GP van Amerika 2019 - Austin, Texas

Gestart door Breaktest, 01 november 2019 - 12:10:19

« vorige - volgende »

Breaktest

Aangezien achteraf wéér bleek dat Max schade aan zijn vloer had, vraag ik me af of Red Bull er niet beter aan doet om de wagen op de meest kwetsbare plekken dan maar wat steviger te maken door dikker of ander materiaal.
Dat betekent waarschijnlijk een paar kilo op de koop toe nemen, maar als je daarmee tijdsverlies door schade voorkomt lijkt ij dit wel de overweging waard.

Ik betwijfel echter of men überhaupt die afweging maakt; het zit natuurlijk niet zo in het systeem van de ontwerper.
Gebrek aan kennis heeft me nooit weerhouden van een grote mond

C.G. de Beaufort

Citaat van: Breaktest op 05 november 2019 - 15:40:23
Aangezien achteraf wéér bleek dat Max schade aan zijn vloer had, vraag ik me af of Red Bull er niet beter aan doet om de wagen op de meest kwetsbare plekken dan maar wat steviger te maken door dikker of ander materiaal.
Dat betekent waarschijnlijk een paar kilo op de koop toe nemen, maar als je daarmee tijdsverlies door schade voorkomt lijkt ij dit wel de overweging waard.

Ik betwijfel echter of men überhaupt die afweging maakt; het zit natuurlijk niet zo in het systeem van de ontwerper.

"Initially, they said it was my front wing, which had a little bit of damage but after the race I looked at the car and I was missing a big piece of my floor in front of the rear tyre, so that definitely cost me a lot of lap time."

http://www.f1reader.com/news/tag/verstappen#/news/quot-big-quot-floor-damage-cost-verstappen-039-a-lot-039-in-us-gp-237301

Daarom.

Groet,

C.G. de Beaufort


Breaktest

De storm omtrent de woorden van Max aan het adres van Ferrari gaat al weer wat liggen, maar toch wil ik daar nog iets over kwijt.
Ik vond het namelijk meer een uiting van stoere praat dan een serieus bedoelde beschuldiging.
Max heeft dus stoere praat nodig. Waarom?
Ik denk dat dit vooral een nawee is van zijn tijd met Ricciardo. On-track doet Max voor niemand onder, en dat weet ie ook, maar als ie daarbuiten 'met de jongens' is, komt ie eigenlijk een beetje inhoud te kort. De grappen en kwinkslagen van Ricciardo waren gewiekster, de niet-race onderwerpen van Hamilton boeiender, en terloopse opmerkingen van Vettel over zijn gezinsleven diepgaander.
Max heeft gewoon nog niet zo veel bagage maar begrijpelijkerwijs wel de behoefte om ook daar voor vol te worden aangezien.
Gebrek aan kennis heeft me nooit weerhouden van een grote mond

Jozef

Ik denk dat het gewoon haantjesgedrag is. Op de baan slaagt hij er niet in sluitend bewijs te leveren dat hij de beste van het pak is, omdat hij het materiaal er niet voor heeft. Dus gaat hij naast de baan maar wat dingen roepen om de aandacht te trekken en te insinueren dat hij wel degelijk de beste is. Als hij niet wint is het omdat de anderen beter materiaal hebben of vals spelen. En iedereen zal het gehoord hebben. Als hij een wereldtitel of twee op zak heeft, zal hij wel de behoefte verliezen om zo te schreeuwen.

Mickey

Citaat van: Breaktest op 07 november 2019 - 16:41:47
De storm omtrent de woorden van Max aan het adres van Ferrari gaat al weer wat liggen, maar toch wil ik daar nog iets over kwijt.
Ik vond het namelijk meer een uiting van stoere praat dan een serieus bedoelde beschuldiging.
Max heeft dus stoere praat nodig. Waarom?
Ik denk dat dit vooral een nawee is van zijn tijd met Ricciardo. On-track doet Max voor niemand onder, en dat weet ie ook, maar als ie daarbuiten 'met de jongens' is, komt ie eigenlijk een beetje inhoud te kort. De grappen en kwinkslagen van Ricciardo waren gewiekster, de niet-race onderwerpen van Hamilton boeiender, en terloopse opmerkingen van Vettel over zijn gezinsleven diepgaander.
Max heeft gewoon nog niet zo veel bagage maar begrijpelijkerwijs wel de behoefte om ook daar voor vol te worden aangezien.

Op de momenten dat ik het wél met je eens ben, vind ik je analyses echt spot on! Waarvan akte. :)

Mickey

Citaat van: Jozef op 07 november 2019 - 17:03:48
Ik denk dat het gewoon haantjesgedrag is. Op de baan slaagt hij er niet in sluitend bewijs te leveren dat hij de beste van het pak is, omdat hij het materiaal er niet voor heeft. Dus gaat hij naast de baan maar wat dingen roepen om de aandacht te trekken en te insinueren dat hij wel degelijk de beste is. Als hij niet wint is het omdat de anderen beter materiaal hebben of vals spelen. En iedereen zal het gehoord hebben. Als hij een wereldtitel of twee op zak heeft, zal hij wel de behoefte verliezen om zo te schreeuwen.

Ook eens. Al denk ik wel dat het een beetje het aard van het beestje is, dus vanaf een wk of drie...  ;)

Tuesday

Citaat van: Breaktest op 07 november 2019 - 16:41:47
De storm omtrent de woorden van Max aan het adres van Ferrari gaat al weer wat liggen, maar toch wil ik daar nog iets over kwijt.
Ik vond het namelijk meer een uiting van stoere praat dan een serieus bedoelde beschuldiging.
Max heeft dus stoere praat nodig. Waarom?
Ik denk dat dit vooral een nawee is van zijn tijd met Ricciardo. On-track doet Max voor niemand onder, en dat weet ie ook, maar als ie daarbuiten 'met de jongens' is, komt ie eigenlijk een beetje inhoud te kort. De grappen en kwinkslagen van Ricciardo waren gewiekster, de niet-race onderwerpen van Hamilton boeiender, en terloopse opmerkingen van Vettel over zijn gezinsleven diepgaander.
Max heeft gewoon nog niet zo veel bagage maar begrijpelijkerwijs wel de behoefte om ook daar voor vol te worden aangezien.
Dat denk ik juist niet. Max is gewoon altijd eerlijk en het lijkt er erg op dat ie in deze gewoon gelijk heeft. Hij had het misschien iets subtieler kunnen zeggen (zeker als ie nog ambities heeft om ooit voor Ferrari uit te komen), maar het lijkt er toch wel degelijk op dat Ferrari de afgelopen races niet helemaal volgens de regels bezig is geweest.
Dat Max buiten de baan niet zo 'handig' is als bovengenoemde coureurs ben ik overigens wel met je eens.

Jozef

Ik vind het wel voorbarig hoor. Waarom lijkt het er erg op? Leclerc reed met een aftandse motor van voor de zomer. Vettel stond ei zo na op pole. Het is best mogelijk dat Ferrari een illegaal voordeel had, maar op dit moment is daar veel te weinig bewijs voor. De uitspraak van Verstappen is dan ook pure laster.

Tuesday

Citaat van: Jozef op 07 november 2019 - 20:23:25
Ik vind het wel voorbarig hoor. Waarom lijkt het er erg op? Leclerc reed met een aftandse motor van voor de zomer. Vettel stond ei zo na op pole. Het is best mogelijk dat Ferrari een illegaal voordeel had, maar op dit moment is daar veel te weinig bewijs voor. De uitspraak van Verstappen is dan ook pure laster.
moet ik bewijzen hebben dan? mijn gevoel zegt dat het niet in de haak is, voor dit weekend al (vanwege het enorme topsnelheidsvoordeel) en nu helemaal. Ik denk dat ik wel weet wat ik zie. Verstappen zou misschien wat voorzichtiger moeten zijn, maar ik denk dat ze bij RBR ook wel weten wat wel en niet klopt.

Breaktest

Het ging mij niet er om of Max gelijk heeft of niet (dat zal de komende tijd wel uitwijzen), maar meer om de vraag Wat bezielt die jongen? En dan bedoel ik niet Hoe haalt ie het in zijn hoofd? maar Vanuit welke context kom je tot zo'n opmerking?
Gebrek aan kennis heeft me nooit weerhouden van een grote mond

Sabai

Citaat van: Breaktest op 07 november 2019 - 21:56:14
Het ging mij niet er om of Max gelijk heeft of niet (dat zal de komende tijd wel uitwijzen), maar meer om de vraag Wat bezielt die jongen? En dan bedoel ik niet Hoe haalt ie het in zijn hoofd? maar Vanuit welke context kom je tot zo'n opmerking?

