Vreemd nieuws.

Gestart door Martin, 22 juni 2003 - 10:40:10

« vorige - volgende »

Supermariobros

Pyjama redt meisje

Een vierjarig Duits meisje dat uit een raam viel, liep dankzij haar pyjama geen verwondingen op, zo heeft de Duitse politie gemeld. Ze gleed van de rand en haar pyjama bleef haken aan decoratief ijzerwerk. De stof rekte sterk uit en scheurde uiteindelijk, maar deed daar zo lang over dat het meisje zachtjes in de bosjes viel.

De moeder van het meisje dacht dat haar dochter vast sliep toen ze voor tien minuten het huis verliet om haar man op te halen van zijn werk. De kleuter werd echter onmiddellijk wakker, opende haar slaapkamerraam op de tweede verdieping en kroop op de vensterbank. Daar gleed ze naar beneden. Na haar zachte landing rende het meisje de drukke straat op en veroorzaakte verkeerschaos, tot ze door één van de chauffeurs in veiligheid werd gebracht.

Toen de ouders thuiskwamen, bracht de politie het kind net thuis. Een paar schrammen niet te na gesproken, bleef het ongedeerd.

Luca

Rechter gelast opgraving 's werelds kleinste hondje

De mini-chihuahua Ondra, die tot haar dood in 2000 bekendstond als het kleinste hondje ter wereld, moet worden opgegraven. Een rechter in Tsjechië heeft daartoe opdracht gegeven. Autopsie moet uitwijzen of de schadeclaim die het baasje van Ondra tegen een dierenarts heeft ingediend terecht is.

Ondra, die volgens het Guinness Recordboek van 1999 vijftien centimeter groot was en nog geen kilo woog, moest in 2000 worden afgemaakt, nadat de dierenarts haar een verkeerd middeltje had voorgeschreven tegen een verkoudheid. Ondra's baasje eist meer dan een miljoen kroon (ruim dertigduizend euro) van de arts.
I would kill for this job, but the people I want to kill are the people offering me the job.

Luca

Automobiliste zwaargewond door bevroren kalkoen

Een 44-jarige Amerikaanse automobiliste is levensgevaarlijk gewond geraakt door een diepvrieskalkoen die vanuit een tegemoetkomende auto door de voorruit van haar auto werd gegooid. Haar passagier wist het voertuig veilig naar de kant te sturen.

Het ongeval deed zich afgelopen zaterdag voor in Ronkonkoma, ongeveer tachtig kilometer ten oosten van New York op Long Island. De politie is op zoek naar een groep tieners die in een supermarkt niet ver daar vandaan een kalkoen van negen kilo hadden gekocht met een gestolen creditcard.
I would kill for this job, but the people I want to kill are the people offering me the job.

Supermariobros

Een kerk bezoeken is ongezond

MAASTRICHT - Gods wegen blijken echt ondoorgrondelijk: bezoekers van kerken lopen immers een grotere kans op longkanker dan mensen die godshuizen mijden. Een combinatie van brandende kaarsen en slechte ventilatie levert risico's op. Eerlang dus op de deuren van de kerken: kerkbezoek brengt de gezondheid ernstige schade toe.

Een en ander stelt toxicoloog T. de Kok van de Universiteit Maastricht in een artikel in het decembernummer van het tijdschrift European Respiratory Journal (ERJ). Volgens De Kok is het bezoek van een kerk gevaarlijker dan het verbljf langs een snelweg waar dagelijks 45.000 auto's passeren. Met veel brandende kaarsen is het bezoek aan een kerkdienst met Kerstmis niet zo gezond, beweert De Kok.

Hij analyseerde de lucht in kerken nadat er langdurig kaarsen en wierook waren gebrand. De microscopisch kleine deeltjes die zijn onderzocht, beloven niet veel goeds: ze dringen diep door in de longen. Het gaat om de zogeheten vrije radicalen en polycyclische aromatische hydrocarbonaten, die in een te veel hoge concentratie voorkwamen.

