Gok de Pole [17] Grand Prix van Japan - Suzuka

Gestart door BMW.WilliamsF1, 07 oktober 2019 - 17:15:16

« vorige - volgende »

BMW.WilliamsF1

Gok de Pole 2019
 

 
Grand Prix van Japan - Suzuka

De Grand Prix van Rusland werd gewonnen door Lewis Hamilton. Hiervoor had hij wel wat geluk tijdens een VSC nodig, omdat Vettel uitviel met zijn Ferrari. Red Bull kon niet veel doen in Rusland. Ze gingen voor een motorwissel en Max werd 5e.

Komend weekend staat de thuisrace van Honda op het programma. Op hun eigen testcircuit Suzuka wordt de Grand Prix van Japan verreden. De weersvoorspellingen zien er voor het weekend niet heel gunstig uit. Het zou zelfs kunnen dat de complete zaterdag en zondag in het water vallen. Vooral op zaterdag wordt veel regen voorspeld.

Toch gaan we weer een poging wagen om de pole te gokken. Dus ook nu weer veel succes met het gokken van de pole! :)

Je kunt je tijd gokken tot vrijdag 11 oktober 03:00 CET

Suzuka Circuit



Kwalificatieband:



Eerder gereden poles op Suzuka:

2018: 1:27.760, Lewis Hamilton - Mercedes
2017: 1:27.319, Lewis Hamilton - Mercedes
2016: 1:30.647, Nico Rosberg - Mercedes
2015: 1:32.584, Nico Rosberg - Mercedes


Tussenstand:

01 - (4096 punten) = JS JTD *
02 - (3906 punten) = Sabai *
03 - (3899 punten) = Tuesday *
04 - (3856 punten) = Mickey *
05 - (3819 punten) = Wings *
06 - (3700 punten) = Charrel
07 - (3655 punten) = Sphinx *
08 - (3605 punten) = BMW.WilliamsF1
09 - (3493 punten) = Breaktest *
10 - (3312 punten) = Arthur *


Klik hier voor de Gok de Pole website met het reglement en eerdere standen.



FolkertE

Zal je net zien, plaats ik een droge tijd nu, gaat het regenen tijdens Q3.

Breaktest

Gebrek aan kennis heeft me nooit weerhouden van een grote mond

Tuesday

Citaat van: Breaktest op 08 oktober 2019 - 19:25:34
Citaat van: Tuesday op 08 oktober 2019 - 13:31:33
3:58.950

https://www.gptoday.net/nl/nieuws/f1/251355/supertyfoon-hagibis-lijkt-op-zaterdag-over-japan-te-trekken
Als dit bewaarheid wordt, wordt die hele zaterdag gewoon afgelast.
zou zo maar kunnen. Mijn tijd is de tijd van de safety car (met tegenwind). Wat gaan we doen als er helemaal niet gekwalificeerd wordt? Voor de startopstelling gelden dan volgens mij de tijden van de vrije trainingen?? Houden wij dat dan ook aan, of krijgt iedereen een nulscore? En telt dit dan mee in het eindklassement of mag/moet je dan alsnog een andere slechte score wegstrepen?

Mickey

Is nog nooit gebeurd toch? Volgens mij kwalificeren ze dan op zondagochtend.


BMW.WilliamsF1

#8
Volgens mij is op Suzuka een aantal jaren geleden ook de kwali op zondag gedaan. En in Amerika ook in 2015.

Als er helemaal geen kwalificatie verreden kan worden dan weet ik niet precies wat ze doen, maar ik dacht dat ze dan de uitslag van de laatste vrije training pakken. Dan zal dat ook de pole tijd worden denk ik :)

We zien het allemaal wel wat er gaat gebeuren. Maar de kans dat ze zaterdag gaan rijden acht ik niet heel groot als ik de berichten zo eens lees :)

Sabai

#9
1.27.333

Wings


Breaktest

#11
1:28.218
Nou vooruit, doe es gek. We hebben dit jaar nog geen regenrace gehad, dus het moet er toch maar een keer van komen:
1:42.618
Gebrek aan kennis heeft me nooit weerhouden van een grote mond

Sabai

Ik vind dit wel een lastige om te bepalen.  Op de weer sites zeggen ze dat het op zaterdag regent met windkracht 6. Dan kunnen ze toch gewoon rijden? En op het internet spreken ze over een tyfoon. Dus wat word het nu  :D

Tuesday

Citaat van: Sabai op 10 oktober 2019 - 09:39:04
Ik vind dit wel een lastige om te bepalen.  Op de weer sites zeggen ze dat het op zaterdag regent met windkracht 6. Dan kunnen ze toch gewoon rijden? En op het internet spreken ze over een tyfoon. Dus wat word het nu  :D
regen met windkracht 6 lijkt me ook al vrij lastig hoor. Zeker als daar ook nog weer uitschieters tussen zitten.

Breaktest

#14
De situatie dwingt ons feitelijk om na te denken over wat nu de kern van dit spelletjes is:
Gaat het ons om gokken an sich, of om onze 'F1-expertise' te etaleren?
Ik denk het laatste.
Maar deze aflevering lijkt veranderd in een 'Gok het pad van de typhoon'-kampioenschap. En je kunt je afvragen of dat de bedoeling is. Ik bdoel, dat dit is toch iets anders als gokken op een regenrace.

Misschien is dit een idee:
Laat iedereen bij hoge uitzondering twee voorspellingen doen: een voor zaterdag, en een voor zondag.
Dan blijkt achteraf welke bindend is. 

N.b. een uitgestelde kwalificatie op zaterdag is nog steeds een kwalificatie op zaterdag.
Gebrek aan kennis heeft me nooit weerhouden van een grote mond