M. Schumacher

Gestart door Kenneth1265, 15 februari 2003 - 22:02:55

« vorige - volgende »

M. Schumacher beste ooit?

ja
16 (35.6%)
nee
29 (64.4%)

Totaal aantal stemmen: 40

Poll gesloten: 16 april 2003 - 23:02:55

FerrariMan

Schumacher reed op 1, dus hij had er wel wat te zoeken. Of moet degene die eerst rijd de 2de zomaar laten passeren ? Het is Formule 1, geen janettenkoers he... (no offence) En Montoya had maar beter moeten nadenken, hij reed tenslotte 2de, en wie achter iemand rijd moet effe nadenken in plaats van blindelings in een gat te willen duiken waarvan je weet dat MS het nooit zal laten gebeuren.

Dus naar mijn mening is Montoya daar wel 'te kakken gezet'.
Vooral door zijn sterke uitspraken voor de race, die alles alleen maar belachelijker maakten.

Kort samengevat: Als Oostenrijk 2001 een race-incident was, dan was Brazilië dat zeker ook.

Bart VD

Uiteraard mag je je positie verdedigen.  Maar dat doe je niet door de deur dicht te smijten wanneer de achterligger met zijn voorvleugel al ter hoogte van uw achterband zit.  Formule 1 is niet gemaakt om te rammen, daarvoor zijn die wagens veel te kwetsbaar. Wil je tikken kunnen uitdelen, ga dan GT rijden ofzo.

En het gat was er wel degelijk.  Kijk maar naar Ralf, die een hele tijd achter Schumi reed en slechts op 1 (EEN!!) plaats in de buurt van een inhaalmaneuver kwam: precies dezelfde plaats.  Kijk naar de beelden gefilmd van achterop Schumi's wagen.  Monty deed wat hij moest doen, werd meegezogen door de ferrari, kwam op de juiste moment uit de slipstream, en net wanneer hij met zijn neus ter hoogte van de Ferrari kwam, smijt Schumi de deur dicht.

En zoals Luc al even aanhaalde, vreemd dat de FIA hier weer de ogen sloot...
This space for rent

tazpas

Citaat van: LucIk denk eerder dat Montoya de Zuid-Amerikaanse manier uitspeelt tegenover Schumacher's Duitse manier.

(Geen wonder dat er een aantal jaren geleden een massa Duitsers zijn  uitgeweken naar Zuid-Amerika :oops: )

Want Montoya 'probeert' (let wel, probeert!) Schumacher een koekje van eigen deeg te geven.
Alleen werkt dat natuurlijk niet zo bij Der Michaël.
(mede door de FIA die Montoya in Maleisië met een drive through bestrafte, vervolgens duidelijk stelde dat iemand die de ander bewust hindert die straf kan verwachten-of erger nog- en vervolgens niks ziet in Brazilië....maar dat terzijde)

Feit is wel dat Schumacher absoluut niet gedestabiliseerd wordt door spiegelend gedrag.

Er is er maar eentje geweest die Schumacher wist te destabiliseren en dat was Häkkinen in zijn goede dagen.
Heel stil, emotieloos, koel, relax, snel en onder druk kon die Fin Schumacher benaderen op een manier waar de Duitser geen antwoord op had. Vooral de, typisch voor de Finnen, ontspannen benadering van het hele gebeuren was iets waar Michaël geen zicht op had.

En weet je wiens gedrag een overtreffende trap is van dat van Häkkinen?
Juist, die andere jonge Fin die zo mogelijk 'te' koel is.
Onbenaderbaar voor Schumacher, de pers schuwend, maar wel een ijskoude blik zonder emotie! (Tenzij je hem kent.....;))

Als die McLaren maar eens een beetje wil werken.....!

Dat is nu wel het enige waarin ik je gelijk moet geven: Die drive through!
totaal onverdiend, toen heb ik ook mijn twijfels had ivm de FIA en hun eerlijkheid...maar als je alles bekijkt moest Montoya eens een lesje krijgen want hij reed overal door en tegen. En over Kimi hoop ik dat je gelijk gaat krijgen want ik zie dat mannetje wel zitten, laat ons eerst eens zien wat hij dit jaar presteert want "facts and figures" kan hij nog niet voorleggen, en zeg niet dat hij geen goeie auto heeft want DC heeft er toch mooi een wedstrijdje mee gewonnen vorig jaar!!

tazpas

Citaat van: Bart VDUiteraard mag je je positie verdedigen.  Maar dat doe je niet door de deur dicht te smijten wanneer de achterligger met zijn voorvleugel al ter hoogte van uw achterband zit.  Formule 1 is niet gemaakt om te rammen, daarvoor zijn die wagens veel te kwetsbaar. Wil je tikken kunnen uitdelen, ga dan GT rijden ofzo.

En het gat was er wel degelijk.  Kijk maar naar Ralf, die een hele tijd achter Schumi reed en slechts op 1 (EEN!!) plaats in de buurt van een inhaalmaneuver kwam: precies dezelfde plaats.  Kijk naar de beelden gefilmd van achterop Schumi's wagen.  Monty deed wat hij moest doen, werd meegezogen door de ferrari, kwam op de juiste moment uit de slipstream, en net wanneer hij met zijn neus ter hoogte van de Ferrari kwam, smijt Schumi de deur dicht.

