Formula 1 Dutch Grand Prix 2023

Gestart door gloudiesaurus, 23 augustus 2023 - 21:20:08

« vorige - volgende »

Robbert65

Ik heb met open mond en ongeloof zitten kijken wat er gebeurde toen Verstappen na de eerste stop meer dan vier seconden sneller was dan zijn teamgenoot. Externe factoren, ik bedoel zaken buiten de sport, kunnen als ze stress veroorzaken een behoorlijk negatieve invloed op hebben. Ireen Wüst gaf daarover een groot interview in de Volkskrant zaterdag, ik moest wel aan Perez denken.

we zien Albon excelleren, we zien Gasly op het podium, ja, nou, Daniel, die sla ik even over nu, maar goed die jongens doen het echt heel goed, maar als ze naast Verstappen rijden dan verkruimelen ze tot stamelende jochies.

We moeten lief worden voor Perez, want anders rijdt RBR straks nog met maar één auto, wil er niemand meer naast Verstappen :D
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Fietser

Citaat van: Robbert65 op 28 augustus 2023 - 14:25:33We moeten lief worden voor Perez, want anders rijdt RBR straks nog met maar één auto, wil er niemand meer naast Verstappen :D
Wie dat goed doet, is Christian Horner. Dit weekend zag ik hoe een Engels journalistentrio van F1TV (weet geen namen) hem interviewde. Horner ontweek alle insinuaties over Perez' kwaliteiten en bleef zijn tweede rijder stug verdedigen. Misschien tegen beter weten in (en tegenin Helmut Marko?), maar toch heel netjes.

Mickey

Toch per definitie een taak van een goede leidinggevende. Complimenten geef je openlijk en kritiek achter gesloten deuren. Doet hij goed ja.

C.G. de Beaufort

Citaat(..)De laatste is 41, heeft alle belasting van zich afgeschud. En zie hem gaan...

Ahum, Alonso heeft de 42 jaren bereikt.

Groet,

C.G. de Beaufort


gloudiesaurus

Mickey mooie foto's! Hoe geraak je in de paddock club? Staat ook nog altijd op mijn bucket list  :)

En Verstappen magistraal. Zoals Robbert65 zegt. Perez lag na zijn pitstop 13 seconden voor, dat gat was binnen no-time gedicht. Iedereen vindt de Formule 1 een beetje saai en het begint zelfs te wennen dat de Dutch GP drie maal door Max Verstappen gewonnen is. Maar dit is echt heel bijzonder, maken we nooit meer mee!
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Mickey

Ik heb het geluk dat ik gast mocht zijn van een zakelijke relatie. Doordat zij een belangrijke stakeholder zijn van het circuit is voor hen veel mogelijk. Tickets zijn ook te koop maar eigenlijk onbetaalbaar voor ons loonslaven.


C.G. de Beaufort

Fernando is Schumacher voorbij. De P2 van de Spanjaard brak het record van Schumacher van 7399 dagen voor het langste interval tussen de eerste en laatste podiumplaats in de F1.

https://www.crash.net/f1/news/1034403/1/schumacher-record-alonso-beat-dutch-grand-prix

Groet,

C.G. de Beaufort


Robbert65

Gisteravond heb ik de hele race nog eens bekeken, maar nu via het onboardkanaal vanuit de auto van Verstappen, met alleen de boardradio als commentaar.

Dus ik had een behoorlijk hectische race gezien zondag, met een erg snelle Verstappen en een hele hoop hemelwater.

Als je nou last hebt van stress, een keer, of precies nu, dan moet je echt even doen wat ik gister deed. Het is misschien niet te geloven als je het niet hebt gezien, maar dit was echt zen-tv. De rust, de kalmte, de regelmaat. Ongelofelijk.
1. VER praat bijna niet. Als je de races volgt is het net, ook recent- of Verstappen opgewonden in die auto zit. Klopt niet. Die man vliegt over de baan, maar als je het zo van dichtbij bekijkt lijkt het allemaal heel kalm, berekend en relaxt. Is het eigenlijk ook.
2. Giannpiero Lambiaze praat wel. Die geeft continue informatie over trackpositie, tijdsverschil met achtervolgers, weerupdates, bandenslijtage, gaat maar door. Maar altijd kalm, geen letter teveel, to the point.
3. De consistentie van wat Verstappen doet is mega. Iedere ronde is een kopie van de vorige. Op de centimeter nauwkeurig in iedere apex, iedere beweging.

Nadat de race voorbij was voelde ik me zo ontspannen, ik heb vannacht fantastisch geslapen!  ::)
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

gloudiesaurus

Goeie tip  ;D Heb er helaas de tijd niet voor  ;)

En Monza staat al voor de deur he! Wat ik zo knap vindt is dat hij in alle omstandigheden de beste is. Wat er gebeurd, chaos, regen, rode vlag, het is altijd weer Verstappen die vooraan rijdt...
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

gloudiesaurus

Citaat van: Mickey op 29 augustus 2023 - 10:44:14Ik heb het geluk dat ik gast mocht zijn van een zakelijke relatie. Doordat zij een belangrijke stakeholder zijn van het circuit is voor hen veel mogelijk. Tickets zijn ook te koop maar eigenlijk onbetaalbaar voor ons loonslaven.



Gaaf en uniek!
GPPits.net: als Formule 1 een passie is