Gok de Pole [17] Grand Prix van Japan - Suzuka

Gestart door BMW.WilliamsF1, 07 oktober 2019 - 17:15:16

« vorige - volgende »

Tuesday

#45
Citaat van: Breaktest op 13 oktober 2019 - 12:27:24
Citaat van: Mickey op 12 oktober 2019 - 15:55:29

Eens wel met Dinsdag hier. Koe. Kont.

Je zal maar een GO hebben gegeven en er vliegen als het licht op groen gaat van die Japannertjes door de lucht. Echt onveilig als die op de baan terecht komen.
Mmmm... zwak argument. Als je fantaseert over de mogelijke gevolgen, moet je het ook hebben over de waarschijnlijkheid ervan - je blaast een evenement ook niet af omdat er mogelijk een meteoor op de tribune kan vallen.

Welnu, drie uur voor aanvang van de kwali was de lokale voorspelling: matige regen, wind 40 km/u. Het hart van de orkaan was op dat moment 150 km van het circuit verwijderd, en zich van het circuit af bewegend naar het noorden.
Dan is het een educated guess dat in de tussenliggende uren niet veel meer aan de voorspelling zal veranderen.
Op de tweede plaats, wat is het referentiekader? Er zijn kwalificaties onder veel slechtere omstandigheden doorgegaan; bovendien heeft men op de kwalificatiedag zelf alsnog de mogelijkheid om de zaak een paar uur uit te stellen danwel af te gelasten, in het onwaarschijnllijke geval dat het alsnog de verkeerde kant opgaat - hoe vaak is dat niet voorgekomen? Kortom, niks koe en kont, gewoon een rationele benadering.

In mijn ogen was het dus een vooral op sentiment gestoelde beslissing - waarbij het best interessant is te speculeren wat daarachter schuilgaat.
Aan de ene kant zal men vast in overweging hebben genomen dat deze op weinig weerstand zou stuiten. Maar ik denk ook dat Sabai een punt heeft, dat het traumatische incident met Bianchi een grotere rol heeft gespeeld dan hier gedacht. En als ik het nog iets breder trek, wellicht ook de kernramp bij Fukushima. Je proeft het zelfs in het commentaar van Max op Honda. De Japanners lijken door al dit soort ervaringen verworden tot een risicomijdend volkje.
3 uur voor aanvang.. deze beslissing is ruim 24 uur van tevoren gemaakt, juist ook vanwege mensen die meer dan 3 uur voor aanvang een keuze moesten maken of ze wel of niet zouden gaan... ik ben het op zich best met je eens dat er tegenwoordig te snel dingen worden afgelast, maar dit was toch echt een no-brainer, zeker gezien de alternatieven die er waren.. uiteindelijk hebben we alleen q3 gemist.. verder volop actie.

Edit: q3 moet natuurlijk de 3e vrije training zijn

Robbert65

Citaat van: Breaktest op 11 oktober 2019 - 10:45:55
I'm out. Volkomen fout gegokt op een winderige kletsnatte kwalificatie (op zaterdag).

Me2:(
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Tuesday

Citaat van: Robbert65 op 13 oktober 2019 - 17:44:59
Citaat van: Breaktest op 11 oktober 2019 - 10:45:55
I'm out. Volkomen fout gegokt op een winderige kletsnatte kwalificatie (op zaterdag).

Me2:(
en boven in wordt het misschien toch nog weer spannend?? Sabai loopt bijna 70 punten in op JS JTD... en daarachter blijft het vrij close.. hoe zit het trouwens met de slechtste score's die weggestreept mogen worden op het eind? is het makkelijk om daar een tussentijds overzicht van te maken? en eventuele bonuspunten?

Sabai

Charrel heeft zijn bonus nog . Als hij die goed inzet zit hij er ineens helemaal bij. ;)

Tuesday

Citaat van: Sabai op 13 oktober 2019 - 20:26:14
Charrel heeft zijn bonus nog . Als hij die goed inzet zit hij er ineens helemaal bij. ;)
klopt! gelukkig had ie een wat minder weekend (met gok de pole dan).. ben benieuwd hoe het er voor staat als we allemaal ons minste resultaat mogen schrappen.. ik weet dat voor mijzelf al geen eens meer, laat staan voor de rest...

Charrel

Citaat van: Tuesday op 13 oktober 2019 - 21:06:40
Citaat van: Sabai op 13 oktober 2019 - 20:26:14
Charrel heeft zijn bonus nog . Als hij die goed inzet zit hij er ineens helemaal bij. ;)
klopt! gelukkig had ie een wat minder weekend (met gok de pole dan).. ben benieuwd hoe het er voor staat als we allemaal ons minste resultaat mogen schrappen.. ik weet dat voor mijzelf al geen eens meer, laat staan voor de rest...

Haha, mijn bonus gaat het spannend houden. Had een prima weekend trouwens, thanks ;-) Maar voor Gok de Pole iets minder ja, snap er soms niks van. Voorheen ging het beter, maar neem er gewoon minder de tijd voor.

BMW.WilliamsF1

Ik win zelf eens een keer :)

1   - (   284   punten ) =    BMW.WilliamsF1   
2   - (   274   punten ) =    Sabai   
2   - (   274   punten ) =    Wings   
4   - (   262   punten ) =    Tuesday   
5   - (   229   punten ) =    Mickey   
6   - (   207   punten ) =    JS JTD   
7   - (   174   punten ) =    Sphinx   
8   - (   171   punten ) =    Charrel   
9   - (   000   punten ) =    Breaktest   
9   - (   000   punten ) =    Robbert65