Vreemd nieuws.

Gestart door Martin, 22 juni 2003 - 10:40:10

« vorige - volgende »

Alan Blues

Citaat van: sledgeDagvaarding voor platenfirma's
Test-Aankoop dagvaardt de 4 grootste platenfirma's Sony, EMI, BMG en Universal Music. De consumentenorganisatie zegt dat de platenfirma's hun cd's overdreven beveiligen tegen kopieren. Daardoor is het onmogelijk om een cd te kopieren voor persoonlijk gebruik. En sommige cd-spelers kunnen bepaalde cd's niet meer afspelen. De platenfirma's minimaliseren het probleem. Zij zeggen dat ze zich moeten beveiligen tegen piraterij.


Lees er mijn bericht in de muziek topic eens op naa, dan weet je dat ik hiermee 100% akkoord ga.

Ik krijg inderdaad veel mensen aan de telefoon die er problemen mee hebben.... Maar een technisch antwoord kan ik er niet op geven. Ik heb onlangs iemand aan de telefoon gehad die zijn cd niet meer kon beluisteren via zijn normale HiFi.  :?  :?  :?

sledge

Citaat van: Alan Blues
Citaat van: sledgeDagvaarding voor platenfirma's
Test-Aankoop dagvaardt de 4 grootste platenfirma's Sony, EMI, BMG en Universal Music. De consumentenorganisatie zegt dat de platenfirma's hun cd's overdreven beveiligen tegen kopieren. Daardoor is het onmogelijk om een cd te kopieren voor persoonlijk gebruik. En sommige cd-spelers kunnen bepaalde cd's niet meer afspelen. De platenfirma's minimaliseren het probleem. Zij zeggen dat ze zich moeten beveiligen tegen piraterij.


Lees er mijn bericht in de muziek topic eens op naa, dan weet je dat ik hiermee 100% akkoord ga.

Ik krijg inderdaad veel mensen aan de telefoon die er problemen mee hebben.... Maar een technisch antwoord kan ik er niet op geven. Ik heb onlangs iemand aan de telefoon gehad die zijn cd niet meer kon beluisteren via zijn normale HiFi.  :?  :?  :?

Ik kan life for rent op mijn stereo ook niet spelen
Ik leef ook nog (een (heel klein) beetje)

Alan Blues

Citaat van: sledge
Citaat van: Alan Blues
Citaat van: sledgeDagvaarding voor platenfirma's
Test-Aankoop dagvaardt de 4 grootste platenfirma's Sony, EMI, BMG en Universal Music. De consumentenorganisatie zegt dat de platenfirma's hun cd's overdreven beveiligen tegen kopieren. Daardoor is het onmogelijk om een cd te kopieren voor persoonlijk gebruik. En sommige cd-spelers kunnen bepaalde cd's niet meer afspelen. De platenfirma's minimaliseren het probleem. Zij zeggen dat ze zich moeten beveiligen tegen piraterij.


Lees er mijn bericht in de muziek topic eens op naa, dan weet je dat ik hiermee 100% akkoord ga.

Ik krijg inderdaad veel mensen aan de telefoon die er problemen mee hebben.... Maar een technisch antwoord kan ik er niet op geven. Ik heb onlangs iemand aan de telefoon gehad die zijn cd niet meer kon beluisteren via zijn normale HiFi.  :?  :?  :?

Ik kan life for rent op mijn stereo ook niet spelen

Ik kan de technische uitleg er ook niet voor geven, en het probleem is dat onze cd's in onze fabrieken in Duitsland worden gemaakt en dat die ons helemaal niet briefen over welke beveiligingstechnologie ze gebruiken.

Ik stuur meestal de persoon in kwestie door naar ons juridisch departement of naar onze verkoopsdirecteur, maar die kunnen die persoon ook niet verder helpen. Zeer frustrerend....  :?  :?  :?

Alan Blues

By the way, sorry voor het off-topic gaan...  :?

Ferrari 2010

Even ter herrinering: ik ben echt wel van het sneltempo van het plaatsen van berichten in één en dezelfde topic verschoten, zelfs de 'schrijvers' zouden ervan moet verschieten:  Toen in oktober de 1000 berichten in de topic werden gevierd was er spraken van dat ze gingen PROBEREN de 2500 te halen tegen eind juni 2004. Nu zijn er reeds 2352 geplaatst. Dit dus op een kleine 3 maanden. Jongens, waar gaan jullie naar toe?? dat proberen van 2500 kan je beter vaeranderen in proberen 5000 tegen eind juni !!! Niet? Jullie gaan razend snel!!
ik lees het altijd als ik in een slechte bui ben, daar vrolijk ik meestal wat van op  :lol:  :lol:
Het was maar ter herinering, maar toch opmerkelijk dat een topic die verwacht werd op 1 jaar tijd 2500 berichten te halen, dat bijna haalt op een halfjaar!
Mensen, proficiat aan iedereen die er zijn steentje heeft aan bihgedragen om op dit forum toch wel de langste topic ooit te maken!
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Martin

Soms gaan dingen sneller dan je kan dromen Schumi 2002 :lol:  :lol:

Vuurpijl verwoest partycentrum

Een partycentrum in Dordrecht is donderdagmorgen in brand gevlogen, vermoedelijk doordat een vuurpijl het rieten dak had geraakt. Volgens de politie moet de feesttent als verloren worden beschouwd. De schade is volgens de eerste schattingen minstens 1 miljoen euro.

De brandweer had de brand na een uur al onder controle en poogde toen nog de aangrenzende woning van de eigenaar te redden. De bewoners van het huis waren al naar bed toen de brand rond 02.00 uur ontstond.

In de feesttent was op het moment dat de brand uitbrak, niemand aanwezig.

(Zal een leuk feest geweest zijn :?  :?  :? )

Martin

Lawinepijl verwoest auto

Een 48-jarige Haagse automobilist werd donderdagochtend letterlijk het nieuwe jaar ingeknald. Bij de Hildebrandstraat ontplofte een lawinepijl onder zijn auto. De man kon op tijd uit zijn auto komen. Het voertuig brandde volledig uit.

De jaarwisseling verliep volgens een politiewoordvoerder verder redelijk rustig in de residentie. De mobiele eenheid (ME) moest vier keer optreden in de regio. Illegale vuren bij het Jennyplantsoen, het Bokkefortpark en de Winkelstede leverden problemen op en de brandweer werd gehinderd bij het blussen.

In Leidschendam moest de ME vechtende feestgangers bij het Fluitpolderplein uit elkaar halen. In totaal heeft de politie in de hele regio 58 personen aangehouden.

Martin

Oog kwijt door vuurwerk

Een 40-jarige inwoner van de Julie Claeysstraat in Breda is in de nieuwjaarsnacht door vuurwerk zwaargewond geraakt. Volgens de politie zat hij boven een doos vuurwerk gehurkt toen die plotseling ontplofte.

De man moet in ieder geval een oog missen. In het ziekenhuis is hij aan zijn andere oog geopereerd, maar het is nog niet bekend of dat behouden is gebleven. De politie heeft de restanten van het vuurwerk in beslag genomen en onderzoekt de herkomst ervan.

Martin

Vrouw ernstig gewond na vuurpijl in woning

Een vrouw uit Middelburg is donderdag na de jaarwisseling ernstig gewond geraakt toen een vuurpijl in haar woning terechtkwam. Ze is met diverse brandwonden in zorgwekkende toestand naar een ziekenhuis gebracht.

Volgens de brandweer werd de vrouw ternauwernood uit de woning gehaald door twee politieagenten. Doordat zij daarbij veel rook binnen hadden gekregen, werden ze met ademhalingsmoeilijkheden naar het ziekenhuis gebracht.

Verder werden er in heel Zeeland ruiten vernield door het ontploffen van afvalbakken en brievenbussen. In Vlissingen is een chemisch toilet op straat met vuurwerk opgeblazen. De brandweer rukte tot 02.30 uur zo'n 75 keer uit voor diverse brandmeldingen.

Martin

Tientallen doden bij jaarwisseling Filipijnen

Door incidenten bij de viering van de jaarwisseling op de Filipijnen zijn zeker 28 mensen gedood. Circa 590 anderen raakten gewond. Dit is donderdag van officiële bronnen vernomen.

Ongevallen met vuurwerk eisten hun tol, evenals door vuurwerk veroorzaakte branden. Ook kwam het tot schietpartijen en verkeersongelukken. Alleen al bij één incident in de stad Lucena vielen zeker 18 doden. Daar was brand uitgebroken in een vuurwerkzaak.

Martin

Dode en gewonde bij afsteken vuurwerk

Een 39-jarige inwoner van Katwijk is kort na de jaarwisseling om het leven gekomen bij het afsteken van vuurwerk. Een 36-jarige plaatsgenoot raakte daarbij gewond en is opgenomen in het brandwondencentrum in Beverwijk. Volgens de politie ging het mogelijk om illegaal vuurwerk dat in de handen van het slachtoffer ontplofte.

In Leiden moest de mobiele eenheid (ME) een korte charge uitvoeren tegen een groep stenen en flessen gooiende mensen. Daarbij is een agent lichtgewond geraakt aan zijn hoofd. Hij is behandeld in het ziekenhuis.

De politie Hollands Midden spreekt verder van een normaal verlopen jaarwisseling. Er zijn in deze regio 38 personen aangehouden voor vernielingen van onder meer straatmeubilair. De brandweer heeft een aantal vreugdevuren geblust.

sledge

Wat hebben jullie Nederlanders toch met vuurwerk?  :?
Ik leef ook nog (een (heel klein) beetje)

Martin

Dat is al het illegaal vuurwerk van onze zuiderburen.
In Nederland is alles veilig.
Daar word streng op gecontroleerd.
Maar wat uit Belgie en Duitsland komt is vaak gevaarlijk vuurwerk.
:cry:  :wink:  :wink:  :cry:  :cry:  :cry:

Martin

Ramkrakers stelen 50 kilo truffels

Met een ramkraak hebben dieven ten minste vijftig kilo Franse truffels buitgemaakt uit een bedrijf in Puymeras, in het zuiden van Frankrijk. De waarde van de buit wordt geschat op 40.000 euro. Dat heeft de politie woensdag gemeld. De diefstal vond al in het weekeinde plaats.

De felbegeerde delicatesse kost ongeveer 800 euro per kilo. Het was de derde keer in twee jaar tijd dat het bedrijf Plantin in het departement Vaucluse het slachtoffer werd van diefstal van truffels. Opnamen van de beveiligingscamera's van Plantin lieten alleen zien hoe de dieven ervandoor gingen in twee Mercedessen.

Martin

Sheriff ontkent mishandeling Michael Jackson

De sheriff van Santa Barbara heeft woensdag ontkend dat de politie Michael Jackson heeft mishandeld bij diens arrestatie. De popster had dat beweerd in een interview dat de Amerikaanse zender CBS zondag uitzond.

Jackson meldde zich eind november bij de politie, nadat justitie een arrestatiebevel tegen hem had uitgevaardigd. Hij wordt onder meer beschuldigd van seksueel misbruik van een minderjarige jongen. De politie sloeg de 45-jarige popster meteen in de boeien. ,,Ze behandelden me erg ruw, mijn arm raakte uit de kom door de handboeien'', aldus Jackson, die zei nog steeds last te hebben van zijn arm en rug.

Sheriff Jim Anderson gaf een persconferentie om de beschuldigingen van Jackson te weerleggen. Hij toonde ook videobeelden van de zanger toen die in hechtenis werd genomen en geluidsopnamen die daarna zijn gemaakt tijdens zijn rit naar een politiebureau. Op de geluidsband zegt Jackson aanvankelijk dat zijn handboeien ,,een beetje strak zitten''. De agenten vragen hem later nog herhaaldelijk hoe het gaat en dan antwoordt hij ,,fantastisch, dank u''. Te horen is hoe de 'King of Pop' fluit, neuriet en zingt onderweg.

Opnames van zijn vertrek uit de gevangenis laten horen dat Jackson één van de agenten die hem daar hebben begeleid bedankt. Ook is te zien dat hij zwaait naar het publiek met de arm waaraan hij geblesseerd zou zijn.