GP van Mexico 2019

Gestart door Breaktest, 23 oktober 2019 - 11:21:29

« vorige - volgende »

Matthijs

Citaat van: Tuesday op 26 oktober 2019 - 22:14:39
Poletijd blijft gewoon staan. Gelukkig maar.
Volslagen debiel als dat waar is.

Tuesday

Citaat van: Matthijs op 26 oktober 2019 - 22:24:47
Citaat van: Tuesday op 26 oktober 2019 - 22:14:39
Poletijd blijft gewoon staan. Gelukkig maar.
Volslagen debiel als dat waar is.
hij was langzamer in zn laatste minisector, daar hebben ze naar gekeken. Maar lijkt me wel verstandig om in de toekomst de regels iets aan te passen/verduidelijken. Vettel lifte wel opzichtig, terwijl hij ook bezig was zich te verbeteren.

Tuesday

en nu schijnt het toch weer onderzocht te gaan worden. Moet zich samen RBR om 23.10 melden.

Breaktest

Soms vraag je je af wat er in dat hoofdje omgaat. Je weet dat je in grijs vaarwater zit - dan moet je natuurlijk geen olie op het vuur gooien.
Gebrek aan kennis heeft me nooit weerhouden van een grote mond

Breaktest

Mijn god, ik zie Hamilton nu ook al met zo'n opgebonden haardrolletje. En in de middag doet ie waarschijnlijk yoga of zwangerschapsgymnastiek. met een mooie houten kralenketting om zijn nek.
Kan iemand zich Mansell met zo'n hoofdkeutel voorstellen of Piquet, Schumacher. Wat is er met onze gladiatoren van weleer gebeurd. Waar kan ik protesteren...?
Gebrek aan kennis heeft me nooit weerhouden van een grote mond

Jozef

Je kunt gewoon protesteren met een spandoek op de hoofdtribune bij de volgende GP. Moet je wel eerst effe 200 euro betalen voor een kaartje. ;D

Mickey


Sabai


Wings

Citaat van: Matthijs op 26 oktober 2019 - 22:24:47
Citaat van: Tuesday op 26 oktober 2019 - 22:14:39
Poletijd blijft gewoon staan. Gelukkig maar.
Volslagen debiel als dat waar is.

Wat volslagen idioot is, is dat de kwalificatie niet direct is stilgelegd. Rood - op het digitale scherm.

Het digitale scherm was nu niet aan, een rijder kijkt een bocht in en zal de auto van Bottas dus eerder zien dan de gele vlag. Ik heb de onboard van Max op fullspeed bekeken, wetende dat de vlag wordt gezwaaid en zoekende naar die vlag: Ik moest twee keer kijken. Als je de steward eenmaal hebt gespot, zie je 'm. Een rijder die full focus in zijn snelle lap zit en de bochten in kijkt zal dat anders beleven.

Tweedes ziet de wedstrijdleiding dat Hamilton en Verstappen hun tijd scherper zetten. Grijp dan direct in of niet. De route die ze nu hebben genomen om tot hun besluit te komen vind ik discutabel. Evenals de theoretische inslag. 

En als onze vrolijke vrienden tenslotte wakker schrikken, redeneer dan door en bekijk het hele plaatje. Er waren twee rijders die hun rondetijd verbeterde, Lewis Hamilton en Max Verstappen. Nu is alleen gekeken naar Max Verstappen.

Dat gezegd hebbende was ik deels blij met zijn pole. Geweldig maar vooral indrukwekkend om te zien dat hij het onderste uit die auto kan trappen en dat ding op P1 plempt. Maar...als polesitter ben je de enige die geen slipstream heeft op een lang recht stuk met een Honda-motor die niet zo hard loopt als de Ferrari-motor. Je weet dat Seb en Leclerc voorbij komen.

