GP van Amerika 2019 - Austin, Texas

Gestart door Breaktest, 01 november 2019 - 12:10:19

« vorige - volgende »

Breaktest

Heeft Max het momentum weer te pakken?
Vorig jaar ging ie van 18 naar 2 (inclusief 80 meter onbestraft afsnijden in de eerste ronde).
Gebrek aan kennis heeft me nooit weerhouden van een grote mond

C.G. de Beaufort

Ik denk dat hij de winnaar wordt. Hij wil Mexico - pole positie, lekke band - goedmaken.

Groet,

C.G. de Beaufort


Jozef

Dit circuit is de achtertuin van Hamilton. Ofwel wint hij ofwel een Ferrari.

Tuesday

Citaat van: Jozef op 01 november 2019 - 13:56:23
Dit circuit is de achtertuin van Hamilton. Ofwel wint hij ofwel een Ferrari.
of Max of Bottas. Dan heb je ze gelijk allemaal gehad ;)

Breaktest

Inzake Hamilton-Verstappen: grappig dat altijd weer een ongeschreven regel uit de kast worden gehaald als jou dat zo uitkomt, terwijl de ander vervolgens het bestaan van daarvan ontkent. Dit is minimaal episode 3. Wie gaat nu eigenlijk in wiens hoofd zitten? - ik volg het allemaal niet meer zo.
Gebrek aan kennis heeft me nooit weerhouden van een grote mond

C.G. de Beaufort

Net niet. De eerste 3 waren in 5 seconden over de finish. Jammer dat Max geen eerste was. In ieder geval, de F1 van Brazilie, misschien dan dat hij daar als eerste over de finish komt. Trouwens, de Ferrari waren nergens in deze race.

Groet,

C.G. de Beaufort


Tuesday

Citaat van: C.G. de Beaufort op 03 november 2019 - 22:21:40
Net niet. De eerste 3 waren in 5 seconden over de finish. Jammer dat Max geen eerste was. In ieder geval, de F1 van Brazilie, misschien dan dat hij daar als eerste over de finish komt. Trouwens, de Ferrari waren nergens in deze race.

Groet,

C.G. de Beaufort
Mercedes toch wel oppermachtig. Bottas liep na de stops hard weg. En dan hebben we het dus over Bottas.

Breaktest

#7
Citaat van: Tuesday op 03 november 2019 - 22:42:46
Citaat van: C.G. de Beaufort op 03 november 2019 - 22:21:40
Net niet. De eerste 3 waren in 5 seconden over de finish. Jammer dat Max geen eerste was. In ieder geval, de F1 van Brazilie, misschien dan dat hij daar als eerste over de finish komt. Trouwens, de Ferrari waren nergens in deze race.

Groet,

C.G. de Beaufort
Mercedes toch wel oppermachtig. Bottas liep na de stops hard weg. En dan hebben we het dus over Bottas.
Ik proef op dit forum enige gelatenheid danwel teleurstelling dat het is wat het is. Max/Red Bull lijkt nog steeds niet bij machte om op eigen kracht overwinningen te grijpen. Hij heeft nog steeds een bad hair day van Hamilton of iets vergelijkbaars nodig, en dat belooft ook niet veel goeds voor het volgend seizoen.
Business as usual dus. Het enige echte nieuwtje dit weekend vond ik dat Mclaren de laatste banden met Alonso heeft doorgesneden (nou ja, hij krijgt nog gratis toegangstickets als ie zich in een ambassadeursjurkje wil hullen). En als gebruikelijk heeft de coureur in kwestie pas als laatste door dat zijn F1 marktwaarde nu toch wel flink gekelderd is. Jammer dat F1 niet aan afscheidswedstrijden doet; had het de Spanjaard wel gegund.
Gebrek aan kennis heeft me nooit weerhouden van een grote mond

Matthijs

Ik zie dat toch anders. Verstappen had Mexico op eigen kracht kunnen of moeten winnen. Dit weekend kwam hij een haartje tekort voor pole (was geen optimale ronde) en een paar seconden tekort voor de overwinning. En beide Mercedessen waren echt niet aan het cruisen want de overwinning stond op het spel. Als Max van pole had kunnen starten dan had hij ook deze kunnen winnen.

Als team is Mercedes beter dan Red Bull maar het verschil is nu erg klein. Het enige dat Red Bull moet doen is 2020 direct op het huidige niveau beginnen ipv een half seizoen catch-up spelen.