Priesters en anderen die ambtshalve langdurig in de kerk moeten vertoeven, lopen vanzelfsprekend een nog grotere kans dan gewone kerkgangers, stelt De Kok vast. Een verblijf van enkele uren kan al nare gevolgen hebben, meent de wetenschapper, die zich ,,erg veel zorgen'' maakt over zijn ontdekking.

Supermariobros

Paard schopt overvaller

Gered door 'Sir Jimmy the 42nd', die nu al is uitgeroepen tot 'superpaard'. Sharmilla Algoe uit Hellevoetsluis kan nog maar nauwelijks bevatten hoe haar paard met twee rake trappen een gewapende berover op de vlucht joeg.

Zoals vrijwel iedere avond reed de 22-jarige amazone woensdag over de Amnesty Internationallaan in Hellevoetsluis. "Ik dacht al, waarom loopt mijn paard niet gewoon rustig langs de berm." Ze vermoedt dat het dier het gevaar al 'rook', want uit de bosjes sprong plotseling een man met een keukenmes. De berover, met een verwarde blik en gekleed in korte broek, had het voorzien op haar mobiele telefoon.
Voordat ze het wist, was Sharmilla van haar paard getrokken. "De man hield met zijn rechterhand het mes tegen mijn keel en met de andere hand hield hij mijn paard vast," vertelt ze. Toen ze haar belager in tranen toeschreeuwde dat ze geen mobiel bij zich had, liet de man het paard los om haar zakken te doorzoeken. Op dat moment sloeg Jimmy toe. "Mijn paard ging op zijn achterpoten staan en gaf die man een keiharde trap. Dat was heel goed gemikt, want ik lag er net onder," vertelt ze. Om het werk af te maken, kreeg de geschrokken overvaller een tweede oplawaai. "Daarna ging het paard boven mij staan, om mij te beschermen."
De berover ging er zonder buit vandoor. De politie, die de zaak hoog opneemt, heeft de dader nog niet kunnen vinden.

Hoewel ze het dier door en door kent, verbaast Sharmilla zich nog steeds over het heldhaftig optreden van haar paard. "Je zou zeggen dat een paard zich rot schrikt en terug naar de stal rent. Maar Jimmy had door dat hij iets moest doen, anders zou het met mij niet goed zijn afgelopen."

Luca

Stervende vrouw bekent moord op echtgenoot

In een vrieskist in een boedelopslag in de Amerikaanse staat Massachusetts heeft de politie het lijk van een man gevonden, wiens vrouw op haar sterfbed aan een van haar kinderen had opgebiecht dat zij hem jaren geleden had vermoord.

De politie vermoedt dat de man veertien jaar geleden is omgebracht, omdat de vrouw haar kinderen toen begon te vertellen dat hun vader was omgekomen bij een verkeersongeluk. Het lijk stopte ze in een vrieskist, die ze van haar woonplaats in Californië naar Somerville liet vervoeren. Daar werd de kist donderdag door de politie opgespoord.
I would kill for this job, but the people I want to kill are the people offering me the job.

Supermariobros

Tien mensen om zwaarlijvige Turk in ziekenwagen te helpen

Het heeft tien mensen 45 minuten gekost om een zwaarlijvige man van zijn woning in het West-Turkse dorp Bolu in een wachtende ziekenwagen te krijgen, die de man naar een ziekenhuis in Istanboel bracht. Dat meldde het nieuwsagentschap Anadolu vrijdag.

Mustafa Ozacar, vader van twee kinderen, besloot zichzelf te laten opnemen nadat zijn gewicht was toegenomen tot 320 kilo. "Op anderhalve maand tijd ben ik twintig kilo aangekomen. Ik weet niet wat ik verondersteld wordt te doen", zo zei Ozacar.

Ozacar verklaarde te hebben geprobeerd om zich te laten behandelen in ziekenhuizen in Bolu en Ankara, maar daar kreeg hij te horen dat er "geen plaats" was voor hem en dat hij eerst op dieet moest gaan alvorens een operatie mogelijk was.