Fietser

Citaat van: Breaktest op 26 oktober 2019 - 23:56:25
Mijn god, ik zie Hamilton nu ook al met zo'n opgebonden haardrolletje. En in de middag doet ie waarschijnlijk yoga of zwangerschapsgymnastiek. met een mooie houten kralenketting om zijn nek.
Kan iemand zich Mansell met zo'n hoofdkeutel voorstellen of Piquet, Schumacher. Wat is er met onze gladiatoren van weleer gebeurd. Waar kan ik protesteren...?
Ach ja, die stoere en masculine gladiatoren van weleer doen oudere romantici altijd smullen ;). Maar ja: andere tijden, andere gewoonten, andere mode-uitingen. Ik kan me daarom goed voorstellen dat vooral fashionado's als Hamilton zich later rot lachen (of schamen!) om hun uiterlijkheden van nu. Misschien een kleine troost bij dit soort ergernissen?

Tuesday

Citaat van: Wings op 27 oktober 2019 - 10:11:32
Citaat van: Matthijs op 26 oktober 2019 - 22:24:47
Citaat van: Tuesday op 26 oktober 2019 - 22:14:39
Poletijd blijft gewoon staan. Gelukkig maar.
Volslagen debiel als dat waar is.

Wat volslagen idioot is, is dat de kwalificatie niet direct is stilgelegd. Rood - op het digitale scherm.

Het digitale scherm was nu niet aan, een rijder kijkt een bocht in en zal de auto van Bottas dus eerder zien dan de gele vlag. Ik heb de onboard van Max op fullspeed bekeken, wetende dat de vlag wordt gezwaaid en zoekende naar die vlag: Ik moest twee keer kijken. Als je de steward eenmaal hebt gespot, zie je 'm. Een rijder die full focus in zijn snelle lap zit en de bochten in kijkt zal dat anders beleven.

Tweedes ziet de wedstrijdleiding dat Hamilton en Verstappen hun tijd scherper zetten. Grijp dan direct in of niet. De route die ze nu hebben genomen om tot hun besluit te komen vind ik discutabel. Evenals de theoretische inslag. 

En als onze vrolijke vrienden tenslotte wakker schrikken, redeneer dan door en bekijk het hele plaatje. Er waren twee rijders die hun rondetijd verbeterde, Lewis Hamilton en Max Verstappen. Nu is alleen gekeken naar Max Verstappen.

Dat gezegd hebbende was ik deels blij met zijn pole. Geweldig maar vooral indrukwekkend om te zien dat hij het onderste uit die auto kan trappen en dat ding op P1 plempt. Maar...als polesitter ben je de enige die geen slipstream heeft op een lang recht stuk met een Honda-motor die niet zo hard loopt als de Ferrari-motor. Je weet dat Seb en Leclerc voorbij komen.
code rood had idd sneller gekund en gemoeten, al was het wel zo dat de sensor in Bottas zn auto door de klap het systeem niet meer in werking kon zetten (of zoiets). Maar dat die gele vlaggen niet goed zichtbaar waren betwijfel ik. Met name de eerste die al ruim voor Bottas stond was heel goed zichtbaar, zelfs op de onboard, dus in het echt helemaal. Een coureur ziet dat echt wel, dat weet iedereen in de racewereld. Vandaar dat Max ook niet weg komt met 'ik heb het geel niet gezien'.

Breaktest

Citaat van: Sabai op 27 oktober 2019 - 07:27:47
Hij was een beetje dom.
Dom in die zin dat ie had moeten zeggen: "Mijn blik is op de binnenkant van de bocht gefocust, dat zie je ook aan mijn lichaamshouding op de onboard beelden, en daarom heb ik die ene gele vlag gemist - het zat gewoon niet in mijn blikveld.
Dat iemand een vlag zwaait betekent niet per definitie dat deze ook door de coureur wordt gezien; dat zie je bv aan Hamilton die ook zijn tijd verbeterde. Iedereen snapt dat een rijtje vlaggers op een rechte lijn of in een binnenbocht meer opvallen dan een enkele vlagger in een buitenbocht. Kortom, is het de coureur die faalt of het waarschuwingssysteem?  Eigenlijk zou het een drie eenheid moeten zijn: vlaggen, geel lichtsignaal, maar bovenal een akoestisch signaal op de headset."
Gebrek aan kennis heeft me nooit weerhouden van een grote mond

Sabai

Blijkbaar word je op alles afgerekend tegenwoordig in de f1. Ik vind eigenlijk dat ze hooguit die tijd hadden moeten schrappen van de laatste ronde . Wat ook waarschijnlijk ook gebeurd was als hij niet dat ene gezegd had. Wat ik hem overigens niet kwalijk kan nemen maar waar hij wel weer op afgerekend word.

