M. Schumacher

Gestart door Kenneth1265, 15 februari 2003 - 22:02:55

« vorige - volgende »

M. Schumacher beste ooit?

ja
16 (35.6%)
nee
29 (64.4%)

Totaal aantal stemmen: 40

Poll gesloten: 16 april 2003 - 23:02:55

Alan Blues

Ik vind Yoong de beste piloot.........maarja, ik vind ook dat KVC Sterrebeek de beste voetbalploeg ter wereld is. ;)

Jasper

Citaat van: Alan BluesIk vind Yoong de beste piloot.........maarja, ik vind ook dat KVC Sterrebeek de beste voetbalploeg ter wereld is. ;)
Onze voetbalploeg in het derde leerjaar was toch nog lekker vele beteeer. :P ;) ;)
Maar nu ben ik snel weg want ik moet pizza gaan eten. :P ;) ;)

Alan Blues

Citaat van: Jasper
Citaat van: Alan BluesIk vind Yoong de beste piloot.........maarja, ik vind ook dat KVC Sterrebeek de beste voetbalploeg ter wereld is. ;)
Onze voetbalploeg in het derde leerjaar was toch nog lekker vele beteeer. :P ;) ;)
Maar nu ben ik snel weg want ik moet pizza gaan eten. :P ;) ;)

Smakelijk! :)

Doefie

Komaan zeg,

oftewel HOU OP[/color]

oftewel SLUIT DEZE DISCUSSIE

The Iceman

Voor mij is Schumacher zeker niet de beste ooit !!!! In 1994 had hij de beste wagen in het begin van het seizoen, maar de Williams werd gedurende het seizoen beter en beter. Ik had niet mogen dromen als Ayrton daar nog tot het einde van het seizoen had mee kunnen rijden, als je ziet dat Damon Hill er op het einde nog bijna wereldkampioen is mee geworden en wetende dat Hill tijdens de eerste race in Brazilië nog serieus zoek werd gereden door Ayrton, dan had Schumacher Hill er niet moeten uitrammen in Adelaide om zijn eerste wereldtitel te pakken en had Ayrton in Francorchamps al wereldkampioen geweest !!!!  8)  Onsportief maneuver van Schumacher in Adelaide waar zijn ware aard al direct bovenkwam, slechte verliezer !!!! Doet het in 1997 nog eens met Jacques Villeneuve in Jerez. In 2000 - 2002 is Ferrari oppermachtig en met een kneusje van een teammaat die alleen maar treintje mag rijden is het natuurlijk niet zo moeilijk om wereldkampioen te worden. Schumacher heeft dan wel 5 titels behaald, maar voor de 3 laatste heeft hij nooit echt moeten vechten. Er zijn andere coureurs die er minder hebben behaald, maar daarvoor de ziel uit hun lijf hebben moeten rijden en dat maakt van hen toch grotere coureurs.  :D

Kenneth1265

Citaat van: MisterY
Citaat van: tazpas
Citaat van: kritikusHet blijft grappig om te zien dat Schumacher fans het wereldkampioen worden van 'een ander' rijder wijten aan de betere auto terwijl Schumacher altijd wereldkampioen wordt met een 'slechte auto'.

Wat die Benetton van 94 betreft, hmmmmmmmmmmmm, was dat niet die auto met verborgen tractiecontrole?

Wat die niet zo goede Ferrari betreft? Is dat niet die auto die al bijna twee seizoenen niet uitvalt? En is dat niet diezelfde auto waar zoveel controverse rond is. (vleugels, versnellingsbak, bodem, 'bevroren' benzine, de voordelen tijdens de testen, de voorkeursbehandeling van Bridgestone.......enzovoort)

Hmmmmmmmmmmmmmmm, McLaren's beryllium werd door de FIA enorm snel verboden nadat Ferrari er geen blijf mee wist.
Terwijl het metalmatrix, nu gebruikt door Ferrari, duurder en minstens even schadelijk (lees ongezond in Todt woorden) nog altijd gemonteerd blijft. En de FIA blijft vaag in zijn omschrijving van 'te verbieden' materialen.......


