GP VAN BELGIË 2024, wat gaat dat worden?

Gestart door Robbert65, 23 juli 2024 - 07:03:39

« vorige - volgende »

Robbert65

Je kunt niet zeggen dat Hongarije erop zit. Dat afgelopen weekend voorbij is, er is zoveel gebeurd... we laten dat ook nog maar even sticky staan...

Toch begint het hele spul vandaag alweer aan de voorbereiding van de race op Spa Francorchamps, goh, wat mooi! Ik kijk altijd enorm uit naar Spa. Prachtig circuit, enkele van de spannendste bochten van het hele circus, zeg maar Suzuka in je achtertuin, dat is een beetje wat Spa is toch?

En met de hele toestand van afgelopen week, waar Mclaren er communicatief een klerebende van maakte en Red Bull er vooral strategisch op los blunderde waardoor Verstappen aan de verbale schijterij ging, het was laten we zeggen, een enerverend weekend, dat waarschijnlijk nog lang en uit en te na besproken blijft.

De tijden zijn standaard, dus:

Vrijdag vrije trainingen om half 2 en 5 uur, op zaterdag de derde vrije training om half 1 en de kwalificatie om 4 uur. De race begint om 3 uur.


 
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

gloudiesaurus

Spa, het mooiste circuit op de kalender!
Laatste race voor de zomerstop, en het favoriete circuit ook van Max Verstappen.

Maar Verstappen zei al dat hij in België met deze Red Bull het ook moeilijk krijgt met McLaren. Ik ben benieuwd! De afgelopen jaren was Verstappen hier toch dominant.

Misschien was de race in 2022 zelfs wel zijn meest dominante:
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Breaktest

Ben benieuwd welke rol Max deze keer op zich neemt - hetzij die van zak patat, hetzij als redder der natie.
Gebrek aan kennis heeft me nooit weerhouden van een grote mond

Robbert65

De combinatie van de gebeurtenissen van vorige week, de baan van Spa, het karakter van Max Verstappen -die onder andere grote waarde hecht aan zijn relaties met familie en vrienden- en de kwaliteit van zijn team doen mij vermoeden dat het een klinkende overwinning wordt voor onze landgenoot.
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

gloudiesaurus

Als je naar vandaag kijkt, denk ik toch dat McLaren de overhand heeft. McLaren heeft op dit moment gewoon de beste auto.

En dan komt er voor Verstappen ook nog een penalty aan. De tijd, dat hij in een paar ronden weer aan de leiding reed vanuit het middenveld is nu helaas wel voorbij.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is