Luca

Bladzijde 400[/size]

Chinees blaast theehuis op na echtelijke ruzie

Een ruzie tussen een Chinees echtpaar liep donderdag zo uit de hand, dat de man zijn echtgenote om het leven bracht. De 41-jarige Yuan Daizhong begaf zich daarna naar een theehuis en liet daar een bom ontploffen. De explosie kostte Yuan en dertien anderen het leven.

Politiemensen konden het staatspersbureau Xinhua vrijdag niet duidelijk maken waarom Yuan na de echtelijke twist het theehuis in het dorp Xima in het zuidwesten van China opblies.

De politie wist wel te melden dat Yuan in de afgelopen jaren twee keer is opgepakt. In september 2000 voor het bezoeken van prostituees en in april 2001 voor het bezitten van materiaal voor het maken van bommen.
I would kill for this job, but the people I want to kill are the people offering me the job.

Supermariobros

Hond in rolstoel krijgt invaliditeitspasje in Duitsland

Duitse autoriteiten hebben vrijdag een invaliditeitspasje toegekend aan een keffertje in een rolstoel. De achtjarige Teddy, een ruwharige tekkel, kan vanaf nu vrij en zonder leiband rondrollen in zijn hondenrolstoel in alle publieke parken in het Duitse kuuroord Bad Homburg.

Eerder deze week zorgde een incident met Teddy voor grote krantenkoppen in heel Duitsland. De 43-jarige Bock was met zijn hond aan het wandelen in een park in Bad Homburg toen dierentoezichters Bock een boete van 12 euro gaven omdat Teddy geen leiband droeg.

Door een letsel aan de ruggengraat kan Teddy zijn achterpoten niet gebruiken. Daarop heeft zijn baasje een apparaat met twee wielen ineengeknutseld. "Ik kan hem echter niet aan een leiband houden," vertelde Bock. "Teddy kan goed overweg met zijn geïmproviseerde rolstoel, maar ik ben bang dat een leiband verstrikt zou raken in de wielen, zodat Teddy zou vallen en zich nog erger zou verwonden".

Tv-beelden van Teddy die vrolijk ronddartelde op zijn twee poten en twee wielen, zorgde voor heel wat kwade reacties. De lokale autoriteiten werden overstelpt met telefoontjes en brieven en gaven de dierentoezichters een uitbrander. Ze bestelden ook het invaliditeitspasje voor de hond, dat zijn baasje voortaan op zak kan steken.

Supermariobros

Domme crimineel overvalt nog niet geopende bank

De domste crimineel van de laatste weken moet wel de 39-jarige Michael Donald Marshall zijn. Op woensdag 3 november overviel de man een bank in Kennesaw in de Amerikaanse staat Georgia. Alleen had de bankovervaller nog niet door dat de bank nog in aanbouw was.

De politieagenten konden Marshall overmeesteren toen hij met lege handen het nog niet geopende filiaal van de Bank of America verliet. Volgens een politiewoordvoerder was het de man niet opgevallen dat er constant bouwvakkers het gebouw in -en uitliepen. Marshall liep het gebouw binnen en eiste van een bankbediende 500 dollar. Hij vertelde de bankbediende dat hij gewapend was.

De bankbedienden waren toevallig in het gebouw aanwezig omdat ze die dag trainingslessen gingen krijgen. Een van hen vertelde Marshall dat de bank pas binnen enkele weken de deuren ging openen. Geld was er dus nog niet voorhanden. Een andere bankbediende kon de politie inlichten. Marshall blijft aangehouden en is aangeklaagd voor gewapende overval.

Luca

Winkeldief snijdt polsen door

Een 39-jarige winkeldief in Nijmegen heeft vrijdag in een Nijmeegse supermarkt zijn polsen doorgesneden nadat hij was betrapt. Medewerkers van de winkel raakten met bloed besmeurd, aldus de politie.

Personeel betrapte de man toen deze zonder te betalen de winkel uit liep. Een beveiligingsmedewerker hield de dief vast in een kantoortje. Daar bedreigde hij het personeel. Vervolgens gaf de man een kopstoot tegen een lijstje dat aan de muur hing. Met een glasscherf bedreigde de man eerst de medewerkers en sloeg daarna de hand aan zich zelf door met de scherf zijn polsen door te snijden.

