar blijft het niet bij, als het aan Robb ligt, want net als bij de mensen-gsm wil hij zijn uitvinding desgewenst ook voorzien van een videocamera zodat de eigenaar kan zien waar zijn Schnautzer of zijn Border Collie zich bevindt en wat die aan het doen is. Hoeveel zo'n videofoon gaat kosten is nog niet bekend. De 'gewone' gsm heb je al voor zo'n 150 euro.

Luca

Iraakse kiezer krijgt hartaanval in stembureau

Een Iraakse man is zondag in een stembureau in Bagdad overleden aan een hartaanval. De man had net zijn stem uitgebracht, aldus een medewerker van de organisatie Ein, die onafhankelijke waarnemers bij de verkiezingen had ingezet.

Volgens de medewerker was de oudere man nogal opgewonden. Hij had net zijn biljet ingeleverd toen hij ter aarde viel.
I would kill for this job, but the people I want to kill are the people offering me the job.

Luca

Ook Neanderthalers hadden vrouwelijke kant

Wie bij Neanderthalers denkt aan aapachtige woestelingen, zit ernaast. Volgens Brits wetenschappelijk onderzoek waren de oermensen zeer emotionele wezens met hoge, bijna vrouwelijke stemmetjes. Daarmee zongen ze wellicht zelfs liedjes voor elkaar, aldus de Britse krant The Times on Sunday.

Volgens de Britse archeoloog Stephen Mithen, die de anatomie van onder meer de spraakorganen van Neanderthalers heeft onderzocht, waren het eigenlijk zeer intelligente en emotioneel complexe wezens. Waarschijnlijk communiceerden zij op een manier die het midden houdt tussen taal en zang.

Mithen vergeleek de spraakorganen van de Neanderthalers, die tussen de 200.000 en 35.000 jaar geleden Europa bevolkten, met die van moderne mensen en apen om uit te vinden wat voor geluiden zij kunnen hebben voortgebracht. Volgens de archeoloog moeten de oermensen in staat zijn geweest met elkaar over complexe ideeën, en zelfs op het spirituele vlak, te communiceren. Daarbij moeten melodie en toonhoogte een cruciale rol hebben gespeeld, meent hij.
I would kill for this job, but the people I want to kill are the people offering me the job.

Luca

Christo: nooit meer iets inpakken

De kunstenaar Christo en zijn vrouw Jeanne-Claude zijn niet van plan ooit nog iets in te pakken. Veel mensen associëren de naam Christo met het inpakken van gebouwen en dergelijke. De 69-jarige kunstenaar zei tegen de Duitse zondagskrant Bild am Sonntag dat hij en Jeanne-Claude "geen verpakkingskunstenaars zijn".

"Wij hebben maar drie gebouwen ingepakt: de kunsthal in Bern in 1968, het Museum of Comntemporary Art in Chicago in 1969 en de Rijksdag in Berlijn in 1995. Verhullen is voor ons slechts een soort kunst. En ik kan u zeggen: we zullen nooit meer ergens iets inpakken."

Over twee weken wordt het jongste project van de twee, The Gates, in het Central Park in New York geopend. Bezoekers kunnen van 12 tot en met 28 februari door 7500 met saffraangele doeken bespannen poorten wandelen. " Het is kunst, een werk van vreugde en schoonheid. Volkomen irrationeel, onverantwoord, nutteloos, met niets te rechtvaardigen, behalve met dat wij het graag doen."
I would kill for this job, but the people I want to kill are the people offering me the job.

Supermariobros

Krokodil in Australisch zwembad

Een openbaar zwembad in de Australische stad Darwin is zondag ontruimd toen bleek dat een krokodil zich onder de zwemmers had gemengd.

Niemand wist hoe het dier in het bad was gekomen. Het zwembad werd gesloten totdat medewerkers van de gemeente het ongeveer een meter lange reptiel, dat geen bijster gezonde indruk maakte, hadden gevangen. Volgens deskundigen ging het om een jong exemplaar. Volwasssen krokodillen kunnen wel zes meter lang worden.

Luca

Lotto-winnaar van 20 miljoen kan zichzelf adviseren

Twintig miljoen euro. Voor de meeste mensen een onvoorstelbaar groot geldbedrag. Laurens Otte uit Goor won het zaterdagavond met de Lotto. En hoewel er in het Brabantse dorp niemand is die beter kan weten hoe je met twintig miljoen moet omgaan, is Otte tijdelijk ondergedoken.

De 37-jarige Lotto-winnaar, getrouwd en vader van drie kinderen, heeft namelijk een eigen bedrijf waarin hij particulieren en bedrijven adviseert over hypotheken, pensioenen en verzekeringen. ,,Nu kan hij zichzelf van advies voorzien,'' zegt zijn medewerker Jos Hegeman.,,Laurens heeft een slechte nacht achter de rug,'' vertelt hij. ,,Dat iemand de lotto heeft gewonnen, hou je in een dorp als Goor niet lang geheim. Van slapen kwam dan ook niet veel terecht. Hij is zijn huis uit en geeft even geen commentaar.''De 20.800.000 euro is het hoogste Lotto-bedrag ooit. Otte had niet alleen de winnende cijfercombinatie, maar ook de kleur paars, een van de zes jackpotkleuren. Het meisje van de snackbar in Goor heeft de winnaar al wel gesproken. ,,Hij weet nog niet wat hij met het geld gaat doen. Hij is er heel nuchter onder, wil er eerst een nachtje over slapen.'' Misschien doet Otte wat hij op zijn website anderen adviseert: 'spaar met hoog rendement'.
I would kill for this job, but the people I want to kill are the people offering me the job.

