GP VAN CANADA 2024, Wat gaat dat worden?

Gestart door Robbert65, 03 juni 2024 - 10:56:25

« vorige - volgende »

Robbert65

Oh, Canada!

We zijn komend weekend in Montreal, de koninklijke berg aan de Atlantische overkant. Een mooie, semipermanente baan die we goed kennen. Waar vroeger de race vaak beslist werd door een muur, die daardoor Wall of Champions ging heten.

Eerlijk, we kijken altijd uit naar deze race, het weer daar kan zo onvoorspelbaar zijn, de deelnemers zijn altijd lyrisch over de stad, het eten, de gastvrijheid. Ook Anthony Bordain zaliger deed eens een Lay over in Montreal en eerlijk, het water loopt je in de bek als je die aflevering terugziet.

Montreal, wat gaat dat worden?

De tijden:
Vrijdag 19.30-20.30 uur:
Vrije training 1

Vrijdag 23.00-0.00 uur:
Vrije training 2

Zaterdag 18.30-19.30 uur:
Vrije training 3

Zaterdag 22.00-23.00 uur: Kwalificatie

Zondag 20.00 uur:
 Race


Edit: ik was vergeten het linkje naar Bordain te delen:
 http://youtu.be/6wVItLXdrfw?feature=shared
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Breaktest

Met een Ocon die te horen kreeg dat zijn dagen bij Alpine geteld zijn.
Gebrek aan kennis heeft me nooit weerhouden van een grote mond

Robbert65

Citaat van: Breaktest op 04 juni 2024 - 00:24:46Met een Ocon die te horen kreeg dat zijn dagen bij Alpine geteld zijn.
Zou kunnen dat Alpine in die laatste zin vervangen moet worden door formule 1. Ik zou er geen traan om laten....
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Mickey

Die jongen is de onderkant van de middenmoot nooit ontstegen.  Hongarije vorig jaar was een one off.

gloudiesaurus

Ook wel een hele domme beslissing om Ocon en Gasly, die al hun hele leven vechten, samen in een team te zetten. Ocon heeft al eerder laten zien geen teamplayer te zijn.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

gloudiesaurus

Ben benieuwd naar Red Bull in Canada. Veel curbstones, dat vindt de Red Bull niet fijn. Wel schijnt er nieuw asfalt te zijn, dus misschien valt het mee voor Verstappen?

Canada staat wel vaak garant voor leuke GP's  8)
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Robbert65

Voorspellen is niet echt mijn ding, maar de kans op regen tijdens quali en race is niet gering....
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Mickey

Wat een heerlijke pot. Beste dit seizoen tot nu toe.

Robbert65

Teringtandjes, wat een race, ik heb genoten!!!!!
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Fietser

Twee woordjes van Wolff over de boordradio na een onnodig slippertje: 'Focus George.'
Mooi. Niets teveel gezegd. Even mooi was de cameraregistratie van Wolffs vinger bij het rode knopje waar 'George' op stond.
F1 in Canada leverde groot spektakel, maar het kleine was minstens zo fraai.

Breaktest

Zou Red Bull werkelijk hebben zitten plussen en minnen voordat Perez een nieuw contract voorgeschoteld kreeg? Of kwam gewoon de marketingman binnenstormen met cijfertjes over de Mexicaanse afzetmarkt? Hoe dan ook, slechte timing en nergens voor nodig. De theorie, rust creëren, kan ook het raam uit; dit lijkt zijn slechtste seizoen ooit te worden.
Voorts zagen we de terugkeer van een gouwe ouwe: Dit Maldonado Sargeant crash today? Van de auto's die hij in de prak rijdt kunnen ze after all misschien toch Sainz betalen.
Gebrek aan kennis heeft me nooit weerhouden van een grote mond

Mickey

Citaat van: Breaktest op 10 juni 2024 - 10:34:36Zou Red Bull werkelijk hebben zitten plussen en minnen voordat Perez een nieuw contract voorgeschoteld kreeg? Of kwam gewoon de marketingman binnenstormen met cijfertjes over de Mexicaanse afzetmarkt? Hoe dan ook, slechte timing en nergens voor nodig. De theorie, rust creëren, kan ook het raam uit; dit lijkt zijn slechtste seizoen ooit te worden.


Ik denk toch dat ze inderdaad alles op een rijtje hebben gezet en daar hoort de inkomstenbron die Perez aanboort gewoon bij.

Nu hoop ik dat ze toch ook een scherpe underperformance clause hebben opgenomen in zijn contract. Dit wil je niet nog een paar races. Trouwens ook nog wat, zóu er al sprake zijn van zo'n clausule, dan zijn we daar dít jaar ook niet mee geholpen.


Robbert65

Perez is geen Verstappen, of Norris. Wel een gedegen coureur. Heeft even een dip. Vettel had een dip van 4 jaar, laatste jaar Redbull, drie jaar Ferrari, leek nergens naar.
Topper Alonso was ook zichzelf niet bij Mclaren. En kijk nu maar eens. Hamilton wordt volledig zoekgereden door Russel. Iedereen vecht wel eens een tijdje meer met zichzelf dan wat of wie dan ook.

Geef Perez wat ruimte?
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Mickey

Hoeveel ruimte heeft hij nog nodig dan? ;D

Ze hebben al wagonladingen geduld als je het mij vraagt. En met Ferrari en McLaren die in je nek hijgen wordt de noodzaak voor Perez om te presteren nog groter.

Sabai

#14
Wat mij overigens opviel na de race (en misschien zie ik dingen die er niet zijn) is dat de reactie van Max zijn boorradio gemaakt enthousiast klonk naar Horner en co. Ook toen hij zijn auto uitstapte negeerde hij Horner die er bij de podium ceremonie maar wat bijstond. Ik vermoed dan ook dat het bij rbr nog steeds rommelt en dat ze voor de bühne de schijn ophouden.

Is het trouwens ook al bekend wel motor er nu kapot is gegaan op de vrijdag. Was dit een oude of een nieuwe motor?