De controverse, zoals mijn 'vriend luc' (hoe ziet die er eigenlijk uit?) al zei, blijft de carriere van Schumacher doorkruisen en dat werpt een smet op zijn carriere.
Al ben ik overtuigd dat diezelfde Schumacher op een eerlijke manier (en ik wil hiermee niet beweren dat de andere keren niet eerlijk waren ;)) ook wel een aantal keer wereldkampioen was geworden.

Want dat moge gezegd, zijn inzet is onvergelijkbaar. Zelfs met een 90 % auto zal Schumacher dusdanig presteren dat de auto de 100 zal benaderen. Dat terwijl anderen; Häkkinen bijvoorbeeld, met een 90% auto de moeite niet kon opbrengen om met zijn minstens even groot talent als Schumacher het verschil te maken.


Maar over controversen.....hmmmmmmmmmmmmm te veel, veel te veel om in de lijst van de 'echte' groten te worden opgenomen!

Ik weet ook niet hoe Luc er uit ziet maar ik ben bezig met me voor te stellen hoe jij daar voor je pc moet zitten, met je kin tussen je duim en en wijsvinger op de elleboog steunend en luid "hmmmmmmmmmmm" te zitten kreunen, en dan in je sikje strelen en dan weer "hmmmmmmmmmmm", ik zie het echt voor me en als je een vrouw hebt zit die jou waarschijnlijk dan met argus ogen aan te kijken vanuit de luie zetel en in zichzelf te mompelen: "pfffffff, t gaat weer over Schumacher zeker?" en dan kijk jij haar vernietigend aan en roept: "Moei u met uw eigen zaken!!!" waarop zij een glazen asbak gooit die jij net kan ontwijken maar vol in jouw pc-scherm vliegt waarop die met een luide knal ontploft...Jullie zitten elkaar stil, maar met van haat gloeiende ogen aan te kijken...dan sta jij recht, neemt je sleutels en rijdt naar het dichtsbijzijnde internetcafee om jou kritiek te uiten op de F1 pits.net site en begint weer van "hmmmmmmmmmmmmmm", jij hebt niet gezien dat er een boom van een vent ( een schumacherfan toevallig ) nieuwsgierig wordt en hij wel eens zou willen zien waarom jij zoveel "hmmmmmmmmmmm" mompelt..................
Dit volledig terzijde maar ik vind niet dat Hakinnen vergeleken mag worden met Schumacher qua talent
Mijn schrijftalent daarintegen...

Persoonlijke aanvallen? Het laagste wat er is...  :roll:

Opnieuw een topic over de "grote" ( :?: ) Schumacher, gestart door een Schumi-fan. Zij willen onze mening horen of we Schumacher de grootste vinden of niet. Tot we onze mening zeggen. Mijn mening vind ik volledig terug in deze van kritikus. Maar dan gaan de Schumi-fans opnieuw gaan steigeren (net zoals het paard in het Ferrari-logo). Onze mening aanvaarden zij niet en we worden dan maar afgemaakt als anti-Schumacher! :?
Zielig...  :|

Ik heb deze topic alleen gestart om te weten wat de mensen van Schumaher denken en niet om hem uit te lachen ofzo, hou het gewoon beschaaft. En ja ik ben Schumacher fan

Eric

Citaat van: Kenneth1265
Ik heb deze topic alleen gestart om te weten wat de mensen van Schumaher denken en niet om hem uit te lachen ofzo, hou het gewoon beschaaft. En ja ik ben Schumacher fan

Ik denk niet dat de mensen hier Schumacher uitlachen, ze geven eerder kritiek op hem.
Ik ben in de eerste plaats een Kimi fan maar ik zal ook de eerste zijn om te zeggen dat Schumacher een groot talent, misschien wel het grootste talent op DIT MOMENT.

Dat er kritiek op Schumi komt heeft hij vooral te danken aan zichzelf en aan Todt en Brawn, de redenen kan je hier genoeg lezen.

dj Peter

Er zijn nu eenmaal fans én anti-fans van MS en als je een forum start over hem,dan kan je uiteraard felle reacties verwachten dacht ik zo :roll:  :roll:  :roll:  :wink:  

FerrariMan

Citaat van: SnekuemIn 2000 - 2002 is Ferrari oppermachtig

In 2000 oppermachtig ? Heb ik iets gemist ?  8)

The Iceman

Citaat van: FerrariMan
Citaat van: SnekuemIn 2000 - 2002 is Ferrari oppermachtig

In 2000 oppermachtig ? Heb ik iets gemist ?  8)

Denk dat in 2000 de Ferrari toch de te kloppen machine was !!!!

Sinister -D-

Citaat van: Snekuem
Citaat van: FerrariMan
Citaat van: SnekuemIn 2000 - 2002 is Ferrari oppermachtig

In 2000 oppermachtig ? Heb ik iets gemist ?  8)

Denk dat in 2000 de Ferrari toch de te kloppen machine was !!!!
Toen was er tenminste nog spanning, nu nie meer zo :cry:

Hopelijk in Melbourne anders  :P

Schumi

Citaat van: DoefieF1
CitaatOh nee,daar gaan we weer  :roll:  
Ik denk dat je gelijk hebt... :roll:  :(
Aan Kenneth1265 en Bart VD: is het omdat je pro- of contra-Schumacher bent dat de andere verliezers zijn ?

Schumacher is voor mij niet de grootste, voor anderen wel. Simpel.

Schumacher heeft de laatste 2 jaar enorm weinig tegenstand gehad, daardoor kon hij veel records evenaren of verbreken. Is Schumacher te vergelijken met een Lauda, een Fangio, een Clark, een Moss, ... en ga zo maar door. Antwoord is simpel: nee. Je kan je niet enkel baseren op statistieken. (Dit is denk ik wat KVDracer probeert te zeggen, of ben ik mis ?)

Dit is iets wat ook Schumacher zelf zegt. Je kan nu eenmaal niet twee tijden met elkaar gaan vergelijken. Voor mij was het vroeger allemaal een pak moeilijker dan nu, in dat opzicht is Schumi dus niet de beste aller tijden, anderzijds is hij zo professioneel, zo gedreven, afgetraind, werkt hij in zo'n details dat het bijna naar het maniakale neigt, en in dat opzicht is hij wel de grootste.

Wat je wel kan zeggen, is dat Schumi veruit de grootste is van deze generatie.

Voor mij persoonlijk is Schumacher de grootste, maar om hem te vergelijken met de mannen van de middeleeuwen  :wink:

En ik weet nog één ding zeker: als Schumi de F1 verlaat, zal er een grote leemte ontstaan...
La Scuderia Ferrari: orgoglio rosso della Formula una.
KRC Genk: pride and fame

Schumi

Citaat van: kritikusIs nog erger!
Maar het blijft altijd hetzelfde, de Schumacher fans vinden hun ster DE ster.
Terwijl zijn niet fans, of de mensen die iets meer zien dan de dorpspastoor vertelt,  hun mening geven. Vervolgens worden afgekraakt en als 'onkenners' worden uitgemaakt.

Bedankt voor het veralgemenen...  :roll:

Neem nu Ferrari: waar stonden zij voor Schumacher en co kwamen? Waar staan ze nu? Ze hebben er een tijdje over gedaan, dus als de FIA echt Ferrari zo zou beschermen, waarom niet vanaf de eerste race van Schumacher in het rood?

