GP VAN OOSTENRIJK, wat gaat dat worden?

Gestart door Robbert65, 25 juni 2024 - 16:58:28

« vorige - volgende »

Robbert65

Zo, Verstappen is de tripple header goed begonnen. Norris ook trouwens, al denkt hijzelf daar dan weer anders over.

Perez... ja, daar gaan we toch aan de alarmbel denken. Zo kan het niet langer. Een vormdip alors, maar dit duurt zo lang dat we echt moeten toegeven dat het zo niet langer kan.

Het wordtceen sprintweekend, dus veeg je agenda maar leeg:

De tijden:
Vrijdag 12.30-13.30 uur:
Eerste vrije training

Vrijdag 16.30-17.15 uur:
Kwalificatie sprintrace

Zaterdag 12.00-13.00 uur:
Sprintrace

Zaterdag 16.00-17.00 uur:
Kwalificatie race

Zondag 15.00 uur:
Race
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Breaktest

Gebrek aan kennis heeft me nooit weerhouden van een grote mond

Breaktest

My best guess rond de nieuwste Jos/Horner-fittie is dat Jos bakzeil gaat halen.
Die perslullo's hebben inmiddels beide aan het woord gelaten, maar er zit een hoop licht tussen hun verklaringen (waarbij Jos vage onzin stamelt en Horner om de brei heen danst). Het sluitstuk zal dus moeten komen een derde partij, zoals de organisatie van de parade.
Maar ik vraag me af of de relnichten van de hoernalistiek zin hebben daar nog achteraan te gaan; ze hebben immers al hun relletje.
Maar indien zo, dan gok ik dat het statement luidt dat niemand de parade heeft proberen te beïnvloeden (feitelijk Horners versie).
Wat dan nog overblijft zijn is de aannemelijkheid van enkele sneren van Horner richting Jos, die zich daardoor op de kast heeft laten jagen. Kinderachtig, kinderachtigst.
Gebrek aan kennis heeft me nooit weerhouden van een grote mond

Fietser

Was dat laatste, afknijpende rukje naar links nou kampioenonwaardig of kampioenkenmerkend? Ik zeg beide. Hoe dan ook, ik vond het lelijk.

Breaktest

Citaat van: Fietser op 01 juli 2024 - 08:12:39Was dat laatste, afknijpende rukje naar links nou kampioenonwaardig of kampioenkenmerkend? Ik zeg beide. Hoe dan ook, ik vond het lelijk.
Het lijkt me inderdaad ietwat op een ouwe vossenstreek. Aan de andere kant, zelfs scootmobiels buigen eerst een stukje naar rechts voor ze links afslaan. En de nog immer bejubelde Senna deed dit soort dingen in het kwadraat.
We leven helaas in een wereld van de VAR waarin alles onder een vergrootglas wordt gelegd, maar eigenlijk zijn dit dingen die je niet wilt weten. Vroeger dacht je, ze zoeken het onderling zelf maar uit. Maar om nu een neutraal oordeel te hebben moet je in de archieven duiken, op zoek naar een vergelijkbare situatie en hoe de stewards dan toen hebben geoordeeld. Daar hebben we helemaal geen zin in.
Gebrek aan kennis heeft me nooit weerhouden van een grote mond

Fietser

#5
Over de VAR gesproken: achteraf gezien hebben die luttele millimeters track limit-straf tijdens Q3, mogelijk Piastri's eerste F1-overwinning gekost. Anders was hij van P3 gestart.

Fietser

Citaat van: Breaktest op 01 juli 2024 - 08:50:13Vroeger dacht je, ze zoeken het onderling zelf maar uit.
Komen we dan uiteindelijk niet uit in het Colosseum met gladiatoren en zo? Tsja, ik vind 'vroeger' altijd een lastige...

