M. Schumacher

Gestart door Kenneth1265, 15 februari 2003 - 22:02:55

« vorige - volgende »

M. Schumacher beste ooit?

ja
16 (35.6%)
nee
29 (64.4%)

Totaal aantal stemmen: 40

Poll gesloten: 16 april 2003 - 23:02:55

Luc

............heb ik antwoord op.

McLaren zoekt ook achterpoortjes. Maar om één of andere reden weet de FIA altijd 'zijn kazak te keren' als het ding echt wordt gebruikt.

Zo was er het tweede rempedaal wat door de technische commissie van de FIA was goedgekeurd tot het gebruikt werd en toch weer werd verboden.
Zo was er het differentiëel waarvan de FIA alle plannen en voorontwerpen had gekregen en geen problemen had gezien.
Totdat.... inderdaad.
Zo was er de versnellingsbak in 2000. De FIA kreeg alle plannen, werd in Woking uitgenodigd om het ding te keuren voor het ging gemaakt worden.
En toen het op het circuit aankwam, gooide de FIA het over een andere boeg en verbood het ding. In die versnellingsbak zat een jaar werk, alles met alle openheid naar de FIA en steeds met de goedkeuring.

Ik weet dus niet of het echt zo is dat Ferrari zo veel beter is of dat ze met meer wegkomen.
Feit is wel dat Ferrari nooit enige openheid heeft gehad naar de   FIA toe.
Steeds kwamen ze, na geheime testen op hun eigen circuit, op races aan met dingen waarvan de FIA nooit lucht had gekregen. Dat in tegenstelling tot McLaren.
Misschien moet Dennis en consoorten ook maar weer eens wat geheimzinniger gaan doen en de dingen niet zo openlijk in de ontwerpfase ter goedkeuring voorleggen aan de FIA.
mijn gedacht op www.eze.be

tazpas

Tja, misschien duurt eerlijk toch net niet het langst? Het is het resultaat dat telt in een sport waar geld zo belangrijk is, het gaat al lang niet meer om een beker of de eer he...Ik kan daar ook niets aan doen, alleen zulke dingen gewoon aanvaarden zodat ik er mee kan leven!

phil69

Misschien moet Dennis en consoorten ook maar weer eens wat geheimzinniger gaan doen en de dingen niet zo openlijk in de ontwerpfase ter goedkeuring voorleggen aan de FIA.[/quote]

misschhien ???
als de ene het doet moet je volgen,op technich vlak ,maar ook op dat vlak
is nie eerlijk,nee...tis oneerlijk tegen oneerlijk,dan lijkt da weer eerlijk
:cry:

FerrariMan

Ochja, ge moet het kunnen relativeren hé, het ene team foetelt wat en het andere team gaat een jonge piloot na de race bedreigen omdat die hun piloot zou hebben opgehouden...

En zo kan je langs elke kant altijd wel iets vinden...

Luc

... Ferrariman.
Waarmee ik natuurlijk Dennis' en Haug's gedrag in Monaco niet goedpraat, maar toch even nuanceren. Het was helemaal niet zo erg als de pers wil doen overkomen en ik denk dat iemand als todt nog iets erger zou gereageerd hebben.
Ik heb namelijk todt al enkele malen zien ronddolen bij verlies en dat is geen prettig gezicht.
Ik zal nooit de man zijn gezicht vergeten in Spa 2000 's avonds toen hij voorbij het McLaren kamp moest in de paddock. Even sorry zeggen toen hij een Finse griet bijna omver liep, kon er niet af. We hebben ons nooit vergeven (Bob McMurray van McLaren vroeg het ons meteen) dat we toen geen foto hebben genomen van de kleine kabouter zonder pinnemuts.

En zullen we dan ook eens kijken hoe Schumacher zich gedragen heeft bij sommige maneuvers.....? Heu, datzelfde jaar, in Spa,  waarbij hij tegen 300+ even dacht met zijn achterband Häkkinen's voorvleugel er af te moeten tikken op Kemmel? (heb zelf de tyremarks gezien op de voorvleugel!)

Maar een beetje eerlijkheid gebiedt wel om te zeggen dat de actie van Bernoldi vrij zinloos was? Toch?

Een beetje karten en je snapt wat er gebeurde.
Als je sneller bent maar de man voor je is geen sukkelaaren de baan is te smal voor twee auto's, dan kom je er niet voorbij. En erger jij je dan niet als je een paar ronden voor je plezier gehinderd wordt door zo'n 'amateur'?

Maar nogmaals, Dennis en Haug hadden dat iets taktischer kunnen oplossen.
Net zoals Schumacher het ooit in Spa taktischer had kunnen oplossen ;)
mijn gedacht op www.eze.be

FerrariMan

Inderdaad Luc, Spa '98 staat op rekening van MS, daar ben ik heel zeker van. Moest hij daar even nagedacht hebben dan was hij ook in '98 WK geworden !

Maar ondertussen is het gewoon een discussie geworden van 'mijn is beter, neen, het mijne is beter...' als je me snapt.

Wie weet zit er aan de andere kant van de wereldbol wel een andere Luc die inside verhalen heeft die tegen McLaren gericht zijn...wie weet.

Bij mij blijft het steeds overkomen als een complex beste Luc.
Maar iedereen heeft recht op een eigen mening natuurlijk.

We zijn het toch eens over 1 ding, de nieuwe regels ! Bahbah...

tazpas

Citaat van: Luc... En zullen we dan ook eens kijken hoe Schumacher zich gedragen heeft bij sommige maneuvers.....? Heu, datzelfde jaar, in Spa,  waarbij hij tegen 300+ even dacht met zijn achterband Häkkinen's voorvleugel er af te moeten tikken op Kemmel? (heb zelf de tyremarks gezien op de voorvleugel!)
Net zoals Schumacher het ooit in Spa taktischer had kunnen oplossen ;)

Daar gaat onze Luc weer! Denk je nu echt dat je met 300 per uur expres iemands voorvleugel er af kan tikken? Het is geen wedstrijdje kleiduifschieten he! Als je Montoya heet daarintegen.... :D

Luc

Het is helemaal geen complex want ik heb fantastische jaren achter de rug met een fantastiche Häkkinen die behoorlijk tegenwerk bood tegen MS.
En ik ben er van overtuigd dat we nog mooie jaren tegemoet gaan.... met die andere Fin die zo mogelijk nog sneller, maar in ieder geval nog koeler is.

Waar ik een beetje moeite mee heb is de verheerlijking van een aantal Ferrari- of Schumacherfans. En jij bent er eentje die voldoende eerlijkheid heb, maar er zijn er anderen die ongeveer de stront van Schumacher als choco op hun boterham zouden smeren, toch?

En wat die nieuwe regels betreft, jongens, breek daar mijn bek niet over open.....LC en TC afschaffen, akkoord, over een bepaalde termijn.
Maar al de andere veranderingen, dienen tot niks, absoluut niks en destabiliseren de F1 dusdanig dat het me niks zou verbazen dat dit seizoen mijn laatste actieve seizoen wordt (al hoop ik dat ik fout ben!)
Maar ik heb een goed alternatief....rally! Bereikbaar en minstens zo spectaculair. Alleen een beetje moeilijker te organiseren....
mijn gedacht op www.eze.be

Bart VD

Citaat van: tazpas
Daar gaat onze Luc weer! Denk je nu echt dat je met 300 per uur expres iemands voorvleugel er af kan tikken? Het is geen wedstrijdje kleiduifschieten he! Als je Montoya heet daarintegen.... :D

Bwa, gewoon even de deur dichtsmijten terwijl een achterligger volop bezig is voor te steken durft een voorvleugel anders wel eens ferm mollen (Brazillië 2002)...
This space for rent

Luc

Ik weet niet waar jij was tijdens die Grand Prix maar ik was redelijk kort bij toen er 's avonds over gepraat werd en het was wel degelijk opzettelijk!
Heel erg opzettelijk en op een typische Mika manier is dat uitgesproken, op een volwassen manier dus zonder al te veel pers.
Die avond spraken we Mika (en ik weet dat je dat niet gelooft, maar toch) en hij vertelde dat er weinige bange momenten waren geweest in zijn F1 carriere maar dat dat Kemmel incident er duidelijk eentje was geweest.

Maar toch een goed ontbijt gewenst!
mijn gedacht op www.eze.be

Schumivill

Citaatmaar er zijn er anderen die ongeveer de stront van Schumacher als choco op hun boterham zouden smeren, toch?

ROFLL!!
Francorchamps:'96,'00,'01,'02,'04,'05,'08,'15,'16,'17
Hockenheim: '03
Nurburgring: '06,'07,'09
Barcelona: '10,'11,'12
Boedapest: '13,'14,'17
Montreal: '14
Monza: '18

FerrariMan

Citaat van: Bart VD
Citaat van: tazpas
Daar gaat onze Luc weer! Denk je nu echt dat je met 300 per uur expres iemands voorvleugel er af kan tikken? Het is geen wedstrijdje kleiduifschieten he! Als je Montoya heet daarintegen.... :D

Bwa, gewoon even de deur dichtsmijten terwijl een achterligger volop bezig is voor te steken durft een voorvleugel anders wel eens ferm mollen (Brazillië 2002)...

Als Montoya dacht dat MS zich zo ging laten doen zoals het jaar ervoor was hij goed fout ! Montoya wou de harde spelen, vooral ook nog door die uitsprajen erboven op maar kreeg een wijze les terug van MS  8)

Hoe je het ook draait of keert, Montoya is toen 'goed te kakken gezet'.

Maar daar ging het nu niet over.

Ohja, die Montoya, is dat niet dezelfde die in Oostenrijk 2001 gewoon alles dicht gooide om MS te blokkeren in de bocht ?  :lol:

Luc

Ik denk eerder dat Montoya de Zuid-Amerikaanse manier uitspeelt tegenover Schumacher's Duitse manier.

(Geen wonder dat er een aantal jaren geleden een massa Duitsers zijn  uitgeweken naar Zuid-Amerika :oops: )

Want Montoya 'probeert' (let wel, probeert!) Schumacher een koekje van eigen deeg te geven.
Alleen werkt dat natuurlijk niet zo bij Der Michaël.
(mede door de FIA die Montoya in Maleisië met een drive through bestrafte, vervolgens duidelijk stelde dat iemand die de ander bewust hindert die straf kan verwachten-of erger nog- en vervolgens niks ziet in Brazilië....maar dat terzijde)

Feit is wel dat Schumacher absoluut niet gedestabiliseerd wordt door spiegelend gedrag.

Er is er maar eentje geweest die Schumacher wist te destabiliseren en dat was Häkkinen in zijn goede dagen.
Heel stil, emotieloos, koel, relax, snel en onder druk kon die Fin Schumacher benaderen op een manier waar de Duitser geen antwoord op had. Vooral de, typisch voor de Finnen, ontspannen benadering van het hele gebeuren was iets waar Michaël geen zicht op had.

En weet je wiens gedrag een overtreffende trap is van dat van Häkkinen?
Juist, die andere jonge Fin die zo mogelijk 'te' koel is.
Onbenaderbaar voor Schumacher, de pers schuwend, maar wel een ijskoude blik zonder emotie! (Tenzij je hem kent.....;))

Als die McLaren maar eens een beetje wil werken.....!
mijn gedacht op www.eze.be

FerrariMan

Daarom mis ik de tijd dat het MS vs. MH was, dat waren pas spannende races ! Maar ik denk ook dat MS maar voor één tegenstander respect heeft gehad, en dat is Mika.

Bart VD

Citaat van: FerrariMan
Citaat van: Bart VD
Citaat van: tazpas
Daar gaat onze Luc weer! Denk je nu echt dat je met 300 per uur expres iemands voorvleugel er af kan tikken? Het is geen wedstrijdje kleiduifschieten he! Als je Montoya heet daarintegen.... :D

Bwa, gewoon even de deur dichtsmijten terwijl een achterligger volop bezig is voor te steken durft een voorvleugel anders wel eens ferm mollen (Brazillië 2002)...

Als Montoya dacht dat MS zich zo ging laten doen zoals het jaar ervoor was hij goed fout ! Montoya wou de harde spelen, vooral ook nog door die uitsprajen erboven op maar kreeg een wijze les terug van MS  8)

Hoe je het ook draait of keert, Montoya is toen 'goed te kakken gezet'.

Maar daar ging het nu niet over.

Ohja, die Montoya, is dat niet dezelfde die in Oostenrijk 2001 gewoon alles dicht gooide om MS te blokkeren in de bocht ?  :lol:

In Brazillië is Montoya niet te kakken gezet.  In Brazillië heeft Schumacher nogmaals zijn ware kleuren getoond.  Evenals de FIA.

Oostenrijk was een race-incident.  Een fout van Monoya, maar een race-incident.  In Brazillië had Schumacher kort voor die bocht helemaal niets te zoeken aan die kant van de baan.  Behalve dan om de deur dicht te smijten.
This space for rent