Bekijk dit eens even:
1994:
Schumacher <-> Hill
1995:
Schumacher <-> Hill
1996:
Schumacher <-> Hill
1997:
Schumacher <-> Villeneuve
1998:
Schumacher <-> Hakkinen
1999:
Irvine <-> Hakkinen
(Schumacher out met beenbreuk, anders stond hij ook hier te pronken)
2000:
Schumacher <-> Hakkinen
2001:
Schumacher <-> ???
2002:
Schumacher <-> Niemand

Eén constante: in alle titelstrijds van de laatste jaren is Schumacher betrokken. Al twijfel ik eerlijk gezegd over 2000 of het daar Hakkinen wel was die zijn voornaamste concurrent is...
Kan dit allemaal gerealiseerd worden met enkel slaafse teamgenoten of een ietsiepietsie illegale wagen? Is Schumacher al vanaf het eerste moment een hand boven het hoofd gehouden?

Hij is niet de beste aller tijden, maar door zijn inzet, zijn gedrevenheid, professionalisme (waar je zelf al op wees) hoort hij wel bij de absolute top. Iets wat niemand, zelfs de meest verstokte Schumihater, niet kan ontkennen...

Ik geef grif toe dat er een reukje hangt aan het berrylium-metalmatrix verhaal en dat Ferrari al enkele keren door het oog van de naald is gekropen bij de inspecties én dat niet altijd alles even kosjes was aan de Ferrari, maar dit kan gewoon niet alleen verantwoordelijk zijn voor de man zijn succes.
La Scuderia Ferrari: orgoglio rosso della Formula una.
KRC Genk: pride and fame

Luc

'k Ga me hier niet populair maken, maar dat was ik toch al niet.
Dus toch maar.....en ik kan makkelijk verdwijnen terwijl Kritikus toch wat vrienden moet houden ;)

Laat me zachtjes beginnen.

Er is NIEMAND in de huidige F1 met de gedrevenheid, de inzet en de eeuwige motivatie die kan vergeleken worden met Michaël Schumacher.

Schumi heeft gelijk en nuanceert meteen in zijn eerste zin zijn hele betoog.
Want het is duidelijk dat het Schumacher en "co" waren die de wederopstanding van Schumacher heeft veroorzaakt.

En nu ga ik één en ander weerleggen.

Waarom heeft de FIA Ferrari vanaf het begin geen hand boven het hoofd gehouden?
Wel, omdat iedereen (inclusief ik) dacht dat Ferrari met die bezetting de wederopstanding zelf zou kunnen afdwingen.
Na jaren, vijf jaar om exact te zijn, bleek het niet te lukken.
En zo waren er intrinsieke zaken met die Ferrari aan de hand, zaken waar blijkbaar (ongelooflijk maar waar)Byrne en Brawn niet meteen een oplossing voor hadden.
Een voorbeeldje:
De Ferrari 'vrat' achterbanden. Vooral op lange rechte stukken was de achterzijde van de Ferrari 'licht en daardoor werden de banden vaak te warm. Denk daarbij aan Spa 2000 waar Schumacher op Kemmel zijn banden ging koelen in de vochtige plekken.
Om dit probleem op te lossen greep Ferrari terug naar een oude oplossing, namelijk de vloer lichtjes flexibel maken zodat die op rechte stukken een beetje naar de grond toe zoog en alzo een venturi veroorzaakte. Deze oplossing hadden ze ook al gebruikt in Maleisië 99, ten tijde van de barge board affaire. Daar had Jo Bauer van de FIA drie 'overtredingen' ontdekt: de barge boards, de vloer en de banden.
Echter trok men maar één kaart om Ferrari op te roepen. Mosley heeft daarover trouwens onlangs toegegeven in een interview dat zij maar al te goed wisten dat de Ferrari op drie punten in overtreding was maar doordat Ron Dennis enkel verduidelijking (dat is al wat je kan doen als tegenstander binnen de FIA) vroeg over de barge boards. Doordat de hele auto niet in vraag was gesteld werden enkel de barge boards naar Parijs gehaald en daar bleek niks aan de hand. Moslet gaf echter onlangs helemaal toe dat die dingen in overtreding waren maar doordat ze in Parijs niet gecontroleerd werden op de auto er niks aa te merken was.
Ferrari kreeg wel de opdracht om die vloer niet meer te gebruiken. (Ongeveer zoals ze na Brazilië 02 de vraag kregen om die achtervleugel niet meer te gebruiken.)
Dit terzijde.
De vloer dus.
Ferrari had dus geen antwoord tegenover de knappe McLaren met een opnieuw gemotiveerde Häkkinen aan het stuur.
Dus werd in Imola die vloer weer gebruikt. Enplots leek die Ferrari aan de grond gekleefd, vooral in de parabolica was zijn gedrag subliem.