Breaktest

Citaat van: Fietser op 01 juli 2024 - 10:27:54Over de VAR gesproken: achteraf gezien hebben die luttele millimeters track limit-straf tijdens Q3, mogelijk Piastri's eerste F1-overwinning gekost. Anders was hij van P3 gestart.
Weet niet of dat heel verdiend was geweest. Dat Leclerc bij de start in de mangel werd genomen vond ik toch wel voor een groot deel te wijten aan Piastri
Gebrek aan kennis heeft me nooit weerhouden van een grote mond

Breaktest

#8
Ook interessant: de move van Ricciardo op Zhou, lap 20 (onbestraft), lijkt verdomd veel op die van Verstappen.
zie hier
Gebrek aan kennis heeft me nooit weerhouden van een grote mond

Robbert65

Hier zat RIC meer in de rol van Norris toch?
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Breaktest

Citaat van: Robbert65 op 01 juli 2024 - 14:36:34Hier zat RIC meer in de rol van Norris toch?
Ric is de aanvaller, dus in die zijn heb je gelijk, maar het ging er eigenlijk om dat Zhou door diezelfde Ric naar buiten werd gedrongen - dus Ric in de rol van Verstappen. (Dat Zhou vervolgens direct daarop door Alonso wordt aangetikt compliceert de zaak maar heeft weinig met het voorgaande te maken).
Gebrek aan kennis heeft me nooit weerhouden van een grote mond

Sabai

Ik vind de hele max/nor crash een race incident. Beide hadden er schuld aan. Norris poogde een zoveelste kansloze dive-bomb en Max liet de auto iets uitlopen om Norris naar buiten te dwingen waardoor hij de bocht niet zou halen en op het vuil zou komen. Ook had die straf van Norris veel eerder gegeven moeten worden. En wat ik nog vreemder vond is dat ocon en Gasly een soortgelijke aanvaring hadden in dezelfde bocht en dat werd wel als een race incident beoordeeld. Dus dat is meten met twee maten i.m.o.

Lijkt soms wel dat Britten een streepje voor hebben in de F1  ::)

Fietser

#12
De term dive bomb is in korte tijd erg populair geworden in de autosport. Helaas heeft-ie een nogal negatieve connotatie, want het zweemt naar roekeloosheid of zelfs naar wanhoop. Maar indien goed uitgevoerd is het misschien wel de mooiste inhaalactie, zeker als je het afzet tegen het zouteloze passeren met behulp van DRS. Het probleem van de dive bomb is echter dat die op ramkoers ( ;) ) ligt met de wedstrijdjury én met zeurderige coureurs. Zo jammer, want met name Spielberg lijkt gemaakt voor lekkere dive bombs.

Sabai

Citaat van: Fietser op 02 juli 2024 - 07:57:46De term dive bomb is in korte tijd erg populair geworden in de autosport. Helaas heeft-ie een nogal negatieve connotatie, want het zweemt naar roekeloosheid of zelfs naar wanhoop. Maar indien goed uitgevoerd is het misschien wel de mooiste inhaalactie, zeker als je het afzet tegen het zouteloze passeren met behulp van DRS. Het probleem van de dive bomb is echter dat die op ramkoers ( ;) ) ligt met de wedstrijdjury én met zeurderige coureurs. Zo jammer, want met name Spielberg lijkt gemaakt voor lekkere dive bombs.

Er was eens een coureur Ricciardo genaamd die er erg goed in was. Die deed het uit het niets en maakte de actie daardoor geslaagd. Op zo'n moment is het een prachtige inhaalactie.Niet zoals de wanhoop pogingen van Norris afgelopen zondag.

Robbert65

Het heeft in ieder geval weer geleid tot onhebbelijke uitspraken en theorieën bij Jolion Palmer, de halve Britse pers, alle HAM fans, Autosport magazine, en wie nog meer. Doornbos was trouwens in de nabeschouwing bij Ziggo scherp, zeer objectief en spot on waar het ging om Verstappens rijstijl zondag.
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel