Vreemd nieuws.

Gestart door Martin, 22 juni 2003 - 10:40:10

« vorige - volgende »

MS Fan

Taiwan heeft hoogste gebouw ter wereld

In de Taiwanese hoofdstad Taipeh is vrijdag de ruwbouw van 's werelds hoogste gebouw voltooid met het plaatsen van de spits. De 508 meter hoge wolkenkrabber die 'Taipeh 101' wordt genoemd, telt 101 verdiepingen. Arbeiders zijn nog bezig met het plaatsen van glazen panelen aan de zijwanden van het gebouw en met de binnendecoratie.
Het gebouw omvat onder meer een winkelcentrum dat de eerste tot de zesde verdieping beslaat en op 14 november opent.
Tweeënzeventig verdiepingen worden gevuld met kantoren. Op andere verdiepingen komen restaurants en clubs. De opening daarvan is voor het najaar van 2004.

'Taipeh 101' heeft de titel van hoogste gebouw afgepakt van de Petronas Twin Towers in het Maleisische Kuala Lumpur. Het staat echter nu al vast dat Taipeh de titel niet langer dan drie jaar zal kunnen voeren. Dan wordt het torengebouw overklast door ofwel de Jin Bao building in Shanghai of door het International Financial Center in Hongkong.

'Taipeh 101' kan er zich ondertussen ook nog op beroemen de snelste lift ter wereld te bezitten. Die brengt passagiers van de eerste naar de negenentachtigste verdieping in niet meer dan 39 seconden.
A sick mind is a true delight ...

MS Fan

Maleisiër zet tanden in wereldrecord Belg

Slecht nieuws voor de Vlaamse krachtpatser Walter Arfeuille. Een Maleisiër heeft zaterdag wellicht een nieuw wereldrecord gevestigd in het voorttrekken van een treinwagon met de tanden. De plaatselijke "Tooth King" trok de bijna 261 ton wegende wagon 4,2 meter ver, en zou daarmee beter doen dan het huzarenstukje dat Arfeuille ooit verwezenlijkte.
De prestatie van zaterdag levert V. Rathakrishnan alvast een plaatsje op in het Malaysian Book of Records. De organisatoren menen echter dat ook het Guinness Book of Records ruimte mag vrijmaken in zijn volgende editie. Arfeuille zette ooit zijn tanden in een treinwagon van 200,8 ton, die hij "slechts" drie meter verder kreeg.

De 37-jarige Rathakrishnan stelde zaterdag -na even de mond te hebben gespoeld- dat hij ervan uitging dat hij de treinwagon 3,5 meter ver kon trekken. Waarom het uiteindelijk toch 4,2 meter werd? De "Tooth King" verwees naar de Maleisische eerste minister Mahathir Mohamad. Die luisterde het gebeuren op met zijn aanwezigheid. "Ik concentreerde me op zijn gezicht, en dan trok ik", verklaarde Rathakrishnan zijn heroïsche daad.

De Maleisiër deed ook niet geheimzinnig over zijn "ijzeren" kaken. Regelmatig op de stoel van de tandarts gaan zitten en weerstaan aan de verlokking van "Dame Blanches" en aanverwante ijsjes, en alles blijft stevig op zijn plaats, luidde het.
De organisatoren meldden nog dat ze de prestatie van Rathakrishnan aan het Guinness Book of Records zullen overmaken. Ze verwachten tegen het einde van het jaar wereldwijde erkenning.
A sick mind is a true delight ...

MS Fan

Beer zet ziekenhuis op stelten

Een wilde beer heeft tot twee keer toe een Japans ziekenhuis op stelten gezet. Het beest, dat huist in de bergen in de buurt van Kyodo, wandelde om kwart voor zes 's ochtends gewoon binnen door de dubbele automatische deuren aan de ingang van het Iwai-hospitaal. Op zijn dooie gemak liep hij alle vertrekken op het gelijkvloers af. Toen er bij de aanvankelijk stomgeslagen personeelsleden en patiënten paniek uitbrak, ging ook de beer flippen: hij gooide zich door de glazen deuren van een nooduitgang.

Het beest verlegde dan even zijn aandacht naar de parking van het ziekenhuis. Daar verloor de security-agent hem een kwartier later uit het oog. De man meldde de centrale dat de beer weer de bergen was ingevlucht. Zijn woorden waren amper koud toen de beer een tweede keer het ziekenhuis binnenwandelde langs de hoofdingang. Deze keer ging hij langs daar ook weer buiten. Volgens de politie is het een klein wonder dat niemand gewond raakte. De meeste patiënten werden trouwens zelfs niet wakker van het tumult. De veiligheidscamera's in het ziekenhuis maakten naar verluidt spectaculaire beelden van de nieuwsgierige beer, die het bij momenten niet makkelijk had om zich recht te houden op de gladde hospitaalvloer.
A sick mind is a true delight ...

MS Fan

Braziliaan oog in oog met zoon die hij net begraven heeft

Raimundo Borges, een Braziliaanse arbeider uit Sao Goncalo dos Campos, kreeg de schok van zijn leven toen hij thuis zijn zoon Juscelino (23) in de zetel zag zitten. Raimundo was er van overtuigd dat hij Juscelino die ochtend begraven had.

De vader had Juscelino een week eerder als vermist opgegeven. De politie liet hem enkele dagen later komen omdat er een lijk van een jonge man in de buurt was gevonden. Vader Borges kreeg het lichaam te zien, beaamde dat het om zijn zoon ging en regelde de begrafenis. Toen hij na de teraardebestelling thuis kwam, zat Juscelino in de zetel. Hij was er twee weken op uit geweest met een nieuwe vriendin. Omdat hij bang was voor de reactie van zijn vader, had hij daar niks van gezegd. Wie dan wel het lijk is dat in het graf van Juscelino ligt, is nog steeds niet bekend. De politie liet het lichaam opgraven, maar niemand kon het totnogtoe identificeren.
A sick mind is a true delight ...

MS Fan

Blinde man vliegt aan 146 per uur over water

Mark Threadgold, een 36-jarige ex-militair, is op Lake Windermere in het Engelse Lake District in een powerboot de snelste blinde man op water geworden. Het bizarre record stond al op naam van Threadgold, die in 1999 blind werd bij een auto-ongeval: vorig jaar haalde hij 117 km per uur, nu dus 146 km/u. Threadgold haalde met zijn stunt 36.000 euro binnen voor een liefdadigheidsinstelling.
A sick mind is a true delight ...

MS Fan

Naakte Portugezen vechten om gratis kledij

Een kledingzaak in Lissabon verleidde zeventig jonge kerels met een stunt. De zaak bood gratis merkkledij aan voor mannen die naakt gingen.

Onder het motto: «Be happy, go naked» kleedden de deelnemers zich eerst uit in de zaak en gingen daarna met een witte handdoek rond de heupen voor de deur van de winkel post vatten. Op het signaal van de winkeleigenaar lieten ze de handdoeken vallen en stormden ze naar binnen. Leuk detail: er waren amper vier rekken met gratis kledij. Zo mondde de grabbelpartij uit in een regelrecht gevecht.
A sick mind is a true delight ...

MS Fan

Hond loopt 320 kilometer terug naar kennel

Groot was de verbazing van Julie Brown bij haar onverwachte weerzien met Maxie. Een familie adopteerde de herdershond drie jaar terug. Heimwee dreef de hond terug naar de kennel. Het beestje maakte een zwerftocht van 320 kilometer naar zijn oude thuis.

«Ik hoorde dat er een herdershond rondliep in de buurt nabij de winkel in het centrum. Ik ging er een kijkje nemen en zag hem. Met koekjes lokte ik hem en toen ik huiswaarts reed herkende ik Maxie aan het litteken boven zijn oog. Ik run mijn kennel al jaren maar dit is de eerste keer dat een hond spontaan terugkeert. Maxie kan me blijkbaar niet missen, hij is mijn hond en ik aat hem nooit meer vertrekken», besluit Brown.
A sick mind is a true delight ...

MS Fan

Inbreker na zes dagen dood aangetroffen

De Amsterdamse politie heeft vrijdagnacht een lijk gevonden in een nauwe spleet tussen twee panden in de Nieuwe Nieuwstraat.

De man, mogelijk een inbreker, was een week eerder al op het dak gesignaleerd. Toen de bewoners afgelopen vrijdag terug kwamen bleek dat de man drie etages naar beneden was gevallen in een veertig centimeter brede spleet. De man was daar klem komen te zitten en is hier uiteindelijk aan gestorven. Een aannemer moest een gat maken in de buitenmuur om het stoffelijk overschot van de man te kunnen bergen.

Een bewoonster had overigens eerder wel gekreun gehoord, maar dacht dat het de buren waren die de liefde bedreven.
A sick mind is a true delight ...

Martin

Tanzaniaan snijdt penis af wegens schulden

In de hoop mededogen van zijn schuldeisers te krijgen, heeft een 24-jarige Tanzaniaan zijn penis afgesneden. De man had het geleende geld verbrast aan prostituees en alcohol.

Vrienden en verwanten hadden hem miljoenen shillings gegeven voor een zakelijk project. Twee maanden geleden hakte in dezelfde regio Manyara een man zijn genitaliën af omdat hij een schuld van 300.000 shilling (250 euro) niet kon aflossen.

Martin

Probleemjongeren teisteren bejaardenhuis

Probleemjongeren in de Amsterdamse wijk Geuzenveld veroorzaken stelselmatig overlast bij woon- en zorgcentrum Nieuw-Geuzenveld. Regelmatig hangen groepjes jongeren rond bij het bejaardenhuis die de nachtrust van ouderen verstoren, vernielingen aanrichten, naar binnen sluipen, diefstal plegen en personeelsleden intimideren.

Dit zei directeur H. van der Kooy van het woon- en zorgcentrum zaterdag. "Zij zorgen voor een onveilig gevoel." Ingrijpen van personeel leverde niets op. "Ik ben ook wel eens om 12 uur 's nachts naar ze toegestapt als ze voor de ramen rondhingen. Ik vroeg of ze niet eens naar huis zouden gaan, maar dat leidt tot intimiderend gedrag."

Een personeelslid die in de buurt woont, kreeg wel eens toegeroepen "ik maak je af". Afgelopen zomer probeerden de jongeren ramen in te trappen. Van tijd tot tijd keren de jongens terug, zegt Van der Kooy. Het merendeel van hen is volgens haar van Marokkaanse komaf.

Martin

Rechtbank verwerpt klacht over rapper Eminem

Een Amerikaanse rechter heeft een klacht afgewezen van een man die zegt dat hij in een lied van de rapper Eminem wordt beledigd. De rechter motiveerde haar uitspraak in de stijl van de spraakmakende zanger, namelijk rappend.

De 32-jarige DeAngelo Bailey eiste een forse schadevergoeding wegens smaad, meldde de Amerikaanse krant The Macomb Daily (Michigan) zaterdag. In het lied Brain Damage zingt Eminem over schoolgenoot D'Angelo Bailey die hem op school met zijn hoofd tegen een urinoir sloeg.

Voor de rechtbank stelde Bailey dat het onterecht was hem als bullebak af te schilderen. Hij was in 1982 op school "per ongeluk" tegen Marshall Bruce Mathers III, nu beter bekend als Eminem, gebotst.

Rechter Deborah Servitto noemde de tekst van het lied uit 1999 een verhaal waarvan niemand aanneemt dat het echt is gebeurd. Aan de juridische toelichting van haar besluit voegde ze een tienregelig vers toe als extraatje.

De moeder van Eminem spande in 1982 tevergeefs een rechtszaak aan tegen de school wegens mishandeling van haar zoon. In de stukken komt de naam Bailey voor.

Martin

R&B-feest eindigt in massale vechtpartij

Een R&B-feest in de Heineken Music Hall in Amsterdam Zuid-Oost is zondagochtend geëindigd in een massale vechtpartij. Rond half zes gingen vijftig mensen elkaar te lijf met stokken en stenen en bestookten elkaar met pepperspray. Toen de politie de boel kwam sussen, raakte een agent lichtgewond. De politie arresteerde twee raddraaiers, aldus een woordvoerder.

Het feest in de Heineken Music Hall, dat zaterdagavond begon, trok ongeveer 5000 bezoekers. Volgens de politie werden twintig tot dertig mensen niet toegelaten. Die bleven echter tot vroeg in de ochtend rondhangen in de omgeving van de muziekhal en gedroegen zich baldadig. Toen andere mensen zich ermee gingen bemoeien, sloeg de vlam in de pan.

De politie had de mobiele eenheid ter plaatse, maar die hoefde niet te worden ingezet. Agenten wisten de vechtende partijen uiteindelijk te scheiden. De R&B-feesten vinden wel vaker plaats in de Heineken Music Hall. Het is de eerste keer dat de situatie hierbij uit de hand liep, zo zei een woordvoerder.

Martin

Weer Londense metro ontspoord

In de Britse hoofdstad Londen is zondagochtend opnieuw een metro ontspoord. Vijf mensen raakten gewond, van wie er een ernstig aan toe is. Dat heeft de Britse vervoerspolitie zondag meegedeeld. Het gebeurde bij station Camden Town.

Het is het tweede ongeval met een Londense metro in drie dagen. Vrijdagavond ontspoorde een treinstel bij station Hammersmith. Daarbij vielen geen gewonden.

Martin

Illusionist Blaine verlaat glazen kooi

De Amerikaanse illusionist David Blaine maakt zondag een eind aan een stunt die 44 dagen duurde. Al die tijd zat Blaine in een glazen kooi boven de rivier de Theems. Hij heeft niet gegeten, maar wel gedronken.

De kooi zal zondagavond op de grond worden gezet. Blaine gaat daarna rechtstreeks naar een ziekenhuis. Dagelijks kwamen duizenden mensen naar de 30-jarige Blaine kijken. Niet alleen uit bewondering, maar ook om hem uit te schelden en dingen naar de kooi te gooien. Een Britse tv-zender, die de stunt heeft gefinancierd, zal Blaine een miljoenenbedrag uitbetalen.

Martin

Prijskaartje aan te vroege vuilniszakken

Je gaat op vakantie. Met het warme weer wil je dan je vuilnis niet in huis houden. De volgende dag komt de vuilnisophaaldienst. Je zet je zak dus buiten. Te vroeg, daar hangt een prijskaartje aan. Reageer je niet op de acceptgiro, dan moet je voor de rechtbank verschijnen.

Verscheidene Utrechters moesten vrijdag bij de economische politierechter in Utrecht verschijnen, omdat ze meer dan een jaar geleden hun huisvuil te vroeg buiten hadden gezet. Vuilniszakken mogen op straat vanaf half tien 's avonds, de dag voor dat de dienst komt. De reinigingspolitie controleert hier streng op. Dit wordt gedaan, om het Utrechtse straatbeeld te verbeteren. Een 24-jarige Utrechtse zette haar zak te vroeg buiten. Ze begrijpt dat ze fout zit, maar zag geen andere mogelijkheid omdat ze de dag voor de ophaaldienst kwam naar Maastricht vertrok. De acceptgiro liet ze aan zich voorbijgaan wegens financiële problemen. ,,Ik kan dit niet ongestraft voorbij laten gaan, anders verloederderen de straten,'' verklaar de Officier van Justitie. Hij eist 45 euro. Een 25-jarige van De Gasperinelaan overkwam hetzelfde, ook hij liet de acceptgiro voorbij gaan. Waarom hij het vuil had buiten gezet. ,,Ik moest weg en zag dat anderen de zakken ookal op de stoep hadden gezet.''

Mensen zetten vaak het huisvuil wat eerder buiten, omdat ze op vakantie gaan. Zo ook een 52-jarige uit de Laan van Soestbergen. Ze zette haar vuil maandag buiten, terwijl het dinsdag pas werd opgehaald. Ze schrok toen ze de brief kreeg, waar in stond dat ze voor de rechtbank moest verschijnen. ,,Ze hadden mij verteld dat de gemeente eerst een waarschuwing uitdeelt. En ik had zelfs nog een brief geschreven. Ik dacht dat de zaak afgehandeld was.''

De acceptgiro van een 33-jarige Utrechter is niet op de Herderlaan, waar hij woont, aangekomen. Toen hij las dat hij voor de rechtbank moest komen, schreef hij meteen een brief terug. ,,Ik wil die 45 euro alsnog betalen,'' verklaarde de man in zijn brief. Omdat het tekort dag was, moest hij toch verschijnen. Ook bij hem valt er over twee maanden een acceptgiro in de bus.

Normaal gesproken wordt de boete met twintig procent opgehoogd als de verdachte geen gehoor geeft aan de acceptgiro. De rechter vond dit deze keer niet nodig, omdat de mensen een goede reden hadden. Het aantal mensen dat verstek liet gaan bij deze zitting, kan geen medelijden verwachten van de rechter. Zij krijgen een hogere boete.

Zo hou je je gemeente schoon.
Blijf netjes. Maak geen zooitje van van je straat.