Het racisme en diversiteit topic

Gestart door C.G. de Beaufort, 17 juni 2020 - 13:12:40

« vorige - volgende »

C.G. de Beaufort


Wings

Een inspirerende verbinden met een hoog relativeringsvermogen. Dat is precies wat dit onderwerp nodig heeft. Niet meehuilen met de wolven in het bos maar je gezond boerenverstand gebruiken. Hulde voor deze held!

Wings

Citaat van: Franky R. op 10 augustus 2020 - 20:45:08
Ik vind het 'knap' dat jij alleen naar Simons en Jeffrey verwijst. Of Denk.

Ik verwijs vooral naar het gedrag van deze personen.

CitaatMaar die witte mensen zijn vooral slachtoffers...Toch?

Sja Franky, als dit het niveau is van het dialoog, hou er dan maar mee op. Met deze onzin kan ik werkelijk niets.
Dan maar een standje van het beheer, het zij zo.

Wings

Citaat van: Franky R. op 10 augustus 2020 - 20:53:12
Simons publiceerde ooit een essay over de zwarte man... Wie een zwarte man zou daten, was 'niet wijs'... Is men niet vergeten.

Ik presenteer je enkel en alleen de feiten. Het is niet mijn mening dat er voldoende steun is vanuit de Surinaamse gemeenschap, statistieken laten dit zien.

Wings

Citaat van: C.G. de Beaufort op 11 augustus 2020 - 17:03:13
Citaat van: Wings(..) Was het altijd eerlijk? Nee. Ik stond op het punt om een topbaan te krijgen bij een gerenommeerde organisatie en toen studeerde de zoon van een vriend van de directeur af. Hij werd het. Eén van de weinige keren dat ik mij lullig voelde. Maar ik heb nooit gevoelt dat het te maken had met mijn achternaam of uiterlijk.

Toen ik was afgestudeerd - na 3 studies, de laatste was op Erasmus bedrijfskunde - was ik inmiddels 34 jaar. Er was toen een recessie. En, ze gaven aan een jongere werknemers de kans om zichzelf op te werken. Maar, gelukkig is dit nu veranderd. Is dit een racisme? Nou, nee. Dit is iets waar een bedrijf voor tekent. Niks mis mee. Maar het was wel jammer.

Leeftijdsdiscriminatie is Nederland niet vreemd. Waarom denk je dat 50-plussers moeilijker aan een baan komen? Omdat de arbeidsmarkt loepzuiver is? En dan is het nog maar de vraag of de term leeftijdsdiscriminatie de juiste verwoording is. Waarom zou je als werkgever niet zelf mogen bepalen wie je aanneemt en waarom?

Ik kan me prima voorstellen dat een bedrijf zoekt voor een maatschappelijk tante op leeftijd die zorgt voor rust in een team of juist een jonge Mohammed om een andere doelgroep te bereiken. Ik vind er niets mis mee en snap vaak de ophef niet.

Daarbij, zoals ik al eerder aangaf, etnisch profileren heeft ook een reden. Het heeft vaak niets te maken met het land van afkomst maar met gedrag. Ik vind het prima om te reageren op de uitwerking daarvan maar ga ook met de gemeenschap in gesprek over hoe het beeld om te buigen.

Franky R.

Citaat van: Wings op 11 augustus 2020 - 17:47:45
Citaat van: Franky R. op 10 augustus 2020 - 20:45:08
Ik vind het 'knap' dat jij alleen naar Simons en Jeffrey verwijst. Of Denk.

Ik verwijs vooral naar het gedrag van deze personen.

CitaatMaar die witte mensen zijn vooral slachtoffers...Toch?

Sja Franky, als dit het niveau is van het dialoog, hou er dan maar mee op. Met deze onzin kan ik werkelijk niets.
Dan maar een standje van het beheer, het zij zo.


Dat is maar jouw mening. Jij schreef toch meerdere keren over 'blankenhaat'?
En daarbij slecht één kant op kijkend?


En ondertussen al mijn argumenten negeren. En nu schijn ik volgens de superieure Wings 'onzin' te schrijven...


Is goed hoor. Wat jij wil...

C.G. de Beaufort

Charles Leclerc has revealed he refuses to take a knee in solidarity with Black Lives Matter (BLM) due to violence which has been associated with a small minority of the movement's protests.

"I am against racism," Leclerc told Italian newspaper La Gazzetta dello Sport. "I fight against it and I am glad that Formula 1 is using its platform to show the world the right position. "But I don't want to kneel down, because many of the protests that take place around the world are often violent. And I do not accept violence in any form.

https://www.express.co.uk/sport/f1-autosport/1319502/Charles-Leclerc-Take-A-Knee-Lewis-Hamilton-F1-Talks-Black-Lives-Matter-Anti-Racism-News

Goed gezegd, Leclerc. En de verslaggever : 'minority' is 'majority'.

Groet,

C.G. de Beaufort




Sabai

Citaat van: Franky R. op 12 augustus 2020 - 22:56:38
Citaat van: Wings op 11 augustus 2020 - 17:47:45
Citaat van: Franky R. op 10 augustus 2020 - 20:45:08
Ik vind het 'knap' dat jij alleen naar Simons en Jeffrey verwijst. Of Denk.

Ik verwijs vooral naar het gedrag van deze personen.

CitaatMaar die witte mensen zijn vooral slachtoffers...Toch?

Sja Franky, als dit het niveau is van het dialoog, hou er dan maar mee op. Met deze onzin kan ik werkelijk niets.
Dan maar een standje van het beheer, het zij zo.


Dat is maar jouw mening. Jij schreef toch meerdere keren over 'blankenhaat'?
En daarbij slecht één kant op kijkend?


En ondertussen al mijn argumenten negeren. En nu schijn ik volgens de superieure Wings 'onzin' te schrijven...


Is goed hoor. Wat jij wil...

Deze discussie geeft precies weer hoe de vork in de steel zit i.m.o.

C.G. de Beaufort





Black Power saluut.

Groet,

C.G. de Beaufort


Wings

Citaat van: Sabai op 13 augustus 2020 - 10:43:02Deze discussie geeft precies weer hoe de vork in de steel zit i.m.o.

Waarvan akte.

Wings

@Franky: Het is wederom een verwijtfestijn. Blijkbaar ben je niet instaat om op inhoud de discussie te voeren. Ik zal proberen om verwijten om te buigen naar inhoud.

De term blankenhaat heb ik gebruikt om het geweld jegens blanken tijdens antiracismedemonstraties te verwoorden. Het is voor mij onverteerbaar dat geen afstand wordt genomen van het geweld en wantoestanden. Het geeft de eenzijdigheid van de problematiek goed weer. Het racistische kenmerk zit opgesloten in de naam van de organisatie: Het zwarte leven doet ertoe. Ik heb vaker uitgelegd hoe dit overkomt. En ik zie de praktijkuitwerking. Over die praktijkuitwerking voer ik de discussie.
 
Als ik kijk naar Nederland kan ik niet bevatten dat Akwasi die met geweld dreigt op een antiracismedemonstratie onder luid applaus en instemmen van aanwezigen op een voetstuk wordt geplaatst. Er wordt geen afstand genomen van het dreigen met geweld. Sterker nog, de uitspraak haalde zelfs de Tweede Kamer en ik weet niet of je het gezien hebt maar Jesse Klaver herhaalde Akwasi die riep dat het woordkunst betrof. Ronduit stuitend maar ook kenmerkend. Het gaat mij niet zozeer om de uitspraak van Akwasi maar om het feit dat gelijkgestemden het wordt vergoelijkt.

Verder ben ik klip en klaar geweest over hoe ik tegen racisme aankijk. Ik erken dat racisme bestaat en ben mij bewust van de nut en noodzaak om dat aan te pakken. De manier waarop dat gebeurt bekritiseer ik ten zeerste. Ik neem afstand van geweld. Het onderverdelen van mensen op basis van huidskleur vind ik een voedingsbodem van racisme. Of je dat nu doet uit naam van Black Lives Matter of White Lives Matters, doet er niet toe. Beiden verdelen mensen op basis van huidskleur en van beiden neem ik afstand. Ik ben niet degene die opkomt voor een huidskleur Franky, dat ben jij. Ik spreek me uit tégen racisme en keur het in strengste mate af.

Wings

Misschien een vreemde zijsprong maar wat mij ook stoort is dat de politiek muisstil blijft over de dood van Bas en Rik. Toen ruchtbaarheid werd gegeven aan de verschrikkelijk dood van George Floyd wisten zij niet hoe snel zij onder hun steen vandaan moesten kruipen om op de barricade te klimmen. Er mochten zelfs standbeelden omgetrokken worden en dreigen met geweld vond men geen enkel probleem. Een verkeerd tweetje van Baudet en diezelfde club schreeuwt moord en brand en krijgt een links podium om Baudet te brandmerken zonder tegengeluid. Over de gruweldaden op Bas en Rik hoor ik geen politicus. Ineens blijft het muisstil. De problematiek in Nederland wordt doodgezwegen. Daar verdien je geen brood mee, daar verover je geen belangrijke Europese politieke functies mee, dat is niet sexy. Ik vind het stuitend en verwerpelijk. Deze overbetaalde politici zijn de knip voor de neus niet waard.


Mickey

Volgens mij was er geen grote politieke aandacht voor de dood van Floyd, maar wel voor de ophef die tengevolge daarvan ontstond en de protesten die op gang kwamen. Maar dus niet voor de daad op zich. Althans, ik heb geen groot verschil ervaren ten aanzien van de hooguit obligate reacties die je nu hebt op de geweldsdelicten hier.

Overigens heeft de familie van die Bas expliciet aangegeven geen prijs te stellen op politieke bemoeienis. Althans, niet openlijk, voor politiek gewin.

Mickey

#118
Verschil is dat wij hier met zijn allen slechts gelaten reageren op dit soort incidenten, zoals op De Pier, Schilderswijk, die jongen bij dat strandje etc.

Er komt geen gestructureerde tegenbeweging op gang. Is ook ondenkbaar want al gauw racistisch.

Wings

#119
Zo gelaten reageerde de politiek niet toen Baudet een onhandige Tweet plaatste. ;)

Politici reageerde vol vuur toen bleek dat Baudet de plank missloeg.
Dagen lang was het op het nieuws en op TV. Deugprogramma's kregen hun buik niet vol van de misser.

De gruwelmoorden die afgelopen week plaatsvonden is pas reden om tumult te maken. Nu moeten politici hun klep opentrekken.
En roepen dat het genoeg is. Maar nu zwijgt men weer als het graf. D66 zal niet met een actieplan komen om bevolkingsgroepen die oververtegenwoordigd zijn in de criminaliteit een speciale behandeling te geven.

Wegkijken en zwijgen is veel makkelijker.