F1 Allerlei

Gestart door Breaktest, 20 maart 2021 - 11:21:15

« vorige - volgende »

Breaktest

#210
Afgelopen weekend Goodwood.
Pas daar valt op hoe ontzettend groot huidige F1-auto's zijn vergeleken met de wagentjes van weleer.
Gebrek aan kennis heeft me nooit weerhouden van een grote mond

Breaktest

Hier een voorbeeldje (niet van Goodwood)

You cannot view this attachment.
Gebrek aan kennis heeft me nooit weerhouden van een grote mond

gloudiesaurus

Ik zie het ook aan de schaalmodellen die ik spaar. Minichamps heeft de doosjes groter moeten maken omdat de modellen er niet meer inpasten.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

gloudiesaurus

Mattia Binotto nieuwe teambaas van Audi F1. Andreas Seidl en Oliver Hoffmann mogen vertrekken. Seidl kwam 2 jaar terug nog over van McLaren om Audi de Formule 1 in te brengen.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Robbert65

#214
Ik wou 't net melden! Wat een nieuws, Binotto wordt overigens COO én CTO maar geen CEO of Team Principle, hij rapporteert wel rechtstreeks aan de board. Dat houdt dan toch eigenlijk in dat hij fungeert als TP...
https://www.formula1.com/en/latest/article.breaking-audi-announce-former-ferrari-chief-binotto-as-new-f1-boss-as-seidl.4COrKOvoPnNJJjmOq3jZxN.html
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Mickey


Breaktest

Citaat van: Mickey op 20 augustus 2024 - 18:58:47https://nos.nl/artikel/2533906-alleen-racen-of-ook-entertainment-hendrickx-bepaalt-wat-kijkers-zien-van-gp-zandvoort

Hier, dan weten jullie op wie we kunnen zeiken als het niet goed in beeld gebracht wordt.
Ik vind de regie best goed. Het lijkt ook alsof volgens een strak protocol wordt gewerkt:
1 Volg de auto's die het dichtst op elkaar zitten.
2 Bij gelijke situaties, volg het duel dichter bij de kop.
3 Bij gebrek daaraan, volg de auto die het snelst zijn voorganger nadert, wissel af met onboard- en sfeerbeelden.
4 Break altijd in bij 'situaties' - onderstuur /overstuur, blokkerende remmen, stofwolken, auto naast de baan, crashes, banden klaarzetten, enz.
5 Doe de check iedere twee minuten.

Alleen bij een enkele Aziatische GP lijkt het wel eens alsof iemand anders op de stoel zit. Dan wordt er gelijk een potje van gemaakt. 
Gebrek aan kennis heeft me nooit weerhouden van een grote mond

Robbert65

Precies, de laatste jaren brengen ze de beelden zo, zoals we de voorgaande decennia zeiden dat het had gemoeten. E.n heel erg viel dat niet op, maar dat komt doordat het grotendeels is zoals het moet. Zoals je normaal mag verwachten.
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Mickey

Eigenlijk wel eens ja, bij nader inzien.

Klein puntje van kritiek zou voor mij zijn dat ze soms wat lang wachten met het in beeld brengen van gebeurtenissen na de start in de eerste bochten.

Daar zit nu duidelijk meer montagewerk in met onboards vanuit alle relevante plaatsen en dit zien we dan ergens in ronde vijf, zes of zeven. De "raw footage" zou ik liever gelijk breder terugzien.

Breaktest

Ik heb zelf in het verleden ook wel ervoor gepleit dat rookies veel meer aan de bak moeten, daarom vind ik dit idee van Domenicali helemaal niet verkeerd: https://www.formule1.nl/nieuws/f1-baas-domenicali-wil-sprintrace-voor-rookies/
Gebrek aan kennis heeft me nooit weerhouden van een grote mond

Breaktest

Le Mans 1956, kent u die al? (pas op voor overstekende fietsers)
Gebrek aan kennis heeft me nooit weerhouden van een grote mond

Mickey

Citaat van: Breaktest op 15 september 2024 - 18:10:07Le Mans 1956, kent u die al? (pas op voor overstekende fietsers)


Onnavolgbaar. Fietsers, voetgangers, zelfs tegenliggers.

Hoe achterlijk was men toen?