Het kantoor raakte volgens de politie onder het bloed. De dief is overgebracht naar het ziekenhuis. Voor het winkelpersoneel werd opvang geregeld. De supermarkt bleef enige tijd gesloten.
I would kill for this job, but the people I want to kill are the people offering me the job.

Luca

Politie negeert bankovervaller

Een Amerikaan zag zichzelf vorige week op het televisienieuws een bank overvallen en besloot zich te gaan aangeven bij de politie. Zonder succes.

De politieagenten uit Albany in de Amerikaanse staat New York vroegen de bankovervaller de volgende dag terug te komen.

De 40-jarige Darrell Lewis overviel ongemaskerd een bank en de beelden van de bewakingscamera's werden op de nieuwsuitzendingen van de plaatselijke televisiezenders uitgezonden.

Lewis ging zich nog dezelfde dag aangeven bij een politiekantoor in Albany.

De agenten adviseerden Lewis daar om nog een nachtje van zijn vrijheid te genieten. Lewis ging dan maar naar een ander politiekantoor waar hij meer geluk had.

Hij werd er gearresteerd en aangeklaagd voor gewapende overval. Een woordvoerder van de politie heeft laten weten dat er een onderzoek loopt naar zijn collega's in Albany.
I would kill for this job, but the people I want to kill are the people offering me the job.

Luca

Medicijnen te koop bij pomp

Automobilisten zullen de komenden maanden bij de honderden tankstations langs de snelwegen medicijnen in de pompshop aantreffen.

Het gaat om medicijnen als hoofdpijntabletten en maagzuurremmers, die zonder recept van een dokter verkocht mogen worden. Deze medicijnen zijn nu al volop te vinden bij de drogisten.

Volgens het levensmiddelenvakblad Shops out.of.home zullen eind volgende maand 110 tankshops geneesmiddelen verkopen. In maart volgend jaar moet dat zijn uitgebreid naar 170. Alle grote benzinemaatschappijen hebben in de afgelopen zes maanden in stilte met de verkoop van zelfzorggeneesmiddelen proefgedraaid.

Shell, Texaco, Esso, Gulf en Q8 hebben daarop besloten voor het einde van het jaar een breed assortiment medicijnen in de pompwinkel te verkopen.
I would kill for this job, but the people I want to kill are the people offering me the job.

Supermariobros

Koe krijgt koptelefoon

De dagen van hekken rond weilanden en natuurgebieden zijn geteld. De koe krijgt een koptelefoon en zal vervolgens ook zonder afrastering niet buiten zijn graasgebied 'swingen'.

Praktijkonderzoeker Lenssinck van het Nederlandse Wageningen Universiteit en Researchcentrum legde vrijdag uit dat koeien met koptelefoons over tien jaar realiteit kunnen zijn.

In een brochure over de toekomst van de melkveehouderij in het veenweidegebied zet Lenssinck de mogelijkheden uiteen om koeien met een GPS-systeem binnen weilanden en natuurgebieden te houden. De dieren krijgen een soort koptelefoon op die, onder de vorm van een piepje of een kleine stroomstoot, een signaal geeft aan het dier wanneer het buiten zijn domein dreigt te stappen.

Luca

Thai snijdt penissen van dieven af

Een man in Thailand heeft de penissen van twee tieners afgesneden nadat hij hen had betrapt op diefstal. Dat heeft de Thaise politie zaterdag laten weten.

De jongens van 14 en 15 jaar woonden in bij de 40-jarige huisschilder. Nadat de man erachter was gekomen dat ze 50.000 baht (ongeveer 1000 euro) van hem hadden ontvreemd werd hij zo woedend dat hij met een scherp keukenmes tot actie overging.

De jongens liggen in een ziekenhuis en zijn hun roede definitief kwijt. De huisschilder heeft hun geslachtsdelen namelijk in een kanaal gegooid.
I would kill for this job, but the people I want to kill are the people offering me the job.