Dat ben ik met je eens. Het is gewoon zijn onvolwassenheid. Soms vergeet ik dat hij pas 21 is maar wel 100 gps op zijn naam heeft waar andere pas debuteren in de f1.

Tuesday

Citaat van: Breaktest op 07 november 2019 - 21:56:14
Het ging mij niet er om of Max gelijk heeft of niet (dat zal de komende tijd wel uitwijzen), maar meer om de vraag Wat bezielt die jongen? En dan bedoel ik niet Hoe haalt ie het in zijn hoofd? maar Vanuit welke context kom je tot zo'n opmerking?
die context is RBR dat al weken/maandenlang bezig is om te achterhalen waar het onwaarschijnlijke snelheidsvoordeel vandaan kwam. Afgelopen week hadden ze eindelijk beet. Dat Max, als onderdeel van RBR dan zoiets zegt lijkt me dan niet zo verwonderlijk. Zo wordt er intern bij RBR waarschijnlijk tegen aan gekeken.

Sabai

Citaat van: Tuesday op 08 november 2019 - 12:39:11
Citaat van: Breaktest op 07 november 2019 - 21:56:14
Het ging mij niet er om of Max gelijk heeft of niet (dat zal de komende tijd wel uitwijzen), maar meer om de vraag Wat bezielt die jongen? En dan bedoel ik niet Hoe haalt ie het in zijn hoofd? maar Vanuit welke context kom je tot zo'n opmerking?
die context is RBR dat al weken/maandenlang bezig is om te achterhalen waar het onwaarschijnlijke snelheidsvoordeel vandaan kwam. Afgelopen week hadden ze eindelijk beet. Dat Max, als onderdeel van RBR dan zoiets zegt lijkt me dan niet zo verwonderlijk. Zo wordt er intern bij RBR waarschijnlijk tegen aan gekeken.

Ik twijfel of ze beet hadden. Leclerc reed met een oude motor en Vettel zat er gewoon bij in de kwalificatie. Ze kunnen zich beter op hun eigen performance focussen.

Tuesday

Citaat van: Sabai op 08 november 2019 - 14:34:41
Citaat van: Tuesday op 08 november 2019 - 12:39:11
Citaat van: Breaktest op 07 november 2019 - 21:56:14
Het ging mij niet er om of Max gelijk heeft of niet (dat zal de komende tijd wel uitwijzen), maar meer om de vraag Wat bezielt die jongen? En dan bedoel ik niet Hoe haalt ie het in zijn hoofd? maar Vanuit welke context kom je tot zo'n opmerking?
die context is RBR dat al weken/maandenlang bezig is om te achterhalen waar het onwaarschijnlijke snelheidsvoordeel vandaan kwam. Afgelopen week hadden ze eindelijk beet. Dat Max, als onderdeel van RBR dan zoiets zegt lijkt me dan niet zo verwonderlijk. Zo wordt er intern bij RBR waarschijnlijk tegen aan gekeken.

Ik twijfel of ze beet hadden. Leclerc reed met een oude motor en Vettel zat er gewoon bij in de kwalificatie. Ze kunnen zich beter op hun eigen performance focussen.
erbij idd, niet ervoor. En ja, natuurlijk moet je je focussen op je eigen performance, maar dat doe je ook door goed naar de concurrentie te kijken. Als het dan niet lukt om iets op legale wijze te kopiëren krijg je automatisch dit soort vraagtekens.

Wings

Citaat van: Jozef op 07 november 2019 - 17:03:48
Ik denk dat het gewoon haantjesgedrag is. Op de baan slaagt hij er niet in sluitend bewijs te leveren dat hij de beste van het pak is, omdat hij het materiaal er niet voor heeft. Dus gaat hij naast de baan maar wat dingen roepen om de aandacht te trekken en te insinueren dat hij wel degelijk de beste is. Als hij niet wint is het omdat de anderen beter materiaal hebben of vals spelen. En iedereen zal het gehoord hebben. Als hij een wereldtitel of twee op zak heeft, zal hij wel de behoefte verliezen om zo te schreeuwen.

Hoezo schreeuwen? Was een jolige opmerking van Max, in de flow van het gesprek. Dolletje moet kunnen.