Voorspellingen 2024

Gestart door Breaktest, 22 december 2023 - 11:08:42

« vorige - volgende »

Robbert65

Citaat van: Sabai op 27 april 2024 - 15:11:54Opzich is het geen gekke gedachte van Max om naar Mercedes te gaan. Ze hebben wel een staat van dienst betreft het bouwen van motoren. Dat hele motor project van rbr komt nou niet echt overtuigend over als ik heel eerlijk ben.
Wat is er dan, ik heb niks gehoord. Ford is aan boord gekomen voor de hybride techniek toch?
RBR had toch de motorenman bij Mercedes weggehaald 3 jaar terug?
Wat gaat er mis?

Overigens denk ik dat als Verstappen gaat, dat ie dan net als Newey naar Aston gaat.
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Robbert65

Citaat van: Breaktest op 26 april 2024 - 12:57:30Vraagje: voor een technische pief geldt een gardening leave, maar niet voor een coureur. Afgezien van dat dit op een gegeven moment is bedacht en vroeger helemaal niet gold, valt er best een redenering te houden over de zin ervan. Maar toch, is dit niet meten met twee maten? Beide transfers zijn bedoeld om een paar tienden vooruitgang te boeken; dus principieel lijkt er weinig verschil in te zitten.

Op zich heb je een punt vind ik, de regel dat techneuten een periode buiten de F1 moeten doorbrengen is er om de toppers bij kleinere teams niet zomaar weg te laten kopen. Bernie Ecclestone streefde actief naar een level playing field. Nu is er zoveel geld beschikbaar in F1 dat de topteams elkaars topmensen kunnen afkopen. Plooy beweert gisteren bij Ziggo dat Stroll Newey 200 miljoen biedt voor 4 jaar.
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Mickey

#122
*

Mickey

Citaat van: Robbert65 op 27 april 2024 - 19:31:41
Citaat van: Mickey op 27 april 2024 - 10:32:43Nu is het gerucht dat Verstappen al in Miami in gesprek gaat over een schamele 150 mio/j

Met wie?

Oh. Forgot.

Met Ola Källenius, Toto en de mensen van Ineos.

Sabai

Citaat van: Robbert65 op 27 april 2024 - 19:33:31
Citaat van: Sabai op 27 april 2024 - 15:11:54Opzich is het geen gekke gedachte van Max om naar Mercedes te gaan. Ze hebben wel een staat van dienst betreft het bouwen van motoren. Dat hele motor project van rbr komt nou niet echt overtuigend over als ik heel eerlijk ben.
Wat is er dan, ik heb niks gehoord. Ford is aan boord gekomen voor de hybride techniek toch?
RBR had toch de motorenman bij Mercedes weggehaald 3 jaar terug?
Wat gaat er mis?

Overigens denk ik dat als Verstappen gaat, dat ie dan net als Newey naar Aston gaat.

Ik denk persoonlijk dat het onmogelijk is om als nieuwkomer in het bouwen van een motor om gelijk vooraan mee te doen in de F1. Ondanks dat ze een paar goede mensen hebben weggehaald bij de concurrentie. Neem Honda als laatste voorbeeld zelf zij hadden als ervaren fabrikant een paar jaar nodig om op niveau te komen.

Ik voorspel dan ook dat rbr na 2026 een aantal jaar achteraan of in het middenveld te vinden is.

Breaktest

Altijd als ik zulke bedragen over de toonbank hoor vliegen, vraag ik me af uit welke zakken dat komt. En minstens zo belangrijk, hoe het in die zakken is gekomen, en of ikzelf daar aan heb bijgedragen. Maar voorlopig zit ik goed, geloof ik.
Gebrek aan kennis heeft me nooit weerhouden van een grote mond

Mickey

Als je een Mercedes rijdt ben je sponsor.

Breaktest

Stoelendans 2024
Van Ham, Alonso en Hulk is de zaak inmiddels bekend. Nog 10(!) te gaan.
Grootste hangijzer natuurlijk: wat doet Sainz? en wat weten we inmiddels?
-Red Bull wil of kan zijn prijskaartje niet betalen en heeft hem ook niet echt nodig. 
-Audi zwaait wel met de geldpot maar daar zit een sportief afbreukrisico aan.
-Mercedes is een topkandidaat, maar daar heeft noot zijn hart gelegen, en het verkeert langzamerhand in chronisch matige vorm.

Oplossing: Aston Martin
De aanbieding is nog niet gedaan, maar om met Roger Waters te spreken, It all makes perfect sense
Voor Sainz is het de ideale tussenweg: veel geld, sportieve ambities, verenigd met oude held Alonso die hij wellicht kan hebben. Het past bij de ambities van Lawrence Stroll die met opgeheven hoofd kan verklaren dat ie zijn zoontje nu wel genoeg heeft verwend.

Hiermee valt de rest ook grotendeels op zijn plaats.
Lance Stroll verhuist naar WEC
Sergio Pérez blijft bij Red Bull
Esteban Ocon naar Mercedes
Pierre Gasly blijft bij Alpine
Valtteri Bottas   gaat naar Alpine
Alexander Albon   verhuist naar Sauber
Logan Sargeant vliegt eruit
Yuki Tsunoda blijft bij VCARB
Daniel Ricciardo wordt vervangen door Lawson
Guanyu Zhou verhuist naar Haas met een grote Chinese sponsor
Oliver Bearman naar Haas
Kevin Magnussen   naar Williams
Overgebleven Williams stoeltje naar Antonelli
Gebrek aan kennis heeft me nooit weerhouden van een grote mond

Mickey

Ik volg je analyse en denk dat de uitkomst ook zo zal zijn.👍🏻


Mickey

Het spel is op de wagen.

Robbert65

Mijn hart weent.

Het zou om Ferrari gaan. Benson zegt dat Newey Aston Martin niet ziet zitten. Dat mclaren en mercedes eerder in aanmerking zouden komen dan Aston. Zelf vind ik dat erg vreemd, omdat Aston Martin een geweldige faciliteit heeft, beter dan elk ander team.

Ik denk dat het spel nu inderdaad echt op de wagen gaat, want aan Waché wordt ook hard getrokken. Als je hoort dat hij of zijn second naar Mercedes gaat of serieus in gesprek is dan kun je er donder op zeggen dat Verstappen vanaf 2026 daar ook is.
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Breaktest

Citaat van: Robbert65 op 01 mei 2024 - 11:44:32Mijn hart weent.
Hij is toch niet dood?
Beetje opschudden brengt leven in de brouwerij. Ik hou van F1 maar voel weinig tot geen commitment met welk team dan ook. Het is misschien een beetje zuur dat succesvolle teams door geld en ego's uit elkaar worden getrokken, maar dat is Mercedes ook overkomen.
Gebrek aan kennis heeft me nooit weerhouden van een grote mond

Breaktest

#133
En als het Ferrari helpt na 17 jaar weer eens een constructeurstitel binnen te halen, ben ik niet eens tegen. Ik ben slechts die langdurige hegemonieën beu. Dat aan die trend een einde komt, vind ik belangrijker dan het record van Mercedes afpakken.
Gebrek aan kennis heeft me nooit weerhouden van een grote mond

Sabai

Zijn al geruchten en roddels ineens toch waar. Dan zullen die over Max en Mercedes ook wel kloppen. Horner heeft het lekker verneukt daar bij RBR  ::)