GP Brazilië - Interlagos 2019

Gestart door Breaktest, 17 november 2019 - 11:44:29

« vorige - volgende »

Jozef

Carlos Sainz pakt het eerste podium voor McLaren sinds 2014. Zo is iedereen blij; Red Bull, Toro Rosso en McLaren. :)

Wings

#16
Ik niet. Dat Lewis een straf zou krijgen was klip en klaar. Sainz en McLaren is een (fysiek) podium ontnomen daar waar de wedstrijdleiding er doorgaans als de kippen bij is. Ik zou niet weten waarom.

Wings

De wedstrijdleiding geeft geen straf. Beiden hadden een ongeval kunnen voorkomen. Prima oordeel. Daarmee kan het boek dicht.

Tuesday

Citaat van: Jozef op 17 november 2019 - 20:45:54
Vettel komt naar links zonder reden, kopietje van Turkije 2010.

Edit: niet helemaal hetzelfde, in Turkije veranderde hij van richting om de racelijn op te zoeken, vandaag was nóg idioter want hij had de racelijn al.
verrassende mening; Vettel wilde hier ook weer naar de racelijn toe. Leclerc koos bij het opgaan duidelijk voor de binnenkant en probeert natuurlijk zo ver mogelijk naar buiten te blijven. Dan wordt het een soort armpje drukken. Verder was het ook echt maar een heel klein contact, ik snap niet zo goed dat mensen er dergelijke woorden op willen plakken. Gewoon erg ongelukkig, de hele inleiding ook al, met een totaal overbodige SC en Hamilton die gewoon ff een surplace doet in de F1. Wat het incident betreft denk ik dat alle betrokkenen goed in de spiegel moeten kijken en zien of dit nog recht te zetten valt. Het team had hier ook makkelijk kunnen voorkomen dat ze uberhaupt met elkaar in gevecht gingen om P4 in plaats van als team het podium aan te vallen.

Jozef

Eens dat het een erg licht contact was met verschrikkelijke gevolgen, en dus een enorme portie pech. Toch was het echt wel Vettels fout. Ik begrijp niet wat je bedoelt met "Vettel wilde hier ook weer naar de racelijn toe", hij wàs aan de buitenkant en dus op de racelijn.

Die eerste SC was inderdaad wel raar, ja. Het leek me dat een VSC toch voldoende was geweest. Het is wel dankzij die SC dat we nog een leuk slot kregen, al werd de race natuurlijk een pure loterij met enkele gelukkige winnaars.

Tuesday

Citaat van: Jozef op 17 november 2019 - 22:43:28
Eens dat het een erg licht contact was met verschrikkelijke gevolgen, en dus een enorme portie pech. Toch was het echt wel Vettels fout. Ik begrijp niet wat je bedoelt met "Vettel wilde hier ook weer naar de racelijn toe", hij wàs aan de buitenkant en dus op de racelijn.

Die eerste SC was inderdaad wel raar, ja. Het leek me dat een VSC toch voldoende was geweest. Het is wel dankzij die SC dat we nog een leuk slot kregen, al werd de race natuurlijk een pure loterij met enkele gelukkige winnaars.
de racelijn gaat midden op het 2e rechte stuk wat naar binnen, bij het aanremmen laten ze dan de auto weer naar buiten lopen. In principe stuurt Leclerc bij het opgaan rechte stuk direct van de racelijn af om de binnenkant te pakken en op het moment dat ie ziet dat Vettel idd aan de buitenkant gaat passeren (zoals hij wil) houdt hij hem precies op het randje. Vervolgens begint het 'armpje drukken'... Wat Vettel hier voornamelijk verkeerd doet is dat ie de standvastigheid van Leclerc verkeerd inschat. Het is van beiden niet handig in een teamduel, maar aan de andere kant ook wel weer begrijpelijk.. dat zo'n klein tikje zo uitpakt maakt het natuurlijk in één keer veel groter dan het allemaal was. Het lijkt me vrij zinloos om hier 1 schuldige aan te wijzen. Het ligt er natuurlijk ook aan wat er intern voor afspraken zijn gemaakt; was het uberhaupt wel de bedoeling dat Leclerc Vettel zou aanvallen ? er zal nog wel even over nagepraat worden in Maranello. Misschien maar goed dat het nu gebeurd.

Wings

Citaat van: Jozef op 17 november 2019 - 22:43:28
Toch was het echt wel Vettels fout.

Het was niet de fout van Vettel. Dat kun je zo voelen maar maakt het geen feit. De wedstrijdleiding is klip en klaar, beiden hadden contact kunnen voorkomen.

Waarvan akte.

