Vreemd nieuws.

Gestart door Martin, 22 juni 2003 - 10:40:10

« vorige - volgende »

Rippie

Betaalde zo'n twee jaar geleden €35,- per les. Vind dat ze het wel belachelijk duur maken. Ben daarom blij dat ik mijn rijbewijs al een tijdje heb!  :D
Formerly known as MrF1 ;)

De geschiedenis is het heden, gezien door de toekomst

Ramses

Citaat van: sledge
Citaat van: WebMachine
Citaat van: sledge
Ik heb €955 voor 20 uur betaald....  :roll:

Ik heb niks betaald. Alles geleerd met mijn pa. En er dan nog van den eerste keer door ook  8)

Wanneer was dat? Je moet toch minstens enkele lessen volgen? Of ben ik mis?
Anyway, ik moest snel alleen kunnen rijden, dus was dit de enige oplossing


Is het niet zo, dat als je het theorie-examen voor je 18 doet, je praktijklessen (min. 4) moet volgen? Mijn zus is nu 20, en leert rijden met mijn ma. Ze is niet verplicht van rijlessen te volgen denk ik.

sledge

Citaat van: Ramses
Citaat van: sledge
Citaat van: WebMachine
Citaat van: sledge
Ik heb €955 voor 20 uur betaald....  :roll:

Ik heb niks betaald. Alles geleerd met mijn pa. En er dan nog van den eerste keer door ook  8)

Wanneer was dat? Je moet toch minstens enkele lessen volgen? Of ben ik mis?
Anyway, ik moest snel alleen kunnen rijden, dus was dit de enige oplossing


Is het niet zo, dat als je het theorie-examen voor je 18 doet, je praktijklessen (min. 4) moet volgen? Mijn zus is nu 20, en leert rijden met mijn ma. Ze is niet verplicht van rijlessen te volgen denk ik.

Even mij papieren bijgenomen:

Je hebt 3 opties:

Model 1:
- 8 + 2 uur les
- 9 maand stageperiode (na 6 kun je examen doen)
- begleider verplicht


Model 2:
- 18 + 2 uur les
- 6 maand stage (na 3 kun je examen doen)
- Alleen rijden mag

Model 3:
- Geen les
- 12 maand stage (na 9 kun je examen doen)
- Begeleider verplicht


Dit zijn e belangrijkste kenmerken
Ik leef ook nog (een (heel klein) beetje)

McChouffe

Citaat van: sledge
Even mij papieren bijgenomen:

Je hebt 3 opties:

Model 1:
- 8 + 2 uur les
- 9 maand stageperiode (na 6 kun je examen doen)
- begleider verplicht


Model 2:
- 18 + 2 uur les
- 6 maand stage (na 3 kun je examen doen)
- Alleen rijden mag

Model 3:
- Geen les
- 12 maand stage (na 9 kun je examen doen)
- Begeleider verplicht


Dit zijn e belangrijkste kenmerken

Ik had dus model 3. Het duurt wel lang (in mijn geval was dat helemaal geen probleem), maar je moet wel geen les volgen.
Enkel als je 2x buist voor je praktijkexamen moet je voor de 3e keer (en volgende dacht ik ook) les gaan volgen.

@ Ramses
Klopt, alleen is het niet 18 jaar, maar 17 jaar en 9 maanden.

His leaving marks the end of an era in motor racing that he has defined by his mere presence.

Martin

Amsterdam weer decor voor marihuanabeurs

In Hotel Arena in Amsterdam is zondag voor de 16e keer de jaarlijkse 'Cannabis Cup' begonnen. Bijna een week lang testen 2000 liefhebbers van marihuana verschillende soorten cannabis, leggen ze bezoekjes af aan coffeeshops in Amsterdam en kunnen ze voor de nieuwste producten terecht op een wietbeurs. De organisatie is in handen van het Amerikaanse tijdschrift High Times.

Na een week lang joints roken wordt donderdag de Cannabis Cup, de prijs voor de beste cannabis, uitgereikt. Daarnaast staan er seminars en discussies op het programma. De deelnemers praten onder meer over de medische en legale aspecten van marihuana en geven tips voor het kweken van wiet. Een gespreksthema is bijvoorbeeld 'de religieuze en politieke samenzwering tegen cannabis'.

Aan het evenement doen 28 coffeeshops, bijna twintig cannabisproducenten en een aantal leveranciers mee, van wie een groot deel uit Amsterdam afkomstig is. Elke avond vinden er in de Melkweg muziekoptredens plaats voor de wietliefhebbers. Veel deelnemers aan het evenement komen uit de Verenigde Staten. In 1988 vond de Cannabis Cup voor de eerste keer plaats in de hoofdstad.

Martin

Dode man gevonden op camping

De politie heeft zondagmorgen het stoffelijk overschot van een man gevonden op camping Maasland in Wellerlooi (Limburg). Ze sluit een misdrijf niet uit. De politie heeft nog geen mededelingen gedaan over de identiteit van de dode man.

