GP van Duitsland 2019

Gestart door Breaktest, 26 juli 2019 - 11:30:24

« vorige - volgende »

Tuesday

Citaat van: Jozef op 30 juli 2019 - 16:34:00
Citaat van: Breaktest op 30 juli 2019 - 16:25:22Elders las ik dat de spin van Max de schuld was van het team dat hem een ronde te vroeg voor slicks naar binnen had gehaald.

Ik heb ook iemand zien schrijven dat Verstappen "majestueus" was en Leclerc en Hamilton veel te veel fouten maakten - terwijl de drie heren in dezelfde omstandigheden in de fout gingen, alleen hoefde Verstappen niet over die gladde dragstrip. :)

Niets ten nadele van de prestatie van Verstappen overigens, ik vond alleen niet dat hij erbovenuit stak ten opzichte van bijvoorbeeld Vettel en de beide Toro Rosso-coureurs.
maar je moet als coureur toch ook afwegen waar je wel en geen risico kunt nemen? misschien wat het puur geluk hoor, maar de spin van Verstappen kostte m amper tijd. Verder ging Leclerc wel heel erg vaak van de baan en maakte Hamilton natuurlijk 2 hele grote fouten waaronder een crash onder SC omstandigheden.
En nee, Vettel was echt niet van hetzelfde niveau als Verstappen afgelopen zondag. Was het maar waar.

Jozef

Citaat van: Tuesday op 30 juli 2019 - 18:57:27En nee, Vettel was echt niet van hetzelfde niveau als Verstappen afgelopen zondag. Was het maar waar.

Waarom niet? Wat onderscheidde de twee? Vettel maakte minder fouten, maakte meer posities goed. Geen van beide heren hebben bij mijn weten iemand ingehaald op de baan, behalve in de eerste paar rondjes. Ik vond het dus erg vergelijkbaar, maar Vettel was dan beter omdat hij minder fouten maakte.

Tuesday

Citaat van: Jozef op 30 juli 2019 - 19:05:54
Citaat van: Tuesday op 30 juli 2019 - 18:57:27En nee, Vettel was echt niet van hetzelfde niveau als Verstappen afgelopen zondag. Was het maar waar.

Waarom niet? Wat onderscheidde de twee? Vettel maakte minder fouten, maakte meer posities goed. Geen van beide heren hebben bij mijn weten iemand ingehaald op de baan, behalve in de eerste paar rondjes. Ik vond het dus erg vergelijkbaar, maar Vettel was dan beter omdat hij minder fouten maakte.
minder fouten, maar ook een minder indrukwekkende pace. Bovendien wint Verstappen eigenlijk onbedreigd en worden Vettel en Kvyat met toch wel het nodige geluk 2e en 3e. Vettel heeft er idd meer ingehaald, maar dat mag je toch ook wel verwachten van een Ferrari coureur die achteraan start? Verstappen heeft druk op Mercedes gehouden en waar zij in de fout gingen reed hij zelf zeer volwassen naar de zege. Ik vond het indrukwekkend!

Jozef

Mja, als je het mij vraagt had Verstappen net zoveel geluk als Vettel hoor. Zoals ik eerder al zei, hij kon nooit een aanval plaatsen op Bottas en kwam er alleen maar langs omdat Bottas' lieftallige teamgenoot met zijn lompe kont de garage had ingepalmd waardoor Bottas geen slicks kon gaan halen.

Wings

Momentum. Max kwam niet voorbij aan Bottas omdat alleen de racelijn droog was.

Wings

Verder was Max veel beter want hij kwam Stroll en Kvyat wel voorbij en hield zijn auto uit de muur. Wederom een korte discussie.

Matthijs

Citaat van: Wings op 30 juli 2019 - 21:20:21
Verder was Max veel beter want hij kwam Stroll en Kvyat wel voorbij en hield zijn auto uit de muur. Wederom een korte discussie.
Waarom een korte discussie? Omdat jij onweerlegbare feiten hebt?

Wat ik vooral sterk van Verstappen vond waren zijn herstarts na de SC. Hij won daar steeds zoveel waardevolle tijd dat hem bijvoorbeeld in staat stelde veilig een bandenstop te maken. Verder heeft hij ook gewoon geluk gehad maar soit.

Tuesday

Citaat van: Matthijs op 31 juli 2019 - 07:27:26
Citaat van: Wings op 30 juli 2019 - 21:20:21
Verder was Max veel beter want hij kwam Stroll en Kvyat wel voorbij en hield zijn auto uit de muur. Wederom een korte discussie.
Waarom een korte discussie? Omdat jij onweerlegbare feiten hebt?

Wat ik vooral sterk van Verstappen vond waren zijn herstarts na de SC. Hij won daar steeds zoveel waardevolle tijd dat hem bijvoorbeeld in staat stelde veilig een bandenstop te maken. Verder heeft hij ook gewoon geluk gehad maar soit.
nee, Vettel heeft geluk gehad, die reed lange tijd een redelijlk kansloze race (maar bleef er wel in). Verstappen had na een slechte start de boel halverwege stevig onder controle. Dat ze er bij Mercedes een rommeltje van maakten zou je geluk kunnen noemen, maar in dit geval had het toch ook zeker met kunde te maken. De combinatie Max/RBR stak er over de hele race gezien toch echt met kop een schouders boven uit. Ferrari en Vettel waren op 2 ronden geëindigd zonder SC's.

Jozef

Zonder SC's was Vettel inderdaad niet op het podium terechtgekomen, maar zonder SCs had Verstappen ook de race niet gewonnen. Van er met kop en schouders bovenuit steken was m.i. echt geen sprake, dan hebben wij toch een andere race gezien. Komt met een gelukje aan de leiding en profiteert vervolgens van jongens achter zich die meer dan 2 seconden langzamer zijn maar door de omstandigheden wel de boel weten op te houden.

Wat inhaalbewegingen betreft, ik was nog vergeten dat Vettel op het einde nog Sainz, Stroll en Kvyat oprolde.

Matthijs

Citaat van: Tuesday op 31 juli 2019 - 10:40:25
Citaat van: Matthijs op 31 juli 2019 - 07:27:26
Citaat van: Wings op 30 juli 2019 - 21:20:21
Verder was Max veel beter want hij kwam Stroll en Kvyat wel voorbij en hield zijn auto uit de muur. Wederom een korte discussie.
Waarom een korte discussie? Omdat jij onweerlegbare feiten hebt?

Wat ik vooral sterk van Verstappen vond waren zijn herstarts na de SC. Hij won daar steeds zoveel waardevolle tijd dat hem bijvoorbeeld in staat stelde veilig een bandenstop te maken. Verder heeft hij ook gewoon geluk gehad maar soit.
nee, Vettel heeft geluk gehad, die reed lange tijd een redelijlk kansloze race (maar bleef er wel in). Verstappen had na een slechte start de boel halverwege stevig onder controle. Dat ze er bij Mercedes een rommeltje van maakten zou je geluk kunnen noemen, maar in dit geval had het toch ook zeker met kunde te maken. De combinatie Max/RBR stak er over de hele race gezien toch echt met kop een schouders boven uit. Ferrari en Vettel waren op 2 ronden geëindigd zonder SC's.
Het feit dat Vettel veel geluk heeft gehad betekent niet dat Verstappen niet een beetje geluk heeft gehad. Overigens vind ik hem absoluut de terechte winnaar, zeker ook gezien zijn sterke herstarts. Dus we zijn het aardig eens.

Matthijs

Overigens las ik ook ergens dat Vettel geen goede race had omdat hij langzamer was dan Leclerc. Dat vind ik geen eerlijke vergelijking. Leclerc reed in vrije lucht op nieuw gewisselde intermediates terwijl Vettel vast zat in het verkeer met banden die 'pretty knackered' waren aldus zijn eigen woorden.

Tuesday

Citaat van: Matthijs op 31 juli 2019 - 11:20:22
Citaat van: Tuesday op 31 juli 2019 - 10:40:25
Citaat van: Matthijs op 31 juli 2019 - 07:27:26
Citaat van: Wings op 30 juli 2019 - 21:20:21
Verder was Max veel beter want hij kwam Stroll en Kvyat wel voorbij en hield zijn auto uit de muur. Wederom een korte discussie.
Waarom een korte discussie? Omdat jij onweerlegbare feiten hebt?

Wat ik vooral sterk van Verstappen vond waren zijn herstarts na de SC. Hij won daar steeds zoveel waardevolle tijd dat hem bijvoorbeeld in staat stelde veilig een bandenstop te maken. Verder heeft hij ook gewoon geluk gehad maar soit.
nee, Vettel heeft geluk gehad, die reed lange tijd een redelijlk kansloze race (maar bleef er wel in). Verstappen had na een slechte start de boel halverwege stevig onder controle. Dat ze er bij Mercedes een rommeltje van maakten zou je geluk kunnen noemen, maar in dit geval had het toch ook zeker met kunde te maken. De combinatie Max/RBR stak er over de hele race gezien toch echt met kop een schouders boven uit. Ferrari en Vettel waren op 2 ronden geëindigd zonder SC's.
Het feit dat Vettel veel geluk heeft gehad betekent niet dat Verstappen niet een beetje geluk heeft gehad. Overigens vind ik hem absoluut de terechte winnaar, zeker ook gezien zijn sterke herstarts. Dus we zijn het aardig eens.
waar heeft ie geluk gehad dan? ik vind dat woordje in dit geval vrij ongepast en afbreuk doen aan het gemak waarmee hij uiteindelijk won.

Tuesday

Citaat van: Matthijs op 31 juli 2019 - 11:23:00
Overigens las ik ook ergens dat Vettel geen goede race had omdat hij langzamer was dan Leclerc. Dat vind ik geen eerlijke vergelijking. Leclerc reed in vrije lucht op nieuw gewisselde intermediates terwijl Vettel vast zat in het verkeer met banden die 'pretty knackered' waren aldus zijn eigen woorden.
Dat klopt, maar toch is het geen goed teken als je zo lang vastzit (en op een gegeven moment zelfs terugvalt) achter Raikkonen. En zorgen dat je banden goedblijven is ook een kunst. Vettel als eerste naar de intermediates en heeft in de eerste ronden wellicht iets teveel van de banden gevergd waardoor hij later in de problemen kwam.

Matthijs

Citaat van: Tuesday op 31 juli 2019 - 11:35:16
waar heeft ie geluk gehad dan? ik vind dat woordje in dit geval vrij ongepast en afbreuk doen aan het gemak waarmee hij uiteindelijk won.
Had hij niet een 360? Voor hetzelfde geld was hij er in dezelfde bocht afgetetst. Bovendien had hij met de regen een gelukje geluk dat hij niet op de ongewenste rode band hoefde te starten. Doet allemaal niets af aan zijn prestatie maar net doet dat er helemaal geen geluk bij kwam kijken vind ik niet terecht.

Mickey

Je zou de 360 op stuurmanskunst kunnen gooien. De startpositie qua banden was uiteindelijk identiek aan die van de rest.

Ik ga er even tussenuit, even nieuwe olie inslaan voor op het vuur.  ;D