Jozef

Citaat van: Matthijs op 04 november 2019 - 11:44:44Dit weekend kwam hij een haartje tekort voor pole (was geen optimale ronde) en een paar seconden tekort voor de overwinning. En beide Mercedessen waren echt niet aan het cruisen want de overwinning stond op het spel. Als Max van pole had kunnen starten dan had hij ook deze kunnen winnen.

Hoe verklaar je dan dat Verstappen de tweede plek verloor aan Hamilton? Nee, Mercedes domineerde deze race, Verstappen kon het gat alleen een beetje verkleinen toen de Mercedescoureurs elkaar het level zuur maakten.

Sabai

Ik ben voor de tweede keer op rij in slaap gevallen tijdens de race . Zo spannend vond ik het  ;)

Breaktest

Citaat van: Sabai op 04 november 2019 - 12:44:11
Ik ben voor de tweede keer op rij in slaap gevallen tijdens de race . Zo spannend vond ik het  ;)
Dat overkomt mij ook meer dan eens.  ;D Aan de toonhoogte van de commentator hoor ik wel of ik wakker moet worden.
Gebrek aan kennis heeft me nooit weerhouden van een grote mond

Matthijs

Citaat van: Jozef op 04 november 2019 - 11:55:38
Citaat van: Matthijs op 04 november 2019 - 11:44:44Dit weekend kwam hij een haartje tekort voor pole (was geen optimale ronde) en een paar seconden tekort voor de overwinning. En beide Mercedessen waren echt niet aan het cruisen want de overwinning stond op het spel. Als Max van pole had kunnen starten dan had hij ook deze kunnen winnen.

Hoe verklaar je dan dat Verstappen de tweede plek verloor aan Hamilton? Nee, Mercedes domineerde deze race, Verstappen kon het gat alleen een beetje verkleinen toen de Mercedescoureurs elkaar het level zuur maakten.
Jij vond Mercedes domineren, ik vond ze fractioneel beter. We zitten niet zover van elkaar af.

Breaktest

Er is nog een vlag gevallen: Albon heeft inmiddels meer punten bij elkaar geharkt in zeven Red Bull starts dan Gasly in twaalf. Veel waarde hechten aan wat Marko hier nog over uitkraamt hoeft dus niet meer.
Gebrek aan kennis heeft me nooit weerhouden van een grote mond

Fietser

#14
Citaat van: Breaktest op 04 november 2019 - 10:14:12
Citaat van: Tuesday op 03 november 2019 - 22:42:46
Citaat van: C.G. de Beaufort op 03 november 2019 - 22:21:40
Net niet. De eerste 3 waren in 5 seconden over de finish. Jammer dat Max geen eerste was. In ieder geval, de F1 van Brazilie, misschien dan dat hij daar als eerste over de finish komt. Trouwens, de Ferrari waren nergens in deze race.

Groet,

C.G. de Beaufort
Mercedes toch wel oppermachtig. Bottas liep na de stops hard weg. En dan hebben we het dus over Bottas.
Ik proef op dit forum enige gelatenheid danwel teleurstelling dat het is wat het is. Max/Red Bull lijkt nog steeds niet bij machte om op eigen kracht overwinningen te grijpen. Hij heeft nog steeds een bad hair day van Hamilton of iets vergelijkbaars nodig, en dat belooft ook niet veel goeds voor het volgend seizoen.
Bij mij zeker geen gelatenheid dan wel teleurstelling. Ik vind deze lange Zilveren Pijlen-renaissance eigenlijk alleen maar indrukwekkender en daarom ook mooier worden. Ik ben niet echt fan van Mercedes en zeker niet van de persoonlijkheid van hun eerste rijder, maar een team dat al jarenlang alle kampioenschappen naar zich toe trekt en niet zelden op dominante wijze, ja van die suprematie kan ik bijzonder genieten. Voor de andere deelnemers is dat natuurlijk minder leuk (tussen Bottas en Hulkenberg zit echt niet zoveel verschil, toch wint de eerste races en kan de tweede binnenkort achter de geraniums), maar de F1 is vaak nu eenmaal hartverscheurend oneerlijk, net als de wilde natuur eigenlijk. Maar juist daarom misschien wel zo intrigerend. Althans zo ervaar ik het.