SINGAPORE, wat gaat dat worden?

Gestart door Robbert65, 18 september 2022 - 11:54:56

« vorige - volgende »

Fietser

Pijnlijk dat straffen na de volksliederen. Wat als Perez in de laatste ronden niet meer dan 5 seconden was uitgelopen? Het moest niet mogen, maar ja...

Robbert65

Ze hebben hem in ieder geval wel eerst gehoord voor ze beslisten, dat is wel weer netjes.

Ik vond het een 4, deze race. Ik heb om half 2 de TV aangezet. Om half 6 weer uit. Kom op zeg, het geheel duurde ruim 4 uur. De race zelf was eigenlijk maar saai. Ja, dat er wat voorvleugels naar de haaien gingen en daardoor wat VSC en SC's waren soit. Dat leverde alleen maar vertraging op.

Perez verdient complimenten. Zeer stabiel, goede start, weinig tot geen fouten. Terecht DOD ook.

Verder alles en iedereen een onvoldoende, inclusief de wedstrijdleiding. Te lang uitgesteld. Waarom heb je Full Wets als je altijd voorkomt dat ze gebruikt moeten worden?

Magnussen kreeg voor een wapperend bargeboard  wél Oranje Zwart, Hamilton niet, raar allemaal.

Ergernis en verveling waren mijn gevoelens gistermiddag en dat is gewoon drie jaar geleden dat me dat overkwam.

Ik denk: in het donker rijden in Singapore is niet zo'n goed idee, die baan droogt niet op en je krijgt een optocht met harmonicaeffect door al die kleine incidenten die een SC opleveren.

Misschien dingen veranderen, misschien eens gaan babbelen bij de buren ( Maleisië).
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Breaktest

De entourage is inderdaad veel indrukwekkender dan het circuit zelf. Maar een 4 is wel erg pover.
Misschien een tip: lessen trekkend uit het verleden (dus vermoedend dat ons een vrij saaie race te wachten stond) heb ik pas na een klein uur ingeschakeld. Vervolgens heb ik de saaie gedeelten door gescrold omalsnog  live aan de finish te komen (dat gaat vrij beroerd met de F1TV app, maar het lukt uiteindelijk wel).

Met deze kijkervaring geef ik het een 7. Verstappens half mislukte inhaalrace vond ik best vermakelijk alsmede Perez' verwoede pogingen om minstens 5 seconden uit handen van Leclerc te blijven. Ook niet onaardig vond ik mijn vooroordelen tav Hamilton bevestigd te zien (bijna uit de race gecrasht zoals voorspeld, en het even voorspelbare 'I told you so' gemekker tegen zijn team. Waarom luistert niemand ooit naar mij? Je hoort 'm nog net niet denken 'Is it because I'm black?')
En uiteraard weer dikke min voor de wedstrijdleiding - de angst om snel knopen door te hakken is bijna verstikkend. Ik denk dat we kunnen spreken van het Masi-syndroom.
Gebrek aan kennis heeft me nooit weerhouden van een grote mond

Mickey

#33
Ik heb me vooral geërgerd aan de domme fout van Verstappen. Dit verwacht je bij een Tsunoda. Niet bij Verstappen. Ook niet bij Hamilton trouwens, maar dat verzacht de pijn niet.

Nu verkeert Verstappen wel in de positie dat hij het kan lijden, maar toch. Was hij erachter gebleven had hij keurig vierde geworden of heel misschien derde.

Maar ach. Red Bull en Verstappen stoppen alle fouten tenminste in één weekend. Ferrari verspreidt ze over een heel seizoen. ;D

Verder een 7 voor de race. De baan 'werd wel erg smal' door de natte omstandigheden. Wat natuurlijk de inhaalmogelijkheden sterk beperkte en met name Perez wel een zeker voordeel gaf, imho.

Wings

Citaat van: Fietser op 03 oktober 2022 - 05:43:55Pijnlijk dat straffen na de volksliederen. Wat als Perez in de laatste ronden niet meer dan 5 seconden was uitgelopen? Het moest niet mogen, maar ja...

Nee joh. Het gaat nergens over. Hij is de SC wel of niet onrechtmatig gepasseerd. Daartussenin bestaat niks. Maar het is wel regelneuken als je het mij vraagt. 

