F1 seizoen 2023

Gestart door Breaktest, 04 april 2023 - 16:00:56

« vorige - volgende »

Jozef

Advocaten winnen altijd. Het is werkelijk niet te geloven dat Massa zo dom is om zich zo bij de neus te laten nemen door zijn advocaten en deze kansloze poging door te zetten, en daarmee zijn eigen imago onderuit te halen.

Breaktest

#61
Massa heeft geen poot om op te staan. Ecclestone riep alleen maar wat om Hamilton te jennen. Mocht ie echt als getuige worden opgeroepen, dan speelt de 92-jarige dat ie al aardig gaga is en soms zomaar wat roept - om daarna weer door te gaan met 'world domination'. Zag 'm vorige week met zijn vliegtuigje in Gstaad landen waar ie een berg schijnt te bezitten, maar dit ter zijde.
En, o toeval, een colonne van vier Ferrari vrachtwagens langs de kant van de weg, ergens in Sauerland, op weg naar Zandvoort. De mannen leken het niet eens hoe te rijden. Maar ook dit terzijde. 
Gebrek aan kennis heeft me nooit weerhouden van een grote mond

C.G. de Beaufort

Perez blijft t/m 2024 bij Red Bull. Dat heeft Horner verklaart.

https://www.speedcafe.com/2023/08/20/horner-reaffirms-perez-will-race-for-red-bull-in-2024/

Groet,

C.G. de Beaufort





gloudiesaurus

Citaat van: Mickey op 09 september 2023 - 08:54:27https://nl.motorsport.com/f1/news/exclusief-waarom-felipe-massa-juristen-strijd-f1-winnen/10517381/

Als advocaten dit al zeggen:
Citaat"Het doel is om de trofee mee naar huis te nemen. Het is niet financieel van aard"
Dan geloof ik er al helemaal niks meer van  ::)  ::)
Van deze rechtszaak worden alleen de advocaten beter.

Daarnaast blijf ik erbij dat Ferrari deze race ook gewoon fouten maakte, dus zou het ook niet terecht vinden als Massa de titel alsnog krijgt.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Breaktest

Inderdaad. Ricciardo bevestigd. Niet heel scherp van Red Bull.  Beter leek me eind seizoen knoop pas doorhakken, en intussen resterende races verdelen (Lawson nog twee, Ricciardo laatste 4).
Nu lijkt het een wat politieke beslissing.
Persoonlijk vind ik dat Ricciardo zijn goodwill heeft opgebruikt, en in zekere zin leidt dit ook tot een team-identiteitscrisis; zo'n ouwe man hoort daar niet.

Maar goed, er is ook wat voor te zeggen:
Bv rust in de tent creëren. Drie wisselingen in 14 races doet een team natuurlijk ook niet goed. En wellicht is zijn bijdrage buiten de baan beter (feedback, simulatordata). Daarnaast is Ricciardo ook een beetje de Margreet Dolman van het team; hij brengt warmte.
Gebrek aan kennis heeft me nooit weerhouden van een grote mond

Mickey

DannyRic is nu een uitstekende nummer twee meen ik, zou dat bij RBR zijn. Voor Tsunoda ook een prima teammaat. Wat ze nu doen, lijkt me voor nu, hoewel je het ergens graag anders ziet, wel het slimste besluit. Tsunoda en Lawson hebben nog wat te bewijzen en zullen compleet verpulverd worden naast Verstappen. Ik denk toch ook dat er begin volgend jaar al een stoelendans plaatsvindt, omdat Perez gewipt wordt. Dan Ricciardo naar Red Bull en Lawson naast Tsunoda.

Breaktest

Het lijkt me duidelijk dat ze Perez inmiddels meer dan zat zijn, maar ik moet dat wippen nog zien gebeuren. In de buidel tasten is de makkelijke way-out, maar wat als Perez daaraan niet wil meewerken? Als ie aan zijn prestatieclausules heeft voldaan (bv '2e of 3e worden in het kampioenschap', op papier helemaal niet slecht) heeft Red Bull echt wel een probleem.

Ik bespeur vooral een aanwijzing dat het aantal blunders van 'talentendokter Marko' en cs aardig begint op te lopen. (In de media lees je daar nooit wat over, maar wat mij betreft begon dit al in 2017 toen ze Sainz midway-season aan Renault overdeden, dat prompt met diezelfde Sainz de zesde plaats van Toro Rosso afpakte.) 
Even een citaat uit mei 2022: "Met een poleposition in Jeddah en zijn geweldige zege in Monaco heeft Sergio zich helemaal bewezen. Daarom was het voor ons een no-brainer om hem bij het team te houden."
En hup, gelijk twee jaar dan maar. Is dat visie, of verkeerd ingeschat opportunisme? Ik herinner me dat de timing en contractduur destijds al voor gefronste wenkbrauwen zorgden.
Toegegeven, dat Perez' vorm zo'n beschamend niveau zou bereiken had niemand kunnen voorzien, maar het is net of niemand van het RB-management zich kon voorstellen dat de wind ook weleens kon draaien, terwijl daar zoveel voorbeelden aan vooraf waren gegaan.
Gebrek aan kennis heeft me nooit weerhouden van een grote mond

Robbert65

Helemaal eens hoor. Ik denk ook dat niemand had kunnen voorzien dat zowel Sainz als Albon zo'n enorme wederopstanding zouden doormaken als ze hebben gedaan. In zekere mate geldt dat ook voor Gasly.
Het is zeer de vraag of ze die wederopstanding ook zouden hebben doorgemaakt als ze waren gebleven waar ze zaten.
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Mickey

Ik ben het niet eens met de lezing over Perez. Dat hij dit jaar zo bedroevend slecht zou presteren was niet te voorspellen. Er waren ook geen aanwijzingen voor. Hij kwam bovendien als een raket uit de startblokken. Die jongen heeft dit jaar letterlijk mentaal trauma opgelopen en dan overdrijf ik niet volgens mij.

