Vreemd nieuws.

Gestart door Martin, 22 juni 2003 - 10:40:10

« vorige - volgende »

JVA

Citaat van: KVDracer
Citaat van: eric
Citaat van: Martin
Citaat van: eric
Citaat van: MartinNederlanders hebben relatief weinig vakantiedagen

Wat vakantiedagen betreft komen Nederlanders er vergeleken met de rest van de Europese Unie bekaaid af. De gemiddelde werknemer heeft in ons land 28 vrije dagen, het laagste aantal van heel de EU. Dat blijkt uit maandag gepubliceerd onderzoek van het bureau Mercer Human Resource.

Finland spant de kroon met gemiddeld 39 vrije dagen. Dat land heeft vooral veel officiële feestdagen. Ook Oostenrijk, Griekenland, Frankrijk, Portugal, Spanje en Zweden zijn voor vakantieliefhebbers goede landen om in te wonen.

Nederland is niet het enige land dat slechts 28 vrije dagen kent. Werknemers in Groot-Brittannië kunnen op hetzelfde aantal rekenen. Mercer heeft het onderzoek gebaseerd op werknemers die zeker tien jaar in dienst zijn en vijf dagen per week werken.

(Uhm, ik heb al 4 ouwelulledagen extra per jaar en een werkweek van 36 uur.
Een werkweek van 40 uur, 5 dagen van 8 uur, de werkweek erop 32 uur, vrijdag vrij. Dus om de week een lang weekend, heerlijk. Dus heb ik zeker 20 tot 23 dagen extra vrij. zeg maar 52 - 55 dagen vrij. Ik klaag niet. Hoe is dat bij jullie :?: )

Ik ga en sta waar ik wil...ik regel mijn vakantiedagen zowat zelf...raar maar waar. :lol:

Leg eens uit???
Door mijn werk heb ik een onregelmatig werkschema, soms heb ik weken dat het zeven op zeven is, dan heb ik ook weken dat ik maar 1 of twee dagen werk...
Dat geeft mij de gelegenheid om verlof te pakken op tijdstippen die mij het beste uitkomen...leuk en gemakkelijk. :lol:

En waar is da weer juist da ge werkt? Ze zoeken daar toch niemand?  :lol:

Toch wel, dikwijls den Eric.... :lol:  :lol:

Ferrari 2010

Citaat van: JVA
Citaat van: KVDracer
Citaat van: eric
Citaat van: Martin
Citaat van: eric
Citaat van: MartinNederlanders hebben relatief weinig vakantiedagen

Wat vakantiedagen betreft komen Nederlanders er vergeleken met de rest van de Europese Unie bekaaid af. De gemiddelde werknemer heeft in ons land 28 vrije dagen, het laagste aantal van heel de EU. Dat blijkt uit maandag gepubliceerd onderzoek van het bureau Mercer Human Resource.

Finland spant de kroon met gemiddeld 39 vrije dagen. Dat land heeft vooral veel officiële feestdagen. Ook Oostenrijk, Griekenland, Frankrijk, Portugal, Spanje en Zweden zijn voor vakantieliefhebbers goede landen om in te wonen.

Nederland is niet het enige land dat slechts 28 vrije dagen kent. Werknemers in Groot-Brittannië kunnen op hetzelfde aantal rekenen. Mercer heeft het onderzoek gebaseerd op werknemers die zeker tien jaar in dienst zijn en vijf dagen per week werken.

(Uhm, ik heb al 4 ouwelulledagen extra per jaar en een werkweek van 36 uur.
Een werkweek van 40 uur, 5 dagen van 8 uur, de werkweek erop 32 uur, vrijdag vrij. Dus om de week een lang weekend, heerlijk. Dus heb ik zeker 20 tot 23 dagen extra vrij. zeg maar 52 - 55 dagen vrij. Ik klaag niet. Hoe is dat bij jullie :?: )

Ik ga en sta waar ik wil...ik regel mijn vakantiedagen zowat zelf...raar maar waar. :lol:

Leg eens uit???
Door mijn werk heb ik een onregelmatig werkschema, soms heb ik weken dat het zeven op zeven is, dan heb ik ook weken dat ik maar 1 of twee dagen werk...
Dat geeft mij de gelegenheid om verlof te pakken op tijdstippen die mij het beste uitkomen...leuk en gemakkelijk. :lol:

En waar is da weer juist da ge werkt? Ze zoeken daar toch niemand?  :lol:

Toch wel, dikwijls den Eric.... :lol:  :lol:
:lol:  :lol:  :lol:  :lol:  :lol:  :lol:  :lol:  :lol:  :lol:
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Jasper


Eric

:x  :x  :x
:wink:  :lol:

JVA

Citaat van: eric:x  :x  :x
:wink:  :lol:

:lol:  :lol:  :lol:  :wink:

Martin

Politie achtervolgt paard en wagen op A7

De politie heeft maandagmiddag de handen vol gehad aan een 65-jarige man uit Tijnje (Friesland), die bij Terwispel met zijn paard en wagen op de vluchtstrook van de autoweg A7 reed. Hoewel een agent het hem verbood, bleef de man doorrijden, deelde de politie dinsdag mee.

