GP Austin,USA 2022 wat gaat het worden?

Gestart door Breaktest, 17 oktober 2022 - 14:03:04

« vorige - volgende »

Breaktest

Gebrek aan kennis heeft me nooit weerhouden van een grote mond

Robbert65

"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

gloudiesaurus

Goed bezig!

Ik denk dat Max Verstappen hiervoor de overwinning zal gaan. Kan nu vrij rijden, kampioenschap is al in de pocket. En hij zal toch het record willen halen van meeste overwinningen in één seizoen.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Robbert65

Dat Austin, COTA, dat is toch wel een speciaal circuit. Het is enorm on-amerikaans en tegelijkertijd ook weer niet.

Amerikaans door sfeer en omgeving, on-amerikaans door lay-out en uitloopstroken.

Het is een Tilkebaan. Maar wel een rete-goeie Tilkebaan. Hermann ging hier helemaal los met hoogtes, bochtencombinaties en verkanting.
Inmiddels zijn daar een heleboel hobbels bijgekomen. Wie niet purpoist hakkelt hier op veel plekken toch over de baan.

Verder lekker inhalen, daar bovenop, voor die doordraaier. En -als je daar zit- leuke doorkijkjes, publiek heeft het daar ook altijd naar de zin.

Verstappen zal alles winnen wat hij kan winnen, die geeft niks weg.
Hamilton is echt echt echt van plan om Russel minstens één keer te verslaan én op het podium te komen én een race te winnen.
Die van Ferrari die staan ook strak want je schaamt je rot in die rode auto, allemaal leuk en aardig, maar heel goed ging het voorlopig niet dit jaar.

En Perez, Checco. Checco wil wel tweede worden. Checcooooo!!!!!

Dus ja, wat gaat dat worden?
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Breaktest

Ben komende dagen offline, dus ik zet hier mijn voorspellingen (met jokertje).
Pole: 1:33.884

Top 5
Ver
Per
Lec
Sai
Ham
Gebrek aan kennis heeft me nooit weerhouden van een grote mond

Sabai

Ik vermoed dat dit net als Spa een echte baan voor RBR is. Veel hoge snelheid bochten. En het is zoals boven omschreven,echt een parel op de kalender.

BMW.WilliamsF1


Robbert65

Kanonnen wat een toffe race was dat!
Van de eerste tot de laatste ronde genoten, voor mijn gevoel duurde het allemaal 20 minuten. Helemaal top. Een 10.
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Fietser

#8
Zeldzaam mooie en spannende race op een gaaf circuit. Strijd om de winst, het podium, het middenveld en daarachter. Bijna volmaakt als er (achteraf) niet zo gesteggeld werd over schuld en straffen. Een 9 daarom.
Ikzelf ga ook niet vrijuit, want heb zo mijn bedenkingen over bepaalde zaken. Stroll wordt gestraft vanwege dat bloedstollende incident met Alonso. Maar is het niet zo dat de Spanjaard gewoon te laat reageerde door te lang in het slipstream van de Canadees te blijven? Russell kreeg terecht seconden aan z'n broek door Sainz eruit te kegelen. Maar Sainz jr. reed ook wel een erg gewaagde lijn (hij wilde achterlangs Verstappen kruisen) in de allereerste bocht. Dat mag natuurlijk, maar was gezien de drukte direct na de start niet heel slim. Die dertig seconden straf aan Alonso vanwege dat spiegeltje is m.i. buitenproportioneel.
Los van dit alles vind ik Hamilton bijzonder sterk presteren. Van de verwachting (ook van mij) dat Russell de snelste Mercedes-man zou worden is niets terecht gekomen. De zevenvoudige kampioen blijft wat zeurderig maar is nog steeds van de buitencategorie. Bij Alonso versus de jongere Ocon speelt een beetje hetzelfde. Van de buitencategorie is natuurlijk ook Verstappen. Wat een geweldenaar! Zijn cynische commentaar over de boordradio na die mislukte pitstop (beautiful... beautiful...) verdient echter geen schoonheidsprijs.

Breaktest

#9
Zoals meestal valt hier weinig aan toe te voegen. Inderdaad beetje jammer dat Max soms wat divagedrag vertoont - Je zou willen dat iemand uit zijn naaste omgeving 'm hierop aanspreekt (maar ja, dat was Jos' eigen achilleshiel). Zo blijft de titel groot kampioen, groot sportman vooralsnog uit.
Ik vind overigens dat Alonso bepaald niet vrijuit ging in zijn crash met Stroll. In de vertraagde herhaling valt pas op hoe krap zijn geplande inhaallijn was - te krap naar mijn idee.

Gebrek aan kennis heeft me nooit weerhouden van een grote mond

Breaktest


hier zie je dat Alonso zelfs weer iets naar rechts stuurt.
Gebrek aan kennis heeft me nooit weerhouden van een grote mond

Robbert65

Bij mij op de bank was er ook duidelijk een wijzende vinger naar Alonso en helemaal niet naar Stroll. Die deed niks verkeerd.

Raar hoe dat dan afgehandeld wordt....
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Breaktest

Gebrek aan kennis heeft me nooit weerhouden van een grote mond

Robbert65

"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel