Gp van Singapore 2019

Gestart door Breaktest, 21 september 2019 - 22:32:20

« vorige - volgende »

Tuesday

ik blijf het 1 van de mooiste weekenden van het jaar vinden. Race zouden ze misschien wat in kunnen korten. Dat zou op verschillende vlakken een goede uitwerking kunnen hebben. Het gekke is dat de race altijd wel mooie duels oplevert, maar vrijwel nooit voor in het veld.

Jozef

Ik begrijp de negativiteit niet zo, we hebben toch weer een prima race gezien? Ik vind het ook een bijzonder circuit dat bovendien een grote uitdaging is voor de coureurs, op mentaal maar vooral ook op fysiek vlak. Het is ook een circuit waar de allerbeste coureurs de kans krijgen zich te onderscheiden van de rest - kijk maar naar de erelijst waar alleen gevestigde wereldkampioenen op staan plus Rosberg in het jaar waarin ook hij kampioen werd.

Voor mij is Singapore een vaste waarde geworden op de kalender, een weekend waar ik naar uitkijk - in tegenstelling tot bijvoorbeeld Sochi en de zandbakraces.

Sabai

 Ik vind het ook een mooie race. En dat ze het tijdstip naar 15:10 hebben verplaatst is de beste verandering die ze tot nu toe hebben gemaakt.

Mickey

Maar dat was gisteren nou net 14:10 uur.  ;)

Mickey


Jozef

Mooie analyse, maar ik zou "Mercedes no pace" vervangen door "Hamilton not interested in risking anything".

Breaktest

Citaat van: Jozef op 23 september 2019 - 14:29:22
Ik begrijp de negativiteit niet zo, we hebben toch weer een prima race gezien? Ik vind het ook een bijzonder circuit dat bovendien een grote uitdaging is voor de coureurs, op mentaal maar vooral ook op fysiek vlak. Het is ook een circuit waar de allerbeste coureurs de kans krijgen zich te onderscheiden van de rest - kijk maar naar de erelijst waar alleen gevestigde wereldkampioenen op staan plus Rosberg in het jaar waarin ook hij kampioen werd.

Voor mij is Singapore een vaste waarde geworden op de kalender, een weekend waar ik naar uitkijk - in tegenstelling tot bijvoorbeeld Sochi en de zandbakraces.
Het een sluit het ander natuurlijk niet uit. Het 'nachtrace-zijn' heeft nauwelijks tot geen toegevoegde waarde, maar dat betekent niet dat er geen leuke races kunnen plaatsvinden.  Bv kenmerkend voor Singapore is dat het haar eigen Wall of Champions heeft. Ik heb zelfs de indruk dat deze veel meer scherprechter is dan het beroemde broertje in Canada. 
Gebrek aan kennis heeft me nooit weerhouden van een grote mond

Tuesday

Citaat van: Breaktest op 24 september 2019 - 11:27:37
Citaat van: Jozef op 23 september 2019 - 14:29:22
Ik begrijp de negativiteit niet zo, we hebben toch weer een prima race gezien? Ik vind het ook een bijzonder circuit dat bovendien een grote uitdaging is voor de coureurs, op mentaal maar vooral ook op fysiek vlak. Het is ook een circuit waar de allerbeste coureurs de kans krijgen zich te onderscheiden van de rest - kijk maar naar de erelijst waar alleen gevestigde wereldkampioenen op staan plus Rosberg in het jaar waarin ook hij kampioen werd.

Voor mij is Singapore een vaste waarde geworden op de kalender, een weekend waar ik naar uitkijk - in tegenstelling tot bijvoorbeeld Sochi en de zandbakraces.
Het een sluit het ander natuurlijk niet uit. Het 'nachtrace-zijn' heeft nauwelijks tot geen toegevoegde waarde, maar dat betekent niet dat er geen leuke races kunnen plaatsvinden.  Bv kenmerkend voor Singapore is dat het haar eigen Wall of Champions heeft. Ik heb zelfs de indruk dat deze veel meer scherprechter is dan het beroemde broertje in Canada.
het 'nachtrace zijn' heeft juist alleen maar toegevoegde waarde en eigenlijk geen enkel nadeel (stroomverbruik misschien, maar dat staat in geen verhouding tot andere kosten en opbrengsten voor de organisator).

Fietser

Citaat van: Tuesday op 24 september 2019 - 12:24:10
Citaat van: Breaktest op 24 september 2019 - 11:27:37
Citaat van: Jozef op 23 september 2019 - 14:29:22
Ik begrijp de negativiteit niet zo, we hebben toch weer een prima race gezien? Ik vind het ook een bijzonder circuit dat bovendien een grote uitdaging is voor de coureurs, op mentaal maar vooral ook op fysiek vlak. Het is ook een circuit waar de allerbeste coureurs de kans krijgen zich te onderscheiden van de rest - kijk maar naar de erelijst waar alleen gevestigde wereldkampioenen op staan plus Rosberg in het jaar waarin ook hij kampioen werd.

Voor mij is Singapore een vaste waarde geworden op de kalender, een weekend waar ik naar uitkijk - in tegenstelling tot bijvoorbeeld Sochi en de zandbakraces.
Het een sluit het ander natuurlijk niet uit. Het 'nachtrace-zijn' heeft nauwelijks tot geen toegevoegde waarde, maar dat betekent niet dat er geen leuke races kunnen plaatsvinden.  Bv kenmerkend voor Singapore is dat het haar eigen Wall of Champions heeft. Ik heb zelfs de indruk dat deze veel meer scherprechter is dan het beroemde broertje in Canada.
het 'nachtrace zijn' heeft juist alleen maar toegevoegde waarde en eigenlijk geen enkel nadeel (stroomverbruik misschien, maar dat staat in geen verhouding tot andere kosten en opbrengsten voor de organisator).
Ik vind het wel een nadeel hebben, al is dat subjectief: het ziet er visueel minder aantrekkelijk uit (op het vuurwerk na dan). De een is daar nu eenmaal gevoeliger voor dan de ander. Stel je de GP van Monaco voor in het donker en dus zonder scenery. Zoiets geldt ook voor Singapore, in mijn ogen.
Trouwens, als nachtraces alleen maar toegevoegde waarde en geen enkel nadeel zouden hebben, dan doen die andere 19 organisatoren toch iets verkeerd.

Jozef

Citaat van: Fietser op 24 september 2019 - 14:09:46Trouwens, als nachtraces alleen maar toegevoegde waarde en geen enkel nadeel zouden hebben, dan doen die andere 19 organisatoren toch iets verkeerd.
Neen, want het merendeel van hen zit op een andere plek op de aardbol. 'Tijdzone' is het sleutelwoord.

Breaktest

Citaat van: Jozef op 24 september 2019 - 14:23:52
Citaat van: Fietser op 24 september 2019 - 14:09:46Trouwens, als nachtraces alleen maar toegevoegde waarde en geen enkel nadeel zouden hebben, dan doen die andere 19 organisatoren toch iets verkeerd.
Neen, want het merendeel van hen zit op een andere plek op de aardbol. 'Tijdzone' is het sleutelwoord.
Fietser heeft toch echt een punt (en ik natuurlijk). Als nachtraces echt zo aantrekkelijk zouden zijn, zouden we gewoon niet beter weten dan pas om 22.00 op een F1 kanaal af te stemmen, en overdag in de kerk liggen ruften. Heeft niks met tijdzones te maken. Austin zou dan als iets 'bijzonders' worden gepresenteerd, zijnde een race bij daglicht!
Gebrek aan kennis heeft me nooit weerhouden van een grote mond

Jozef

Het is echt niet toevallig dat ze in Singepore starten wanneer het al pikdonker is, en in Abu Dhabi net voor zonsondergang. In beide gevallen komt de uitzendtijd op zondagmiddag te liggen voor ons Europeanen. Dat is het lucratiefste moment omdat tv-zenders niet zo happig zijn om een sportevenement uit te zenden om 20u of 22u - op die momenten trekken ze meer kijkers met 'normale' programma's. En Europa is nu eenmaal de belangrijkste markt voor de F1.

Tuesday

Citaat van: Breaktest op 24 september 2019 - 16:09:21
Citaat van: Jozef op 24 september 2019 - 14:23:52
Citaat van: Fietser op 24 september 2019 - 14:09:46Trouwens, als nachtraces alleen maar toegevoegde waarde en geen enkel nadeel zouden hebben, dan doen die andere 19 organisatoren toch iets verkeerd.
Neen, want het merendeel van hen zit op een andere plek op de aardbol. 'Tijdzone' is het sleutelwoord.
Fietser heeft toch echt een punt (en ik natuurlijk). Als nachtraces echt zo aantrekkelijk zouden zijn, zouden we gewoon niet beter weten dan pas om 22.00 op een F1 kanaal af te stemmen, en overdag in de kerk liggen ruften. Heeft niks met tijdzones te maken. Austin zou dan als iets 'bijzonders' worden gepresenteerd, zijnde een race bij daglicht!
we hebben het toch over Singapore? Wat voor Singapore werkt hoeft niet persé voor alle circuits op te gaan. Singapore was de eerste nacht/avondrace en is in no time uitgegroeid tot een klassieker. Juist vanwege die unieke combinatie van stratencircuit met die prachtig verlichte skyline. En altijd volle bak, iets dat wellicht ook nog met het tijdstip te maken heeft. Daarnaast idd voor de (gemiddelde) tv kijker ook nog een prettig tijdstip.