Het racisme en diversiteit topic

Gestart door C.G. de Beaufort, 17 juni 2020 - 13:12:40

« vorige - volgende »

Mickey

Deels off topic, deels ook zeker on, dus post ik het hier maar. Een filmpje dat verduidelijkt waarom Hamilton hypocriet is.




C.G. de Beaufort

Citaat van: Mickey op 18 augustus 2020 - 18:38:37
Deels off topic, deels ook zeker on, dus post ik het hier maar. Een filmpje dat verduidelijkt waarom Hamilton hypocriet is.

Paul Watson, die volg ik al zo'n 3 jaar. Hij is afgeschopt van Twitter. Een goede gozer.

Groet,

C.G. de Beaufort



Franky R.

Citaat van: Mickey op 18 augustus 2020 - 18:38:37
Deels off topic, deels ook zeker on, dus post ik het hier maar. Een filmpje dat verduidelijkt waarom Hamilton hypocriet is.


Is Hamilton hypocriet of vind je dat?


Dus Bill Gates of welke rijkaard dan ook kan dus stoppen met hun goede doelen?


Ja, Hamilton heeft het goed. Maar jij weet niet wat hij daarvoor heeft moeten doen. Of wat hij heeft meegemaakt.


Maar die alt-right gast schijnt het héél goed te weten...

Wings

Citaat van: Franky R. op 18 augustus 2020 - 14:21:51
@Wings/Mario

Wie is Mario?

CitaatDus niet. Jij hebt het voortdurend over 'mijn houding' of ik 'jammer', ben 'onsamenhangend' en weet ik wat nog meer.
Je start wederom met een verwijt, een jij-bak, dus als je al een punt hebt is het een gevalletje de pot verwijt de ketel dat die zwart ziet.
Een uitspraak of deelbericht onderbouwd onsamenhangend vinden met in het verlengde de vraag het toe te lichten heeft niets te maken met een andere mening niet kunnen handelen. Je reactie dat ik niet kan lezen is wat dat aangaat een stuk minder constructief en vriendelijk. De rest krijg je cadeau.

Dus nogmaals, ik kan een andere mening prima handelen. Ik vind iets van de manier waarop jij deze etaleert en omgaat met tegenargumenten maar verlies mijzelf niet in de discussie. Ik voel niet de behoefte om jou uit te maken als zwakkeling of trol en je argumenten af te schilderen als gezever.
Dat respect en fatsoen kan ik opbrengen.

CitaatDie behoefte voelde je dus wel?

Ik deel deze twijfelachtige eer niet met je. Ik heb je nergens toegedicht dat je niet kunt lezen, dat ik je zwak vind of je beschuldigd van trollen. Ik ben het tot in iedere vezel van mijn oneens met je en ik vind iets van de manier waarop jij je mening etaleert maar heb nog nooit getwijfeld aan je intentie. Zelfs nu ga wel uit van de beste bedoelingen.

CitaatJij vind heel veel, maar ik heb je niet gezien toen de Beaufort heel druk bezig was om George Floyd middels een rare link in een hokje te duwen? Die persoon was Floyd niet! Selectief?

Jij doet wat je mij verwijt. Ik schreef recent dat BLM en WLM mensen verdelen op basis van huidskleur en ik van beiden afstand neem. Ik zet me in tégen racisme en maak geen verschil. Ik maak geen onderscheid tussen mensen op basis van huidskleur. Dat doen mensen die een organisatie steunen die roepen dat het zwarte leven ertoe doen. Dat is verschil maken.

Jij antwoordt daarop dat ik je uitmaak voor racist. Het belangrijkste deel van mijn respons is dat ik niet iedereen die niet opkomt voor gelijkheid direct brandmerk. Het is een kortzichtig denkbeeld dat mij niet past. Blijkbaar heb jij daar minder moeite mee. Ik heb ergens niet op gereageerd en je wil direct labelen. Zonder wederhoor.

Mickey

Citaat van: Franky R. op 18 augustus 2020 - 21:30:47
Citaat van: Mickey op 18 augustus 2020 - 18:38:37
Deels off topic, deels ook zeker on, dus post ik het hier maar. Een filmpje dat verduidelijkt waarom Hamilton hypocriet is.


Is Hamilton hypocriet of vind je dat?


Dus Bill Gates of welke rijkaard dan ook kan dus stoppen met hun goede doelen?


Ja, Hamilton heeft het goed. Maar jij weet niet wat hij daarvoor heeft moeten doen. Of wat hij heeft meegemaakt.


Maar die alt-right gast schijnt het héél goed te weten...

Dat vind ik. Ik sluit mij volledig aan bij de motivaties die hiervoor in het filmpje worden gegeven en denk dat die op inhoud niet te weerleggen zijn.

Je hebt een bepaalde manier van zaken erbij betrekken die me ervan weerhoudt verder in discussie te gaan. Ik ga het bijvoorbeeld echt niet over Bill Gates hebben met je. Ik heb ook niet het geduld of uithoudingsvermogen zoals bijvoorbeeld Wings dat wel heeft.

Wings

Citaat van: Franky R. op 18 augustus 2020 - 21:30:47Doordat jij alleen maar naar een kant wijst.

Jij, jij, jij... Wanneer ga je eens stoppen met jij-bakken en reageren op de inhoud? Ik wijs niet, ik benoem wat ik zie. De zelfbenoemde bruggenbouwers vergroten de kloof. Is dat nu zo erg om dat vast te stellen?

Verder vind ik het geen antwoord op mijn vraag dus nogmaals:

Ik begrijp niet zo goed waarom ik het moet hebben over de PVV of FvD. Overigens wel interessant want de PVV en FvD zijn net zo eenzijdig als DENK, BIJ1, KOPZ en BLM en als kwiek genoeg bent om vast te stellen dat de PVV en FvD mensen niet dichter bij elkaar brengt, zie je dan ook dat DENK, BIJ1, KOPZ en BLM dit niet doen?

Mocht toelichting gewenst zijn geef ik deze graag.

CitaatGoh, maar jij hebt wel wat te zeggen over 'mijn houding'? Ik ben hier niet om jou comfortabel te laten voelen.

Je kunt wel wederom een jij-bakken en een verwijt nagooien dat ik iets vind van je houding, maar jij begint zelf iets te roepen over de lengte van mijn postings hé. Ik voorzie je enkel van repliek dat ik korter van stof kan zijn maar probeer dingen goed uit te leggen en dat het niet aan een ander is om dat te bepalen. Als je dat niet kunt verdragen moet je stoppen met dingen naar mijn hoofd te slingeren Franky. Het heeft niets te maken met mijn houding maar met jou opmerking.

CitaatEn waar heb ik jou bedreigt? Kijk...Nu is het opeens bedreiging. Moet je vooral mee doorgaan....Dat zei ik als, blijf maar hetzelfde herhalen en herhalen. Ik heb mijn argumenten gegeven EN jouw vragen beantwoordt. Dat mijn antwoord jou niet bevalt, dat is jouw probleem.

Ik vroeg hoe je het bedoelt: Is dat zo lastig om te beantwoorden?

CitaatIk zeg wel dit: Dat ik jouw 'trucje' allang door heb. Jij wil BLM connoteren met racisme, maar dan de andere kant op. Reverse Racism.
Want dat zeg je; BLM moet stoppen met hokjesdenken, want dan stopt racisme. Toch?


Dus dan zeg je dat mensen die BLM steunen, in feite het racisme in stand (willen) houden. Hilarisch!

Onbedoeld is dat wel een gevolg ja. Onze discussie is daar een prima voorbeeld van. Ik geef aan dat ik BLM en WLM niet steun omdat zij mensen onderverdelen op basis van huidskleur en ik mij wil laten horen voor racisme in het algemeen, omdat ik iedereen gelijk vind. En in het verlengde omdat ik mensen niet bij huidskleur noem. Vertel Franky, wat is er mis mee? Waarom hebben we pagina's lang een discussie omdat ik mensen niet wil onderverdelen op basis van huidskleur?

Wings

#141
Grappig, zojuist de test gedaan, doorgaans ben ik er geen groot fan van maar vond de uitslag wel treffend.

"U bent tegen racisme, maar denkt dat het huidige debat polariserend werkt en dat anderen vanzelf racistisch worden als er zo over gedramd wordt."

Nou ja, waarvan akte dan maar. :)

Wings

Citaat van: Franky R. op 18 augustus 2020 - 21:30:47
Citaat van: Mickey op 18 augustus 2020 - 18:38:37
Deels off topic, deels ook zeker on, dus post ik het hier maar. Een filmpje dat verduidelijkt waarom Hamilton hypocriet is.


Is Hamilton hypocriet of vind je dat?


Dus Bill Gates of welke rijkaard dan ook kan dus stoppen met hun goede doelen?


Ja, Hamilton heeft het goed. Maar jij weet niet wat hij daarvoor heeft moeten doen. Of wat hij heeft meegemaakt.


Maar die alt-right gast schijnt het héél goed te weten...

Het is niet relevant. Lewis Hamilton werpt zich op als boegbeeld voor een schoner klimaat en blijkt vervolgens een groot verbruiker te zijn. Zijn ecologische voetafdruk is waarschijnlijk groter dan die van ons allemaal op dit forum. Dan verlies je natuurlijk wel geloofwaardigheid. Het is een beetje hetzelfde als een milieucoördinator die met een Hummer komt voorrijden. Dan ben je gewoon klaar.

Ook op dit onderwerp is Lewis af.

Franky R.

Je mag van mij zoveel kritiek hebben op hoe hij tegen racisme vecht, daar is ook in mijn ogen genoeg op aan te merken.

Maar dat er racisme is in de wereld, dat kan je niet ontkennen en dat Lewis rijk is en wel kansen gehad heeft en die goed heeft weten te benutten betekent niet dat hij er niet tegen mag vechten.

Ik zou het anders doen als ik hem was, maar het is niet hypocriet van hem om iets tegen racisme te willen doen...

Franky R.

@wings,


Ik heb allang en inhoudelijke gereageerd. Ik ga niet mijzelf herhalen...


En een discussie is het allang niet meer

Franky R.

Citaat van: Mickey op 18 augustus 2020 - 22:05:10
Citaat van: Franky R. op 18 augustus 2020 - 21:30:47
Citaat van: Mickey op 18 augustus 2020 - 18:38:37
Deels off topic, deels ook zeker on, dus post ik het hier maar. Een filmpje dat verduidelijkt waarom Hamilton hypocriet is.


Is Hamilton hypocriet of vind je dat?


Dus Bill Gates of welke rijkaard dan ook kan dus stoppen met hun goede doelen?


Ja, Hamilton heeft het goed. Maar jij weet niet wat hij daarvoor heeft moeten doen. Of wat hij heeft meegemaakt.


Maar die alt-right gast schijnt het héél goed te weten...

Dat vind ik. Ik sluit mij volledig aan bij de motivaties die hiervoor in het filmpje worden gegeven en denk dat die op inhoud niet te weerleggen zijn.

Je hebt een bepaalde manier van zaken erbij betrekken die me ervan weerhoudt verder in discussie te gaan. Ik ga het bijvoorbeeld echt niet over Bill Gates hebben met je. Ik heb ook niet het geduld of uithoudingsvermogen zoals bijvoorbeeld Wings dat wel heeft.


Ja, want een extreem-rechtse activist kan voor de volle honderd procent een objectieve beoordeling geven over een succesvolle zwarte man... ::)

Wings

Het is de linkse manier van discussiëren, niet reageren op inhoud maar iemand die een onwelgevallige mening plaatst als extreem-rechtse activist neerzetten. Overigens ook wel bijzonder omdat je eerder schreef:

Citaat van: Franky R. op 16 augustus 2020 - 14:28:12Je gezever over linkse partijen of linkse politiek is -voor mij- veelzeggend. Zelf geloof ik niet in linkse of rechtse politiek.

Hoe vertaalt zich dat in mensen wegzetten als rechts-extremis als je niet gelooft in linkse of rechts politiek? En als het benoemen van de politieke windrichting veel zei over mij, wat zegt het dan nu over jou?

Citaatobjectieve beoordeling geven over een succesvolle zwarte man...

Ik kan mij vergissen maar het ging toch de ecologische voetafdruk van Lewis Hamilton? Ik snap niet dat mensen dit kunnen ombuigen naar racisme.

Wings

Citaat van: Franky R. op 19 augustus 2020 - 22:14:28
Je mag van mij zoveel kritiek hebben op hoe hij tegen racisme vecht, daar is ook in mijn ogen genoeg op aan te merken.

Maar dat er racisme is in de wereld, dat kan je niet ontkennen en dat Lewis rijk is en wel kansen gehad heeft en die goed heeft weten te benutten betekent niet dat hij er niet tegen mag vechten.

Ik zou het anders doen als ik hem was, maar het is niet hypocriet van hem om iets tegen racisme te willen doen...

Dat is ook niet wat ik zeg. #WeRaceAsOne is een prima campagne waar de autosport zich collectief inzet voor gelijkheid en tegen racisme. Lewis Hamilton laat als enige een ander geluid horen en behartig zijn persoonlijk belang. Daarmee verliest de campagne #WeRaceAsOne zijn kracht. In plaats dat rijders één blok vormen tegen racisme en uitspreken dat in de autosport geen plaats is voor ongelijkheid op basis van huidskleur of afkomst, ontstaat er een discussie en in het verlengde een tweekamp. Lewis gooit met modder naar mensen die het bekritiseren. Het gesprek voor de start van de race gaat niet meer over racisme maar over wie wel en niet knielt en het gedrag van Lewis Hamilton. Intussen gaat Hamilton stug door en legt hij steeds meer nadruk op BLM. Ik vind dat verwerpelijk en niet acceptabel. Ik zou hem wel eens willen horen als iemand met een White Lives Matters shirt aantrad en een White Power groet deed.

Wings

Citaat van: Franky R. op 19 augustus 2020 - 22:20:15
@wings,


Ik heb allang en inhoudelijke gereageerd. Ik ga niet mijzelf herhalen...


En een discussie is het allang niet meer

Ik wil nog steeds weten wat je bedoelde met 'ga vooral zo door'. Heb het nu al verschillende keren aan je gevraagd.

Wings

Interessant, sinds deze week circuleren er foto's van George Floyd in een ambulance. Op de monitor is af te lezen dat hij nog leefde. Gisteren verscheen dit artikel op internet. Jurist bevestigt: George Floyd stierf aan een overdosis, niet aan politiegeweld. Volgens mij kan alleen een autopsierapport dit uitwijzen dus ik houd nog een slag om de arm maar stel dat dit klopt. Dat zou toch wel heel pijnlijk zijn.

Ik zag gisteren ook een interview met een woordvoerder van Black Lives Matter. Valt gewoon niet mee te praten. Wijst naar wat anderen doen als hij wordt geconfronteerd met de rellen (de KKK doet het ook, worden zij ook terroristen genoemd?), als de nieuwsdame uitlegt dat het niet gaat om geweld jegens mensen maar plunderen van winkels geeft hij aan of Amerikanen ook dieven worden genoemd omdat zij olie stelen.

En dan komt het. De klap op de vuurpijl. De nieuwsdame laat een interview zien met de organisator van Black Lives Matter in Chicaco. Ook zij werd geconfronteerd met de plunderingen. Zij geeft aan dat het vernielen oké is. Het is een vorm van repareren, een herstelbetaling van de slavernij. De woordvoerder van de Black Lives Matter NY keurt het niet af. Als hij wordt geconfronteerd legt hij uit waarom het oké is en wat blanken vroeger deden.

Ik heb geen woorden voor dit schorem! Het heeft niets meer te maken met het echte probleem en het gaat de grenzen over. Het plunderen van winkels en bedrijven en het geweld wordt gewoon als nieuwe norm neergeschreven. Vreselijk. Ik neem daar afstand van.