Voor het slachtoffer was al eerder een ambulance gewaarschuwd, omdat hij onwel was geworden. Toen een tweede ambulance werd opgeroepen omdat de man gereanimeerd moest worden, is ook de politie gewaarschuwd. De politie arriveerde op het moment dat de man juist was overleden.

MS Fan

Doodrijder 17-jarige op de vlucht

De jacht op de onbekende die zondagmorgen omstreeks 6.15u de 17-jarige Bart Kerremans uit Wolvertem in Nieuwenrode doodreed, is geopend. Bart ging zondagmorgen te voet vanuit Kapelle-op-den-Bos naar huis toen een onbekende hem van de weg maaide. De snelheid van het voertuig dat Bart opschepte, moet bijzonder hoog zijn geweest. De jongen bleef dood in het midden van de weg liggen. Volgens de sporen die het parket tot nog toe heeft kunnen achterhalen, heeft het aanrijdend voertuig nog rechtsomkeer gemaakt, even stilgehouden naast het levenloze lichaam, om nadien gewoon door te rijden. Meisjes die even later langs de plaats passeerden, dachten eerst dat er een zak op de weg lag. Toen ze ontdekten dat het om een jongen ging, belden ze onmiddellijk de hulpdiensten. De manier waarop Bart om het leven is gekomen, laat het parket vermoeden dat een terreinwagen hem heeft opgeschept.
A sick mind is a true delight ...

MS Fan

België goed voor 4 op 5 in beslag genomen namaakproducten

In de Europese Unie zijn in de eerste helft van dit jaar 50 miljoen vervalste producten in beslaggenomen door de douanediensten. Dit blijkt uit cijfers van de Europese Commissie. Liefst 40 miljoen van de producten werd in beslaggenomen in België. Volgens de Europese Comissie is dit te danken aan de zeer goede opsporing in de haven van Antwerpen en de luchthaven van Zaventem.
A sick mind is a true delight ...

MS Fan

Witte gorilla Sneeuwvlokje overleden in dierentuin Barcelona

De beroemdste inwoner van de dierentuin van Barcelona, de witte gorilla Sneeuwvlokje, is maandag overleden aan de gevolgen van huidkanker. De ziekte werd al in 2001 geconstateerd. Dit najaar verslechterde de gezondheid van de albino. Copito de Nieve (Spaans voor Sneeuwvlokje) is minstens 38 en mogelijk zelfs 40 jaar oud geworden. In het wild worden gorilla's niet ouder dan een jaar of 25. Copito werd in 1966 in Equatoriaal Guinea door een jager gevangen en belandde datzelfde jaar nog in de zoo van Barcelona. Daar heeft hij met drie vrouwtjes voor 22 nakomelingen gezorgd, waarvan er niet één een albino is.
A sick mind is a true delight ...

MS Fan

Truffelprijzen exploderen door warme zomer

De truffelprijzen in Frankrijk swingen dit jaar de pan uit. Een verklaring voor de prijsexplosie moet gezocht worden in de lange en hete zomer. Door de hoge temperaturen groeiden de truffels nauwelijks, waardoor het aanbod fors lager ligt.
Op de beroemde truffelmarkt van het Zuid-Franse Carpentras werd vrijdag voor een kilo van de delicatesse 450 euro betaald. Dat is drie keer hoger dan de prijs van andere jaren, toen tussen de 150 en 160 euro werd betaald per kilo.

Er werd vrijdag slechts 55 kilo truffels aangeboden, vijf keer minder dan vorig jaar bij het begin van het seizoen. Een ontgoochelde handelaar liet zich ontvallen: "Dit was de opening van een truffelseizoen zonder truffels". Na amper een half uur handel was alles al verkocht.
A sick mind is a true delight ...

MS Fan

Minder liedjes moeten meer plaatjes verkopen

De platenindustrie heeft een nieuw idee geformuleerd om de tanende verkoopscijfers op te krikken: de platen moeten minder liedjes bevatten. "Consumenten vinden dat er teveel vullertjes op albums staan", zo verklaarde voorzitter Don Ienner van Sony US deze week in de krant The Los Angeles Times.
Volgens het dagblad worden artiesten door de grote platenlabels aangespoord om het aantal songs op albums in te krimpen. Vooral de omschakeling van vinylplaten naar cd's, die tweemaal zoveel muziek kunnen bevatten, heeft in de loop der jaren voor een toename van het aantal albumtracks gezorgd.

"Er is een tendens om cd's vol te stouwen omdat de technologie het nu eenmaal toelaat", zegt Ienner. "De artiest zal steeds de laatste keuze hebben, maar ik denk - en research geeft me daarin gelijk - dat het publiek vindt dat er teveel vullertjes op albums staan. We moeten de muziekliefhebbers in eerste instantie kwaliteit bieden, ongeacht of ze 8, 10 of 20 songs krijgen".

Persoonlijk vind ik een CD die niet minstens 70 minuten muziek bevat weggegooid geld. Vandaar dat ik ook vooral verzamel cd's koop.
A sick mind is a true delight ...

