Carrousel 2024

Gestart door Robbert65, 15 mei 2024 - 11:35:51

« vorige - volgende »

gloudiesaurus

Citaat van: Breaktest op 25 juli 2024 - 12:04:32
Citaat van: Robbert65 op 25 juli 2024 - 10:36:09Ocon naar Haas. Wegens F1-ervaring. (In het van de baan rossen van teamgenoten)
Ofwel hoe een degradatie een promotie werd.

Slechter dan Alpine kan momenteel niet. Al staan Williams en Sauber er nog onder qua punten.
Maar Williams is flink aan het uitbreiden qua personeel, en Sauber wordt een fabrieksteam en investeert ook veel...

Bij Alpine dondert het. Vandaag weer een teambaas eruit. Of Briatore daar nu zo handig bezig is? En wat gaan ze doen met die motor?
Sowieso hadden ze Gasly en Ocon nooit als koppel moeten nemen. Ze kunnen elkaar hun hele leven al niet uitstaan, en sowieso is Ocon nooit een teamplayer gebleken.

Ik vind trouwens dat Bearman ook het Haas stoeltje niet echt verdiend. Aardige race in de Ferrari hoor, maar niet meer dan dat. in Formule 2 komt hij niet uit de verf. Die gaat het heel zwaar krijgen tegenover Ocon.

Als ik Mercedes was zou ik ook Sainz nemen. Maar denk dat het Antonelli wordt die nu eindelijk zijn draai een beetje vindt in Formule 2?
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Robbert65

"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Robbert65

#17
Weatley wordt per januari Team Principle en CEO van Sauber/Audi. Binotto gaat als COO en CTO nu al aan de slag.

 Nu Johnathan Weatley naar Sauber vertrekt kan ik me niet voorstellen dat Verstappen in 2026 nog bij RBR rijdt. Ik ga er steeds meer in geloven: Verstappen maakt de overstap naar Mercedes eind dit jaar al...
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Sabai

Ik zie het ook wel gebeuren. Als je ook weer de reactie van Horner leest. "Ik kan zijn salaris goed voor iets anders gebruiken " en dat over een man die 16 jaar in dienst was. Horner doet net alsof hij het allemaal wel in zijn eentje kan. Lijkt mij lachen als hij volgend jaar met Perez en Ricciardo mag aanvangen  ;D

Breaktest

Citaat van: Robbert65 op 29 juli 2024 - 17:03:59Sainz bevestigd bij Williams! Nu alleen Newey nog....

https://www.formula1.com/en/latest/article.breaking-carlos-sainz-signs-for-williams-as-spaniards-f1-future-is-confirmed.2wsM0VoH6D7H2akmtW9uXe.html
Toch blijft het een verbazingwekkende keuze.
Misschien ziet ie een scenario voor zich als Alonso bij Aston Martin - als een soort teamredder. Maar dat ging met grote investeringen gepaard om de koning Midas facade van meneer Stroll overeind te houden. Maar dat zie ik niet zo direct bij Williams gebeuren. Vooralsnog is het: Sainz is onze investering.
Als we de deplorabele lijn doortrekken waarin Williams zich al een paar jaar bevindt en doen alsof we twee Albons aan boord hebben, dan nog is dat niet genoeg om om de 8e plek van Alpine af te pakken.
Gebrek aan kennis heeft me nooit weerhouden van een grote mond

Robbert65

Citaat van: Breaktest op 04 augustus 2024 - 14:03:13
Citaat van: Robbert65 op 29 juli 2024 - 17:03:59Sainz bevestigd bij Williams! Nu alleen Newey nog....

https://www.formula1.com/en/latest/article.breaking-carlos-sainz-signs-for-williams-as-spaniards-f1-future-is-confirmed.2wsM0VoH6D7H2akmtW9uXe.html
Toch blijft het een verbazingwekkende keuze.
Misschien ziet ie een scenario voor zich als Alonso bij Aston Martin - als een soort teamredder. Maar dat ging met grote investeringen gepaard om de koning Midas facade van meneer Stroll overeind te houden. Maar dat zie ik niet zo direct bij Williams gebeuren. Vooralsnog is het: Sainz is onze investering.
Als we de deplorabele lijn doortrekken waarin Williams zich al een paar jaar bevindt en doen alsof we twee Albons aan boord hebben, dan nog is dat niet genoeg om om de 8e plek van Alpine af te pakken.


