Gok de Pole [17] Grand Prix van Japan - Suzuka

Gestart door BMW.WilliamsF1, 07 oktober 2019 - 17:15:16

« vorige - volgende »

Tuesday

Citaat van: Breaktest op 10 oktober 2019 - 11:50:11
De situatie dwingt ons feitelijk om na te denken over wat nu de kern van dit spelletjes is:
Gaat het ons om gokken an sich, of om onze 'F1-expertise' te etaleren?
Ik denk het laatste.
Maar deze aflevering lijkt veranderd in een 'Gok het pad van de typhoon'-kampioenschap. En je kunt je afvragen of dat de bedoeling is. Ik bdoel, dat dit is toch iets anders als gokken op een regenrace.

Misschien is dit een idee:
Laat iedereen bij hoge uitzondering twee voorspellingen doen: een voor zaterdag, en een voor zondag.
Dan blijkt achteraf welke bindend is. 

N.b. een uitgestelde kwalificatie op zaterdag is nog steeds een kwalificatie op zaterdag.
Een regentijd en een droge tijd dus? op zich een mooi idee, maar ik vind het zo ook wel interessant. Een droge tijd valt meestal wel redelijk te voorspellen, een regentijd is veel lastiger. Tenzij je zeker weet dat er regen komt, kun je je daar dus beter niet aan wagen. Of als je niets meer te verliezen hebt.. voor sommigen misschien dus een laatste kans om er nog wat van te maken en een gokje te wagen.. dan is het dus eigenlijk niet eerlijk om anderen die kans ook 'gratis' te geven. Folkert heeft dit jaar ook een paar keer op regen gegokt, zonder een droogweer tijd te kunnen zetten, dan moeten we nu niet ineens de regels gaan veranderen.

Sabai

#16
We kunnen ook zeggen we gokken op zaterdag en als het naar zondag verplaatst word vervalt deze ronde. Maar andere kant het hoort erbij  :)

Tuesday

Citaat van: Sabai op 10 oktober 2019 - 12:48:45
We kunnen ook zeggen we gokken op zaterdag en als het naar zondag verplaatst word vervalt deze ronde. Maar andere kant het hoort erbij  :)
we moeten gewoon de regels hanteren zoals ze het hele jaar zijn geweest.

Mickey

Citaat van: Tuesday op 10 oktober 2019 - 13:03:33
Citaat van: Sabai op 10 oktober 2019 - 12:48:45
We kunnen ook zeggen we gokken op zaterdag en als het naar zondag verplaatst word vervalt deze ronde. Maar andere kant het hoort erbij  :)
we moeten gewoon de regels hanteren zoals ze het hele jaar zijn geweest.

Eens.

BMW.WilliamsF1

Regels blijven ongewijzigd.

Dus gokken voor 3:00 aankomende nacht.

Sphinx

There's nothing wrong with the car, except that it's on fire!

Robbert65

"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Charrel

#22
1:28.361

Tuesday

Citaat van: FolkertE op 08 oktober 2019 - 15:39:55
Zal je net zien, plaats ik een droge tijd nu, gaat het regenen tijdens Q3.
dan maar helemaal geen tijd?

BMW.WilliamsF1

Dan gok ik maar op een kwali op zondag die droog is :)

1:27,233

BMW.WilliamsF1


Sabai

Ze rijden nu al in de 1:28  ::) . Dit jaar is erg verassend qua tijden.

BMW.WilliamsF1


Breaktest

I'm out. Volkomen fout gegokt op een winderige kletsnatte kwalificatie (op zaterdag).
Gebrek aan kennis heeft me nooit weerhouden van een grote mond

JS JTD

Haha, ze zitten in de tweede training al zowat op de pole tijd van vorig jaar!
Geen pijl op te trekken! Nu maar hopen op een licht vochtige baan zondagochtend.