GP België, the aftermath

Gestart door Mickey, 01 september 2019 - 18:57:42

« vorige - volgende »

Wings

Citaat van: Fietser op 03 september 2019 - 11:45:20
Citaat van: Wings op 03 september 2019 - 11:14:06
Citaat van: Fietser op 03 september 2019 - 09:19:21
Wat doe je daar dan in hemelsnaam en, vooral, wat heb je met F1?

Verder hebben die mensen wél wat met F1 met niets met andere rijders. Daarin staat iedereen vrij.

Met je tweede zinnetje ben ik het volkomen eens. Van je eerste snap ik weinig, maar dat zal een tekort in mijn belevingswereld zijn - daar ben ik vrij in.

De eerste zin staat een grammaticafout in. Het moet zijn, mensen hebben wel wat met F1, niet met andere rijders.

Wings

Wat ik overigens veel belangrijker vind dan een handvol Max-fans dat huiswaarts keert, de autosport is wederom een talent verloren. Een moeder, haar zoon. Jemig wat een klapper. Ikzelf zat in het buitenland en zag de crash op Twitter. Vrijwel direct had ik het vermoeden dat het mis was.

In het verlengde daarvan las ik dat mensen vinden dat de veiligheid moet worden aangescherpt. Ik zie het als een multiple-incident. De impact van de fatale klap staat niet op zichzelf. Voordat de auto van Hubert geraakt wordt door de auto van Correa heeft hij een klapper gemaakt. De auto die vervolgens geraakt wordt is geen Formule 2 auto die geraakt wordt maar een wrak. Mogelijk was de monocoque flink beschadigd. Ik denk dat mensen niet in de stress moeten schieten en schreeuwen om (nog) meer veiligheidsmaatregelen en moeten accepteren dat racen en incidenten onlosmakelijk aan verbonden zijn. Het is een intrinsieke eigenschap van racen.

Mooi gebaar van de F1 trouwens. RIP Hubert. :(

Verder was het een behouden race. Een paar kreten uit een notendop:
- Domme fout van Max. Kimi wist niet dat Max er zat dus stuurt in.
- Ferrari trapt in de dummy van Mercedes. Wat een dummies! :)
- Leclerc de nieuwe kopman van Ferrari.
- Albon heeft een indrukwekkend debuut (op de eerste stint na);
- Lando, sjongejonge, wanneer gaat het eens meezitten! Heb echt met hem te doen. Man of the race.

Wings

Overigens snap ik niet dat de strategen van Ferrari de straatkeien zijn opgejaagd. Toen Mercedes de dummy deed, had ik vrijwel direct in de gaten dat zij Ferrari op het verkeerde been wilde zetten. Of Bottas naar binnen halen en doen alsof ze kunnen aanvallen of wederom een dummy. Dat laatste bleek het geval en Ferrari stonk er weer in. Ik riep meteen 'nee' toen Seb naar binnen kwam. Daarna heeft men Seb veel te lang buiten gelaten. De call vind ik ook wat van. Denk niet dat dit nodig was. Leclerc was zoveel sneller, dat had Seb nooit gehouden. Afijn, ook voor mij geldt dat de beste stuurlui aan wal staan, al zou ik best wel eens willen meekijken bij de strategen van Ferrari. :P

Franky R.

@Wings,


Het gedrag van die nieuwbakken Max-fans gaat veel meer richting het blinde fanatieke...


Over Max willen ze niets fouts horen. Denk even terug aan de volle laag die Ricciardo te verwerken kreeg.


En als men louter de sport volgt vanwege Max, dan hebben ze het niet begrepen.


Zo lees ik een hoop dom gel*l die ze hadden kunnen vermijden door zich in te lezen qua regelement en dergelijke.


Daar sta je dan als serieuze F1-fan. Dat is volgens mij wat Fietser ook bedoeld.


Ik vermijd die trieste figuren. Scheelt koppijn

Fietser

Citaat van: Wings op 03 september 2019 - 11:50:33
Citaat van: Fietser op 03 september 2019 - 11:45:20
Citaat van: Wings op 03 september 2019 - 11:14:06
Citaat van: Fietser op 03 september 2019 - 09:19:21
Wat doe je daar dan in hemelsnaam en, vooral, wat heb je met F1?

Verder hebben die mensen wél wat met F1 met niets met andere rijders. Daarin staat iedereen vrij.

Met je tweede zinnetje ben ik het volkomen eens. Van je eerste snap ik weinig, maar dat zal een tekort in mijn belevingswereld zijn - daar ben ik vrij in.

De eerste zin staat een grammaticafout in. Het moet zijn, mensen hebben wel wat met F1, niet met andere rijders.
No problem, Wings. Ik had het gezien, maar begreep wat je bedoelde. Het ging mij om de inhoud.

Tuesday

Citaat van: Fietser op 03 september 2019 - 09:19:21
Citaat van: Tuesday op 02 september 2019 - 19:05:49
Citaat van: Fietser op 02 september 2019 - 17:48:33
Citaat van: Matthijs op 02 september 2019 - 13:32:24
Citaat van: Tuesday op 02 september 2019 - 11:08:20
Citaat van: Fietser op 02 september 2019 - 10:03:45
Ik sluit me hierbij aan. De F1 - de hele autosport eigenlijk - zit niet te wachten op dit soort 'fans', en andersom eigenlijk ook niet. Ik zie die oranje gekte dan ook met steeds grotere ergernis aan en ben geneigd (mogelijk ten onrechte) dit door te trekken naar de gekkigheid volgend jaar op 3 mei. Vluchten kan niet meer. Schamen wel.

Jammer voor dit balende legioen, want het was een prachtrace. Geweldig voor de ingetogen Leclerc die een ontketende Hamilton nipt voor kon blijven; Albon die gelijk maar tijdens zijn allereerste RB-optreden deed waarvoor hij was aangetrokken; de heerlijke duels in het middenveld. Daartegenover de pech bij Raikkonen en de McLarens; de droevige racepace bij Renault en Haas; de Ferrari-crew die glansrijk in de fake-stop van Mercedes tuinde waardoor Vettel veel te vroeg op ander rubber terechtkwam en ten slotte was er nog iets met een sloom startende Red Bull die dat meteen in bocht 1 dacht goed te maken. Heerlijk, vooral voor de objectieve kijker.
niet vergeten dat 99% gewoon blijft zitten.

Ja precies. Liever besteed ik aandacht aan de oranje waas tijdens de staande ovatie voor Hubert in ronde 19 (18 ronden na de uitval van Max).

Was dat geklap dan een exclusieve actie van Nederlandse bezoekers?
je had het over 'dit soort fans', niet over Nederlanders.. dat is slechts een heel klein deel en ze vertrekken ook nog eens zonder een ander tot last te zijn (voor zover ik weet). Dan snap ik niet waarom je je daar zo graag aan wilt storen.

Je antwoord snap ik niet goed, want mijn 'dit soort fans' sloeg op de vroege vertrekkers en 'Nederlandse bezoekers' sloeg op het applaus. Maar mogelijk was ik niet duidelijk genoeg.

Overigens 'wil me daar niet graag aan storen', maar ik stoor me er helaas wel aan. Niets menselijk is mij vreemd. En daar ben ik niet de enige in...

Tijdens een buitenlandse race al na 1 ronde naar huis gaan omdat je favoriet uitvalt, dat is wat het filmpje mij liet zien. Wat doe je daar dan in hemelsnaam en, vooral, wat heb je met F1? Al is het één persoon die in stilte vertrekt, of 56, of 793. En daar mag je - op een forum nota bene - niets van vinden? Kom op zeg!
je had het over vroege vertrekkers en Matthijs had het over de mensen die wel bleven zitten en er een mooie middag van maakten. Het woord Nederlander viel ook daarbij niet, tot jij die vraag stelde..
Verder mag je er best wat van vinden. Grappig hoe je alles weet om te draaien.

Tuesday

Citaat van: Wings op 03 september 2019 - 12:03:13
Overigens snap ik niet dat de strategen van Ferrari de straatkeien zijn opgejaagd. Toen Mercedes de dummy deed, had ik vrijwel direct in de gaten dat zij Ferrari op het verkeerde been wilde zetten. Of Bottas naar binnen halen en doen alsof ze kunnen aanvallen of wederom een dummy. Dat laatste bleek het geval en Ferrari stonk er weer in. Ik riep meteen 'nee' toen Seb naar binnen kwam. Daarna heeft men Seb veel te lang buiten gelaten. De call vind ik ook wat van. Denk niet dat dit nodig was. Leclerc was zoveel sneller, dat had Seb nooit gehouden. Afijn, ook voor mij geldt dat de beste stuurlui aan wal staan, al zou ik best wel eens willen meekijken bij de strategen van Ferrari. :P
als Seb niet was gegaan, was Hamilton misschien wel gegaan en had Ferrari er ook van langs gekregen. Mercedes gaat beter met de banden om en voor hen was het zeker wel een gokje waard (P3 en P4 waren sowieso al zeker). Dus ja, Ferrari moest eigenlijk wel reageren en dat was uiteindelijk misschien ook wel de sleutel tot de overwinning. Jammer voor Vettel, maar voor Leclerc was het zeker niet ongunstig en die hield op het einde nog geen seconde over.

Matthijs

Citaat van: Tuesday op 03 september 2019 - 14:18:27
je had het over vroege vertrekkers en Matthijs had het over de mensen die wel bleven zitten en er een mooie middag van maakten. Het woord Nederlander viel ook daarbij niet, tot jij die vraag stelde..
Verder mag je er best wat van vinden. Grappig hoe je alles weet om te draaien.
Nou jawel, ik had het over de oranje waas die Hubert een staande ovatie gaf, dus ook nationaliteit heb ik benoemd. Ik voelde me geroepen een tegengeluid te laten horen, dat het publiek dat Hubert een staande ovatie gaf, ook voor een groot deel uit Nederlanders bestond. Dat staat los van mijn irritaties en frustraties van sommige blinde Max-fans die de Nederlandse F1-fans een negatief imago geven internationaal.

Sabai

Ik geef heel eerlijk toe dat ik nadat Verstappen eruit lag ook nog maar met een half oog keek. In de loop van de race was ik het weer vergeten en kon ik weer genieten van de race :)

Fietser

Citaat van: Tuesday op 03 september 2019 - 14:18:27
Citaat van: Fietser op 03 september 2019 - 09:19:21
Citaat van: Tuesday op 02 september 2019 - 19:05:49
Citaat van: Fietser op 02 september 2019 - 17:48:33
Citaat van: Matthijs op 02 september 2019 - 13:32:24
Citaat van: Tuesday op 02 september 2019 - 11:08:20
Citaat van: Fietser op 02 september 2019 - 10:03:45
Ik sluit me hierbij aan. De F1 - de hele autosport eigenlijk - zit niet te wachten op dit soort 'fans', en andersom eigenlijk ook niet. Ik zie die oranje gekte dan ook met steeds grotere ergernis aan en ben geneigd (mogelijk ten onrechte) dit door te trekken naar de gekkigheid volgend jaar op 3 mei. Vluchten kan niet meer. Schamen wel.

Jammer voor dit balende legioen, want het was een prachtrace. Geweldig voor de ingetogen Leclerc die een ontketende Hamilton nipt voor kon blijven; Albon die gelijk maar tijdens zijn allereerste RB-optreden deed waarvoor hij was aangetrokken; de heerlijke duels in het middenveld. Daartegenover de pech bij Raikkonen en de McLarens; de droevige racepace bij Renault en Haas; de Ferrari-crew die glansrijk in de fake-stop van Mercedes tuinde waardoor Vettel veel te vroeg op ander rubber terechtkwam en ten slotte was er nog iets met een sloom startende Red Bull die dat meteen in bocht 1 dacht goed te maken. Heerlijk, vooral voor de objectieve kijker.
niet vergeten dat 99% gewoon blijft zitten.

Ja precies. Liever besteed ik aandacht aan de oranje waas tijdens de staande ovatie voor Hubert in ronde 19 (18 ronden na de uitval van Max).

Was dat geklap dan een exclusieve actie van Nederlandse bezoekers?
je had het over 'dit soort fans', niet over Nederlanders.. dat is slechts een heel klein deel en ze vertrekken ook nog eens zonder een ander tot last te zijn (voor zover ik weet). Dan snap ik niet waarom je je daar zo graag aan wilt storen.

Je antwoord snap ik niet goed, want mijn 'dit soort fans' sloeg op de vroege vertrekkers en 'Nederlandse bezoekers' sloeg op het applaus. Maar mogelijk was ik niet duidelijk genoeg.

Overigens 'wil me daar niet graag aan storen', maar ik stoor me er helaas wel aan. Niets menselijk is mij vreemd. En daar ben ik niet de enige in...

Tijdens een buitenlandse race al na 1 ronde naar huis gaan omdat je favoriet uitvalt, dat is wat het filmpje mij liet zien. Wat doe je daar dan in hemelsnaam en, vooral, wat heb je met F1? Al is het één persoon die in stilte vertrekt, of 56, of 793. En daar mag je - op een forum nota bene - niets van vinden? Kom op zeg!
je had het over vroege vertrekkers en Matthijs had het over de mensen die wel bleven zitten en er een mooie middag van maakten. Het woord Nederlander viel ook daarbij niet, tot jij die vraag stelde..
Verder mag je er best wat van vinden. Grappig hoe je alles weet om te draaien.
Gewoon beter lezen. Zie ook Matthijs' opmerking.

Tuesday

Citaat van: Matthijs op 03 september 2019 - 15:38:10
Citaat van: Tuesday op 03 september 2019 - 14:18:27
je had het over vroege vertrekkers en Matthijs had het over de mensen die wel bleven zitten en er een mooie middag van maakten. Het woord Nederlander viel ook daarbij niet, tot jij die vraag stelde..
Verder mag je er best wat van vinden. Grappig hoe je alles weet om te draaien.
Nou jawel, ik had het over de oranje waas die Hubert een staande ovatie gaf, dus ook nationaliteit heb ik benoemd. Ik voelde me geroepen een tegengeluid te laten horen, dat het publiek dat Hubert een staande ovatie gaf, ook voor een groot deel uit Nederlanders bestond. Dat staat los van mijn irritaties en frustraties van sommige blinde Max-fans die de Nederlandse F1-fans een negatief imago geven internationaal.
allemaal McLaren fans ;) maar goed, het woord 'waas' suggereert toch juist dat het niet exclusief om Nederlanders ging? Daarom vind ik het jammer dat Fietser juist daar op focust en de rest van de opmerking laat voor wat het is. Ach ja, laat ieder het gewoon lekker op zn eigen manier beleven. Als iemand keurig voor zn kaartje betaald en vervolgens na 1 ronde naar huis gaat dan heb ik daar op zich geen moeite mee. Een aantal jaar geleden stond het voortbestaan van Spa nog ter discussie, dankzij de Max hype zit het iig weer vol en kunnen wij thuis in alle rust genieten van dit prachtige circuit.

Wings


Wings

Citaat van: Franky R. op 03 september 2019 - 13:23:46
@Wings,


Het gedrag van die nieuwbakken Max-fans gaat veel meer richting het blinde fanatieke...

Geldt voor fans over het algemeen.

CitaatOver Max willen ze niets fouts horen. Denk even terug aan de volle laag die Ricciardo te verwerken kreeg.

In Italië niets fout over Ferrari. Denk even terug aan de volle laag die Max -in het beginstadium- te verwerken kreeg.

CitaatEn als men louter de sport volgt vanwege Max, dan hebben ze het niet begrepen.

Klinkklare nonsens. Dat kun je op elke sport projecten, zie mijn voorbeeld van het EK en WK. Rijders als Max zorgen voor nieuwe aanwas en dat is prima.

CitaatZo lees ik een hoop dom gel*l die ze hadden kunnen vermijden door zich in te lezen qua regelement en dergelijke.

Dat lees ik ook van mensen die zichzelf F1-fan noemen.


CitaatIk vermijd die trieste figuren. Scheelt koppijn.

Blijkbaar niet want je bent er vol van. Ik vind die nieuwe aanwas juist prima voor de sport. Dat ze op een andere manier naar de sport kijken is dan maar zo. Ik moest in de jaren dat Seb dominant was ook wennen aan het boegeroep van fans. Ik had het idee dat het 'boeroepen' structureler werd gedaan en ook om niets. Omdat de fans liever een andere winnaar zagen. In begin vond ik dat vreselijk en kon ik mij eraan storen, nu boeit het me niets. Moeten de mensen zelf weten. Het is ook een beetje inherent aan sport. Zo zal Feyenoord ook geen staande ovatie krijgen als zij in Amsterdam de grasmat betreden. Diezelfde mensen zitten ook op de tribune van een F1 wedstrijd. Zolang men het beschaafd houdt en geen politie en ME te pas hoeft te komen vind ik het prima. 

Franky R.

CitaatBlijkbaar niet want je bent er vol van. Ik vind die nieuwe aanwas juist prima voor de sport. Dat ze op een andere manier naar de sport kijken is dan maar zo. Ik moest in de jaren dat Seb dominant was ook wennen aan het boegeroep van fans. Ik had het idee dat het 'boeroepen' structureler werd gedaan en ook om niets. Omdat de fans liever een andere winnaar zagen. In begin vond ik dat vreselijk en kon ik mij eraan storen, nu boeit het me niets. Moeten de mensen zelf weten. Het is ook een beetje inherent aan sport. Zo zal Feyenoord ook geen staande ovatie krijgen als zij in Amsterdam de grasmat betreden. Diezelfde mensen zitten ook op de tribune van een F1 wedstrijd. Zolang men het beschaafd houdt en geen politie en ME te pas hoeft te komen vind ik het prima.


@Wings,


Blijkbaar ontbeer je de capaciteiten om te begrijpen dat ik een mening gaf. Maar dat geeft niet. Niet mijn probleem.


En inderdaad maak je een goede vergelijking met voetbal. Verder heb ik al gezegd/geschreven wat ik ervan vind.

Wings

Citaat van: Franky R. op 04 september 2019 - 11:10:18
@Wings,

Blijkbaar ontbeer je de capaciteiten om te begrijpen dat ik een mening gaf. Maar dat geeft niet. Niet mijn probleem.

Blijkbaar ontbeer je de capaciteiten om te begrijpen dat als jij je mening deelt op een discussieplatform daar een reactie op kan komen. Maar dat geeft niet. Niet mijn probleem.

CitaatEn inderdaad maak je een goede vergelijking met voetbal. Verder heb ik al gezegd/geschreven wat ik ervan vind.

Geldt ook voor mij voor nu.