Het was dus duidelijk geworden dat een goede McLaren met een gemotiveerde Häkkinen de evenknie was van Schumacher in de Ferrari.

Na al die jaren bleek 2000 weer een jaar te worden voor die grijze combinatie. (Na Spa kon niemand weten dat de McLaren in Indy zou ontploffen).
Dus geleidelijk aan is de FIA door de vingers gaan zien. Geleidelijk aan omdat bleek dat het niet altijd lukte op een legale manier. (Maleisië 99 was een supervoorbeeld, alleen was daar Irvine de tegenstander en die had niet de onbeperkte steun van de rode stal.)
Trouwens, wat die vloer betreft, in Japan 99 vertelde Irvine nog dat het jammer was dat ze de vloer van Maleisië niet meer mochten gebruiken.

Uiteindelijk blijkt nu, en dat tot grote ergernis van Mosley en co, dat Ferrari die 'bescherming' redelijk is gaan misbruiken. Getuige daarvan de verschillende verwittingen aan het adres van Ferrari dit jaar. De pogingen om hen te destabiliseren na Oostenrijk. Maar wat blijkt nu, todt en de zijnen achten zich ongenaakbaar en Mosley is op zoek naar allerlei middelen om die eerdere bescherming te nuanceren.
En daarvoor heeft hij allerlei bizarre maatregelen ingevoerd.
Denk daarbij aan de telemetrieban, de vermeende radioban.... enkel en alleen om teamorders proberen te voorkomen want todt heeft heel recent nog gezegd dat hij diezelfde filosofie zal blijven hanteren ondanks het verbod van de FIA. En Mosley staat dus weer in zijn hemd!

Enfin,
ik denk dat ik al weer veel te lang heb geschreven, tot ergernis van velen!

Maar ik hoop nog altijd dat ik met de grootste tegenstanders aan de toog een gesprekje kan voeren.
Ik heb een zak vol feiten en gegevens die mijn standpunt bevestigen.

PS. De metalmatrix affaire, heel raar maar blijkbaar heeft de FIA geen antwoord op de inventiviteit van Ferrari. Het blijft me verbazen hoe ze bijzonder snel beryllium konden verbannen terwijl ze voor een duurder minstens zo schadelijk materiaal rond de pot blijven draaien.
Maar over een paar maanden zijn we weer live en kunnen we ons licht weer gaan opsteken. Zeker nu de hele garage werkloos is van zaterdagmiddag tot zondagmiddag.

Sorry dat ik weer even aanwezig was, maar ik moest mijn 'vriend' kritikus even 'beschermen'.
mijn gedacht op www.eze.be

tazpas

Dat bewijst misschien allemaal ook de gedrevenheid van Ferrari om te winnen? Ik ga ook nog eens in herhaling vallen: overal, in alle sporten, in het bedrijfsleven en zelfs in ons dagelijkse leven worden achterpoortjes of zo gebruikt om "regels" te omzeilen! Ferrari is daar het beste in in de F1! En zo boeken ze resultaten! Is het eerlijk? misschien niet maar iedereen kan het proberen, alleen niet tegen de lamp proberen te lopen of net buiten schot blijven is de boodschap...