Max vs Charles

Gestart door Breaktest, 04 april 2019 - 11:50:57

« vorige - volgende »

Wings

Ik merk alleen op dat Leclerc meer fouten maakt dan Verstappen. Ik probeer het verder niet te verklaren. Als ik het 'weerwoord' doortrek naar Norris en Russell blijft de conclusie dat Leclerc van een ander niveau is dan Max. Max is eng perfectionistisch. Schumacher was dat ook. Er zijn weinig rijders die dat level halen in een situatie waarin de auto niet dominant is.

Breaktest

Citaat van: Matthijs op 08 augustus 2019 - 08:08:34
Citaat van: Wings op 07 augustus 2019 - 20:56:02
Dus mijn onderbouwing van vorige post blijft overeind in het onderbouwen dat Leclerc zich vaker laat betrappen op fouten.
Daarin spreekt niemand je ook tegen, maar zelf vind ik de fouten niet zo zwaar wegen als je pas twee jaar in de F1 rijdt en het eerste jaar bij Ferrari.

Veel mensen zeggen, terecht, dat als je de F1 bereikt je er direct moet staan. Dat klopt, maar dat betekent niet dat je je niet verder kan ontwikkelen en beter of constanter kan worden als je de F1 hebt bereikt.
De eis er direct te staan is vooral een dingetje van topteams. Maar dat is zelfs voor de grootste talenten eigenlijk onmogelijk; ik heb het idee dat Ferrari dat zelf ook wel beseft.
Dan heb je als coureur twee opties: op safe spelen en beduidend langzamer zijn dan je teamgenoot, of erbovenop en af en toe over het randje. De uitdaging natuurlijk is hiertussen een balans vinden, en dat is voor de meeste coureurs al moeilijk zat. Maar een echte topcoureur (in wording) beseft nog iets anders: nl dat de juiste verhouding sterk afhangt van behoeften en verwachtingen van het team waarvoor ie rijdt, plus dat die zaken in de loop der tijd ook nog kunnen veranderen. Dat is naar mijn mening de reden waarom Leclerc wel zal slagen waar bv Vandoorne faalde.
Gebrek aan kennis heeft me nooit weerhouden van een grote mond