2025, wat gaat dat worden?

Gestart door Robbert65, 24 december 2024 - 18:49:36

« vorige - volgende »

Robbert65

Ik wens allen een heerlijke tijd rond de feestdagen en een machtig prachtig 2025!!!
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Robbert65

Line-up 2025

Line-up 2025

1. RBR. VER-LAW
2. MCL. NOR-PIA
3. FER. LEC-HAM
4. MER. RUS-ANT
5. ASM. ALO-STR
6. HAA. OCO-BEA
7. RB . TSU-HAD
8. WIL. ALB-SAI
9. ALP. GAS- DOO
10.SAU. HUL-BOR

Dus een hoop nieuwelingen maar tegelijkertijd zijn Hadjar en Antonelli de enige echte rookies volgens mij.

Verrassendste rijder in de line-up voor komend jaar is Tsunoda. Hoe kun je zo'n jongen passeren en hem dan toch laten zitten, terwijl Colapinto, Pourchere, Drugovich of hoe heet ie ook weer aan de kant staan? Ik begrijp deze weer totaal niet van RBR.....

Eerlijk gezegd vind ik de keuze vsn Haas voor Ocon ook raar hoor...
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Mickey

Sabai

Citaat van: Robbert65 op 30 december 2024 - 17:28:58Line-up 2025

Line-up 2025

1. RBR. VER-LAW
2. MCL. NOR-PIA
3. FER. LEC-HAM
4. MER. RUS-ANT
5. ASM. ALO-STR
6. HAA. OCO-BEA
7. RB . TSU-HAD
8. WIL. ALB-SAI
9. ALP. GAS- DOO
10.SAU. HUL-BOR

Dus een hoop nieuwelingen maar tegelijkertijd zijn Hadjar en Antonelli de enige echte rookies volgens mij.

Verrassendste rijder in de line-up voor komend jaar is Tsunoda. Hoe kun je zo'n jongen passeren en hem dan toch laten zitten, terwijl Colapinto, Pourchere, Drugovich of hoe heet ie ook weer aan de kant staan? Ik begrijp deze weer totaal niet van RBR.....

Eerlijk gezegd vind ik de keuze vsn Haas voor Ocon ook raar hoor...

Tsunoda zit daar nog omdat Honda de motoren leveren en er waarschijnlijk een deal aan vast zit  ::)

Ik vind de keuze voor Lawson overigens ook de juiste keuze. Die heeft op mij meer indruk gemaakt dan Tsunoda in 5 jaar tijd...

Wings

Citaat van: Robbert65 op 24 december 2024 - 18:49:36Ik wens allen een heerlijke tijd rond de feestdagen en een machtig prachtig 2025!!!

Ook voor jou. En de overige lezers!

Robbert65

Het is bijzonder om Hamilton te zien rondwandelen in Maranello...

Eerste dag Hamilton in Maranello

Braketest

Nu het seizoen langzaam ontwaakt, lees je ook interviews van titelkandidaten en wat ze dit jaar allemaal beter gaan doen. Bv Norris wil al vroeg in het kampioenschap de leiding pakken 'want als Max eenmaal op voorsprong staat zal ie die met alle (geoorloofde en ongeoorloofde) middelen verdedigen.'
Nou, klinkt best verstandig, maar het interessante zit 'm meestal in het ongezegde. Bv je kunt best wijzen op Max' agressieve manier van verdedigen, maar ik heb nog nooit iemand horen erkennen dat ie eigenlijk geïntimideerd. En als je dat niet onderkent, kun je het probleem volgens mij ook niet goed aanpakken. Ik bedoel, zijn analyse is goed, en een andere mindset op papier is mooi, maar wat blijft daarvan over op het moment zelf? Het lijkt me iets te simpel om te stellen dat inzicht automatisch tot een andere mindset leidt.
Wat ik evenmin van Norris hoor: stel dat ie inderdaad vroegtijdig leiding in het kampioenschap pakt, gaat ie dan diezelfde dood-of-de-gladiolen verdedigingstactiek toepassen die hij Max verwijt? Volgens mij heeft ie daar nog geen seconde over nagedacht.
Gebrek aan kennis heeft me nooit weerhouden van een grote mond

Robbert65

Hij moet eerst maar eens zien welke factor Piastri in zijn leventje gaat krijgen...

Norris is een lieve jongen die zich tot titelkandidaat droomde deze winter. Maar het moet op de baan gebeuren.

Mickey

Iedereen die voorafgaand aan het seizoen dit soort dingen gaat roepen ontmaskert zijn onzekerheid. En eindigt als Perez.

Robbert65

Game changer heren!

Ik kijk net even voor een update naar een lijfblog over de Bahrein training en wat zien ik?! Ans is back!!!!

Angela Cullen terug aan de zijde van Sir Lewis!!!

gloudiesaurus

Citaat van: Robbert65 op 26 februari 2025 - 11:23:55Game changer heren!

Ik kijk net even voor een update naar een lijfblog over de Bahrein training en wat zien ik?! Ans is back!!!!

Angela Cullen terug aan de zijde van Sir Lewis!!!

;D

En wat te denken van het testen?

McLaren ziet er goed uit.
Red Bull zit daar achter denk ik. Verstappen was over dag 1 tevreden, wat zorgelijk is dat op dag 3 de updates niet leken te werken.

Ferrari en Mercedes komen een klein beetje te kort. Maar de verschillen zijn klein denk ik. Daarnaast komen er nog updates voor Melbourne dus kan het over 2 weken zo maar weer anders zijn.

En wat leuk is, Alpine en Williams zijn ook niet ver weg. Ik vond vooral Sainz er in Bahrein er goed uit zien!
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Braketest

Ik heb het niet helemaal op de voet gevolgd, maar wat ik ervan heb meegekregen vind het maar een moeilijk te duiden testweek. Sowieso is een testweek een hele matige voorspeller. Ik heb het even nagezocht; er zijn geloof ik maar drie teams op dezelfde plek geëindigd in het kampioenschap.
Ik heb begrepen dat diverse auto's een bredere sweet spot hebben en wat minder onvoorspelbaar zijn (Red Bull, Aston Martin, Mercedes) maar dat dit ten koste gaat van de ultieme snelheid. Toch zijn alle auto's wat sneller dan vorig jaar, hoewel dat ook aan betere banden of koude temperaturen kan liggen.
Voorts lijken de onderlinge verschillen met afgelopen seizoen marginaal. Ik verwacht dat de meeste teams niet meer dan 1 positie van hun huidige plek eindigen, met uitzondering van Williams wellicht.

Nog 1 dingetje viel me op, voor wat het waard is: van alle rookies was Bortoleto als enige sneller dan zijn teamgenoot. En Hamilton hobbelt opnieuw achter zijn teamgenoot aan. Toch denk ik dat Ferrari dit jaar de sterkst line-up heeft, en dat kan wat betekenen voor het kampioenschap.
Gebrek aan kennis heeft me nooit weerhouden van een grote mond

Robbert65

Mij viel vooral op hoe goed en gestroomlijnd de zaken bij Williams voor elkaar zijn. Ik denk dat Williams dit jaar een flinke sprong voorwaarts gaat laten zien.

gloudiesaurus

Citaat van: Robbert65 op 07 maart 2025 - 14:12:56Mij viel vooral op hoe goed en gestroomlijnd de zaken bij Williams voor elkaar zijn. Ik denk dat Williams dit jaar een flinke sprong voorwaarts gaat laten zien.

Ik verwacht ook wel wat van Williams. Vowles heeft het goed voor elkaar. Sterk coureursduo (Sainz - Albon) en nu ook een grote hoofdsponsor erbij.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is