Dat hij het wat slechter zou kunnen doen, soit, maar dit kon niemand toch voorzien. Hij was ten tijde van die contractverlenging al een gevierde routinier, een grand prix winnaar bovendien. Geen rookie zoals Gasly of Albon destijds.

En -oh irony- presteert 'ie cijfermatig zoals van hem verwacht wordt, tweede in het wk lijkt vrij waarschijnlijk.

Al denk ik wel dat het contract gewoon afgekocht gaat worden. Nog zo'n jaar en hij is rijp voor begeleide dagbesteding.

Robbert65

Geloof me, als je Perez eruit haalt en Ricciardo erin zet wordt Verstappen wereldkampioen maar RBR niet. Het enige wat Ricciardo bewezen heeft in de afgelopen 4 jaar is zijn mentale zwakte. Iedereen die naast Verstappen heeft gereden in F1 is er volledig aan onderdoor gegaan. Als je Perez laat zitten maak je in ieder geval voorlopig niet nog meer slachtoffers.
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Sabai

Dat hij nog tweede staat heeft hij overigens meer te danken door de constante wisselende teams in de middenmoot. Anders was hij al ver weg gezakt in het klassement.

Mickey

Citaat van: Robbert65 op 07 oktober 2023 - 14:39:54Geloof me, als je Perez eruit haalt en Ricciardo erin zet wordt Verstappen wereldkampioen maar RBR niet. Het enige wat Ricciardo bewezen heeft in de afgelopen 4 jaar is zijn mentale zwakte. Iedereen die naast Verstappen heeft gereden in F1 is er volledig aan onderdoor gegaan. Als je Perez laat zitten maak je in ieder geval voorlopig niet nog meer slachtoffers.

Daar geloof ik niet in. Je kan Ricciardo van toen niet vergelijken met de Ricciardo van nu. Toen móest hij zich bewijzen tegenover jonge hond Verstappen. Dat dit niet lukte en hij vervolgens afvloeide naar Renault was een financieel gedreven keuze. Daar raakte hij vervolgens gedemotiveerd door het onbereikbare succes. Intussen heeft hij wel zijn schaapjes op het droge.

Nu heb je een Ricciardo die nog steeds goed kan rijden, maar niet de mentale strijd hoeft aan te gaan met een veel meer seniore en zo ongeveer onverslaanbare Verstappen. Hij hoeft het dus eens te proberen. Niemand verwacht dat ook van hem.

Die oetl*l van een Perez heeft het zichzelf onmogelijk gemaakt door openlijk te verklaren dat hij wel voor het wk zou gaan. Dat komt gewoon echt niet meer goed.

Fietser

Citaat van: Mickey op 07 oktober 2023 - 13:43:49Ik ben het niet eens met de lezing over Perez. Dat hij dit jaar zo bedroevend slecht zou presteren was niet te voorspellen. Er waren ook geen aanwijzingen voor. Hij kwam bovendien als een raket uit de startblokken. Die jongen heeft dit jaar letterlijk mentaal trauma opgelopen en dan overdrijf ik niet volgens mij.

Dat hij het wat slechter zou kunnen doen, soit, maar dit kon niemand toch voorzien. Hij was ten tijde van die contractverlenging al een gevierde routinier, een grand prix winnaar bovendien. Geen rookie zoals Gasly of Albon destijds.

Hier ben ik het mee eens. Een dergelijke implosie van een tot dan goede F1-coureur is exceptioneel en was gewoon niet te verwachten. In tegendeel: het zou juist logisch zijn (en dat verwachtten Horner en Marko ongetwijfeld) dat Perez nog beter zou presteren met de zekerheid van een contract achter de hand. Het pakte helaas anders uit.
Ben het overigens wel eens met Breaktest omtrent 'talentendokter' Marko.

Fietser

Citaat van: Mickey op 07 oktober 2023 - 15:03:34Die oetl*l van een Perez heeft het zichzelf onmogelijk gemaakt door openlijk te verklaren dat hij wel voor het wk zou gaan. Dat komt gewoon echt niet meer goed.
Mij lijkt dat aan Perez' ambitie om openlijk voor het wk te gaan te veel wordt opgehangen. Het was idd niet erg reëel van hem - en kenners (als ik  ;) ) wisten toen al beter -, maar voor een hijgende topsporter (met evenzo hijgende media en fanatieke achterban in zijn nek) vind ik dit soort opportunisme best begrijpelijk. En aandoenlijk...