Ik zie juist een opgaande lijn, de opmaat naar een terugkeer naar de top, waar dit team thuishoort.

Ik ga niet verbaasd wezen als Adrian Newey voor Williams kiest.
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Sabai

Ik vermoed dat Newey nergens voor kiest en lekker met pensioen gaat en hooguit wat hobby projecten gaat blijven doen.

Sabai

En ik snap de keuze van Sainz opzich wel. Zijn grote ego laat hem denken dat hij een onbetwiste nummer 1 van een F1 team kan zijn. Nu hem dat niet gelukt is bij Renault,McLaren en Ferrari gaat hij maar een poging bij Williams wagen. Maar ik vermoed dat hij het nog lastig gaat krijgen met Albon  ;D .

Mickey

Sainz een groot ego? Waaruit kunnen we dat opmaken?


Robbert65

#24
Citaat van: Mickey op 05 augustus 2024 - 12:37:55Sainz een groot ego? Waaruit kunnen we dat opmaken?


Die neus zegt alles.
http://youtu.be/94Rmgvm3wU8?si=gGiqgVXpAX1HKkJE
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Robbert65

Citaat van: Sabai op 05 augustus 2024 - 11:45:16En ik snap de keuze van Sainz opzich wel. Zijn grote ego laat hem denken dat hij een onbetwiste nummer 1 van een F1 team kan zijn. Nu hem dat niet gelukt is bij Renault,McLaren en Ferrari gaat hij maar een poging bij Williams wagen. Maar ik vermoed dat hij het nog lastig gaat krijgen met Albon  ;D .

Helemaal eens. Albon is de enige serieuze concurrent geweest voor Verstappen. Het eerste halfjaar vergaarde hij meer punten dan Verstappen en Hamilton roste hem tot twee keer toe op de baan van het podium, waarbij een keer voor de overwinning.
Vervolgens reed Perez die mirakelse race op Singapore dacht ik, in de roze Racing Point, en Marko en Horner lieten hem dezelfde avond tekenen. Stond Albon in de kou...
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Breaktest

Noch pensioen, noch Williams, de meeste websites melden dat Newey naar Aston Martin gaat. Voor een luttele 100 miljoen.
Gebrek aan kennis heeft me nooit weerhouden van een grote mond

Robbert65

"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

gloudiesaurus

Newey schijnt toch echt een huis aan het zoeken te zijn in Engeland en zou in september aangekondigd worden bij Aston Martin.
Interessant, ik had gedacht dat hij naar Ferrari zou gaan. Als hij daar nu niet heen gaat komt het er nooit meer van denk ik.
Vraag me nog wel af waarom hij nu echt is vertrokken bij Red Bull?
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

gloudiesaurus

Citaat van: Sabai op 05 augustus 2024 - 11:45:16En ik snap de keuze van Sainz opzich wel. Zijn grote ego laat hem denken dat hij een onbetwiste nummer 1 van een F1 team kan zijn. Nu hem dat niet gelukt is bij Renault,McLaren en Ferrari gaat hij maar een poging bij Williams wagen. Maar ik vermoed dat hij het nog lastig gaat krijgen met Albon  ;D .

Ego? Vind ik wel mee vallen met Sainz.
Williams heeft met Albon en Sainz een ijzersterkte line up.
Ze zijn fors aan het investeren daar, nieuwe mensen aannemen ook. Denk dat ze op goede weg zijn.

Maar van Ferrari naar Williams is natuurlijk wel een enorme stap terug...
Maar goed als er geen andere keus is?
GPPits.net: als Formule 1 een passie is