GP HONGARIJE 2024, wat gaat dat worden?

Gestart door Robbert65, 16 juli 2024 - 21:59:38

« vorige - volgende »

gloudiesaurus

Het is en blijft natuurlijk een merkwaardige beslissing van McLaren. Als men niet eerst Norris naar binnen had gehaald maar gewoon Piastri, die aan de leiding reed, dan was deze situatie nooit ontstaan.

Aan de andere kant, natuurlijk had een echte racer deze positie niet weg gegeven, heeft Norris nu wel wat credits bij Piastri.

Ik mag hopen dat McLaren dit goed gaat evalueren. Er zijn nog 11 Grand Prix, en 76 WK punten naar Verstappen is voor Norris met deze snelheid niet onoverbrugbaar. Zeker als er ook nog een Singapore komt waar Red Bull afgelopen jaren steeds slecht voor de dag kwam...

Die boosheid van Verstappen komt daar natuurlijk vandaan. Het is niet enkel die race in Hongarije denk ik. Het heeft ook te maken met de onrust in het team. Newey die weg gaat, de affaire met Horner, het is een optelsom. In ieder geval verstandig om eens achter gesloten deuren met het team verder te praten.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Sabai

#16
En Verstappen gaat ook nog een penalty voor een nieuwe motor pakken. Normaal zou dat logischerwijs in Spa zijn maar ze kunnen zich dat op dit moment eigenlijk niet veroorloven. Dus wat word het plan? Nu zie ik Norris ook geen 7 gp's winnen dus zolang Max hier en daar nog een overwinning kan pakken en verder zijn podiums is de titel totaal niet in gevaar.  Enkel de constructeur titel zal aan hun neus voorbij gaan dit jaar. Dankzij zijn fantastische teamgenoot  ::)

Verder heb ik ook het idee dat Jos op de achtergrond de boel een beetje loopt te "saboteren" . Ik sta er echt niet van te kijken als Verstappen eind dit seizoen vertrekt. Als je kijkt hoe zijn contact op de camera's met Horner is. Hij gunt hem amper een blik.