GP VAN JAPAN, wat gaat dat worden?

Gestart door Robbert65, 18 september 2023 - 17:12:31

« vorige - volgende »

Mickey

Ja, inderdaad. Veel vermakelijke randverschijnselen ook. Echt geen fan van Hamilton, maar mooi hoe hij Russell, die boter op zijn hoofd heeft, op zijn nummer zet.


Robbert65

Was een vermakelijke race inderdaad. Veel uitvallers, als je kijkt naar de rest vsn dit jaar. Die actie van RBR om Perez even naar buiten te sturen om die 5 seconden af te werken was lachen. Maar dat gedoe van Russel was inderdaad het grappigst vandaag.

Leuke race gezien.
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Sabai

Ik vond het ook een vermakelijke race. Enkel Perez is igg de banaan van het jaar en is rijp voor vervanging. Ik zou zeggen stop Ricciardo in die RBR en Lawson in die Alpha tauri. Talent is overduidelijk aanwezig bij die jongen. Ik vind hem nu 4 races al meer indruk op mij maken dan Tsunoda bijvoorbeeld in 3 jaar heeft gedaan. En Hamilton Tsja die lijkt tegenwoordig geen race meer te kunnen rijden zonder iemand anders te beuken of van de baan te drukken. Dit doet mij zo aan zijn mclaren tijd denken toen hij dit ook regelmatig deed. Duidelijk een bijeffect van een mindere auto onder zijn kont..

Sabai

Citaat van: Breaktest op 24 september 2023 - 10:44:45Nou dat was weer een vermakelijke race. Verstappen is briljant als vanouds, Perez heeft last van 'Zuid-Amerikaans bloed' als vanouds, Mclaren hoort weer bij de topteams als vanouds, maar ook ingrediënten lijken aanwezig voor een broedertwist als vanouds, en Russell moet snappen dat real power is not something you get, but you grap.

Russel had idd gewoon schijt aan Hamilton moeten hebben. Anders word je nooit een nummer 1

Mickey

Citaat van: Sabai op 24 september 2023 - 20:39:59
Citaat van: Breaktest op 24 september 2023 - 10:44:45Nou dat was weer een vermakelijke race. Verstappen is briljant als vanouds, Perez heeft last van 'Zuid-Amerikaans bloed' als vanouds, Mclaren hoort weer bij de topteams als vanouds, maar ook ingrediënten lijken aanwezig voor een broedertwist als vanouds, en Russell moet snappen dat real power is not something you get, but you grap.

Russel had idd gewoon schijt aan Hamilton moeten hebben. Anders word je nooit een nummer 1

Ik heb nieuws voor je. Dat wordt hij ook niet! ;D

Breaktest

En nog een als vanouds: Verstappen rijdt teamgenoot mentaal in de vernieling.
De titel De Kannibaal (ooit in bezit van Bernard Hinault) kan nu wel veilig worden overgedragen aan Verstappen. En feitelijk is dat nergens voor nodig; voorbeelden genoeg hoe je er ook mee om kunt gaan, denk aan Gerhard Berger die met zijn beperkte capaciteiten toch ook een hele mooie carriere had en nergens onder leed.
Het verschil is op een wolk leven versus erkennen wat je wel èn niet kunt. Mijn conclusie: coureurs, dom volk.
Gebrek aan kennis heeft me nooit weerhouden van een grote mond

Mickey

Perez had zich nooit zo expliciet moeten uitspreken over zijn aspiraties begin dit jaar. Ik heb de indruk dat zijn uitspraken als een molensteen om zijn nek hangen en zorgen voor teleurstellende resultaten. En dat die inmiddels vicieus zijn.

Fietser

Citaat van: Breaktest op 25 september 2023 - 10:01:29De titel De Kannibaal (ooit in bezit van Bernard Hinault) kan nu wel veilig worden overgedragen aan Verstappen.
Ik meen toch echt dat Eddy Merckx die bijnaam had. ;)

Breaktest

Citaat van: Fietser op 25 september 2023 - 12:28:45
Citaat van: Breaktest op 25 september 2023 - 10:01:29De titel De Kannibaal (ooit in bezit van Bernard Hinault) kan nu wel veilig worden overgedragen aan Verstappen.
Ik meen toch echt dat Eddy Merckx die bijnaam had. ;)
Potverdrie, je hebt gelijk. :-[
Gebrek aan kennis heeft me nooit weerhouden van een grote mond

gloudiesaurus

Citaat van: Mickey op 25 september 2023 - 10:45:34Perez had zich nooit zo expliciet moeten uitspreken over zijn aspiraties begin dit jaar. Ik heb de indruk dat zijn uitspraken als een molensteen om zijn nek hangen en zorgen voor teleurstellende resultaten. En dat die inmiddels vicieus zijn.

Ja, dat was niet handig... al reed hij toen bijvoorbeeld in Bakoe wel erg sterk.
En de uitspraken van zijn vader hebben het alleen maar erger gemaakt.

Hopelijk kan hij zich herpakken in Qatar. Ricciardo en Tsunoda rijden volgend jaar in ieder geval voor AlphaTauri.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

C.G. de Beaufort

Citaat van: Robbert65 op 23 september 2023 - 21:28:45Godart, je het niet goed opgelet de afgelopen jaren...

Eh... ik ben een fan van Latifi. Hij heeft er voor gezorgd dat Max kampioen werd in 2021.  ;)

Groet,

C.G. de Beaufort


C.G. de Beaufort

Meer van Vettel :

Vettel 'overweegt' een prachtige terugkeer om naast voormalig F1-kampioen Alonso te kunnen racen.

https://www.gpfans.com/en/f1-news/1004625/sebastian-vettel-jenson-button-2024-return-f1-porsche-robert-kubica/

Groet,

C.G. de Beaufort

Breaktest

Citaat van: C.G. de Beaufort op 26 september 2023 - 13:43:14Meer van Vettel :

Vettel 'overweegt' een prachtige terugkeer om naast voormalig F1-kampioen Alonso te kunnen racen.

https://www.gpfans.com/en/f1-news/1004625/sebastian-vettel-jenson-button-2024-return-f1-porsche-robert-kubica/

Groet,

C.G. de Beaufort

En heeft de familie Stroll daar nog wat over te vertellen? Of heeft ie een speciale clausule die nog steeds loopt? Of wordt het volgend gerucht dat ie overweegt samen met Alonso nog fijn een paar jaartjes bij Ferrari te rijden?
Gebrek aan kennis heeft me nooit weerhouden van een grote mond

Mickey


Breaktest

Lastige kwestie: laatste fase van de race, na je laatste bandenwissel nader je je teamgenoot met 0,7 sec/ronde. Na 9 rondes heb je 'm bijgehaald, en de teamleiding gebiedt het elkaar niet moeilijk te maken. Daarna loop je nog wat uit (max 3 seconden) maar het lukt niet meer je voorganger in te halen. Vervolgens vraagt de teamleiding weer van posities te wisselen.
Wordt je dan gepiepeld of niet?
Gebrek aan kennis heeft me nooit weerhouden van een grote mond