Carrousel 2024

Gestart door Robbert65, 15 mei 2024 - 11:35:51

« vorige - volgende »

gloudiesaurus

Citaat van: Robbert65 op 01 augustus 2024 - 14:48:49Weatley wordt per januari Team Principle en CEO van Sauber/Audi. Binotto gaat als COO en CTO nu al aan de slag.

 Nu Johnathan Weatley naar Sauber vertrekt kan ik me niet voorstellen dat Verstappen in 2026 nog bij RBR rijdt. Ik ga er steeds meer in geloven: Verstappen maakt de overstap naar Mercedes eind dit jaar al...

Wat daarin helpt is dat de Mercedes ook een steeds betere auto wordt.
Zover zitten ze niet van de McLaren en Red Bull nu. Sterker nog, soms zijn ze al sneller.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Sabai

#31
Citaat van: gloudiesaurus op 08 augustus 2024 - 11:41:31Newey schijnt toch echt een huis aan het zoeken te zijn in Engeland en zou in september aangekondigd worden bij Aston Martin.
Interessant, ik had gedacht dat hij naar Ferrari zou gaan. Als hij daar nu niet heen gaat komt het er nooit meer van denk ik.
Vraag me nog wel af waarom hij nu echt is vertrokken bij Red Bull?


Hij heeft toch al een huis in Engeland. Waarom zou hij moeten verhuizen? Die fabrieken zitten allemaal bijelkaar om de hoek. Net ook even op Google maps gekeken en de fabriek van RBR en AM zitten op 34 minuten rijden van elkaar.  Dus lijkt mij fake news dat hij opzoek zou zijn naar een huis. Vooral als je weet wie het in de wereld heeft gebracht...

Robbert65

Er zijn nu nog drie stoelen niet bevestigd; Mercedes, Sauber en Rasenbal-Minardi.

Voor Mercedes komt in principe Antonelli tenzij Toto toch nog Verstappen weet te strikken.

Persoonlijk denk ik dat ze bij Red Bull totaal getikt zijn als ze niet Lawson maar oude knar Ricciardo handhaven in die auto.

Sauber moet nu onder nieuw management laten zien dat ze een klapper van een transfer kunnen organiseren. Of natuurlijk Botas toch maar verlengen. Maar ik zou niet weten wie dat anders zou moeten zijn?
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Robbert65

Jack Dohan bevestigd bij Alpine!
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Robbert65

Colapinto vervangt Sargeant de rest van dit seizoen na de klapper op Zandvoort. Hard, maar een noodzakelijke ingreep lijkt me.
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Mickey

Leuk dat ze zo'n jonge gast een kans geven.

Breaktest

Er zit geen toekomst meer in Ricciardo. Nog een reden om afscheid te nemen: Isack Hadjar.
Red Bull slaat een modderfiguur als zij zowel Lawson als hun F2-protegé, tevens leider in het kampioenschap, negeren. Te meer indien Antonelli (6e) wel in F1 terechtkomt. Ik vermoed dat de beslissing al genomen is.
Gebrek aan kennis heeft me nooit weerhouden van een grote mond

Robbert65

#37
Het wordt inderdaad de hoogste tijd om rigoureus door te wisselen.

1. Horner heeft zijn stempel op komend seizoen gedrukt. Onder het motto: " het gaat allemaal goed zo, dus houden wat we hebben" heeft hij op het moment dat hij de meeste invloed had de contracten van Perez, Tsunoda en Ricciardo verlengd. Marko had heel andere ideeën,  maar stond even op een zijspoor.
Dus Horner moet weg. Ja, dat zeg ik. Nooit een fan van Verstappen geweest, misschien wel de beste rijdercooit, maar om diens persoonlijkheid kan ik maar niet van hem houden. Maar wel van Horner. Na wat er dit jaar allemaal speelde en ook door zijn flegmatieke houding in de eerste maanden van de neergang vsn de prestatiecurve van Red Bull maakt dat ik vind dat Horner plaats moet maken. Voor Wheatley.
 Dat gaat wel heul veul geld kosten, want dan moet Audi even afgekocht worden.

 Voor Perez en Tsunoda geld dat ook trouwens. Net een nieuw contract, maar beide Ricciardo achterna en wegwezen.

En Breaktest heeft gelijk, jong talent erin. Niet aarzelen.


"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

gloudiesaurus

De grootste move is die van Newey, naar Aston Martin!

Samen met Honda hebben zij voor 2026 een interessant pakket.

Maar wel jammer dat Newey voor het geld kiest. Hij zei eerder ooit voor Ferrari te willen werken... jammer dat hij die kans niet pakt.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Mickey

Ik geloof er weinig van dat zij met Newey hun messias binnenhalen.

Het enkele feit dat je als CEO je zwakbegaafde zoontje rondjes laat rijden zegt voor mij veel over hoe die tent gerund wordt. Gaat nooit een succes worden.

Robbert65

Kom op Mickey, Stroll Jr. Is niet het grootste talent dat we hebben gezien in de afgelopen 30 jaar, maar met een Fisico, H.H. Frentzen, Jos Verstappen, Hülkenberg, Massa, Bottas etc vergeleken is hij zeker geen verkeerde rijder.  Jammer dat hij er niet uithaalt wat erin zit, want hij kan echt veel beter.
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Mickey

Maar dat zegt toch alles? Als bestuurder wil je toch de beste value for money driver? Stroll jr. is er daar niet één van. En als beslissingen op zo'n soort sentiment gestoeld zijn, is voor mij duidelijk dat optimale teamprestaties niet je topprioriteit is.

Dat gezegd. Wellicht zijn er tussen vader en zoon gesprekken gaande. Als in: "Luister jong, ik weet het, jíj bent de allerbeste, op Verstappen na. Maar ik heb voor jou een hele gave positie klaar in één van mijn andere bedrijven. Daar ben je helemaal klaar voor. Dus het wordt tijd om je stoeltje op te geven. "

Mickey

Overigens. Alle genoemde rijders zouden Stroll jr. de oren wassen.

Mickey


Robbert65

Mickey, Lees over een jaar of 10, 20 die jongen z'n autobiografie even.

En kijk ook even naar zijn resultaten.

Alonso is beter. Dat is zo. Maar al die ik noemde gaan niet beter presteren in die auto dan Stroll.
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel