Gp van Singapore 2019

Gestart door Breaktest, 21 september 2019 - 22:32:20

« vorige - volgende »

Breaktest

Want laten we wel wezen, Leclerc is momenteel opwindender dan Verstappen...
Gebrek aan kennis heeft me nooit weerhouden van een grote mond

Mickey

Weet ik nog niet. Vraag het me morgen rond half vier nog eens.

Maar wel fan van Sjarrel. Hiep hoi!

FolkertE

Just for the fun of it:
1) Ver
2) Leclerc
3) Bot
4) Hulk
5) Sainz

Mickey

Citaat van: Breaktest op 21 september 2019 - 22:32:20
Want laten we wel wezen, Leclerc is momenteel opwindender dan Verstappen...

Wat is hier nou gebeurt vandaag? Teamcall? Of team Vettel binnen het team?

En wat heeft Mercedes het op strategie verloren zeg. Poeh!


Tuesday

Citaat van: Mickey op 22 september 2019 - 16:48:29
Citaat van: Breaktest op 21 september 2019 - 22:32:20
Want laten we wel wezen, Leclerc is momenteel opwindender dan Verstappen...

Wat is hier nou gebeurt vandaag? Teamcall? Of team Vettel binnen het team?

En wat heeft Mercedes het op strategie verloren zeg. Poeh!
team Ferrari. Anders was Verstappen ertussen gekomen en zonder het geblunder van Mercedes was het dan een 1-4 geweest. Nu een 1-2tje... en het scheelde ook helemaal niks of Leclerc was er voor gebleven, dan was het helemaal een perfecte call geweest. Nu kon Vettel idd profiteren, maar mooi dat het hem ook eens een keer mee zit.

Mickey

Citaat van: Tuesday op 22 september 2019 - 19:06:17
Citaat van: Mickey op 22 september 2019 - 16:48:29
Citaat van: Breaktest op 21 september 2019 - 22:32:20
Want laten we wel wezen, Leclerc is momenteel opwindender dan Verstappen...

Wat is hier nou gebeurt vandaag? Teamcall? Of team Vettel binnen het team?

En wat heeft Mercedes het op strategie verloren zeg. Poeh!
team Ferrari. Anders was Verstappen ertussen gekomen en zonder het geblunder van Mercedes was het dan een 1-4 geweest. Nu een 1-2tje... en het scheelde ook helemaal niks of Leclerc was er voor gebleven, dan was het helemaal een perfecte call geweest. Nu kon Vettel idd profiteren, maar mooi dat het hem ook eens een keer mee zit.

Kan je dit voor me verduidelijken? Ik zie werkelijk niet waarom Leclerc niet de eerste stop had kunnen krijgen. Wat ook vrij normaal is in de meeste races.

Tuesday

Citaat van: Mickey op 22 september 2019 - 19:22:51
Citaat van: Tuesday op 22 september 2019 - 19:06:17
Citaat van: Mickey op 22 september 2019 - 16:48:29
Citaat van: Breaktest op 21 september 2019 - 22:32:20
Want laten we wel wezen, Leclerc is momenteel opwindender dan Verstappen...

Wat is hier nou gebeurt vandaag? Teamcall? Of team Vettel binnen het team?

En wat heeft Mercedes het op strategie verloren zeg. Poeh!
team Ferrari. Anders was Verstappen ertussen gekomen en zonder het geblunder van Mercedes was het dan een 1-4 geweest. Nu een 1-2tje... en het scheelde ook helemaal niks of Leclerc was er voor gebleven, dan was het helemaal een perfecte call geweest. Nu kon Vettel idd profiteren, maar mooi dat het hem ook eens een keer mee zit.

Kan je dit voor me verduidelijken? Ik zie werkelijk niet waarom Leclerc niet de eerste stop had kunnen krijgen. Wat ook vrij normaal is in de meeste races.
het was vroeger dan Ferrari wilde en door het langzame tempo was er enorm veel verkeer, maar doordat RBR de knuppel in het hoenderhok gooide moest Ferrari wel reageren. Hadden ze eerst met Leclerc gereageerd, was Verstappen Vettel voorbij gegaan en als Hamilton dan (zoals je eigenlijk mocht verwachten) de volgende ronde ook was gestopt, was die ook voor Vettel gebleven en was Vettel dus 4e geworden. Nu was er ineens de kans om Hamilton te undercutten en voor Verstappen te blijven. Dat ie daarmee Leclerc ook zou pakken was niet te voorzien. Charles was ook erg langzaam in zn laatste ronden voor de stops, daar pakte Vettel de winst. En natuurlijk als de race alleen Vettel tegen Leclerc was, was het anders gelopen. Nu had Vettel eens het geluk aan zn zijde.

FolkertE

Viel het anderen ook op dat ze eigenlijk belachelijk langzaam reden? Kreeg het gevoel dat iedereen sneller kon, maar niet deed omdat anders de banden aan gort gingen.

Hoop echt dat er snel wat veranderd, want dat gehannes met sparen word een beetje erg.

Tuesday

Citaat van: FolkertE op 22 september 2019 - 21:10:26
Viel het anderen ook op dat ze eigenlijk belachelijk langzaam reden? Kreeg het gevoel dat iedereen sneller kon, maar niet deed omdat anders de banden aan gort gingen.

Hoop echt dat er snel wat veranderd, want dat gehannes met sparen word een beetje erg.
dat was meer om te zorgen dat Mercedes Ferrari niet in een vroege pitstop kon dwingen. In de eerste 15 ronden kon je haast niet stoppen omdat je dan terug zou vallen tot P17 ofzo (zeiden ze op Sky). Dan heb je weinig aan je nieuwe banden en wordt een undercut lastig. Vettel en Verstappen gingen als eerste, Vettel kwam net voor Hulkenberg en Verstappen er net achter. Daarvoor zat een mooi gat waardoor Vettel en later ook Leclerc en Verstappen winst konden pakken tov Hamilton.

Fietser

#9
Singapore wordt vaak gepresenteerd als een van de hoogtepunten van het seizoen. Ik zie dat anders. Allereerst heeft iemand kennelijk ooit gedacht dat een race in het donker wel eens aardig kon zijn. Het resultaat is een circuit dat oogt als een kronkelige, verlichte tunnel. Visueel aantrekkelijk is anders, vind ik. Vervolgens zorgt de lay out ervoor dat inhalen 'onder gelijken' vrijwel onmogelijk is, dat pogingen daartoe vaak voor brokken zorgen, wat weer tot gevolg heeft dat het raceverloop vrijwel altijd wordt beïnvloed door een of meerdere SC-situaties. Daarbij komt nog dat het sparen van rubber opdracht nummero 1 lijkt te zijn onder de coureurs. Het resultaat heeft iets kunstmatigs. Als raceliefhebber zit je in Singapore dan ook vooral lang te wachten. Waarop is de vraag.

Mickey

Citaat van: Tuesday op 22 september 2019 - 19:51:48
Citaat van: Mickey op 22 september 2019 - 19:22:51
Citaat van: Tuesday op 22 september 2019 - 19:06:17
Citaat van: Mickey op 22 september 2019 - 16:48:29
Citaat van: Breaktest op 21 september 2019 - 22:32:20
Want laten we wel wezen, Leclerc is momenteel opwindender dan Verstappen...

Wat is hier nou gebeurt vandaag? Teamcall? Of team Vettel binnen het team?

En wat heeft Mercedes het op strategie verloren zeg. Poeh!
team Ferrari. Anders was Verstappen ertussen gekomen en zonder het geblunder van Mercedes was het dan een 1-4 geweest. Nu een 1-2tje... en het scheelde ook helemaal niks of Leclerc was er voor gebleven, dan was het helemaal een perfecte call geweest. Nu kon Vettel idd profiteren, maar mooi dat het hem ook eens een keer mee zit.

Kan je dit voor me verduidelijken? Ik zie werkelijk niet waarom Leclerc niet de eerste stop had kunnen krijgen. Wat ook vrij normaal is in de meeste races.
het was vroeger dan Ferrari wilde en door het langzame tempo was er enorm veel verkeer, maar doordat RBR de knuppel in het hoenderhok gooide moest Ferrari wel reageren. Hadden ze eerst met Leclerc gereageerd, was Verstappen Vettel voorbij gegaan en als Hamilton dan (zoals je eigenlijk mocht verwachten) de volgende ronde ook was gestopt, was die ook voor Vettel gebleven en was Vettel dus 4e geworden. Nu was er ineens de kans om Hamilton te undercutten en voor Verstappen te blijven. Dat ie daarmee Leclerc ook zou pakken was niet te voorzien. Charles was ook erg langzaam in zn laatste ronden voor de stops, daar pakte Vettel de winst. En natuurlijk als de race alleen Vettel tegen Leclerc was, was het anders gelopen. Nu had Vettel eens het geluk aan zn zijde.

Thanks. Helder nu. Al was het niet per se een uitgemaakte zaak dat men na de stop sneller zou zijn op nieuwe, hardere banden.

Voor het team was dit in elk geval de grootste kans de 1-2 te behouden.

Mickey

Citaat van: Fietser op 23 september 2019 - 08:19:41
Singapore wordt vaak gepresenteerd als een van de hoogtepunten van het seizoen. Ik zie dat anders. Allereerst heeft iemand kennelijk ooit gedacht dat een race in het donker wel eens aardig kon zijn. Het resultaat is een circuit dat oogt als een kronkelige, verlichte tunnel. Visueel aantrekkelijk is anders, vind ik. Vervolgens zorgt de lay out ervoor dat inhalen 'onder gelijken' vrijwel onmogelijk is, dat pogingen daartoe vaak voor brokken zorgen, wat weer tot gevolg heeft dat het raceverloop vrijwel altijd wordt beïnvloed door een of meerdere SC-situaties. Daarbij komt nog dat het sparen van rubber opdracht nummero 1 lijkt te zijn onder de coureurs. Het resultaat heeft iets kunstmatigs. Als raceliefhebber zit je in Singapore dan ook vooral lang te wachten. Waarop is de vraag.

Ja, dit deel ik wel inmiddels.

Tuesday

Citaat van: Mickey op 23 september 2019 - 10:23:17
Citaat van: Tuesday op 22 september 2019 - 19:51:48
Citaat van: Mickey op 22 september 2019 - 19:22:51
Citaat van: Tuesday op 22 september 2019 - 19:06:17
Citaat van: Mickey op 22 september 2019 - 16:48:29
Citaat van: Breaktest op 21 september 2019 - 22:32:20
Want laten we wel wezen, Leclerc is momenteel opwindender dan Verstappen...

Wat is hier nou gebeurt vandaag? Teamcall? Of team Vettel binnen het team?

En wat heeft Mercedes het op strategie verloren zeg. Poeh!
team Ferrari. Anders was Verstappen ertussen gekomen en zonder het geblunder van Mercedes was het dan een 1-4 geweest. Nu een 1-2tje... en het scheelde ook helemaal niks of Leclerc was er voor gebleven, dan was het helemaal een perfecte call geweest. Nu kon Vettel idd profiteren, maar mooi dat het hem ook eens een keer mee zit.

Kan je dit voor me verduidelijken? Ik zie werkelijk niet waarom Leclerc niet de eerste stop had kunnen krijgen. Wat ook vrij normaal is in de meeste races.
het was vroeger dan Ferrari wilde en door het langzame tempo was er enorm veel verkeer, maar doordat RBR de knuppel in het hoenderhok gooide moest Ferrari wel reageren. Hadden ze eerst met Leclerc gereageerd, was Verstappen Vettel voorbij gegaan en als Hamilton dan (zoals je eigenlijk mocht verwachten) de volgende ronde ook was gestopt, was die ook voor Vettel gebleven en was Vettel dus 4e geworden. Nu was er ineens de kans om Hamilton te undercutten en voor Verstappen te blijven. Dat ie daarmee Leclerc ook zou pakken was niet te voorzien. Charles was ook erg langzaam in zn laatste ronden voor de stops, daar pakte Vettel de winst. En natuurlijk als de race alleen Vettel tegen Leclerc was, was het anders gelopen. Nu had Vettel eens het geluk aan zn zijde.

Thanks. Helder nu. Al was het niet per se een uitgemaakte zaak dat men na de stop sneller zou zijn op nieuwe, hardere banden.

Voor het team was dit in elk geval de grootste kans de 1-2 te behouden.
ik denk dat de voornaamste reden was om Verstappen te coveren. RBR stond voor hem klaar en daarop besloot Ferrari op het allerlaatste moment ook om te stoppen. Dat het nog zo veel beter zou uitpakken was idd niet echt te voorzien omdat Leclerc het tempo behoorlijk gedrukt had en je zou verwachten dat hij en Lewis er nog wel een paar snelle rondjes uit kon stampen en de hardere band bij Vettel en Verstappen misschien ff tijd nodig zou hebben.

Breaktest

Citaat van: Mickey op 23 september 2019 - 10:24:26
Citaat van: Fietser op 23 september 2019 - 08:19:41
Singapore wordt vaak gepresenteerd als een van de hoogtepunten van het seizoen. Ik zie dat anders. Allereerst heeft iemand kennelijk ooit gedacht dat een race in het donker wel eens aardig kon zijn. Het resultaat is een circuit dat oogt als een kronkelige, verlichte tunnel. Visueel aantrekkelijk is anders, vind ik. Vervolgens zorgt de lay out ervoor dat inhalen 'onder gelijken' vrijwel onmogelijk is, dat pogingen daartoe vaak voor brokken zorgen, wat weer tot gevolg heeft dat het raceverloop vrijwel altijd wordt beïnvloed door een of meerdere SC-situaties. Daarbij komt nog dat het sparen van rubber opdracht nummero 1 lijkt te zijn onder de coureurs. Het resultaat heeft iets kunstmatigs. Als raceliefhebber zit je in Singapore dan ook vooral lang te wachten. Waarop is de vraag.

Ja, dit deel ik wel inmiddels.
Sluit me hier ook bij aan. Een nachtrace wordt door prullariamedia doorgaans als 'unieke feature' gepresenteerd, maar het is gewoon een zwaktebod. Feitelijk legt 'Singapore' iets pijnlijks bloot: dat de (Europese) kijker F1 races slechts deels kijkt uit interesse, maar voor een belangrijk deel ook omdat ie een gewoontedier is. Men verwacht zondag om 14.10 een race; het merendeel is echt niet van plan om naar een ander tijdstip mee te verhuizen.
Gebrek aan kennis heeft me nooit weerhouden van een grote mond

Mickey

Ik heb weleens gelezen dat de meeste kijkers Europees zijn, gevolgd door Zuid-Amerika. Daarmee zou dit tijdslot het beste werken.

Die nachtrace was de eerste paar races 'uniek', maar nu het nieuwe er wel af is en de ingrediënten niet per se een waarborg zijn voor een spectaculaire race, zou je het moeten heroverwegen.