BMW parkeert zichzelf in.

Gestart door Martin, 23 mei 2003 - 20:55:45

« vorige - volgende »

Martin

Voor automobilisten die nog wel eens moeite hebben met inparkeren van hun vierwieler, komt BMW met de perfecte oplossing: een auto die zichzelf in de nauwste plekjes plaatst. De Duitse autofabrikant heeft de zogenoemde parking assistant voorlopig als proef in een BMW X5 gebouwd.

De bediening is vrij simpel en zodra de bestuurder een parkeerplekje nodig heeft, moet een rode knop worden ingedrukt. Als sensoren vaststellen dat de plek groot genoeg is, wordt dit door een groen knipperlicht duidelijk gemaakt.

De bestuurder rijdt vervolgens nog enkele meters door, waarna het systeem opnieuw geactiveerd moet worden. Door alleen de voetrem loste laten en iets gas te geven, wordt de auto geheel automatisch ingeparkeerd. De bestuurder hoeft zelfs het stuur niet vast te houden, omdat een elektromotor het sturen overneemt. Een piepsignaal geeft tenslotte aan wanneer de auto correct staat geparkeerd.



BMW kan nog niet zeggen wanneer dit handige parkeersysteem officieel in productie gaat.

MS Fan

Kan dat ding ook automatisch terug vertrekken als er voor of achter u iemand tegen uwe bumper heeft geparkeerd ? ;) In ieder geval een tot systeem ... ik zie de mensen al aankomen bij hun rij-examen  :lol:
A sick mind is a true delight ...

Magic Senna

Tof systeem, speciaal voor vrouwen :lol:  :lol:  :lol:

beffie

kunnen die mensen dan niet beter de tram of de bus nemen ofzo, waar gaan we naartoe als je al niet meer je eigen auto kan parkeren  :roll:
Beffie and it's not my real name

Back in F1REM - G4V
Hattrick - de scoorders IV.29

dj Peter

Fantastisch! Nu nog een systeem dat de snelheid automatisch begrenst tot de maximum toegelaten snelheid...dat niet uitschakelbaar is !

Eric

Citaat van: SaffierFMFantastisch! Nu nog een systeem dat de snelheid automatisch begrenst tot de maximum toegelaten snelheid...dat niet uitschakelbaar is !

Toch maar niet :(

Racegirl

Citaat van: Magic SennaTof systeem, speciaal voor vrouwen :lol:  :lol:  :lol:
:shock:  :shock:  :shock:  
correctie: speciaal voor de meerderheid van de vrouwen :wink:
You shoot me in a dream, you better wake up and apologize.

Sinister -D-

Citaat van: Racegirl
Citaat van: Magic SennaTof systeem, speciaal voor vrouwen :lol:  :lol:  :lol:
:shock:  :shock:  :shock:  
correctie: speciaal voor de meerderheid van de vrouwen :wink:

Tja, moet zeggen dat ik het daar wel mee eens ben......
Je zal wel niet blond zijn, met zo'n slimme opmerking  :wink:  :wink:

Trouwens, vind het wel cool, maar krijg je dan toch nog file-parkeren bij autolessen als dat systeem ooit op alle auto's zit??? Anders moet ik maar wachten tot dan  :roll:

sledge

Allemaal wel goed en wel, maar ik heb m'n bedenkingen of het in de realiteit wel echt uitvoorbaar is. Het systeem is volgens mij van teveel onbeïnvloedbare factoren afhankelijk.
Ik leef ook nog (een (heel klein) beetje)

Racegirl

Citaat van: Sinister
Citaat van: Racegirl
Citaat van: Magic SennaTof systeem, speciaal voor vrouwen :lol:  :lol:  :lol:
:shock:  :shock:  :shock:  
correctie: speciaal voor de meerderheid van de vrouwen :wink:

Tja, moet zeggen dat ik het daar wel mee eens ben......
Je zal wel niet blond zijn, met zo'n slimme opmerking  :wink:  :wink:

Trouwens, vind het wel cool, maar krijg je dan toch nog file-parkeren bij autolessen als dat systeem ooit op alle auto's zit??? Anders moet ik maar wachten tot dan  :roll:

Ben wel blond  :oops:  :oops:  :oops:  :oops:  :oops:  :oops:  :oops:  maar niet dom  :wink:
You shoot me in a dream, you better wake up and apologize.

Sinister -D-

Citaat van: Racegirl
Citaat van: Sinister
Citaat van: Racegirl
Citaat van: Magic SennaTof systeem, speciaal voor vrouwen :lol:  :lol:  :lol:
:shock:  :shock:  :shock:  
correctie: speciaal voor de meerderheid van de vrouwen :wink:

Tja, moet zeggen dat ik het daar wel mee eens ben......
Je zal wel niet blond zijn, met zo'n slimme opmerking  :wink:  :wink:

Trouwens, vind het wel cool, maar krijg je dan toch nog file-parkeren bij autolessen als dat systeem ooit op alle auto's zit??? Anders moet ik maar wachten tot dan  :roll:

Ben wel blond  :oops:  :oops:  :oops:  :oops:  :oops:  :oops:  :oops:  maar niet dom  :wink:
Dan zeg je toch gewoon dat het geverft is :D