En zoals Luc al even aanhaalde, vreemd dat de FIA hier weer de ogen sloot...

Ik val weer in herhaling maar je voorvleugel een paar cm voorbij het achterwiel van de auto voor je steken is GEEN inhaalmaneuver, jij moet remmen!!!!

Bart VD

Je voorvleugel een paar cm voorbij het achterwiel van de auto voor je steken is HET BEGIN van een inhaalmaneuver, Tazpas.  Een maneuver dat op wel heel brute wijze werd afgebroken.  Hoe wil je iemand inhalen zonder eerst uw neus naast het achterwiel van de voorligger te brengen?  Zijn maneuver zou daar niet geëindigd zijn, want hij had voldoende snelheid en plaats om die inhaalactie af te werken.
This space for rent

tazpas

Citaat van: Bart VDJe voorvleugel een paar cm voorbij het achterwiel van de auto voor je steken is HET BEGIN van een inhaalmaneuver, Tazpas.  Een maneuver dat op wel heel brute wijze werd afgebroken.  Hoe wil je iemand inhalen zonder eerst uw neus naast het achterwiel van de voorligger te brengen?  Zijn maneuver zou daar niet geëindigd zijn, want hij had voldoende snelheid en plaats om die inhaalactie af te werken.

Ok, het is dan het begin van een inhaalmaneuver maar, hoe moet ik het duidelijk maken, 1 euro is het begin van een miljoen maar IS geen miljoen he! We zullen het wel nooit weten of Montoya genoeg snelheid had om langszij te komen...

Bart VD

Hij had duidelijk genoeg snelheid om op dat rechte stuk voor die bocht Schumi te volgen, dichter te kruipen en uiteindelijk in zijn slipstream te geraken.  De camerabeelden an achterop de Ferrari tonen ook een duidelijke "burst of speed" wanneer Monty aan zijn maneuver begint.
This space for rent

tazpas

Citaat van: Bart VDHij had duidelijk genoeg snelheid om op dat rechte stuk voor die bocht Schumi te volgen, dichter te kruipen en uiteindelijk in zijn slipstream te geraken.  De camerabeelden an achterop de Ferrari tonen ook een duidelijke "burst of speed" wanneer Monty aan zijn maneuver begint.

Ok,ok, ik heb dat anders bekeken, voor mij was Montoya nog ver van een inhaalmaneuver...maar ja wie ben ik?

Eric

Kijk, ik ben in geen geval een Schumi fan, integendeel ik kan zijn kop niet zien maar dat is persoonlijk.

Hoe we het ook draaien of keren Schumacher zal altijd tegenkantingen krijgen en dat heeft hij vooral aan zichzelf te danken, zijn inhaalmanoeuvres, zijn houding, zijn startmanoeuvre en dan nog als de nummer 1 behandelt willen worden.
Dat alles heeft en zal hem geen goed doen.

Wat we ook tegen de Duitser hebben, het mag dan ook gezegd worden dat hij wellicht de beste is van het hedendaagse Formule 1.
Ondanks dat ik niet moet hebben van Herr Schumacher heb ik toch respect voor zijn talent en kunnen. :wink:

FerrariMan

Ok, allemaal goed en wel, en ik kan best snappen dat mensen dit niet graag zagen, maar leg me dan toch maar eens uit waarom hetgeen montoya deed in oostenrijk 2001 dan zoveel verschillend was ?

Geen verschil, Montoya deed de deur dicht.

Bart VD

Citaat van: FerrariManOk, allemaal goed en wel, en ik kan best snappen dat mensen dit niet graag zagen, maar leg me dan toch maar eens uit waarom hetgeen montoya deed in oostenrijk 2001 dan zoveel verschillend was ?

Geen verschil, Montoya deed de deur dicht.

Schumi zat toen al volledig naast Montoya (we hebben het toch over hetzelfde incident?  Want eerlijk gezegd zeggen data en circuitnamen mij maar weinig op dat gebied.), Monty kon toen de deur ook niet dichtsmijten.  Ze probeerden mekaar uit te remmen en Monty ging te ver.  Hij ging rechtdoor en Schumi kon er niet langs omdta hij aan de buitenkant van de bocht zat (voor zover ik mij meen te herinneren).

En ja, dat was fout van Monty.  Maar het was iets helemaal anders dan wat in Brazillië gebeurde.
This space for rent

kritikus

Juist nu het spannend wordt, geraakte ik niet op het forum.
Heeft me dat wat tijd gekost om dat allemaal door te lezen en 'vriend luc', 'k zou toch maar een beetje oppassen want voor je het weet krijg de hemel (weer) op je hoofd!

Maar ik ga proberen samen te vatten.

Waar Montoya een lesje moest krijgen, dan zou het misschien wijselijk geweest zijn om MS een lesje gegeven te hebben nadat hij Villeneuve ramde. Maar even met Max op pad om veiliger wegverkeer te promoten is niet echt een straf. Oh ja, hij was ook zijn punten kwijt maar dat is ook geen straf aan het eind van het seizoen als het kalf toch verdronken is.

Montoya mag best terecht gewezen worden maar dat doet men niet door dezelfde regels anders te interpreteren.
Daardoor kweek je alleen maar meer opstand.

Wat Kimi betreft, facts en figures (een ongepast gebruikte uitdrukking door Luc - vergeef me vriend!), kan hij inderdaad niet voorleggen maar om nu de 'overwinning' van DC te gaan gebruiken om de gebrekkige kwaliteit van de McLaren in vraag te stellen is ook een beetje 'dom'.

De McLaren was duidelijk een goede auto met veel, veel te weinig vermogen. De reden daarvoor is hier reeds meermaals aangehaald.
Beryllium dat nog steeds nadenderde in de motorontwikkeling in Northamptonshire en het overlijden van Paul Morgan, de tweede helft van Ilmor.
Maar Kimi heeft duidelijk laten zien uit wat voor hout hij gesneden is.
De kalmte waarmee hij de races benadert zijn al legendarisch.
De rust die hij uitstraalt al evenzeer.
De volwassenheid naar de pers toe, al praat hij nauwelijks, is ook een aanvaard feit in die middens.
In het McLaren team is iedereen vol overtuiging van die Fin die, ondanks alle lof in alle bladen en beelden, met zijn twee voeten vast op de grond blijft.

Laten we hopen dat de McLaren de nodige PK's aan boord heeft dit jaar en we zullen misschien nog koersen kunnen zien.
Al hoop ik dat de FIA zich nu een beetje rustig houdt en niet het hele seizoen de boel gaat lopen verdraaien.

tazpas

Citaat van: ericKijk, ik ben in geen geval een Schumi fan, integendeel ik kan zijn kop niet zien maar dat is persoonlijk.

Hoe we het ook draaien of keren Schumacher zal altijd tegenkantingen krijgen en dat heeft hij vooral aan zichzelf te danken, zijn inhaalmanoeuvres, zijn houding, zijn startmanoeuvre en dan nog als de nummer 1 behandelt willen worden.
Dat alles heeft en zal hem geen goed doen.

Wat we ook tegen de Duitser hebben, het mag dan ook gezegd worden dat hij wellicht de beste is van het hedendaagse Formule 1.
Ondanks dat ik niet moet hebben van Herr Schumacher heb ik toch respect voor zijn talent en kunnen. :wink:

Elk seizoen zorgt Shumi voor inhaalmaneuvers, startmaneuvers 8) controversen, kritiek, gel*l, voor van alles! En kan je de man straffen die de F1 kleur en kijkers en geld in het laadje brengt?

Luc

....zorgde ook voor veel vertier voor de mensen.
Ging toch de gevangenis in.

Larry Flint gaf/geeft een blad uit met vertier voor de mensen.
Ging toch de gevangenis in.

Een zwakke verdediging is het dan ook om te gaan zeggen dat ze Schumacher niet 'mogen' straffen omdat hij voor vertier zorgt.

Waarom kon Mika Häkkinen wereldkampioen worden zonder al die controverse? OK, het was 'maar' twee keer. Maar toch....Toen had Schumacher er ook maar twee! En toen al was zijn naam gevallen in vele controversiële gebeurtenissen op en naast het circuit.

In het verleden heeft de FIA (te) veel door de vingers gezien en nu moeten ze oogsten wat ze zelf gezaaid hebben. Daar hebben ze nu spijt van en gaan ze overdreven onkruidverdelgers gebruiken die ook de goede gewassen op het veld kapot kunnen maken.

En blijkbaar haalt het allemaal niks uit want todt heeft onlangs nog beweerd dat de FIA kan doen wat ze willen, als Hij teamorders nodig acht zal Hij ze uitvoeren.
Kwestie van de boodschap absoluut niet begrepen te hebben.


PS. Eindelijk kritikus, ik dacht dat je me in de steek had gelaten!
mijn gedacht op www.eze.be

The Iceman

Citaat van: FerrariManInderdaad Luc, Spa '98 staat op rekening van MS, daar ben ik heel zeker van. Moest hij daar even nagedacht hebben dan was hij ook in '98 WK geworden !

Maar ondertussen is het gewoon een discussie geworden van 'mijn is beter, neen, het mijne is beter...' als je me snapt.

Wie weet zit er aan de andere kant van de wereldbol wel een andere Luc die inside verhalen heeft die tegen McLaren gericht zijn...wie weet.

Bij mij blijft het steeds overkomen als een complex beste Luc.
Maar iedereen heeft recht op een eigen mening natuurlijk.

We zijn het toch eens over 1 ding, de nieuwe regels ! Bahbah...

Ben ervan overtuigd dat Luc zeker niet met een complex rondloopt, maar steevast  altijd de waarheid spreekt !!!!  :x Zo'n verhalen ga je toch niet verzinnen !!!!!  :x  :x  :x  :x