MS Fan

'Moordenaar' na 16 jaar vrijgelaten na nieuwe DNA-test

Een Amerikaanse man die zestien jaar achter de tralies zat voor de verkrachting en de moord op een bejaarde buurvrouw, is vrijdag voorlopig vrijgelaten nadat een nieuwe DNA-test zijn onschuld had aangetoond.
"Ik voel me geweldig. De waarheid gaat uitkomen. Het duurde veel te lang. Nu moet ik aan mijn leven beginnen", zei Barry Laughman vrijdag. Laughman werd in 1988 tot levenslang veroordeeld voor de moord op zijn 85-jarige buurvrouw en verre familielid Edna Laughman. Afgelopen zomer maakte het dagblad Patriot News of Harrisburg bekend dat het oude DNA-monsters had ontdekt van sperma dat op de plaats van de misdaad was gevonden. Een nieuwe test wees uit dat Laughman de dader niet kon zijn.
De rechter sprak Laughman niet vrij, maar liet hem op borgtocht uit de gevangenis en plaatste hem onder huisarrest. Laughman eist nu een nieuw proces waarin het nieuwe DNA-bewijs wordt opgenomen. Laughman bekende enkele weken na de misdaad schuld. Hij zou volgens de politie informatie hebben gegeven die alleen de dader kon weten. Een intelligentietest wees destijds uit dat Laughman een IQ van 70 had, wat betekent dat hij het geestelijk vermogen van een 10-jarige had.
A sick mind is a true delight ...

MS Fan

Noorse autopassagier veroordeeld voor dronkenschap

Een 19-jarige Noor is veroordeeld wegens dronkenschap achter het stuur, ook al was hij de passagier, had hij een BOB die de auto zou besturen en bezat hij niet eens de sleutels van de auto waarvan de motor niet draaide. "Ik vind het onredelijk", zei Oysten Haakanes, wiens verhaal vrijdag in de Noorse pers verscheen.
Haakanes en zijn nuchtere vriend reden in april na een feestje naar huis toen zij aan een benzinestation stopten om wat eten te kopen. Haakanes kocht een hotdog en at die in de auto op. Om wat muziek te luisteren wilde hij een CD in de autostereo stoppen maar duwde daarbij per ongeluk tegen de versnellingspook.
Daardoor kwam de versnelling in neutraal te staan en rolde de auto drie meter vooruit totdat Haakanes de handrem optrok. Een overijverige politieagent kwam daarop in actie en hield de jonge Noor aan wegens rijden in dronken toestand. Uit een bloedtest bleek dat Haakanes vier maal zoveel had gedronken dan de toegestane 0,2 promille.
Deze week oordeelde de rechter dat Haakanes niet de intentie had om met het voertuig te rijden en dat het risico op schade of letsel door drie meter te rollen met een auto op een parkeerplaats, eerder klein is. Toch aanvaardde de rechter de bewering van de politieagent dat Haakanes de handrem opzettelijk losliet, waardoor hij wettelijk de bestuurder van het voertuig werd en een veroordeling opliep. Haakanes tekende vrijdag beroep aan tegen de uitspraak.
A sick mind is a true delight ...

MS Fan

Chemisch bedrijf verplichtte vrouwen tot 'verleidelijke strategieën'

Het Amerikaanse chemiebedrijf Tri-Chem is door vier voormalige werkneemsters van de verkoopafdeling aangeklaagd omdat ze naar eigen zeggen verplicht werden om klanten te werven met verleidelijke namen, onthullende foto's en "hun eigen vrouwelijke magie", aldus de handleiding voor het salespersoneel.
Tri-Chem liet uitsluitend vrouwen werken op de verkoopafdeling en stuurde klanten kalenders en foto's waarop de dames schaarsgekleed op afgebeeld stonden. De vrouwen werden ontslagen of tot ontslag gedwongen als ze niet genoeg deden om de klanten "warm en behaaglijk" te doen voelen tijdens telefoongesprekken die hun managers dicteerden. Tri-Chem ontkent de praktijken.
In de handleiding voor het verkoopspersoneel zou beschreven staan hoe met de klanten diende gepraat te worden: "Je hebt altijd geweldige verhalen te vertellen. Je hebt altijd plannen voor het weekend: een skiwedstrijd in bikini voor een goed doel, een part-time modellenbaan voor Budweiser-bier, enzovoort", aldus een citaat uit de handleiding dat in de aanklacht werd opgenomen.
A sick mind is a true delight ...

MS Fan

Python slikt vrouw tot aan haar middel in

Inwoners van een dorp in Bangladesh die op zoek waren naar een vermiste vrouw hebben haar lijk teruggevonden in de muil van een drie meter lange python. Dat heeft de politie vrijdag gemeld.
De 38-jarige Basanti Tripura was dinsdag hout aan het rapen in het woud toen ze door de python werd aangevallen. De slang wurgde de vrouw en had haar al half ingeslikt toen de dorpelingen haar ontdekten. De slang werd gedood zodat het lichaam van de onfortuinlijke vrouw naar het dorp kon teruggebracht worden.
A sick mind is a true delight ...