GP Japan; de nabeschouwing

Gestart door Mickey, 13 oktober 2019 - 10:00:06

« vorige - volgende »

Wings

Citaat van: Breaktest op 16 oktober 2019 - 16:31:59
" Een onaanvaardbaar risico nemen, het seizoen in de waagschaal leggen" ????
Er worden steeds dingen beweerd die ik niet zie hoor, maar die kennelijk nodig zijn om op het bedoelde punt uit te komen.

Ik heb anders ook geen boze fans gezien.

Jozef

Citaat van: Tuesday op 16 oktober 2019 - 16:49:12Verstappen strijdt nog voor P3 in het WK.

Ik vraag me werkelijk af of er ooit in de F1-geschiedenis al iemand heeft gestreden voor P3 in het WK...

Tuesday

Citaat van: Jozef op 16 oktober 2019 - 17:15:31
Citaat van: Tuesday op 16 oktober 2019 - 16:49:12Verstappen strijdt nog voor P3 in het WK.

Ik vraag me werkelijk af of er ooit in de F1-geschiedenis al iemand heeft gestreden voor P3 in het WK...
ik denk het wel. P3 is sowieso beter dan P4 en alles eronder en bovendien is het een ereplaats. Verder kan het in theorie ook nog belangrijk zijn voor clausules (coureurs, sponsoren etc). Het zal misschien niet iedereen evenveel uitmaken, maar ik denk toch dat de meesten daar nog wel ff extra hun best voor willen doen en toch wel ff zuur zouden zijn als ze die positie op het laatste moment toch zouden verliezen.

Breaktest

Citaat van: Wings op 16 oktober 2019 - 17:11:02
Citaat van: Breaktest op 16 oktober 2019 - 16:31:59
" Een onaanvaardbaar risico nemen, het seizoen in de waagschaal leggen" ????
Er worden steeds dingen beweerd die ik niet zie hoor, maar die kennelijk nodig zijn om op het bedoelde punt uit te komen.

Ik heb anders ook geen boze fans gezien.
Nee, maar daar waar massa's samenkomen veranderen individuen per definitie in schapen.  ;)
Gebrek aan kennis heeft me nooit weerhouden van een grote mond

Breaktest

Citaat van: Tuesday op 16 oktober 2019 - 17:32:01
Citaat van: Jozef op 16 oktober 2019 - 17:15:31
Citaat van: Tuesday op 16 oktober 2019 - 16:49:12Verstappen strijdt nog voor P3 in het WK.

Ik vraag me werkelijk af of er ooit in de F1-geschiedenis al iemand heeft gestreden voor P3 in het WK...
ik denk het wel. P3 is sowieso beter dan P4 en alles eronder en bovendien is het een ereplaats. Verder kan het in theorie ook nog belangrijk zijn voor clausules (coureurs, sponsoren etc). Het zal misschien niet iedereen evenveel uitmaken, maar ik denk toch dat de meesten daar nog wel ff extra hun best voor willen doen en toch wel ff zuur zouden zijn als ze die positie op het laatste moment toch zouden verliezen.
Ik denk het ook. En het wordt denk ik des te belangrijker als het gaat om een persoonlijke all-time high. Het lijkt me een uitvloeisel van hun verbale onverschilligheid bij wedstrijduitslagen (met name Raikkonen en Verstappen hebben daar een handje van). Als je daar je schouders over ophaalt kun je moeilijk volhouden dat een 3e plaats in de eindrangschikking best belangrijk voor je is. Zelf vind ik het een beetje pose gedrag.
Gebrek aan kennis heeft me nooit weerhouden van een grote mond

Wings

Citaat van: Jozef op 16 oktober 2019 - 17:15:31
Citaat van: Tuesday op 16 oktober 2019 - 16:49:12Verstappen strijdt nog voor P3 in het WK.

Ik vraag me werkelijk af of er ooit in de F1-geschiedenis al iemand heeft gestreden voor P3 in het WK...

Dus al helemaal geen P18.

BMW.WilliamsF1

Renault is gediskwalificeerd voor de GP van Japan voor het illegale remsysteem. Verliezen dus 9 punten.

Ze kunnen nog wel in protest gaan, maar dat zal wel niks uithalen.

Breaktest

Citaat van: BMW.WilliamsF1 op 23 oktober 2019 - 22:16:34
Renault is gediskwalificeerd voor de GP van Japan voor het illegale remsysteem. Verliezen dus 9 punten.

Ze kunnen nog wel in protest gaan, maar dat zal wel niks uithalen.
Let me guess: dit gaat Abitiboul zijn kop kosten.
Gebrek aan kennis heeft me nooit weerhouden van een grote mond

Mickey

Zal wel meevallen, denk het niet.

BMW.WilliamsF1

Ze hadden die flapdrol al veel eerder er uit moeten gooien, maar het zal wel meevallen idd.

Breaktest

Citaat van: Mickey op 23 oktober 2019 - 22:51:03
Zal wel meevallen, denk het niet.
Dit is de boel belazeren uit naam van een gerenommeerd bedrijf. Als Renault niet ingrijpt zal dat door de media uitgelegd worden als stilzwijgende goedkeuring, en dat kan Renault zich niet permitteren. Ze moeten nu vooral aan damage control doen om nog meer reputatieschade te voorkomen. En dat betekent doorgaans dat er koppen rollen.
Gebrek aan kennis heeft me nooit weerhouden van een grote mond

Mickey

Dat kan je pas zeggen als je de exacte uitkomst van de hoorzitting kent. Hoor, wederhoor. Zal wel een verschil van interpretatie van de regels uit komen rollen of zo.

Of misschien ben je van alle feiten op de hoogte, dan heb ik niks gezegd.

Breaktest

Citaat van: Mickey op 24 oktober 2019 - 06:37:12
Dat kan je pas zeggen als je de exacte uitkomst van de hoorzitting kent. Hoor, wederhoor. Zal wel een verschil van interpretatie van de regels uit komen rollen of zo.

Of misschien ben je van alle feiten op de hoogte, dan heb ik niks gezegd.
Nee hoor, niet meer dan jij. Maar zo af en toe wat speculeren, daar ben ik niet vies van. Vooralsnog zijn de reacties tamelijk tam, maar misschien heeft het even tijd nodig.
Als Renault slim is, zal ze zich beroepen op onduidelijkheid van de regels (ofwel een poging tot fraude omkeren tot een geniale vondst en maas in de regelwet).

Wellicht dat Renault 't geluk heeft dat ze haar eigen sponsor is (denk aan het akkefietje met ING) en een redelijk milde FIA treft dat zich niet kan veroorloven dat nog meer teams van het o zo schamele startveld verdwijnen.
Gebrek aan kennis heeft me nooit weerhouden van een grote mond

Jozef

Ik verwacht een beroep van Renault. De stewards geven zelf al aan dat het systeem de technische reglementen niet breekt en dat ze toch wel een ruime interpretatie van het begrip "driver aid" hebben gehanteerd. Dat krijgt dus geheid een staartje.

Jozef