Tuesday

Citaat van: Breaktest op 27 oktober 2019 - 11:28:49
Citaat van: Sabai op 27 oktober 2019 - 07:27:47
Hij was een beetje dom.
Dom in die zin dat ie had moeten zeggen: "Mijn blik is op de binnenkant van de bocht gefocust, dat zie je ook aan mijn lichaamshouding op de onboard beelden, en daarom heb ik die ene gele vlag gemist - het zat gewoon niet in mijn blikveld.
Dat iemand een vlag zwaait betekent niet per definitie dat deze ook door de coureur wordt gezien; dat zie je bv aan Hamilton die ook zijn tijd verbeterde. Iedereen snapt dat een rijtje vlaggers op een rechte lijn of in een binnenbocht meer opvallen dan een enkele vlagger in een buitenbocht. Kortom, is het de coureur die faalt of het waarschuwingssysteem?  Eigenlijk zou het een drie eenheid moeten zijn: vlaggen, geel lichtsignaal, maar bovenal een akoestisch signaal op de headset."
Die vlaggers staan bijna op de baan. Er worden weer allerlei excuses gezocht, maar als Max deze 2 gele vlaggen niet heeft gezien, dan kunnen we bij deze al vaststellen dat het nooit 1 van de beste coureurs ooit gaat worden. Had ie geel op zn stuur wel gezien dan? of geel op de elektronische borden? Als ik sommigen moet geloven ook niet. Blijkbaar heeft Max dan niet de capaciteiten die vereist zijn voor een topcoureur.
Trouwens nog iets; die bocht loopt mooi rond, de vlaggers zijn dus in allerlei hoeken in zn gezichtsveld geweest.

Breaktest

Citaat van: Tuesday op 27 oktober 2019 - 12:00:35
Citaat van: Breaktest op 27 oktober 2019 - 11:28:49
Citaat van: Sabai op 27 oktober 2019 - 07:27:47
Hij was een beetje dom.
Dom in die zin dat ie had moeten zeggen: "Mijn blik is op de binnenkant van de bocht gefocust, dat zie je ook aan mijn lichaamshouding op de onboard beelden, en daarom heb ik die ene gele vlag gemist - het zat gewoon niet in mijn blikveld.
Dat iemand een vlag zwaait betekent niet per definitie dat deze ook door de coureur wordt gezien; dat zie je bv aan Hamilton die ook zijn tijd verbeterde. Iedereen snapt dat een rijtje vlaggers op een rechte lijn of in een binnenbocht meer opvallen dan een enkele vlagger in een buitenbocht. Kortom, is het de coureur die faalt of het waarschuwingssysteem?  Eigenlijk zou het een drie eenheid moeten zijn: vlaggen, geel lichtsignaal, maar bovenal een akoestisch signaal op de headset."
Die vlaggers staan bijna op de baan. Er worden weer allerlei excuses gezocht, maar als Max deze 2 gele vlaggen niet heeft gezien, dan kunnen we bij deze al vaststellen dat het nooit 1 van de beste coureurs ooit gaat worden. Had ie geel op zn stuur wel gezien dan? of geel op de elektronische borden? Als ik sommigen moet geloven ook niet. Blijkbaar heeft Max dan niet de capaciteiten die vereist zijn voor een topcoureur.
Trouwens nog iets; die bocht loopt mooi rond, de vlaggers zijn dus in allerlei hoeken in zn gezichtsveld geweest.
Even voor de goede orde, ik speel hier de advocaat van de duivel he. Ik fluister 'm in zijn oor wat ie op die persconferentie had moeten zeggen. Dat het een domoor is, staat voor mij buiten kijf - maar zijn leeftijd geeft hem nog steeds het recht dat te zijn. 
Gebrek aan kennis heeft me nooit weerhouden van een grote mond