Luca

Boete na ontmoeting met ufo's

Een onverwachte ontmoeting met buiten-aardse wezens leidde tot een fikse boete voor te hard rijden.

Dat beweert een Engelsman.
De chauffeur uit noordoost-Engeland klom in de pen, toen hij de boete voor zijn snelheidsovertreding op de mat vond. ,,Ik raakte in trance toen ik in de verte een stel flikkerende lichten zag, waarvan ik meende dat die van ufo's afkomstig waren. De flits van de flitspaal bracht me pas weer bij m'n positieven'', schreef de chauffeur in een brief aan de Northumbria Safety Camera Partnership (NSCP).

Helaas voor deze automobilist - en voor ufo-gelovigen in de hele wereld - legde de flitspaal alleen de auto vast die veel te hard reed, en niet de ufo. En dus moest de zondaar zijn boete betalen.
I would kill for this job, but the people I want to kill are the people offering me the job.

Luca

7 ton voor date

De 72-jarige playboy en miljardair Richard Lugner heeft €700.000 over voor een date met ex-Spice Girl Geri Halliwell.

Voor dit bedrag hoeft de 31-jarige zangeres alleen met hem naar het bekende 'Opera Ball' in het Oostenrijkse Wenen te gaan. Dat meldt de Britse krant The Sun.

Het ongewone verzoek is een traditie geworden voor Richard, door intimi Dickie genoemd. Ieder jaar betaalt hij een bekende ster veel geld om hem te vergezellen naar het evenement.

Andere bekendheden die aan zijn zijde hebben gestaan zijn onder anderen Pamela Anderson, Sophia Loren, Andie McDowell en Sarah Ferguson, hertogin van York, de ex van de Britse prins Andrew.

,,Ik vind het geweldig dat zo'n succesvol artieste als Ginger Spice mijn gast wil zijn'', zegt Dickie in de Engelse krant.
I would kill for this job, but the people I want to kill are the people offering me the job.

Luca

Dronken vrouw castreert ex

Amanda Monti (24) heeft op een pijnlijke manier revanche genomen op haar ex Geoffrey Jones (37).

Monti had zin in seks met haar ex en toen hij weigerde, rukte ze een testikel af.

,,Ze nam me bij mijn genitalieën en trok hard. Ik werd later wakker met hevige pijn'', vertelt Jones.

Zijn vriend Danny McDonagh kwam nog ter hulp maar te laat. ,,Hij kwam naar de keuken en zei: dit is van jou. In zijn hand hield hij mijn afgerukte testikel vast.''

De dokters konden de schade niet meer herstellen. De affaire had plaats tijdens een feestje en Jones was dronken toen zijn ex hem castreerde. Zij is intussen voor de rechter in Liverpool verschenen. Volgende maand volgt de uitspraak.
I would kill for this job, but the people I want to kill are the people offering me the job.

Supermariobros

Tiener met bivakmuts veroorzaakt terreuralarm op Noorse luchthaven

Een twaalfjarige jongen heeft op het vliegveld van Sandefjord, in het zuiden van Noorwegen, een terreuralarm veroorzaakt door uit verveling zijn bivakmuts op te zetten.

De tiener, Glen Tommy Hvorup, zat volgens het regionale dagblad Sandefjords Blad in een auto bij het vliegveld te wachten op een passagier van een vertraagde vlucht. Omdat de vlucht zeker anderhalf uur vertraging had, begon de jongen zich te vervelen en trok hij zijn pas gekochte bivakmuts over zijn hoofd.

Een voorbijganger zag Glen Tommy met bivakmuts op in de zwarte Volvo bij het vliegveld zitten en schakelde daarop onmiddellijk de politie en de bewakingsdienst op het vliegveld in omdat hij dacht dat de tiener kwade bedoelingen had.

Politieagenten startten een grote zoektocht naar de Volvo met de 'terrorist', maar die werd niet gevonden omdat Glen Tommy al was vertrokken. Toen de jongen later hoorde dat hij even terreurverdachte was geweest, beloofde hij voortaan voorzichtiger om te springen met zijn bivakmuts.

Supermariobros

Dief smeekte priester hem niet aan te geven

Een priester uit Elsene heeft zondagavond een geseinde dief betrapt, toen die de woning van de pastoor verliet. De dief smeekte de geestelijke om hem niet bij de politie aan te geven, aangezien hij geseind stond.

Toen de geestelijke zondagavond omstreeks 19 uur zijn woning in de Concordestraat in Elsene wilde binnengaan, botste hij op een verdachte die zijn appartement verliet. Hassan O. droeg een plastic zak met daarin de draagbare pc van de pastoor.

De verdachte probeerde de priester in soutane te overhalen de politie niet in te schakelen, aangezien hij geseind stond. De priester belette de verdachte echter te vluchten door hem bij de trui vast te grijpen. Vervolgens voerde hij hem mee naar een collega-priester die telefonisch de politie waarschuwde.

Op 9 januari 2004 werd Hassan O., die bij de politie gekend is voor diverse diefstallen en drugsfeiten, door de correctionele rechtbank van Leuven veroordeeld tot één jaar cel wegens diefstal. De rechter beval toen zijn onmiddellijke aanhouding.