Nazomerse Porsche 911 Carrera 4S Cabriolet.

Gestart door Martin, 27 mei 2003 - 17:21:01

« vorige - volgende »

Martin

Vanaf oktober levert Porsche de Carrera 4S ook als Cabriolet. Het model komt met exact dezelfde specificaties als de Coupé en dat betekent onder andere een dik achtersteven en het remsysteem van de Turbo. De prijs is nog niet vastgesteld, maar liefhebbers dienen tot die tijd ongeveer 140.000 Euro opzij te leggen.



Porsche claimt voor de drie centimeter dikkere Cabriolet een topsnelheid van 280 km/h. Dat is identiek aan die van de Coupé, maar de fabrikant laat daarbij wel weten dat die top alleen gehaald kan worden met gesloten softtop. Waarschijnlijk is de stroomlijn van de softtopversie van belang op die snelheid. Verder komt het prestatieniveau van de 320 pk sterke 3.6 zescilinder boxer in de open 4S nét niet overeen met de gesloten broeder, maar ontloopt de 4S Coupé-rijder de bestuurder in de 70 kg zwaardere 4S Cabriolet nauwelijks. De sprint 0-100 km/h neemt 5,3 seconden in beslag, slechts 0,2 tellen minder snel.



De 4S Cabriolet is inmiddels te reserveren bij de Porsche-dealers, maar het eerste exemplaar komt pas echt in oktober op de weg. Voor de nazomerdagen dus...

MS Fan

Citaat van: MartinPorsche claimt voor de drie centimeter dikkere Cabriolet een topsnelheid van 280 km/h. Dat is identiek aan die van de Coupé, maar de fabrikant laat daarbij wel weten dat die top alleen gehaald kan worden met gesloten softtop. Waarschijnlijk is de stroomlijn van de softtopversie van belang op die snelheid.

Ik denk dat ge anders uit uwe auto vliegt als het dak open is tegen 280km/h  :lol:  :lol:  :lol:
A sick mind is a true delight ...

Eric

Zeer mooie wagen, maar sinds enkele jaren zijn de prijzen van Porsche de hoogte ingeschoten en mijn mening is dat ze eigenlijk te duur zijn voor wat het is. :(

Racegirl

Ik vond ze vroeger al onbetaalbaar en het wordt alleen maar erger...
Zijn die auto's dan gemaakt om enkel de rijke oude 'zakken' mee te laten rijden????
You shoot me in a dream, you better wake up and apologize.

Eric

Citaat van: RacegirlIk vond ze vroeger al onbetaalbaar en het wordt alleen maar erger...
Zijn die auto's dan gemaakt om enkel de rijke oude 'zakken' mee te laten rijden????

inderdaad, ik ben zo eens een oude"zak" tegengekomen op een baan waar je 100 mocht rijden, mijnheer reed met zijn Ferrari tegen 60...op zulke momenten heb je dan goesting om die vent uit zijn auto te sleuren. :twisted:

Lender

Mooie wagen, maar wss wel weer peperduur. :(
www.gamequarter.be -> Help de commnunity en registreer (je kan je account voor de site ook gebruiken voor het forum)

JVA

Citaat van: RacegirlIk vond ze vroeger al onbetaalbaar en het wordt alleen maar erger...
Zijn die auto's dan gemaakt om enkel de rijke oude 'zakken' mee te laten rijden????

Tuurlijk! Iemand anders kan zo een wagenniet kopen.

Vraag eens aan iederee welke wagen hij het liefst zou in rijden? (Bijna) Iedereen heeft een dure smaak. En wanneer kan je het dan misschien toch eens kopen? Juist, als je wat ouder bent.  8)

FF

Citaat van: JVA
Citaat van: RacegirlIk vond ze vroeger al onbetaalbaar en het wordt alleen maar erger...
Zijn die auto's dan gemaakt om enkel de rijke oude 'zakken' mee te laten rijden????

Tuurlijk! Iemand anders kan zo een wagenniet kopen.

Vraag eens aan iederee welke wagen hij het liefst zou in rijden? (Bijna) Iedereen heeft een dure smaak. En wanneer kan je het dan misschien toch eens kopen? Juist, als je wat ouder bent.  8)

inderdaad, hoewel mijn droomauto bijlange niet zo duur is (subaru impreza wrx) zal ik toch ook nog vele jaren mogen wachten...

ofwel moet ge het eten uit uwe mond sparen om der een te kunnen kopen (algemeen he)

ik zal eerst sparen voor een duur verstekertje ipv een wagen....
jarno marno flarno parno itarno barno imarno katamarno jiu-tarno

comfortably dumb : FIA

JVA

Citaat van: FF
Citaat van: JVA
Citaat van: RacegirlIk vond ze vroeger al onbetaalbaar en het wordt alleen maar erger...
Zijn die auto's dan gemaakt om enkel de rijke oude 'zakken' mee te laten rijden????

Tuurlijk! Iemand anders kan zo een wagenniet kopen.

Vraag eens aan iederee welke wagen hij het liefst zou in rijden? (Bijna) Iedereen heeft een dure smaak. En wanneer kan je het dan misschien toch eens kopen? Juist, als je wat ouder bent.  8)

inderdaad, hoewel mijn droomauto bijlange niet zo duur is (subaru impreza wrx) zal ik toch ook nog vele jaren mogen wachten...

ofwel moet ge het eten uit uwe mond sparen om der een te kunnen kopen (algemeen he)

ik zal eerst sparen voor een duur verstekertje ipv een wagen....

Niet duur? Relatief niet nee, maar als jonge gast zoiets willen kopen gaat toch niet zo snel denk ik. Wel als je al enkele jaren met twee gaat werken en je daar een punt van maakt zo een wagen te willen kopen. Dan lukt dat wel. Sommige wagens zullen altijd buiten bereik blijven, hoe lang je er ook voor gaat werken.

MisterY

Citaat van: JVA
Citaat van: FF
Citaat van: JVA
Citaat van: RacegirlIk vond ze vroeger al onbetaalbaar en het wordt alleen maar erger...
Zijn die auto's dan gemaakt om enkel de rijke oude 'zakken' mee te laten rijden????

Tuurlijk! Iemand anders kan zo een wagenniet kopen.

Vraag eens aan iederee welke wagen hij het liefst zou in rijden? (Bijna) Iedereen heeft een dure smaak. En wanneer kan je het dan misschien toch eens kopen? Juist, als je wat ouder bent.  8)

inderdaad, hoewel mijn droomauto bijlange niet zo duur is (subaru impreza wrx) zal ik toch ook nog vele jaren mogen wachten...

ofwel moet ge het eten uit uwe mond sparen om der een te kunnen kopen (algemeen he)

ik zal eerst sparen voor een duur verstekertje ipv een wagen....

Niet duur? Relatief niet nee, maar als jonge gast zoiets willen kopen gaat toch niet zo snel denk ik. Wel als je al enkele jaren met twee gaat werken en je daar een punt van maakt zo een wagen te willen kopen. Dan lukt dat wel. Sommige wagens zullen altijd buiten bereik blijven, hoe lang je er ook voor gaat werken.

Je mag je ook niet enkel blindstaren op de catalogusprijs van die wagen. Vergeet niet dat die wagen ook nog verzekerd moet worden, en als je als jonge gast met een Subaru Impreza WRX of dergelijke wagens bij een verzekeringsmaatschappij aanklopt, wees er dan maar zeker van dat je een gepeperde premie zal mogen betalen. Die premies swingen tegenwoordig echt de pan uit, zeker voor jongere en bejaarde mensen!

JVA

Daarom dat ik schreef: 'relatief' niet duur...

FF

vandaar dat ik eerst een versterkertje zal kopen : een keer betaald : goed voor de rest van je dagen...

of we moeten eens omgekeerd te werk gaan : we gaan auto's stelen in oekraïne, rusland, polen,....

i have a cunning plan  :lol:
jarno marno flarno parno itarno barno imarno katamarno jiu-tarno

comfortably dumb : FIA

Racegirl

Citaat van: MisterY
Citaat van: JVA
Citaat van: FF
Citaat van: JVA
Citaat van: RacegirlIk vond ze vroeger al onbetaalbaar en het wordt alleen maar erger...
Zijn die auto's dan gemaakt om enkel de rijke oude 'zakken' mee te laten rijden????

Tuurlijk! Iemand anders kan zo een wagenniet kopen.

Vraag eens aan iederee welke wagen hij het liefst zou in rijden? (Bijna) Iedereen heeft een dure smaak. En wanneer kan je het dan misschien toch eens kopen? Juist, als je wat ouder bent.  8)

inderdaad, hoewel mijn droomauto bijlange niet zo duur is (subaru impreza wrx) zal ik toch ook nog vele jaren mogen wachten...

ofwel moet ge het eten uit uwe mond sparen om der een te kunnen kopen (algemeen he)

ik zal eerst sparen voor een duur verstekertje ipv een wagen....

Niet duur? Relatief niet nee, maar als jonge gast zoiets willen kopen gaat toch niet zo snel denk ik. Wel als je al enkele jaren met twee gaat werken en je daar een punt van maakt zo een wagen te willen kopen. Dan lukt dat wel. Sommige wagens zullen altijd buiten bereik blijven, hoe lang je er ook voor gaat werken.

Je mag je ook niet enkel blindstaren op de catalogusprijs van die wagen. Vergeet niet dat die wagen ook nog verzekerd moet worden, en als je als jonge gast met een Subaru Impreza WRX of dergelijke wagens bij een verzekeringsmaatschappij aanklopt, wees er dan maar zeker van dat je een gepeperde premie zal mogen betalen. Die premies swingen tegenwoordig echt de pan uit, zeker voor jongere en bejaarde mensen!

Niet alleen de verzekering, er zijn ook nog de taksen die toch wel zeer hoog liggen en dan de benzine die je nog moet betalen, meestal hebben die autootjes ook nog zeer veel dorst  :wink:
You shoot me in a dream, you better wake up and apologize.

JVA

Ik heb ook veel dorst, maar zo duur ben ik niet ...

Racegirl

Citaat van: JVAIk heb ook veel dorst, maar zo duur ben ik niet ...

Wat is niet duur?  8)  :wink:
You shoot me in a dream, you better wake up and apologize.