Wings

Citaat van: Mickey op 03 oktober 2022 - 11:43:49Ik heb me vooral geërgerd aan de domme fout van Verstappen. Dit verwacht je bij een Tsunoda. Niet bij Verstappen. Ook niet bij Hamilton trouwens, maar dat verzacht de pijn niet.

Nu verkeert Verstappen wel in de positie dat hij het kan lijden, maar toch. Was hij erachter gebleven had hij keurig vierde geworden of heel misschien derde.

Maar ach. Red Bull en Verstappen stoppen alle fouten tenminste in één weekend. Ferrari verspreidt ze over een heel seizoen. ;D

Verder een 7 voor de race. De baan 'werd wel erg smal' door de natte omstandigheden. Wat natuurlijk de inhaalmogelijkheden sterk beperkte en met name Perez wel een zeker voordeel gaf, imho.

Ik snap Max wel, het was dan of niet. Kans op podium of achter Norris eindigen. En hij heeft de marge om dit te doen. Ik stoor mij daar niet aan. Ik stoor me ook niet aan de eerste fout van Lewis. Dat kan gebeuren in deze condities. Ik merkte wel aan Lewis dat hij zenuwachtig wordt zodra Max in beeld komt. 

Wings

Citaat van: Robbert65 op 03 oktober 2022 - 10:22:25Ze hebben hem in ieder geval wel eerst gehoord voor ze beslisten, dat is wel weer netjes.

Ik vond het een 4, deze race. Ik heb om half 2 de TV aangezet. Om half 6 weer uit. Kom op zeg, het geheel duurde ruim 4 uur. De race zelf was eigenlijk maar saai. Ja, dat er wat voorvleugels naar de haaien gingen en daardoor wat VSC en SC's waren soit. Dat leverde alleen maar vertraging op.

Perez verdient complimenten. Zeer stabiel, goede start, weinig tot geen fouten. Terecht DOD ook.

Verder alles en iedereen een onvoldoende, inclusief de wedstrijdleiding. Te lang uitgesteld. Waarom heb je Full Wets als je altijd voorkomt dat ze gebruikt moeten worden?

Magnussen kreeg voor een wapperend bargeboard  wél Oranje Zwart, Hamilton niet, raar allemaal.

Ergernis en verveling waren mijn gevoelens gistermiddag en dat is gewoon drie jaar geleden dat me dat overkwam.

Ik denk: in het donker rijden in Singapore is niet zo'n goed idee, die baan droogt niet op en je krijgt een optocht met harmonicaeffect door al die kleine incidenten die een SC opleveren.

Misschien dingen veranderen, misschien eens gaan babbelen bij de buren ( Maleisië).

Meen je dat serieus? Ik heb me prima vermaakt. Ik geef de race een vette 7.

Wings

Citaat van: Mickey op 02 oktober 2022 - 17:17:56Zeldzaam domme fout van Verstappen, of zeldzame domme fout? Ik twijfel nog.

Gewoon een fout. De auto bottomt uit waardoor hij zijn wielen blokkeert. Te gretig. Punt is dat inhalen knap lastig werd doordat het snelheidsverschil tussen de ideale droge lijn en natte lijnen toenam. Het was schier onmogelijk. Bovendien had Norris onvoldoende racepace om in de buurt van Sainz te blijven dus zou hij kansloos zijn voor het podium. Gegokt en verloren. Maar mag het ook eens, na zo'n foutloze reeks. Heerlijk toch?

Mickey

CitaatGewoon een fout. De auto bottomt uit waardoor hij zijn wielen blokkeert. Te gretig. Punt is dat inhalen knap lastig werd doordat het snelheidsverschil tussen de ideale droge lijn en natte lijnen toenam. Het was schier onmogelijk.

Precies dat is waarom ik me daaraan erger. Het was schier onmogelijk. Maar hij doet het toch. Ik stoor me dan vooral aan het feit dat júist hij dat moet weten. Eigenlijk dat hij nu toch wel een keer moet weten wanneer hij zijn verlies moet nemen. Ook al heb je ruime marge. Soms moet hij Prost zijn, geen Senna. Verstáppen, geen Tsunoda.

Geloof het of niet, maar direct voordat hij die actie inzette, zei ik het nog tegen mijn vriendin; hij moet zijn hoofd koel houden, geen domme dingen doen, vijfde is prima vandaag. Het is 'm vergeven, maar ik kan het niet anders dan gewoon dom noemen.