CitaatDie eerste SC was inderdaad wel raar, ja. Het leek me dat een VSC toch voldoende was geweest. Het is wel dankzij die SC dat we nog een leuk slot kregen, al werd de race natuurlijk een pure loterij met enkele gelukkige winnaars.

Ik begreep het wel. Kraanauto op de baan en mensen direct naast de racelijn.

Tuesday

Citaat van: Wings op 17 november 2019 - 23:07:06
Citaat van: Jozef op 17 november 2019 - 22:43:28
Toch was het echt wel Vettels fout.

Het was niet de fout van Vettel. Dat kun je zo voelen maar maakt het geen feit. De wedstrijdleiding is klip en klaar, beiden hadden contact kunnen voorkomen.

Waarvan akte.

CitaatDie eerste SC was inderdaad wel raar, ja. Het leek me dat een VSC toch voldoende was geweest. Het is wel dankzij die SC dat we nog een leuk slot kregen, al werd de race natuurlijk een pure loterij met enkele gelukkige winnaars.

Ik begreep het wel. Kraanauto op de baan en mensen direct naast de racelijn.
dan nog was een VSC meer dan voldoende geweest. Bottas had m mooi geparkeerd, t was eigenlijk een fluitje van een cent. Als de baan vol rommel ligt oid, dan valt een SC zo laat in de race nog te billijken, maar soms krijg je wel eens het idee dat ze om verkeerde redenen er toch maar een gewone SC in gooien. Goed voor het spektakel, maar soms wel erg unfair.

JS JTD

Het is te hopen dat de race in Brazilië onder Liberty Media kan blijven voortbestaan, want dit was er wederom eentje om van te smullen!!!

Tuesday

Op 0:39, Leclerc... hoort bij racen, meestal wordt er wel adequaat op gereageerd. Mag je ook verwachten van deze rijders.


Tuesday

Ferrari met 0 punten naar huis, maar Mercedes met alleen een P7 scoort ook niet best. Geeft misschien een beetje hoop voor volgend jaar. Trouwens ook gewoon unfair, Hamilton reed met Verstappen ver voor de rest uit en verliest nu door een tijdstraf van 5 seconden 4 positie's.

Wings

Citaat van: Tuesday op 17 november 2019 - 23:18:02
dan nog was een VSC meer dan voldoende geweest. Bottas had m mooi geparkeerd, t was eigenlijk een fluitje van een cent. Als de baan vol rommel ligt oid, dan valt een SC zo laat in de race nog te billijken, maar soms krijg je wel eens het idee dat ze om verkeerde redenen er toch maar een gewone SC in gooien. Goed voor het spektakel, maar soms wel erg unfair.

Ik vond het een terecht besluit. Ik zat er
ook niet op te wachten maar dat is vers twee. Maar goed, prima om daar anders in te staan.


Jozef

Citaat van: Tuesday op 17 november 2019 - 22:59:17de racelijn gaat midden op het 2e rechte stuk wat naar binnen, bij het aanremmen laten ze dan de auto weer naar buiten lopen.

Ongeveer een halve meter, ja. Vettel week een volledige wagenbreedte af. Nu goed, het is allemaal niet zo belangrijk, toch niet als ze Leclerc ook overtuigen van het feit dat het eigenlijk een licht contact was dat net zo goed zonder problemen had kunnen aflopen. De eerste communicatie van Binotto was echter behoorlijk scherp voor beide coureurs, en dat lijkt me geen goed teken.

Tuesday

Citaat van: Jozef op 17 november 2019 - 23:28:36
Citaat van: Tuesday op 17 november 2019 - 22:59:17de racelijn gaat midden op het 2e rechte stuk wat naar binnen, bij het aanremmen laten ze dan de auto weer naar buiten lopen.

Ongeveer een halve meter, ja. Vettel week een volledige wagenbreedte af. Nu goed, het is allemaal niet zo belangrijk, toch niet als ze Leclerc ook overtuigen van het feit dat het eigenlijk een licht contact was dat net zo goed zonder problemen had kunnen aflopen. De eerste communicatie van Binotto was echter behoorlijk scherp voor beide coureurs, en dat lijkt me geen goed teken.
nee, helemaal geen halve meter. Kijk de samenvatting die ik hierboven heb geplaatst nog maar eens na en kijk ook maar eens waar Albon rijdt vlak voor Leclerc en Vettel elkaar raken.
En ja, intern zullen er wel harde woorden vallen. t is namelijk ook weer niet zo dat dit uit de lucht komt vallen, ze zijn duidelijk teveel met elkaar bezig.

Jozef

In de highlights zie je alleen maar shots van coureurs die in duel zijn, geen materiaal om te bepalen waar de racelijn ligt. Ik ging af op de onboardbeelden van Verstappens kwalificatierondje van gisteren.