Red Bull is strategische mojo kwijt

Gestart door Robbert65, 22 april 2021 - 18:14:18

« vorige - volgende »

Robbert65

Allereerst: hallo allemaal, sorry, sorry, ik heb jullie ook enorm gemist.
Druk met van alles en GPpits is het ondergeschoven kindje geworden.

Maar dit:

Bahrein, Verstappen krijgt te horen dat hij zijn eerste plek terug moet geven. Welbezien was dat helemaal nergens voor nodig.
En weg 7 punten.

Imola, ik weet niet of ik de enige was maar ik was echt verbaasd de laatste 3 ronden, Verstappen had naar binnen moeten gaan voor vers rood om dat ene punt erbij te halen en de leiding te pakken in het WK.  (Nou heb ik eerlijk gezegd niet gekeken wat Verstappen nog aan vers rubber op de stapel had liggen....)

Die pitstops gingen allemaal wel goed, maar een snelle pitstop is niet genoeg om WK te worden. Ik vindt het echt tegenvallen hoe RBR hier punten morst alsof het niks is.
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

C.G. de Beaufort

Eh, okay dat je terug bent, maar waarom hoofdletters?

Groet,

C.G. de Beaufort


BMW.WilliamsF1

Ja waarom die hoofdletters?

Bahrein: Dat kregen ze te horen van de wedstrijdleiding, zat helaas niks anders op.

Imola: Max won de race met 22 seconden voorsprong. Een pitstop duurt door de lange pitstraat op Imola veel langer dan 22 seconden, dus dan had ie helemaal kunnen fluiten naar zijn overwinning. Volgens mij duurde een pitstop ongeveer 28 seconden daar.

gloudiesaurus

Ja ik vond het risico voor een pitstop in Imola veels te groot. Sowiezo was hij enkele second achter Hamilton terecht gekomen... en ga dan maar eens inhalen. Dus vond Imola geen flater.

Vond Red Bull in Bahrein strategisch niet sterk. Daar lieten ze Verstappen langer door rijden, waardoor Hamilton de undercut pakte. In mijn ogen had Red Bull Verstappen toen de ronde na Hamilton binnen moeten halen. Dan had Verstappen er met een snelle auto nog voor gezeten.

Maar de verschillen zijn klein, dus strategie kan de doorslag geven. Gelukkig zijn de pitstops van Red Bull nog wel enorm snel, dat is wel een voordeel.

En Robbert65, welcome back  ;)
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

BMW.WilliamsF1

Citaat van: gloudiesaurus op 23 april 2021 - 13:25:28
Ja ik vond het risico voor een pitstop in Imola veels te groot. Sowiezo was hij enkele second achter Hamilton terecht gekomen... en ga dan maar eens inhalen. Dus vond Imola geen flater.

Vond Red Bull in Bahrein strategisch niet sterk. Daar lieten ze Verstappen langer door rijden, waardoor Hamilton de undercut pakte. In mijn ogen had Red Bull Verstappen toen de ronde na Hamilton binnen moeten halen. Dan had Verstappen er met een snelle auto nog voor gezeten.

Maar de verschillen zijn klein, dus strategie kan de doorslag geven. Gelukkig zijn de pitstops van Red Bull nog wel enorm snel, dat is wel een voordeel.

En Robbert65, welcome back  ;)

Bahrein ben ik het idd wel mee eens, ze lieten hem te lang door rijden.

Mickey