GP Brazilië - Interlagos 2019

Gestart door Breaktest, 17 november 2019 - 11:44:29

« vorige - volgende »

Tuesday

misschien kun je de beslissing van de stewards nog eens terug lezen? weet niet of dat mee telt als anderen?

Breaktest

Citaat van: Mickey op 18 november 2019 - 15:32:41
Ik hoor het ook graag van anderen.
"Onnodige en onnozele move" is natuurlijk een kwalificatie, geen feit - anders had de wedstrijdleiding er wel anders over gedacht.
Een race zit vol met zogenaamd 'onnodige en onnozele' moves die wel degelijk een functie hebben, al is het maar om even een punt te maken aan je directe tegenstander.
Zoals Tuesday al zegt, een coureur moet in staat zijn deze op te vangen. Sterker, een echt slimme Leclerc had er zelfs op geanticipeerd. Immers, je hebt zojuist je teamgenoot gepiepeld door 'm op een onverwachte plek in te halen. Je weet ook dat Vettel van een statuur is die dat niet snel over zijn kant laat gaan, èn je bent nog duidelijk niet van hem af. Dit alles bij elkaar optellend weet je dat je een viezigheidje kunt terug verwachten. Opzettelijk of niet, daar kunnen we ook nog uren over twisten, ik zie het meer als demonstratieve onverschilligheid "ik zit nu hier, zie maar wat je ermee doet." 
Gebrek aan kennis heeft me nooit weerhouden van een grote mond

Van Wijk

Precies wat Teusday zegt, het was een statement van beide rijders....
Deze liep helaas wat ongelukkig uit, het had ook bij wheel bangen kunnen blijven.
Wel leuk overigens, laat die gevechten maar komen.

Norris maakte ook zo'n statement naar LEC in voorlaatste bocht tijdens de race, op het rechte stuk kon hij LEC uiteraarc niet tegenhouden, heerlijk toch.....

Sabai

Leclerc gaf in het interview bij Ziggo sport ook gewoon toe dat hij hem liet staan. Hij had immers voldoende ruimte gegeven vond hij zelf. Het is haantjes gedrag van beiden wat in een crash eindigde. 

Breaktest

#49
Uniek weekend overigens: "VER" ook op p1 in Macau.  ;)
Plus verder nog Driver of the Day (voor alweer de 7e keer dit jaar) en snelste pitstop ooit.
Gebrek aan kennis heeft me nooit weerhouden van een grote mond

Mickey

Fair enough. Ik vind jullie uitleg op zich legitiem. Wat ik zelf echter meeweeg, is dat het hier teamgenoten betreft. Dan kan het volgens de wedstrijdleiding onbestraft blijven, als ik Binotto zou zijn zou ik er anders instaan. Vettel initieert de move die ervoor zorgt dat ze als team nul scoren. De oudste, die ook de meest wijze zou moeten zijn. Maar hij laat zich opnaaien door de jonge hond die in zijn nek hijgt. Dat is voor mij ook een reden om de schuld (soit, méér i.p.v. volledig) bij Vettel te leggen. Zijn hele seizoen is doorvlochten met persoonlijke fouten, dan zou je een keer moeten gaan denken, kom, laat ik het risico eens niet nemen.

Aan de andere kant, als we het dan over schuldigen hebben; dit gebeurt allemaal onder leiding van Binotto. Ik durf te stellen dat de verhoudingen op de baan tussen Vettel en Leclerc een direct gevolg zijn van slecht teammanagement. Van het geweifel in de eerste seizoenshelft met name.

Jozef

Hoe het ook zij, ik kan nu al niet wachten op het vervolg in 2020. En daarna. Stel dat Leclerc blijft groeien... krijgt Vettel dan nog wel een contractverlenging van Ferrari? Misschien kiezen ze wel voor een nieuwe Barrichello om in de schaduw van Leclerc te staan? Denk dan bijvoorbeeld aan Giovinazzi of Hülkenberg.

Tuesday

Citaat van: Mickey op 18 november 2019 - 18:53:33
Fair enough. Ik vind jullie uitleg op zich legitiem. Wat ik zelf echter meeweeg, is dat het hier teamgenoten betreft. Dan kan het volgens de wedstrijdleiding onbestraft blijven, als ik Binotto zou zijn zou ik er anders instaan. Vettel initieert de move die ervoor zorgt dat ze als team nul scoren. De oudste, die ook de meest wijze zou moeten zijn. Maar hij laat zich opnaaien door de jonge hond die in zijn nek hijgt. Dat is voor mij ook een reden om de schuld (soit, méér i.p.v. volledig) bij Vettel te leggen. Zijn hele seizoen is doorvlochten met persoonlijke fouten, dan zou je een keer moeten gaan denken, kom, laat ik het risico eens niet nemen.

Aan de andere kant, als we het dan over schuldigen hebben; dit gebeurt allemaal onder leiding van Binotto. Ik durf te stellen dat de verhoudingen op de baan tussen Vettel en Leclerc een direct gevolg zijn van slecht teammanagement. Van het geweifel in de eerste seizoenshelft met name.
was het niet Leclerc die met een gewaagde inhaalpoging begon? In Brazilië is een inhaalpoging in bocht 1 pas geslaagd als je er in bocht 4 nog voor zit. Dat beetje naar links sturen is gewoon part of the game en idd, bij autoracen horen nou eenmaal risico's. Wat je ook niet moet vergeten is dat Vettel zn race op dat moment al behoorlijk om zeep was geholpen, hij reed onbedreigd op P3 en dreigde nu ineens terug te vallen tot P5. Kun je je afvragen wat dat nog waard is, als laatste van de topteams finishen terwijl het podium nog steeds binnen handbereik was. Op het moment dat Leclerc er op nieuwere banden definitief voor zit, weet je dat het gedaan is.

Tuesday

Citaat van: Jozef op 18 november 2019 - 18:58:27
Hoe het ook zij, ik kan nu al niet wachten op het vervolg in 2020. En daarna. Stel dat Leclerc blijft groeien... krijgt Vettel dan nog wel een contractverlenging van Ferrari? Misschien kiezen ze wel voor een nieuwe Barrichello om in de schaduw van Leclerc te staan? Denk dan bijvoorbeeld aan Giovinazzi of Hülkenberg.
was Bahrein niet zn beste weekend? Echt beter geworden is ie niet, hooguit iets constanter. Wat betreft de namen die je noemt, die beiden lijken me bij voorbaat al kansloos. Of Vettel een nieuw contract krijgt valt idd nog te bezien. Zal iig wel tegen andere voorwaarden zijn.

Mickey

Citaat van: Jozef op 18 november 2019 - 18:58:27
Hoe het ook zij, ik kan nu al niet wachten op het vervolg in 2020. En daarna. Stel dat Leclerc blijft groeien... krijgt Vettel dan nog wel een contractverlenging van Ferrari? Misschien kiezen ze wel voor een nieuwe Barrichello om in de schaduw van Leclerc te staan? Denk dan bijvoorbeeld aan Giovinazzi of Hülkenberg.

Dat denk ik dus ook. Je krediet is een keer op.

Tuesday

Citaat van: Mickey op 18 november 2019 - 19:14:45
Citaat van: Jozef op 18 november 2019 - 18:58:27
Hoe het ook zij, ik kan nu al niet wachten op het vervolg in 2020. En daarna. Stel dat Leclerc blijft groeien... krijgt Vettel dan nog wel een contractverlenging van Ferrari? Misschien kiezen ze wel voor een nieuwe Barrichello om in de schaduw van Leclerc te staan? Denk dan bijvoorbeeld aan Giovinazzi of Hülkenberg.

Dat denk ik dus ook. Je krediet is een keer op.
en met Leclerc ga je wel de hoofdprijs pakken denk je? vooralsnog is ie veels te wisselvallig en vind ik zn topniveau ook nog niet indrukwekkend. Wat mij betreft zeker geen niveau Max Verstappen (Vettel overigens ook niet).

Jozef

Citaat van: Tuesday op 18 november 2019 - 19:08:56was Bahrein niet zn beste weekend? Echt beter geworden is ie niet, hooguit iets constanter.

Dat weet ik zo meteen niet, of Bahrein zijn beste weekend was. Ik weet wel dat hij halverwege het seizoen de poleposities begon op te stapelen. En constant zijn is wellicht de belangrijkste eigenschap van een wereldkampioen.

Citaat van: Tuesday op 18 november 2019 - 19:08:56Wat betreft de namen die je noemt, die beiden lijken me bij voorbaat al kansloos.

Dat is precies wat ik bedoelde met "een nieuwe Barrichello". ;)

Sabai

Riccardo zouden ze er ook goed kunnen naast zetten.

Mickey

Citaat van: Tuesday op 18 november 2019 - 20:04:01
Citaat van: Mickey op 18 november 2019 - 19:14:45
Citaat van: Jozef op 18 november 2019 - 18:58:27
Hoe het ook zij, ik kan nu al niet wachten op het vervolg in 2020. En daarna. Stel dat Leclerc blijft groeien... krijgt Vettel dan nog wel een contractverlenging van Ferrari? Misschien kiezen ze wel voor een nieuwe Barrichello om in de schaduw van Leclerc te staan? Denk dan bijvoorbeeld aan Giovinazzi of Hülkenberg.

Dat denk ik dus ook. Je krediet is een keer op.
en met Leclerc ga je wel de hoofdprijs pakken denk je? vooralsnog is ie veels te wisselvallig en vind ik zn topniveau ook nog niet indrukwekkend. Wat mij betreft zeker geen niveau Max Verstappen (Vettel overigens ook niet).

Ik denk dat Leclerc een ruw diamantje is met wellicht 90% van het potentieel van Verstappen. Ik dicht hem ook een veel groter talent toe dan Vettel.

Mickey

Of dat dan genoeg is voor de hoofdprijs, hangt natuurlijk ook van externe factoren af.