BAHREIN 2023, wat gaat dat worden?

Gestart door Robbert65, 20 februari 2023 - 13:23:41

« vorige - volgende »

Wings

Citaat van: Fietser op 06 maart 2023 - 15:20:42Bahrein '23 was best spannend - vanaf plek 3.
Grootste verrassing voor mij was dat Nick de Vries redelijk tevreden was... ???


Tot voor het Grand Prix weekend leek het erop alsof AT roemloos achteraan zou rijden. De auto had een prima pace en reed in de buurt van de punten. Dat betekent dat er punten gescoord worden op een dag dat alles samenvalt. Lijkt mij inderdaad iets waar je tevreden over bent wanneer je vreest dat je kansloos achteraan rijdt.

Wings

Citaat van: gloudiesaurus op 06 maart 2023 - 16:27:42Ja Verstappen en Red Bull oppermachtig en foutloos!

Op z'n Schumacheriaans gewonnen. Max wordt nu alweer uitgekotst. Bijzonder dat je succesvol moet zijn om uitgekotst te worden door mensen. Ik heb dat nooit kunnen begrijpen.

CitaatFerrari weer teleurstellend, zeker met Leclerc die uitvalt met problemen.
Mercedes zit er weer niet bij, Aston Martin was met dezelfde motor zelfs sneller.

Twee teams die gehakt van Max zouden maken, twee teams die maanden lang oorlogstermen bezigen en dan zoveel tekort komen dat ze de handdoek werpen vind ik toch wel humoristisch. Dat geldt ook voor McLaren wat het ongelofelijk druk had met Red Bull. Ik denk dan, focus je liever op je eigen prestatie in plaats van zo bezig te zijn met een ander en vervolgens geen deuk in een pakje boter te rijden. Wat een drama bij McLaren. En Ferrari. En Mercedes.

Maar laten we niet te vroeg juichen want een seizoen duurt lang.

Fietser

#17
Citaat van: Wings op 07 maart 2023 - 16:58:15
Citaat van: Fietser op 06 maart 2023 - 15:20:42Bahrein '23 was best spannend - vanaf plek 3.
Grootste verrassing voor mij was dat Nick de Vries redelijk tevreden was... ???


Tot voor het Grand Prix weekend leek het erop alsof AT roemloos achteraan zou rijden. De auto had een prima pace en reed in de buurt van de punten. Dat betekent dat er punten gescoord worden op een dag dat alles samenvalt. Lijkt mij inderdaad iets waar je tevreden over bent wanneer je vreest dat je kansloos achteraan rijdt.

Mijn insteek was De Vries' prestatie t.o.v. Tsunoda over dit hele GP-weekend. Het verschil tussen die twee (0.7 in Q1) vond ik teleurstellend groot, wat zorgde voor ironie omtrent De Vries' tevredenheid.
Prima racepace? Hij reed tot de eerste pitstops achteraan het treintje en had moeite om binnen DRS te blijven.

Robbert65

Citaat van: Fietser op 08 maart 2023 - 07:48:02
Citaat van: Wings op 07 maart 2023 - 16:58:15
Citaat van: Fietser op 06 maart 2023 - 15:20:42Bahrein '23 was best spannend - vanaf plek 3.
Grootste verrassing voor mij was dat Nick de Vries redelijk tevreden was... ???


Tot voor het Grand Prix weekend leek het erop alsof AT roemloos achteraan zou rijden. De auto had een prima pace en reed in de buurt van de punten. Dat betekent dat er punten gescoord worden op een dag dat alles samenvalt. Lijkt mij inderdaad iets waar je tevreden over bent wanneer je vreest dat je kansloos achteraan rijdt.

Mijn insteek was De Vries' prestatie t.o.v. Tsunoda over dit hele GP-weekend. Het verschil tussen die twee (0.7 in Q1) vond ik teleurstellend groot, wat zorgde voor ironie omtrent De Vries' tevredenheid.
Prima racepace? Hij reed tot de eerste pitstops achteraan het treintje en had moeite om binnen DRS te blijven.

Overall genomen vind ik gezien de minder ideale pitstopstrategie voor De Vries t.o.v. Tsunoda dat hij gemaximaliseerd heeft.
Schadevrij door de race gekomen als 14de. Hij weet nu weer veel meer over de auto, verbeterpunten waaraan hij 10 dagen lang met zijn team aan kan werken. Iedere race een beetje beter en je rijdt de laatste 8 races in de punten, toch? ;)
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Fietser

Citaat van: Robbert65 op 08 maart 2023 - 10:38:31Overall genomen vind ik gezien de minder ideale pitstopstrategie voor De Vries t.o.v. Tsunoda dat hij gemaximaliseerd heeft.
Schadevrij door de race gekomen als 14de. Hij weet nu weer veel meer over de auto, verbeterpunten waaraan hij 10 dagen lang met zijn team aan kan werken. Iedere race een beetje beter en je rijdt de laatste 8 races in de punten, toch? ;)
Hij had inderdaad een ongelukkige pitstopstrategie. Hoop (net als jij) dat De Vries zich verbetert, meer snelheid laat zien, en ook dat hij daar ruimte en tijd voor heeft...

Breaktest

Ik vond het vrij unimpressive wat Nyck liet zien. Het detoneert nogal met de uitspraken dat ie nu al bezig is het team naar zijn hand te zetten. Wellicht onderschatten we de waarde van twee jaar ervaring een beetje.
Ik hou hoop dat het op termijn goed komt met Nyck - in F2 was ie ook een slow starter, maar ik heb er geen problemen mee hem voorlopig te bombarderen tot 'Het Zorgenkindje'.
Het spannende zit 'm erin of ie snel genoeg op stoom komt binnen de gegeven tijd. Meestal worden rond september/oktober binnenskamers de knopen doorgehakt.
Gebrek aan kennis heeft me nooit weerhouden van een grote mond

Breaktest

Na 1 race worden al weer ferme conclusies getrokken. De Vries een zorgenkindje, Lawrence Stroll zou een man met visie zijn, Het geheime huwelijk tussen Wolff en Hamilton zou op de klippen lopen, althans 'Er wordt er nooit naar mij geluisterd', aldus Hamilton, en Alonso is de man van aanstaande overwinningen.
Ik moet het allemaal nog zien. Zonder uitval van Leclerc had Alonso gewoon naast het podium gestaan, en de verkreukelde Lance bleef toch redelijk in zijn spoor. Ik lees ook dat Alonso eindelijk een neus heeft ontwikkeld om het juiste team te kiezen. Wat mij betreft kun je dat wegstrepen tegen eerdere keuzes; Alonso heeft een neus.
Gebrek aan kennis heeft me nooit weerhouden van een grote mond

Robbert65

"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel