Gp van Italie 2019

Gestart door Breaktest, 06 september 2019 - 13:13:16

« vorige - volgende »

Mickey

Mja, veertig punten is inderdaad wel veel trouwens. Point taken. Maar hij zou wel ruim voor Verstappen en niet ver van Bottas hebben gezeten. En dan is er nog de rest van het seizoen.

Tuesday

Citaat van: Mickey op 08 september 2019 - 18:14:50
Mja, veertig punten is inderdaad wel veel trouwens. Point taken. Maar hij zou wel ruim voor Verstappen en niet ver van Bottas hebben gezeten. En dan is er nog de rest van het seizoen.
waar heeft hij precies punten verloren dan?

Mickey

Geen zin om dat terug te zoeken. Maar hij is een paar keer duidelijk op een nadelige strategie gezet ten gunste van Vettel.

Tuesday

Citaat van: Mickey op 08 september 2019 - 18:32:45
Geen zin om dat terug te zoeken. Maar hij is een paar keer duidelijk op een nadelige strategie gezet ten gunste van Vettel.
tja, Vettel vorige week in België ook. Ik denk niet dat er wat dat betreft veel verschil is tussen beiden. Ik denk dat het meer een onderbuik gevoel is, mede doordat Ferrari dit voor het seizoen heeft aangekondigd.

Jozef

Leclerc heeft ook gewoon een paar weekends zelf verprutst. Wat normaal is voor een 21-jarige die bij Ferrari debuteert. Om te zeggen dat ze hem van bij het begin hadden moeten steunen, is gemakkelijk praten achteraf.

Mickey

Citaat van: Jozef op 08 september 2019 - 22:46:32
Leclerc heeft ook gewoon een paar weekends zelf verprutst. Wat normaal is voor een 21-jarige die bij Ferrari debuteert. Om te zeggen dat ze hem van bij het begin hadden moeten steunen, is gemakkelijk praten achteraf.

Daarom zei ik het ook vooraf.

Matthijs

Leclerc heeft nu een goede flow maar ik heb niet het idee dat hij nu echt sneller is dan Vettel. Vettel zit op dit moment in een neerwaartse spiraal (en maakt stomme fouten) en hij zit op dit moment in de hoek waar de klappen vallen, maar qua snelheid zijn Leclerc en hij aan elkaar gewaagd.

Sabai

Leclerc is voor mij toch duidelijk de snellere van de twee dit jaar. Ik vermoed dat Vettel gewoon op zijn retour is . Hierdoor gaat hij dit soort fouten maken. Ik denk dat hij de eer aan zichzelf moet houden en lekker moet stoppen.

Matthijs

Citaat van: Sabai op 09 september 2019 - 09:47:18
Leclerc is voor mij toch duidelijk de snellere van de twee dit jaar. Ik vermoed dat Vettel gewoon op zijn retour is . Hierdoor gaat hij dit soort fouten maken. Ik denk dat hij de eer aan zichzelf moet houden en lekker moet stoppen.
Je gevoel wordt niet onderbouwd met cijfers. Ze zijn qua snelheid dit jaar erg gelijkwaardig, wat op zich al een prestatie van formaat is van Leclerc. Natuurlijk waren de laatste twee races duidelijk voor Leclerc, maar dit wordt wel versterkt doordat bij Vettel eigenlijk alles misging. Wat ik bedoel te zeggen: ik schrijf Vettel nog niet af.

https://www.racefans.net/2019/08/16/vettel-is-struggling-to-outdo-the-ever-improving-leclerc/

Sabai

Citaat van: Matthijs op 09 september 2019 - 11:45:11
Citaat van: Sabai op 09 september 2019 - 09:47:18
Leclerc is voor mij toch duidelijk de snellere van de twee dit jaar. Ik vermoed dat Vettel gewoon op zijn retour is . Hierdoor gaat hij dit soort fouten maken. Ik denk dat hij de eer aan zichzelf moet houden en lekker moet stoppen.
Je gevoel wordt niet onderbouwd met cijfers. Ze zijn qua snelheid dit jaar erg gelijkwaardig, wat op zich al een prestatie van formaat is van Leclerc. Natuurlijk waren de laatste twee races duidelijk voor Leclerc, maar dit wordt wel versterkt doordat bij Vettel eigenlijk alles misging. Wat ik bedoel te zeggen: ik schrijf Vettel nog niet af.

https://www.racefans.net/2019/08/16/vettel-is-struggling-to-outdo-the-ever-improving-leclerc/

En hoe staan ze qua persoonlijke fouten ? Vettel spint om de haverklap .

Matthijs

Ja wat Vettel deze race liet zien was echt beschamend.

Tuesday

Citaat van: Sabai op 09 september 2019 - 12:55:29
Citaat van: Matthijs op 09 september 2019 - 11:45:11
Citaat van: Sabai op 09 september 2019 - 09:47:18
Leclerc is voor mij toch duidelijk de snellere van de twee dit jaar. Ik vermoed dat Vettel gewoon op zijn retour is . Hierdoor gaat hij dit soort fouten maken. Ik denk dat hij de eer aan zichzelf moet houden en lekker moet stoppen.
Je gevoel wordt niet onderbouwd met cijfers. Ze zijn qua snelheid dit jaar erg gelijkwaardig, wat op zich al een prestatie van formaat is van Leclerc. Natuurlijk waren de laatste twee races duidelijk voor Leclerc, maar dit wordt wel versterkt doordat bij Vettel eigenlijk alles misging. Wat ik bedoel te zeggen: ik schrijf Vettel nog niet af.

https://www.racefans.net/2019/08/16/vettel-is-struggling-to-outdo-the-ever-improving-leclerc/

En hoe staan ze qua persoonlijke fouten ? Vettel spint om de haverklap .
Leclerc maakt ook veel foutjes. Doordat Vettel er helemaal weinig van bakt valt het misschien niet zo op, maar ik vind Leclerc eerlijk gezegd ook nog niet heel overtuigend. Kon zn manier van verdedigen gisteren wel waarderen, maar aan de andere kant had hij daar ook zo maar een straf voor kunnen krijgen. Momenteel vallen de dingen zijn kant op, maar op de lange termijn moet ik het allemaal nog zien.

Jozef

Ik denk dat de hetze over Vettel nu ook wel overdreven wordt hoor. Hij spint om de haverklap? Ik ben geen kei in het onthouden van de details van iedere race, maar ik herinner mij enkel zijn kleine slipper Canada dit jaar (die hem evenwel de overwinning kostte), en nu dus Monza. Hamilton crashte in Duitsland, onder VSC dan nog, en daar doet niemand nog moeilijk over. Leclerc zelf crashte ook in Duitsland, en in Bakoe op zaterdag.

Dus ik denk dat men niet moet overdrijven over de 'onkunde' van Vettel, maar het lijkt wel zo dat Leclerc nu de wind in de zeilen heeft. Hij heeft Ferrari en de tifosi ondertussen wel ongeveer in zijn broekzak, en het lijkt er vooralsnog niet op dat dat nog zal veranderen. Voor Vettel is het einde van zijn carrière nu echt wel ingeluid, voor zover dat nog niet duidelijk was.

Tuesday

Citaat van: Jozef op 09 september 2019 - 14:21:12
Ik denk dat de hetze over Vettel nu ook wel overdreven wordt hoor. Hij spint om de haverklap? Ik ben geen kei in het onthouden van de details van iedere race, maar ik herinner mij enkel zijn kleine slipper Canada dit jaar (die hem evenwel de overwinning kostte), en nu dus Monza. Hamilton crashte in Duitsland, onder VSC dan nog, en daar doet niemand nog moeilijk over. Leclerc zelf crashte ook in Duitsland, en in Bakoe op zaterdag.

Dus ik denk dat men niet moet overdrijven over de 'onkunde' van Vettel, maar het lijkt wel zo dat Leclerc nu de wind in de zeilen heeft. Hij heeft Ferrari en de tifosi ondertussen wel ongeveer in zijn broekzak, en het lijkt er vooralsnog niet op dat dat nog zal veranderen. Voor Vettel is het einde van zijn carrière nu echt wel ingeluid, voor zover dat nog niet duidelijk was.
die kleine slipper in Canada is wat dat betreft ook wel weer tekenend. Leclerc kwam gisteren weg met zn foutjes, bij Vettel komen ze veel harder aan. Einde carrière lijkt me nog niet aan de orde, maar hij zal wel op 1 of andere manier een stapje terug moeten doen en het plezier in racen weer terug vinden. Raikkonen rijdt nog steeds, terwijl die nog veel minder seizoen heeft gehad dan Vettel nu.

Jozef

Ik denk niet dat een Räikkönen-scenario voor Vettel is weggelegd, eerlijk gezegd. Vettel heeft veel meer winnaarsmentaliteit dan Räikkönen. Waarom zou hij tevreden zijn met gevechten in het middenveld, hij is viervoudig wereldkampioen?

En het zal bij vier titels blijven - als hij nog een keer een kampioenschapswaardige auto onder de kont krijgt, zal hij alsnog verslagen worden door zijn teamgenoot, of dat nu Leclerc is of een andere coureur bij een ander topteam. Want ik zie niet in welk team hem de koppositie kan geven én de beste auto. Als dat besef neerdaalt, denk ik dat Vettel de eer aan zichzelf houdt.