Tips gevraagd kwalificatie F1 Spa

Gestart door Pvharskamp, 09 augustus 2019 - 21:42:56

« vorige - volgende »

Pvharskamp

Hallo mensen,

Ik ga samen met een vriend naar de kwalificatie van de F1 in België op zaterdag. Nu ben ik er nog nooit geweest en heb er ook niet veel verstand van. En het is een verassing voor die vriend, die komt het pas te weten als we er zijn! Maar wel had ik een paar vraagjes waar ik hoop dat jullie mij zouden kunnen helpen.

Hoe laat is de beste tijd om daar te zijn in verband met drukte? Ik lees overal dat het een chaos is op zondag, maar is dat ook met de kwalificatie op zaterdag zo?

Zijn er nog specifieke plekken waar je het best kan parkeren?

Is het aangeraden om zelf klapstoeltjes mee te nemen?

We hebben bronzen staanplaatsen, maar wat is dan de beste locatie om te staan om de meeste spanning mee te maken?

Mag je zelf een koelbox met eten en drinken mee nemen?

Hoe duur is het ongeveer om daar gewoon wat te eten te krijgen?


Ik hoop heel erg dat jullie me willen helpen om mij van antwoorden te voorzien!

Alvast bedankt!!
Patrick

Tuesday

Toen ik de titel van het topic las dacht ik ff dat je Pierre Gasly was ;)

Robbert65

"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Breaktest

Altijd een koelbox meenemen. Dan kan je daarop staan om boven de menigte uit te steken en daarin wegkruipen als het je te heet onder je voeten wordt.
Gebrek aan kennis heeft me nooit weerhouden van een grote mond

Sphinx

- Het is ook op zaterdag al vrij druk. Kom vroeg, zorg ervoor dat je om 8 uur in Malmedy bent en dat is geen overdrijving. Iets later en je zit al in de files. Kennissen van me hadden twee jaar geleden geen zin in vroeg opstaan en vertrokken om 10u uit Gilze, ze zijn om 14u omgedraaid bij Verviers, geen doorkomen meer aan.

- Rij niet via de route richting Luik als je naar Spa gaat, ga via Duitsland. Lijkt omrijden, maar niemand neemt die route en gaat liever in de file staan voorbij Maastricht en Luik. A2 tot Stein, A76 richting Heerlen, de grens over DLD in en dan A44 richting Lüttich (luik op zn Duits).

- Als je staplaatsen hebt, Pouhon kan, Le Combes kan, of Kemmel Straigt omdat daar een scherm staat waar je ook ziet wat erop de rest van de baan gebeurd. Neem idd klapstoelen mee en zorg voor kleding voor zowel heet en droog weer als voor regenspullen. Beter teveel in de kofferbak dan te weinig als de stortregen begint ;)

- Het hangt een beetje van het humeur van de controleurs af of je koelbox mee naar binnen mag. De groep vóór me in de rij kon twee jaar geleden alles openmaken en mocht weinig meenemen, ik daarna kon na een vriendelijk bonjour en een korte blik in mn propvolle rugzak (boterhammen, appels, waterflessen, koffie) zo doorlopen. Ik koop niet vaak eten in Spa, is me wat duur met die consumptiemuntjes die ze daar toen hadden.

- Als je weer wegwil, ga niet meteen na de kwalificaties. Dan nemen de meeste volksstammen Max fans al afscheid en een uur later na de F2 races staan ze er nog steeds. Ik wachtte altijd tot alle races geweest waren, ging dan even rond het circuit wandelen of alvast aantekeningen maken voor wat ik 's avonds op de Pits moest posten ;) Als de auto in de schaduw stond kon ik ook even slapen. Je moet iig veel geduld hebben om weg te komen: rond half zes weggaan betekende dat je rond half negen NL weer in reed.
There's nothing wrong with the car, except that it's on fire!

BMW.WilliamsF1

De beste tip is: Ga niet naar Spa, maar naar een circuit waar de infrastructuur beter is. Hockenheim, Red Bull Ring, Hungaroring ofzo :)

Ben in 2016 in Spa geweest, dat was verschrikkelijk. Vooral de zondag was een ramp om weg te komen.

Wings

Je kunt het ook ombuigen naar een advies om zondag te overnachten. Maandagochtend naar het circuit om te kijken wie of wat je aantreft, lijkt me wel fun. En een leuke omgeving ook!