Robbert65

Precies Mickey. Ongeduld, omdat die baan niet naar hem toekwam. Naar niemand toekwam, alleen naar Perez, toen Leclerc even sneller was, die had helemaal dat probleem op gele slicks, dat hij niet kon inhalen omdat alles naast de ideale lijn spekglad was.

Ja, sorry Wings, ik heb me ook vermaakt, maar dit was de saaiste race in jaren, toch?
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Fietser

#40
Ben het met Wings eens. Ik heb me qua race uitstekend vermaakt. (Misschien ook omdat ik er pas tijdens de opwarmronde voor ga zitten en al het gedoe en gebabbel vooraf en achteraf aan me voorbij laat gaan. En omdat ik sympathiseer met Perez...  ::) ) Ook vind ik die fout van Verstappen niet zo ergerlijk. Dat hij direct na de herstart zoiets onderneemt is behoorlijk dom, maar het maakt hem ook bijzonder aantrekkelijk. Daarbij komt dat hij het hier makkelijk kon hebben, gezien de WK-stand - zoiets speelt mee onder dat helmpje. Van de persoon Verstappen ben ik weinig gecharmeerd, noch van de Oranje gekte rondom hem, maar van de racer kan ik zeer genieten. Ook als het, zoals in Singapore, fout gaat.

Breaktest

Citaat van: Fietser op 04 oktober 2022 - 09:56:40Van de persoon Verstappen ben ik weinig gecharmeerd, noch van de Oranje gekte rondom hem, maar van de racer kan ik zeer genieten. Ook als het, zoals in Singapore, fout gaat.
Heb dezelfde kijk. Ik zal altijd fan blijven van de racer, iets minder van de persoon. Als bleu kartjochie vond ik 'm een schatje, maar nu hij ouder wordt lijken er toch wel wat (onuitstaanbare) trekken bij te komen die zijn vader ook had - zij het in een soort light versie. Vaak wordt gezegd, je moet wel een asshole zijn wil je kampioen worden, maar dat geloof ik niet. 1 tegenvoorbeeld - Jim Clark - moet voldoende zijn. Het geheim van Max de coureur ligt volgens mij niet in het klootzak zijn, maar in zijn fenomenaal vermogen zich te focussen op wat belangrijk is en randzaken te negeren. Niemand wordt als asshole geboren; dat word je bij onvoldoende tegenspraak.
Tja, Max op de divan, ofwel Growing up in public with your pants down, zoals Lou reed ooit zei.
Gebrek aan kennis heeft me nooit weerhouden van een grote mond

Robbert65

Citaat van: Breaktest op 04 oktober 2022 - 11:14:44
Citaat van: Fietser op 04 oktober 2022 - 09:56:40Vaak wordt gezegd, je moet wel een asshole zijn wil je kampioen worden, maar dat geloof ik niet. 1 tegenvoorbeeld - Jim Clark - moet voldoende zijn. Het geheim van Max de coureur ligt volgens mij niet in het klootzak zijn, maar in zijn fenomenaal vermogen zich te focussen op wat belangrijk is en randzaken te negeren. Niemand wordt als asshole geboren; dat word je bij onvoldoende tegenspraak.
Tja, Max op de divan, ofwel Growing up in public with your pants down, zoals Lou reed ooit zei.

Toch een tweede voorbeeld: Jenson Button.

Verder helemaal eens, precies mijn gevoel. Ik had gemengde gevoelens zoals ik ze bij Verstappen heb ook bij Schumacher en bij Hamilton, nog steeds. Alonso was ook geen pretje in zijn gouden tijden. Onprettig buiten de baan, maar ze deden en doen me regelmatig enthousiast opspringen, roepen of grote ogen opzetten en dat is waar ik voor kijk.
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Mickey

https://nl.motorsport.com/f1/news/martin-brundle-uitgestelde-start-waarom-full-wets-meenemen/10379331/

Terechte vraag van Brundle. Ik zal niet weer over vroeger beginnen, maar vroegâh...

Overigens zou je ook kunnen omdenken. Als de sport kosten moet besparen kan je de totale productie van full wets beëindigen en voortaan alleen maar rijden als de baan droog genoeg is voor inters.