Ook een poging hem klem te rijden mislukte in eerste instantie. De wagen kwam echter met de rechterwielen in een sloot terecht en sloeg om. Wagen, man en paard belandden allemaal in de sloot.

Op de wal ontstond vervolgens een fikse worsteling tussen de man en de twee agenten, die lichtgewond raakten. Ook de man was gewond omdat hij in de sloot de wagen boven op zich had gekregen. Hij zit nog steeds vast op het politiebureau. Een omstander heeft het paard uit het water gehaald.

Martin

Inbreker valt in slaap

Een Amsterdamse inbreker heeft in het afgelopen weekeinde te veel hooi op zijn vork genomen. De 42-jarige man werd tijdens zijn werk zo overvallen door uitputting, dat hij in de door hem bezochte woning op de bank ging liggen en in slaap viel.

De bejaarde bewoonster trof de insluiper daar 's ochtends vroeg slapend aan. Ze belde de politie, die de inbreker wakker moest maken om hem te kunnen arresteren. De verdachte, een bekende van de politie, vertelde dat hij tijdens de inbraak plotseling erg moe was geworden.

Hij had sieraden en bankpasjes van de 83-jarige vrouw op zak en was ook in het bezit van spullen die afkomstig waren van een inbraak enkele dagen eerder. De man heeft een gedeeltelijke bekentenis afgelegd.

Martin

Nutteloze trivia

De Q is de enige letter in het alfabet die niet voorkomt in de namen van
welke staat van de VS dan ook.

Thomas Edison was bang in het donker.

We zullen de laatste woorden van Albert Einstein nooit weten....
Ze waren in het duits....maar de verpleegster sprak geen duits......

Fabrikanten van ijs gebruiken (bijna) geen rood in de verpakking...dat doet
mensen denken aan hitte.....

The shortest war in history was between Zanzibar an England in 1896. Zanzibar surrendered after 38 minutes

MS Fan

Duitse 'oben ohne'-golf heeft zijn tijd gehad

Trendwatchers bij onze Oosterburen stellen vast dat ondanks de aanhoudende hitte de borsten van de Duitse vrouwen op de stranden bedekt blijven. Vijfentwintig jaar geleden wijdde het weekblad Der Spiegel nog een omslagverhaal over de "bevrijde boezem", maar ondertussen lijkt het 'oben ohne' (bovenaan zonder) achterhaald.
Aan de Berlijnse meren en aan de Duitse Noordzeekust gebruikt het merendeel van de vrouwen weer het bovenste bikini-stuk. "Een duidelijke trend", zo zegt de Hamburgse zwemmeester Henry Claushen. Anderen vallen hem bij: enkele jaren geleden was 'oben ohne' nog courant, momenteel moet er naar gezocht worden.
Samone Schwier, woordvoerster van Nordsee-Tourismus-Service in Husum, bevestigt dat ook aan de Oostzee-kust in Sleeswijk-Holstein de meeste vrouwen weer het bovenstuk verkiezen. De tijden dat daar zelfs 'oben ohne' strandbal werd gespeeld of dat halfnaakt de surfplank werd bereden, zijn voorbij.

De terugkeer van de bikini is voor een deel een modeverschijnsel. "Er is nu veel meer variatie in de bikini's. Ze zijn ook speelser en vrouwelijker. En bovendien beleven de jaren vijftig een comeback" aldus Alexandra von Richthofen van het vaktijdschrift "Textilwirtschaft".
A sick mind is a true delight ...

MS Fan

Hond overleeft 68 dagen in put

Zijn val in een vier meter diepe put, heeft de herdershond Flossy uit het Deense Gilleleje bijna tot nationale held gemaakt. Naar de media in Kopenhagen dinsdag meldden, overleefde de zeven jaar oude hond 68 dagen zonder eten in de afgelegen en droge putschacht, vooraleer hij toevallig ontdekt werd en door een reddingsploeg kon geborgen worden.
Het van 22 tot 11 kilo vermagerde dier heeft vermoedelijk kunnen overleven doordat het condenswater in de put heeft kunnen drinken. Flossy's bazinnetje Birgitte Pontoppidan en baasje Hans Ibsen hadden hun hond na dagenlang vergeefs zoeken als dood opgegeven. Nu helpt het paar zijn huisdier er weer bovenop met delicatessen als gekookte zalm en kip met rijst.
A sick mind is a true delight ...

MS Fan

"Geen overgewicht door matige bierconsumptie"

Een lichte tot matige consumptie van pilsbier heeft in tegenstelling tot het nuttigen van frisdranken weinig tot geen invloed op het ontwikkelen van zwaarlijvigheid. Dat blijkt volgens het medische maandblad Semper uit diverse studies.
Vier glazen frisdrank bevatten twee keer zoveel calorieën als vier glazen alcohol. Bieren met een hoger alcoholgehalte, wijnen en sterke drank bevatten meer calorieën dan pilsbier.
Uit epidemiologisch onderzoek blijkt bijvoorbeeld dat in de groep mensen die het voorbije jaar - in matige hoeveelheden - bier dronken, er minder zwaarlijvigen voorkomen dan in de groep die geen bier dronk, wat ook niet wil zeggen dat bier drinken het risico op zwaarlijvigheid vermindert. Na correctie voor alle risicofactoren voor zwaarlijvigheid blijkt dat matige bierconsumptie geen toename veroorzaakt van het aantal zwaarlijvigen.

Voor veeldrinkers is er wel degelijk effect op het lichaamsgewicht. Overmatige drinkers houden er echter ook vaak ongezonde, eenzijdige eetgewoonten op na die wellicht nog het meest bijdragen tot hun gewichtstoename. Bier drinken scherpt namelijk de honger aan. Het lichaam van mensen die veel bier drinken, verbrandt bovendien minder vet. Het overtollige vet moet ergens heen en wordt opgestapeld boven op de buikspieren met als resultaat... de bierbuik.
A sick mind is a true delight ...

MS Fan

Tien kilogram mensenhaar gestolen uit Indiase tempel

Dieven hebben uit een bekende Hindoe-tempel in het zuiden van India ongeveer 10 kilogram mensenhaar gestolen. Volgens de politie is het haar 70.000 roepies (1.600 dollar) waard. De ordediensten hebben ook twee vermeende dieven gearresteerd.

De tempel van de Hindoegod Venkateshwara, ook gekend als de Tiroepathi tempel, is gelegen in de zuidelijke staat Andhra Pradesh. Meestal leggen pelgrims er één of meerdere geloften af. Velen scheren hun haar af en offeren het aan de god. Dit wordt beschouwd als een symbolische opoffering van hun ego. Andere pelgrims werpen zich neer en rollen vervolgens rond de tempel, terwijl ze de naam van de god scanderen om zo hun toewijding te tonen. Sommigen offeren hun gewicht in muntstukken of suiker.

De fanatici geloven dat elke wens die gemaakt wordt voor het beeld van Venkateshwara uit zal komen. Dagelijks bezoeken meer dan 100.000 mensen de tempel, die 6.000 medewerkers in dienst heeft. Tiroepathi is de rijkste tempel in India met een jaarlijks inkomen van meerdere miljarden roepies.
A sick mind is a true delight ...

MS Fan

Japanse agent neemt foto's onder rok van bestolen vrouw

Een Japanse politieagent is aangeklaagd omdat hij stiekem foto's heeft genomen onder de rok van een vrouw. De vrouw kwam op een politiebureau in Takarazuka aangifte doen van diefstal van haar fiets en merkte dat er geflitst werd. Zij meldde het incident bij het plaatselijke hoofdbureau. De 42-jarige agent, die bekend heeft, had gebruik gemaakt van een digitale camera. Het toestel was geen eigendom van de politie, benadrukte een politiewoordvoerder woensdag.
A sick mind is a true delight ...

MS Fan

Zeven Egyptenaren verdronken in bad met veebloed

In een slachthuis de buurt van de Jordaanse havenstad Aqaba zijn zeven Egyptenaren verdonken in een bad met veebloed. Dat hebben lokale kranten woensdag gemeld. De werknemers verdronken één na één toen ze een collega die in de kuip gevallen was, probeerden te redden.
"Het bloed was dik en zat vol klonters, wat het moeilijk maakte om te zwemmen. Daardoor verdronk iedereen", aldus een verantwoordelijke.
In Jordanië werken honderdduizenden Egyptenaren in de diensten-, bouw- en landbouwsector.
A sick mind is a true delight ...

MS Fan

Italiaanse Lottopot eindelijk gekraakt

De Italiaanse lotto, voor het grootste bedrag ooit in Europa, is woensdagavond dan toch gekraakt. Het winnende lot komt uit de streek van Milaan. Het is nog onduidelijk of één dan wel meerdere spelers de zes juiste nummers aankruisten en zo 66 miljoen euro binnenhaalden.

Italië was al wekenlang in de ban van het lottospel. Al bijna een half jaar was er geen winnaar meer uit de bus gekomen, zodat de pot aangroeide tot een recordbedrag van 66 miljoen euro. Ook heel wat buitenlandse toeristen waagden de voorbije weken een gokje. Ruim 100 miljoen lottobiljetten werden verkocht, voor de krantenwinkels stonden lange rijen.

Zelfs experts vonden het eigenaardig dat al 44 trekkingen geen winnaar hadden opgeleverd. Maar het aantal combinaties ligt in Italië dan ook dubbel zo hoog als in België: er wordt met 90 cijfers gespeeld, waaruit zes juiste moeten worden aangekruist, tegen 42 in België. De winnende nummers woensdag waren 9, 11, 39, 44, 49 en 86, met het bijkomende nummer 47.
A sick mind is a true delight ...